سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » بر ماست که زینب‌وار پیام‌آور «واقعیت عاشورای 88» باشیم...
» در میان طوفان تهدیدها و تبلیغات و تکفیرها و اهانت ها

بر ماست که زینب‌وار پیام‌آور «واقعیت عاشورای 88» باشیم

چکیده :ننگ عاشورای ۱۳۸۸ چیزی نیست که به این زودی از خاطر کسی پاک شود و شاید تصویری که میرحسین موسوی از جنایتی که در روز عاشورا اتفاق افتاد ارائه می دهد، گویاترین و نزدیکترین تصویر به واقعیت است. فاجعه ای که سخت است پاک کردنش از صفحه ذهن مردمی که برای عزاداری امام حسین به خیابان ها آمده بودند و خود را مواجه دیدند با لشکر تا بن دندان مسلحی که تنها می توانست یادآور یک لشکر در ظهر عاشورا باشد.

...


کلمه – سید حامد آرین:

عاشورای هشتاد و هشت آمد تا “روز واقعه” باز تکرار شود و شهیدان در این روز باز تاریخ را به تصویر کشند و تا قیام قیامت این خون باشد که بر سنگفرش “کرب و بلاها” جاری می شود. خون شبنم یا سید علی. شهرام یا مصطفی. تا روایت کنند داستان ستم را. لشکر پیروان یزید باشد یا مدعیان ولایت. سرنیزه داشته باشد یا کلت. با اسب بر بدن شهیدان بتازد یا با اتومبیل نیروی انتظامی. باز عاشوراست که همه جا غرق خون است و فریاد. و این صدای حسین است که می طلبد “یاری کننده ای” برای “یاری رساندن” به دین خدا که پوستین وارونه شده و امویان متولی اش شده اند.

ننگ عاشورای ۱۳۸۸ چیزی نیست که به این زودی از خاطر کسی پاک شود و شاید تصویری که میرحسین موسوی از جنایتی که در روز عاشورا اتفاق افتاد ارائه می دهد، گویاترین و نزدیکترین تصویر به واقعیت است.(*) فاجعه ای که سخت است پاک کردنش از صفحه ذهن مردمی که برای عزاداری امام حسین به خیابان ها آمده بودند و خود را مواجه دیدند با لشکر تا بن دندان مسلحی که تنها می توانست یادآور یک لشکر در ظهر عاشورا باشد.

مردم آرام و عزادار با بیرق هایی که نام حسین بر آن بود از سمت میدان امام حسین به سوی انقلاب می رفتند. به پل چوبی که نرسیده بودند نیروهای انتظامی با خشونت مانع از ادامه مسیر شدند. نیروهای ضدشورش شروع به زدن مردم کردند. مردم شعار می دادند ”ما جنبش سبزیم و علمدار حسینیم”. اما نام حسین برای یزیدیان گران تمام می شود. شروع به زدن مردم کردند. شیشه ماشین ها را مغازه ها را شکستند. همه باتوم در دستشان بود، می زدند و رحم نمی کردند. عده ای را هم بازداشت کردند و به ماشین هایشان بردند.

چهارراه کالج از شب قبل تصرف شده بود. لباس شخصی ها همه جا را گرفته بودند. مردم از هر طرف تحت فشار بودند. ماموران با باتوم به ماشین هایی می کوبیدند که در ترافیک خیابانهای تهران نه راه پس داشتند و نه راه پیش. مردم در اتوبوسها و پیاده روها فقط شعار ”حسین حسین” می دادند. وقتی حمله بیشتر شد مردم فریاد تکبیر سر دادند و یاری خدایشان را طلب کردند. فریاد الله اکبرشان پیوند می خورد با فحش و ناسزایی که ماموران نثار عزاداران حسین می کردند. مردم شعار می دادند ”هیهات من الذله”. در داستانها خوانده بودند که این فریاد امامشان بود، آنگاه که باران نیزه بر سر یارانش فرو می بارید در صحرای کربلا.

“ابوالفضل علمدار دیکتاتور رو برش دار”. “این ماه ماه خونه یزید سرنگونه”. باز این مردم بودند که در برابر این همه فحاشی و توهین با تمسک به امام شهیدان می خواستند به این لشکری که تا بن دندان مسلح به رزمگاه آمده بودند پاسخ دهند. مردم در روز عاشورا به همان نتیجه ای رسیدند که امروز ابوالفضل قدیانی در اوین رسیده است، وقتی از به آخر رسیدن می گفتند و در شعارهایشان به سخن امام خمینی مبنی بر باطل بودن ولایت فرد خطاکار – چه رسد به قاتل – اشاره می کردند. آنها به چشم خود دیده بودند عزیزانشان در برابر دیدگانشان نقش بر زمین می شوند و ماشین نیروهای نظامی از روی پیکر او رد می شود. چه قضاوتی جز این از آنها انتظار می رفت؟

مردم در روز عاشورا تکلیف خود را با ظالمان روشن کرده بودند. “یا حجت ابن الحسن، ریشه ظلم رو بکن” نشان از باور عمیق مردمی بود که اسلام را برای کشور خود برگزیده بودند و می دانستند که ” تجاوز توی زندان، نبوده توی قرآن”. آنها می دانستند در اسلام کسی را به خاطر پرسش‌گری از رای و حق خود به گلوله نمی بندند. می دانستند در هیچ مکتبی در روز عاشورا سیاه پوشان امام حسین را کسی به خون نمی کشد. مردم در هیات های محرم شنیده بودند که زینب سلام الله را هم به کاخ یزید بردند و او توانست پیام آور خون شهیدانی باشد که در کربلا به زمین ریخته شده بود.

حاکمیتی که سلطه اش را به زور سرنیزه به مردم تحمیل می کند، حتی عاجز است که شهامت یزید را داشته باشد و شنوای پیام آوران صحنه کربلا باشد. لیلای جوان باید به زندان برود، چون فقط شاهدی بوده است به ظلمی که بر امیر رفت وقتی به چشمش دید این ماشین نیروی انتظامی است که از روی جسد بی جان امیر بارها رد می شود.

یزید – که لعنت خدا بر او باد – آنقدر بی حیایی به خرج نداد که نگذارد عقیله بنی هاشم در برابرش بایستد و خطابش کند: “اى یزید، براى تو کافى است در قیامت به دادگاهى وارد شوى که قاضى آن خدا، باشد و خصم و طرف دعواى تو محمد(ص) و پشتیبان او جبرئیل. در روز قیامت، نه تنها تو به مکافات اعمال ضد انسانى خواهى رسید، بلکه آنهایى هم که تو را بر این مسند نشاندند و بر گرده مسلمین سوار کردند، سزاى همکارى هاى خود را دریافت خواهند نمود. آن روز است که بدانید، چه سرنوشت دردناکى دارید و یکى پس از دیگرى بدبخت و بیچاره تر و ناتوان تر و شکست خورده تر خواهید بود.”

اما بازماندگان میلیونی و شاهدان ناظر بر کربلای ایران را حتی نگذاشتند داستان مظلومیت خود به کسی بازگویند. زینب می تواند در کاخ ستم فریاد بر آورد که ” اى زاده معاویه! اگر چه حوادث روزگار مرا در شرایطى قرار داد که با تو سخن بگویم، اما من، تو را کوچک مى شمارم و بسیار سرزنش مى کنم و توبیخ فراوانت مى کنم. آه چه شگفت انگیز است که مردان خدا به دست گروهى شیطان صفت کشته شوند.” در حالی که مردم سرکوب شده در این مملکت به ظاهر اسلامی، ناچار بودند رجزخوانی و دروغ پردازی و نمایشهای خودساخته کسانی را شاهد باشند که عزیزانشان را به خون نشانده بودند.

باز محرم و پیام رسانی کربلا

اینک بار دیگر محرم است و در آستانه سالروز بزرگداشت نهضتی که قرن‌ها پیش برای بازگرداندن انسان به جایگاه والایی که در آفرینش او درآمیخته شده برپا شد و درخشان‌ترین نمونه‌ی انسانی زمان و زمانه، فریاد برپایی حق و افشای باطل را با همه رنج‌هایی که در انتظارش بود، بر سکوت ذلت‌بار ترجیح داد. اینک باز پیام کربلاست که “زینب” می خواهد برای پیام رسانی. اینک بر ماست که در این دوران بحران‌زده، کاری زینبی کنیم و پیام راستین دین را با چهره‌ی فطرت‌پسندانه‌ی آن به تشنگان حقیقت برسانیم.

اگر سالار شهیدان برای برپایی “امر به معروف و نهی از منکر” و احیای “دین محمد” راهی میدان نبرد شد، اینک بر ماست که یاد بگیریم و به دیگران نیز یاد بدهیم که عمل نادرست مدعیان دینداری به حساب دین گذاشته نشود.

برای آنان که داستان راستین انقلاب اسلامی را می دانند و آنها که برای بزرگداشت دین خدا قیام کردند و در تاسوعا و عاشورای انقلاب خواسته‌های بیش از صدساله‌ی خویش را در ندای مردی بازشناختند که پایمردی‌اش در راه را آزموده بودند، باید امروز باز واگویند داستان “ما” شدن مردمی را که پراکنده بودند که چگونه دست مهر دادند به هم و چگونه پس از سالها استبداد، سریر قدرت را در هم پیچیدند و حاکمان سرنوشت خود شدند.

بر این شاهدان است که ماجرای راستین انقلابی را که در این دیار به نام دین برپا شد، برای نسلی که آنچه می‌داند یا از طریق رسانه‌های تحریف‌گر رسمی و یا از طریق روایت‌گران ناهمدل با آن است، بازگو کنیم و در این بازگویی، از نقد منصفانه‌ی گذشته نهراسیم و در عین حال، از نفی دستاوردهای بزرگ آن پرهیز کنیم. موسوی می داند که رمز ماندگاری اقرار به خطا و درس گرفتن از اشتباهات است و ابایی ندارد که حتی آن “دوران طلایی” را منصفانه نقد کند و در برابر آنانکه همه را با یک چوب می رانند، مفتخر است که از “دستاوردهای بزرگ” آن دفاع کند و آرزوی تکرارش را داشته باشد.

و اینک که یاران انقلاب را در بند کرده اند و سینه جوانان به تیر دریده اند و ظلمها کرده اند بر صغیر و کبیر این مردم، در این محرم که هنگامه آزمون پیروزی حق بر سرنیزه ستمکاران و شکست ابرقدرتها و حکومتهای شیطانی در برابر کلمه الله است، بر ماست که همچون زینب (س) با بازگویی حقیقت، ملات کاخ دروغ را زائل کنیم.

و آنگونه که زینب سلام الله علیها در برابر یزید فریاد بر آورد، به غاصبان حق مردم و متعرضان جان ملت بازگوییم ” اى یزید! هرچه مى توانى در راه دشمنى ما مکر و حیله و نقشه طرح کن و کوشش به خرج بده، به خدا نمى توانى نام ما را از خاطره ها و صفحه تاریخ، محو نمایى و فروغ وحى ما را خاموش سازى و از این راه به آرزوى نهایى خود برسى و این ننگ و عار همیشگى را از دامن خود پاک نمایى”.

* در میان طوفانی از تهدیدها و تبلیغات و تکفیرها و اهانتها، عزاداران حسینی در این روز مقدس حسین حسین گویان به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند روانه میدانها و مسیرهایی شدند که خود انتخاب کرده بودند و این بار نیز چون دفعات گذشته با اعمال تحریک آمیز مواجه شدند، خشونت های غیرقابل باور چون زیر کردن راهپیمایان، تیراندازی نیروهای لباس شخصی که امروز هویت آنها بر کسی پوشیده نیست و روز به روز پرده از چهره آنان و سرانشان کنار زده می شود، فاجعه ای را آفرید که اثرات آن به این زودی از صحنه سیاسی کشورمان رخت برنخواهد بست. (میرحسین موسوی)

فهرستی از مجموعه مطالب مرتبط با وقایع عاشورای 88 در آرشیو کلمه:

با شلیک گلوله‌ی ساچمه‌ای به صورت همسرم، او را کشتند و شبانه دفنش کردند

شهین مهین‌فر: سه بار با ماشین از روی بدن امیر ارشد من رد شدند

مادر شبنم سهرابی: عاشورا که می‌آید، مثل مرغ پرکنده می‌شوم/ جلوی چشم مردم، بچه‌ی مرا کشتند

مادرشهید موسوی: هیچ وقت فکر نمی کردیم در جمهوری اسلامی این اتفاقات بیافتد

کروبی: آنهایی یزیدی عمل کردند که مقابل رای مردم ایستادند

ادامه دروغ پردازی‌ها در باره عاشورای ۸۸؛ حقایقی که از آن می گریزند

بیانیه مجمع روحانیون مبارز به مناسبت حوادث عاشورا

سازمان مجاهدین انقلاب با محکومیت حوادث روز عاشورا ویژگی های جنبش سبز را برشمرد

ناگفته هایی از شهادت سید علی موسوی حبیبی به روایت نزدیکانش

مادر شهید سیدعلی موسوی: در مورد ظهر عاشورا از من هیچ نپرسید

نامه زهرا رهنورد به لیلا و سارا توسلی

بازخوانی سخنان خانواده‌های ۵۶ تن از کشته‌شدگانِ حوادث پس از انتخابات

گلوله ساچمه ای درست بین چشمانم شلیک شد؛ نگرانم

برای آزادی کشورم رفتم اما فلج و از کار افتاده شدم/ سکوت و فراموشی، زنده به گور کردن ماست

به حال کسانی که داغ شهید موسوی ها دامنشان را خواهد گرفت هم گریه کنید

بر ماست که زینب‌وار پیام راستین دین را بازگوییم

ما جنبش سبزیم و علمدار حسینیم

خواهر شهرام فرج زاده: دیگر پرونده قضایی را پیگیری نمی‌کنیم؛ در دادگاه فقط به ما پوزخند می‌زنند و توهین می‌کنند

مادر شبنم سهرابی: عاشورا که می‌آید، مثل مرغ پرکنده می‌شوم/ جلوی چشم مردم، بچه‌ی مرا کشتند

از کارناوال عاشورای ۷۶، تا نهم دیماه۸۸

خاطرات تاسوعا و عاشورای 88

ویدئو/ به یاد شهدای عاشورای ۸۸

ویدئو/ پای درد دل خانواده‌های رنج‌کشیده‌ی شهیدان شهر

بر ماست که زینب‌وار پیام‌آور «واقعیت عاشورای 88» باشیم

روزنامه کلمه؛ ویژه نامه چهار صفحه ای عاشورا، علیه دروغ پردازی ها

ویدئو/ مستند وقایع عاشورای ۸۸، از دروغ تا واقعیت + لینک دانلود و نسخه بلوتوث

روایت تصویری آنچه در عاشورای ۸۸ گذشت/ دو مستند، به همراه نسخه هایی برای دریافت و بلوتوث


11 پاسخ به “بر ماست که زینب‌وار پیام‌آور «واقعیت عاشورای 88» باشیم”

  1. حسن گفت:

    خطبه تکان دهنده زینب سلام
    الله علیها در مجلس یزید« به نام خداوند بخشنده و مهربان. خداوند
    جهانیان را حمد و سپاس می‌گویم و بر پیامبر اسلام و خاندان او درود می فرستم.
    خداوند متعال حقیقت را نیکو بازگو فرمود، آنجا که در قرآن بیان داشت: « کار کسانی
    که زشتکاری و گناه انجام داده‌‌اند، به جایی رسید که آیات خدا را دروغ شمردند و
    آنها را به مسخره گرفتند.»

  2. i گفت:

    سه دهه آزمون و خطا برای اسلامی کردن حکومت جواب نداد. آنچه باقی ماند:

    – هزینه های هنگفت انسانی
    – فساد اسلامی
    – دیکتاتوری اسلامی
    – تهی کردن دین از درون. آنچه تبلیغ میشد٬ و آنچه لمس شد

  3. سعید گفت:

    ترانه موسوی رو هم هیچگاه از یاد نخواهیم برد و انتقام خون این فرشتگان زمینی دیر یا زود ستانده خواهد شد. 

  4. حقیقت محض گفت:

    همانطور که پروردگار گفته:سرنوشت و احوالات هیچ قومی و ملتی تغییر پیدا نمی کند مگر، به خواست و اراده و عزم راسخ آن مردم.
    حالا ما هی از امدادهای غیبی و قلابی و تیر غیب ها مدد بگیریم و منتظر یه ناجی همه فن حریف یا سوپرمن باشیم!
    آب از آب تکان نخواهد خورد که هیچ، بلکه اب به آسیاب دیکتاتور بیش از پیش ریخته خواهد شد.

  5. بهروز روزبه گفت:

    عاشورای 88 ننگی بر پیشانی حاکمان زر و زور و تزویر بود که پرده ریا از چهره آنان برگرفت و طشت رسوائیشان را از بام فرو انداخت همانگونه که در چهار راه کالج و بام ساختمانهای دولتی، سنگ بر خلایق می باریدند و مظلومان بی پناه به زیر پل می خزیدند تا از پیروان شمر و حرمله در امان باشند اما هیهات که در این مامن نیز به تیر گرم حرامیانی چون ابومشمل گرفتار شدند که افعی وار از کوچه ای به خیابان می جهید و تیر به حسینیان زمان می افکند. خدا نیامرزدش که مغزی را در مقابلم پریشان ساخت و سینه ای را در کنارم سوزاند. حسین وار به همراه خانواده به صحنه آمده بودیم و دیدیم که بر حریم حجاب آنان ،حرمتی قائل نشدند آن گونه که در عاشورای 61 هجری به خیمه ها تاختند اما شمر و عمرسعد در کربلا،  آن مردانگی داشتند که به خواست امام پاسخ دهند و قبل از قتل ایشان به خیمه ها حمله نبرند . اینان را پروایی از هرزه درآیی و جسارت به بانوان نبود و من در روز جزا که دور نمی باشد شهادت خواهم داد که اینان از کوفیان بدتر بودند و رهبرشان از یزید خبیث تر که رهبران سبز به خانه محبوس ساخت اما امیر اموی به احتجاج زینب کبرا گوش فرا داد و چون نخواست، گفت که اذان سر دهند و طاغوت ما فرمان داد که همه را زنجیر کنند و بعضی در محبس به قتل رسانند و سیمای میلی و نشریاتش همچون گوساله سامری به صدایی عفن در آید و به تهمت و افترا علیه این ملت مظلوم بپردازند.
    وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

  6. محمد گفت:

    1) جهت اطلاع دوستان عزیز، به جهت ازدیاد نام “محمد” در کامنتها، نام خود را از “محمد”  به  “محمدامین” تغییر دادم! 2) امروز از شبکه ی 3 سیمای میلی،صحبتهای “صدیقی”را_ که در حضور خامنه ای ، به مناسبت ایام عاشورا ، ایراد میشد _ میدیدم! محفلی با حضور چهره های وا رفته، رنگ باخته  و  پینه بسته! به تعبیر قران عزیز : ” یعرف المجرمون بسیماهم”(تبهکاران از سیمایشان شناخته میشوند! ) الرحمن 41. 3) صدیقی با ایما و اشاره ، چنان غلو امیز خامنه ای را منزلت میداد که گویا در مقام عصمت نشسته است! و هیچ خطایی مرتکب نمیشود! او چنان بی محابا و معبودانه ، همچون رباط ، مولایش خامنه ای را ستایش میکرد که حتی چاکران حاضر در محفل نیز مات و مبهوت بودند! در این میان چهره ی صادق لاریجانی دیدنی بود! که چگونه معبود وار اطرافش را نظاره میکرد! 4) صدیقی به تلویح منتقدین جناح حاکم را به روندگان راه شیطان تشبیه کرد! او تلویحا ، به زندان انداختن زندانیان سیاسی را به جهت اصلاح و طلب عفو قلمداد کرد ، اما اذعان کرد که برخی از زندانیان، نور ایمان(پخوانید پذیرش خامنه ای) به قلب انها نمیرود  و   زندان را زندان نمیدانند ، عبرت نمیگیرند و طلب عفو نمیکنند!، لذا میمانند تا بپوسند! اما او اذعان نکرد، چرا امام موسی کاظم(ع) از هارون الرشید، طلب عفو نکرد تا به شهادت رسید؟ 5) به عقیده ی  من  یکی از رسالتهای مهم جنبش سبز، افشا و رسوا نمودن اینگونه افراد و سخنان است! که وقیحانه، دین را الوده ، ابزار  و  به زانو در اورده اند! در این میان نقش عالمان منتقد از همه سنگین تر است!  

    • محمد گفت:

      با پوزش از خوانندگان عزیز ، عابدانه  و بنده وار به جای معبودانه  و معبود وار صحیح است!

    • مادر سبز گفت:

       حق با شماست اگر بخواهیم زینب وار زندگی کنیم باید افشاگری کنیم باید از راه دین جوابی محکم به این بی دینان داد جنبش سبز نباید مساجد را فراموش کند باید در مساجد حضور داشت و ارتباط چهره به چهره با مردم  برقرار کرد .

  7. Mehman گفت:

    عشورای 88، تنها عاشورایی بود که احساس کردم در راه حسین، علیه ظلم قیام کرده ام. و چه مذبوخانه عصر عاشورا، عمال یزید وقت، لرزه بر صدایشان افتاده بود.
    استبداد نابود خواهد شد. خون شهدای عاشورای 88، بهایی است برای آزادی پرداخته ایم.

  8. کاوس گفت:

    این گروه بنام دین بیشترین جفارا بردین رواداشتند احمدی مقدم بداند امروز نبیند که درکاب یزید زمان بیشترین ظلم ازطرف همقطارانش به این مردم کرد در دید مردم و تاریخ واینده بنام شمر زمان ثبت وباقی خواهد ماند