سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » انصاری: به فرموده پیامبر اسلام مطرودترین مردم نزد خدا، پرونده‌سازان علیه انسان‌ه...

انصاری: به فرموده پیامبر اسلام مطرودترین مردم نزد خدا، پرونده‌سازان علیه انسان‌های بیگناهند

چکیده :اگر هر شب یا هر روز میزان اعمال را می‌گشودیم و خود را در محكمه وجدان محاكمه می‌كردیم مگر می‌شد در حوزه‌ فردی یا سیاسی و اجتماعی خلاف فرمایشات ائمه(ع) را انجام دهیم. اگر اعتقاد به معاد وجود داشت، مگر می‌شد عده‌ای دروغ‌های بزرگ را برای بیرون راندن عده‌ای دیگر از صحنه جعل كنند و مگر می‌شود آن‌چه در عرصه برخی رسانه‌ها می‌گذرد را با معیار اعتقاد به معاد...


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تصمیم گرفتن، محدودیت ایجاد كردن و تضییع حقوق دیگران بر مبنای وهمیات و جعلیات با اعتقاد به مبداء و معاد سازگار نیست؛ لذا اعتقاد به معاد باید ترمزی باشد در مقابل تضییع حقوق.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری طی سخنانی در مراسم ترحیم حاج میرزا احمد عارف به تشریح نقش اعتقاد به معاد در زندگی انسان پرداخت و تصریح كرد: اعتقاد به معاد موضوعی فطری است كه در همه مكتب‌ها و ادیان الهی و حتی در میان همه‌ جوامع انسانی از آغاز ـ و شاید بتوان ادعا كرد از ماقبل تاریخ و قبل از تمدن انسان‌ها ـ جلوه و بروز داشته و دارد.

وی افزود: به همین سبب علمای علم كلام یكی از ادله‌ معاد را فطری بودن آن و از ادله فطری بودن آن اعتقاد راسخ در قول و عمل میان همه‌ انسان‌ها از آغاز تا امروز ذكر كرده‌اند.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان كرد: حتی كسانی كه به حسب ادعا معاد را انكار می‌كنند نیز ناخواسته تسلیم ندای فطرت خود درباره جاودانگی انسان و معاد هستند. برای مكتب‌های الهادی نیز قهرمان زیستن و قهرمان مردن یك اصل است و اهمیت موضوعاتی مانند فداكاری و ماندن نام نیك از آن‌ها نشان می‌دهد كه نتوانسته‌اند خود را از فطری بودن معاد برهانند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بحث از معاد به دو جهت حائز اهمیت است؛ اول آن‌كه سرنوشت آینده ما در این مقوله نهفته است و معاد چشم‌انداز آینده محتوم زندگی انسان است و دیگر آن‌كه بحث از معاد تاثیر مستقیمی در كیفیت زندگی این جهانی ما دارد؛ لذا در مورد چگونه زیستن ما اثر دارد.

وی با بیان این‌كه ” با توجه به پیچیدگی معاد و آگاهی اندك ما از آن، به میزانی كه باید و شاید در مورد آن اهتمام نداشته‌ایم” خاطرنشان كرد: آگاهی عمومی از ارتباطات دنیا و آخرت با یكدیگر و تاثیر رفتارهای امروز ما در آن جهان مورد غفلت عملی قرار گرفته است. با استنتاج از آیات و روایات درمی‌یابیم كه آخرت چیزی جز انعكاس رفتار این جهانی ما نیست و صحنه‌ عظیم آخرت نمایش دو طرف سكه‌ وجود انسان است.

وی با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) درباره نامه اعمال انسان اظهار كرد: امام بزرگوار ما می‌گوید این كتاب صحیفه‌ جان انسانی ماست كه در این جهان به صورت بالقوه همه ما ظرفیت خداگونه بودن را داشته‌ایم و این كتاب گشوده می‌شود تا مشخص شود كه چه میزان از این ظرفیت را به صورت بالفعل در آورده‌ایم.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه مجالس ما كمتر حاوی آموزه‌های مربوط به معاد است. واقعا اگر كسی معتقد باشد كه كلید همه‌ بدی‌ها دروغ است باز هم می‌توان در جامعه دروغ شنید؟

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اكرم(ص) درباره مطرودترین مردم نزد خدا افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند مطرودترین مردم نزد خدا كسانی هستند كه برای سخن‌چینی و ایجاد تفرقه در جامعه تلاش می‌كنند و به دنبال این هستند كه برای انسان‌های بیگناه پاپوش درست كرده و پرونده‌سازی كنند.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: در روایتی دیگر می‌فرماید اگر كسی ذره‌بین به دست بگیرد تا عیوبی از مردم پیدا كند و با استفاده از آن آبروی افراد را ببرد و اصطلاحا حال آن‌ها را بگیرد، خداوند او را از ولایت خود اخراج كرده و به ولایت شیطان احاله می‌كند و این در حالی است كه شیطان هم او را نمی‌پذیرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی دیگر گفت: بیشترین ندامت متعلق به كسی است كه آخرت خود را به دنیای دیگران فروخته است؛ یعنی برای خوش آمد این و آن، زبان و قلم به ظلم چرخانده، حكم به ظلم داده و در واقع به خود ظلم كرده است؛ زیرا چنین اموری در آخرت غیر قابل جبران است.

وی در ادامه به قرائت حدیثی از امام سجاد(ع) مبنی بر لزوم محاسبه‌ روزانه اعمال توسط مسلمانان پرداخت و خاطرنشان كرد: ما از ساحت ائمه اطهار پوزش می‌طلبیم كه این‌گونه نیستیم؛ اگر هر شب یا هر روز میزان اعمال را می‌گشودیم و خود را در محكمه وجدان محاكمه می‌كردیم مگر می‌شد در حوزه‌ فردی یا سیاسی و اجتماعی خلاف فرمایشات ائمه(ع) را انجام دهیم.

وی با بیان این‌كه ” آن‌چه گفتم موعظه نفس بود” ابراز عقیده كرد: ولی نمی‌توانم تاسف خود را از این‌كه امروز آثار اعتقاد عملی به معاد را در زندگی سیاسی و اجتماعی نمی‌بینیم، ابراز نكنم. اگر اعتقاد به معاد وجود داشت، مگر می‌شد عده‌ای دروغ‌های بزرگ را برای بیرون راندن عده‌ای دیگر از صحنه جعل كنند و مگر می‌شود آن‌چه در عرصه برخی رسانه‌ها می‌گذرد را با معیار اعتقاد به معاد سنجید؟

انصاری در بخش پایانی سخنان خود نیز مرحوم حاج میرزا احمد عارف را پیرغلام اهل بیت(ع) و خدمتگزار به انقلاب دانست و افزود: منزل مرحوم عارف پیش از انقلاب و در روزگاری كه هنوز غنایم انقلاب به دست نیامده بود تا همه مدعی آن باشند محل حضور روحانیون انقلابی، بحث‌های انقلابی و سخنان امام(ره) بود. من درگذشت ایشان را حضور دكتر محمدرضا عارف كه در یكی از مقاطع حساس و پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی سمت معاونت اولی رییس جمهور بزرگوار كشور را عهده‌دار بودند و در عرصه علم و فناوری نیز حضور دارند، تسلیت می‌گویم.


8 پاسخ به “انصاری: به فرموده پیامبر اسلام مطرودترین مردم نزد خدا، پرونده‌سازان علیه انسان‌های بیگناهند”

  1. ناشناس گفت:

    سلام و درود بر راهیان مکتب رحمانی اسلام .
    نمیدانم اگر امثال شما نبودند مسلمانان واقعی به کجا پناه میبردند .به راحتی میتوان گفت اکثر مردم ایران از شیوه حکومت کردن آقایان ناراضی و در عذاب هستند.(هر چقدر انکار کنند ولی صاحب خانه خود میداند چه خبر است.)
    اگر روزگاری منزل افرادی همچون مرحوم حاج احمد عارف محل حضور انقلابیون بود ،امروزه در هر کوچه و خیابانی از این منازل موجود میباشد و جنبش بر حق سبز حتی در محلات دور افتاده نیز جا افتاده است و در حال ریشه دادن است.

  2. سبزینه گفت:

    پناه بر خدا از دست کسانی که اگر جرات داشتند در پاسخ این فرموده پیامبر او را بی بصیرت می خواندند

  3. سرو سبز گفت:

    سلام
    افضل الجهاد کلمه الحق عند امام جائر

    این خسان با مال مردم زنده اند

  4. آزادمرد گفت:

    این فرمایشات آقای انصاری انسان را یاد کلامی از مولا علی می اندازد که فرمودند بعضی حق را به باطل و باطل را با حق می پوشانند
    پس وای به حال آقای انصاری در روز قیامت

  5. سمیه گفت:

    الان اگر امامان ما زنده بودن حتما به جرم اقدام علیه امنیت ملی در زندان بودن هر چند خیلی از امامان ما به همین دلیل هم در زندان بودن . میترسم اگر امام زمان هم بیاد اینا امام زمان رو به زندان بندازن . حدیثی هست که مهدی در اخر الزمان رنجی که از جاهلیت مردم میکشه بیشتر از رنجی است که پیامبر در اغاز بعثت کشید .

  6. ناشناس گفت:

    ملک ایران شده از دست خدایا نظری———-فضل بی قدر و گرانقدر شده پرده دری

    دین به مسلخ شده از جور و خدایا مپسند———-اینچنین خوار گرانمایه دری و گهری

  7. ناشناس گفت:

    بود آیا که دگر باره همه سبز شوی————عاری از آفت و پاک از علف هرز شوی

    وطن مایی و ما جمله ز تو بیگانه———-اهرمن گشته نگهبان حریم خانه

  8. reza گفت:

    از دیو و دد ملولم و انسانم ارزوست