hidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » یادداشتی پیرامون قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت...
» قطعنامه شورای امنیت از نگاه موسوی

یادداشتی پیرامون قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت

چکیده : همه توجه داشته باشیم که قصد از تحریم ها صرف به زانو درآوردن دولت نیست. تجربه 28 مرداد 1332 و سرنوشت تلخ عراق وافغانستان در زمان معاصر پیشاروی ماست وهشیاری مضاعف آنکه چه بسا بخشی از دولتیان شانس بقای خود را درادامه این بحران وتشدید مخاصمات وحتی تشویق دشمنان برای تعرض نظامی ببینند. بر جنبش سبز است که بین پایداری بر اصول و هویت خود و مقابله با این خطر روشن وفاقی ایجاد نماید. ما باید عنصر مقاومت در مقابل تهدید و تعرض خارجی را به عنوان یک ضرورت در کنار سایر مطالبات خود بنشانیم.


کلمه: میرحسین موسوی نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس در یادداشتی به طرح نظرات خود پیرامون قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه کشورمان و نیز تدابیری که می توان برای مواجهه با پیامدهای پیش روی ایران لحاظ کرد پرداخت.  به گزارش کلمه متن یادداشت میر حسین موسوی به شرح زیر است:

سرانجام و متاسفانه قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت صادر شد. قطعنامه و قطعنامه هایی که می توانست با تدبیر وعقلانیت بر کشور ما تحمیل نشود. تاکید بر این واقعیت نمک پاشیدن روی زخم نیست؛ بلکه از آن روست که تجاهل در این زمینه پیامدهای آن را وخیم تر خواهد ساخت. اینکه بگوئیم این قطعنامه چون یک دستمال استفاده شده است مصائب ناشی از سیاستهای پر هیاهو وعوامفریبانه راتخفیف نخواهد داد. البته در این میان، فحش و توهین به کشورهای دیگر ممکن است مصرف داخلی برای عده ای کم اطلاع داشته باشد اما در واقعیت بیرونی جز بدتر کردن اوضاع تاثیری نخواهد داشت. مگر تردید داریم که مسئولان این کشورها همواره منافع خود را  در چهارچوب منافع ملی کشورشان تعریف می کنند و نه متاسفانه مانند برخی از سیاستمداران ما که منافع خود وجناح خود رابه جای منافع ملی جا می زنند. من امیدوارم که ملت ما به پاسخی که وزیرامورخارجه روسیه به یکی از سخنرانی های عوامانه داد دقت کرده باشند. این جوابیه یک واقعیت بدیهی در روابط بین الملل را تکرار می کند و اینکه برای روسیه ( وشما کشورهای دیگر چون آمریکا، چین، ترکیه و برزیل و… را اضافه کنید) مهمترین مساله حفظ منافع ملی روسیه است، اگرچه درک این نکته ساده برای کسانی که اسیر منافع کوتاه مدت خویشند مشکل باشد. برای اینجانب مانند روز روشن است که این قطعنامه بر امنیت و اقتصاد کشور ما اثرخواهد گذاشت. تولید ناخالص را پائین خواهد آورد، بیکاری را بیشتر خواهد کرد، مردم را در تنگنای مشکلات بیشترمعیشتی واجتماعی قرار خواهد داد، فاصله ما را ازکشورهای در حال رشد جهان بویژه کشورهای همسایه رقیب بیشتر خواهد ساخت و آخرین میخ را بر تابوت چشم اندازبیست ساله خواهد کوبید. کدام عقل سلیم است که نداند کشورما امروز پس از صدور قطعنامه آسیب پذیرتر و منزوی تر از گذشته شده است؟

سرنوشت کشورهای دیگر در منطقه که در دام لفاظی های مغرورانه ومیان تهی دولتیانشان افتادند وسرنوشت شوم و ترحم برانگیزی پیدا کردند باید جلوی چشم همه ما باشد.

آنچه در شرایط کنونی مهم است، اندیشیدن به راه حلهائی است که بتواند احتمالات خطر رابرای استقلال، تمامیت ارضی و حقوق مشروع کشور به حداقل برساند و در عین حال پاسدار آزادی و حقوق شهروندان باشد که حفظ امنیت ملی بدون پشتوانه شهروندانی آزاد و آگاه ممکن نیست. شبکه های سبز مشفقانه به راه حلهائی که می تواند به دفع این شر عارض گشته کمک کند بپردازند.  قبل از اشاره به تعدادی از این راه حل ها تاکید بر محکومیت این قطعنامه ظالمانه ضروری است.  ما در شرایطی محکوم می شویم که به سادگی ازجنایات در سرزمینهای اشغال شده فلسطین وبمبهای هسته ای آن غمض عین می شود وحق استفاده صلح آمیز از تکنولوژی هسته ای ازما دریغ می گردد. بی تردید این یک قطعنامه بر ضد ملت ماست. گرچه در کنار آن ما نمی توانیم ازتاثیر سیاستهای ماجراجویانه و مغشوش چشم بپوشیم…

۱- اولین وضروری ترین راه حل و حتی فوری ترین آن اطلاع رسانی صادقانه به ملت است. این حق مردم است که ماهیت قطعنامه و تحریم های دیگری که در حال افزوده شدن به آن است بشناسند. باید آنها بدانند این تحریمها چه اثری بر سفره آنها و روی نرخ بیکاری و تورم وتولید وپیشرفت کشورو امنیت می گذارد. صرفا گفتن اینکه این قطعنامه یک ورق پاره است مشکل مردم و کشور را حل نمی کند. اگر قرار است مردم در مقابل بحرانی که ناخواسته در حال ورود به آن هستند مقاومت کنند ضرورت دارد که اعتماد آنها جلب شود و اعتماد جز ازطریق راستگوئی حکومت و شفافیت اطلاعات بدست نمی آید.

۲- ازمواردی که لازم است مردم حتما بدانند خطرات امنیتی قابل پیش بینی ناشی از قطعنامه جدید است. بسیاری از ملت ما نمی دانند مسیری که با ندانم کاری و گزافه گوئی های بی مورد درآن افتاده ایم تاچه حد خطرناک است. اینکه کسانی بخواهند با بذله گوئی و رجزخوانی خیال خود ومردم را راحت کنند خیانت به مردم است. اگر می خواهیم آمادگی مردم را به عنوان مهمترین عامل بازدارندگی در مقابل خطرات احتمالی قراردهیم باید در حد ممکن پیامدهای احتمالی امنیتی شرایط موجود را به اطلاع آنها برسانیم. اگر این اقدام برای مسوولان کشور دشوار است حداقل رسانه های غیر دولتی آزاد گذاشته شوند که بدون اغراق و دلسوزانه اطلاعات و تحلیل های لازم را به مردم انتقال بدهند.

۳-شرایط تازه ایجاب می کند که دایره مشاوران پرونده حساس هسته ای گسترده تر شود. تا آنجا که نویسنده اطلاع دارد بر خلاف دوران جناب اقای خاتمی عده کمتر وکم تجربه تری درگیر این پرونده حساس هستند. و به طور قطع یکی از دلایل ورود به این مرحله ناخوشایند و بحرانی تنگ بودن دایره مشاوران زبده است. در کشورهای موفق دولتها علیرغم برخورداری ازمشروعیت ناشی از رعایت میثاقهای ملی سعی می کنند در چنین مواردی ازعقلانیت جمعی و حتی اجماع نسبی استفاده کنند. چه اشکالی دارد همچون پرونده گروگانهای امریکائی، تصمیم گیری در مورد اصول حاکم بر سیاست هسته ای کشور به تصویب مجلس برسد، نه آنکه مجلس درآخر کار با مصوبات فرمایشی خرابکاری های تصمیم گیران را توجیه نماید. چرا باید چند نفر پنهان از نظر مردم در مورد پرونده هائی که به سرنوشت همه ملت مربوط است تصمیم بگیرند؟ مگر قرار نبود مردم حاکم بر سرنوشت خود باشند؟ چرا فکر کنیم که مردم باید با هرچه ما تصمیم گرفتیم موافق باشند؟ آیا اصل مربوط به رفراندوم جنبه زینتی دارد که هر زمان برای حل مسائل مهم کشوربه آن اشاره می شود طوفانی از اتهام و توهین راه می افتد؟ آیا جای آن نیست که در موارد حساس نظر ملت را از این طریق پشت سر تصمیمات مهم قرار دهیم؟

۴- در شرایط کنونی شکاف بین ملت و دولت، خطر بیگانگان و بد خواهان از همیشه بیشتر است. نتایج ناشی از تقلب انتخاباتی و سرکوبهای بعد از انتخابات ومصائب ناشی از سوء مدیریتها و فساد و دروغ و آشفتگی سیاستهای اقتصادی و فرهنگی منجر به بحران اعتماد به حکومت و فاصله گرفتن مردم از دست اندرکاران شده است. امروز ضرورت پرداختن به راه حلهای شبیه آنچه در بیانیه شماره ۱۷ آمده است بیش از همیشه خود را نشان می دهد. یک دولت نامشروع و سرکوبگر ودر حال جنگ با ملت خود نمی تواند در مقابل تهدیدات بیگانه مقاومت نماید. در چنین حالتی یا باید به بیگانگان باج دهد و یا کشور را در آستانه خطرات مهلک افکند. در این وضعیت ایجاد دورنمای اطمینان بخش برای انتخابات آزاد و رقابتی و غیر گزینشی و آزادی مطبوعات و رسانه ها و آزادی زندانیان سیاسی ورسیدگی جدی به خانواده های شهدا وآسیب دیدگان یک امر حیاتی است. اگر سرمایه ما در هماوردی با شرایط خطیر کنونی، ملت است باید به ملت وآراء و نظرات آن احترام گذاشت و درهر تصمیمی اکنون قبل ازهمه به تاثیرات آن بر زندگی کارمندان و کارگران و معلمان و اقشار حقوق بگیر و مستضعف اندیشید. این عادلانه نیست که اقشار تهیدست و جوانان جویای کار چوب تصمیمات مستبدانه و ماجراجویانه دولت را بخورند. ودرعین حال همه شاهد باشند یک عده عربده کش چماقدار که به جان ومال وآبروی مردم در روز روشن افتاده اند به عنوان طرفداری از دولت در روز روشن از به توپ بستن مجلس سخن بگویند. آیا این است شیوه ی اداره جهان؟

۵- با کینه ها و دشمن تراشی ها وتصفیه های جناحی، نظام بیش ازهمیشه دستانش از نیروهای کارآمد خالی است. تاملی اندک به ماجراهای سال گذشته نیویورک و کنفرانس ژنو می تواند ضعف مفرط دولتیان را نشان دهد. کشور امروز برای عبور ازاین بحران خطرناک نیازمند استفاده از همه ظرفیتهای مدیریتی خویش است. خطرآنچنان مهم است که به خاطرآن استفاده ازتجربیات ومنزلت شخصیت هائی چون جنابان هاشمی و خاتمی و روحانی و آقازاده و لاریجانی و… ضرورت داشته باشد. آیا تامل بر انگیز نیست که از مسافرت رئیس جمهور سابق کشور(با احترامی که در سطح بین الملل دارد) برای استفاده از تریبونی که می توانست در آن از حقوق ملت درزمینه هسته ای دفاع نماید جلوگیری شود؟ کیست که نداند اغلب مدیران برجسته و نیروهای زبده برای اداره کشور در شرایط بحرانی کنونی ازمدار تصمیم گیری ها و سیاستگزاری ها به کناری گذاشته شده ا ند؟ آیا این واقعیت آشکار، دلهره آور و شک برانگیز نیست؟

۶- سپاه امروز در گیر مسائل سوال برانگیزی است. از سویی اسلحه سپاه وبسیج به جای دشمن در مقابل مردم قرار گرفته است ودر سرکوب و دستگیری ها و بازجوئی ها ی نیروهای سیاسی و معترضین نقش درجه اول دارند و از سوی دیگر سپاه در حجم غیر قابل باوری درگیر مسائل اقتصادی است. به یقین بازگرداندن سپاه به سوی مسوولیت های اصلی خود می تواند هم نقش افتخار آمیزی که این نهاد در دفاع مقدس داشت احیا کند وخطرات ناشی از طمع بدخواهان را کاهش دهد و هم در سلامت اقتصادی جامعه وکاهش امواج روز افزون فساد و دلگرمی بخش خصوصی موثر واقع شود. سپاهی که مشغله فکریش بالا و پائین رفتن قیمت دلار و دخالت در امور بانکداری و بازارسهام وپیمانکاری و صادرات و واردات است نمی تواند برای تامین امنیت کشورو انقلاب مورد اعتماد باشد. ومتاسفانه در این معرکه ما شاهد زوال اعتبار قدیمی و پشتیبانی مردمی سپاه خوهیم بود.  قابل پیش بینی است که با ادامه این روند سپاه به جای دفاع از ملت و کشور به دفاع از شرکتها و سهام وموسسات پولی و مالی خود و سرانجام به جای دفاع از کشور وانقلاب به دفاع از از سازمان و تشکیلات خود بغلطد ویا به تمامی در اختیار یک قدرت مستبد و ضد مردمی قرار گیرد. اگر محبت و اعتماد مردم به نیروهای مسلح بزرگترین سرمایه آنها باشد امروز با عملکرد سپاه در حوزه امنیت داخلی و اقتصاد این سرمایه اجتماعی بی بدیل در حال ذوب شدن است.

ما همه می دانیم که سپاهیان سلحشور و یاران باکری ها و همت ها از این روال بیزارند. از یاد نبریم نفرت مردم از نهادهای اقتصادی و امنیتی رژیم شاهنشاهی تا چه حد در ظهور و بروز خشم مردم موثر بود. با شرایط تحمیلی ناشی ازقطعنامه و تحریم ها بازبینی نقش سپاه و بسیج یکی از مهمترین اقداماتی است که نیروهای خیرخواه از هر جناح و دسته ای باید خواستارآن باشند. درحاشیه صریحا بگویم که حمله با پرچم بسیج به جناب اقای کروبی و خاتمی و ماجرائی که در ۱۴ خرداد شاهد آن بودیم و اخیرا حمله و توهین به مجلس منافع ومقاصد طراحان قطعنامه را راحت تر می کند.

۷-   نکته اخرآنکه همه توجه داشته باشیم که قصد از تحریم ها صرف به زانو درآوردن دولت نیست. تجربه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و سرنوشت تلخ عراق وافغانستان در زمان معاصر پیشاروی ماست وهشیاری مضاعف آنکه چه بسا بخشی از دولتیان شانس بقای خود را درادامه این بحران وتشدید مخاصمات وحتی تشویق دشمنان برای تعرض نظامی ببینند. بر جنبش سبز است که بین پایداری بر اصول و هویت خود و مقابله با این خطر روشن وفاقی ایجاد نماید. ما باید عنصر مقاومت در مقابل تهدید و تعرض خارجی را به عنوان یک ضرورت در کنار سایر مطالبات خود بنشانیم و نشان دهیم که راه خروج از این بحران و خطر در برگشت به اصول و راه حلهائی است که جنبش سبز در یک سال عمر سر افراز خود همواره منادی آن بوده است. جنبش سبز باید از تمام توان بین المللی خود استفاده کند تا به قدرتهای خارجی نشان دهد به آنها اجازه نمی دهد از ضعف وعدم مشروعیت دولت کنونی استفاده و به استقلال، تمامیت ارضی و منافع عالی کشور آسیب رسانند.

جنبش سبز همچنین از طریق آگاه سازی همه جانبه اقشار اجتماعی و نخبگان به سرکوبگران اجازه نخواهد داد با ایجاد وضعیت اضطراری در کشور و استقبال از درگیری های نظامی از پاسخگویی و مسوولیت پذیری فرار کند و به تشدید سرکوب و ارعاب مخالفان بپردازد و یا در خفا برای تامین منافع کوتاه مدت خود بر سر منافع عالی ملی تن به سازش های خفت بار دهد.

  • جواد

    بد نبود یک بار متن قطنامه را مطالعه می کردید و فقط به مشاوره های مشاوران صدیق گوش نمی کردید تا بدانید این قطعنامه چیز جدیدی وجود ندارد و فقط استفاده تبلیغاتی از آن شد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۵:۰۰ ب.ظ  

    • به جواد

      فرض محال که رئیس جمهور موسوی بیانیه رو نخوندن و اشتباه تحلیل کردن، شما با توکلی و بقیه مجلسی های اقتصاد دان از فیلتر رد شده که تا دیروز تو صحن مجلس راهپیمایی می کردن و الان دادشون هوا رفته و دم از بی کفایتی می زنن چیکار می کنی؟

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۸:۰۴ ب.ظ  

    • ناشناس

      عجب ! من نمی دونم شماها این همه رو از کجا اوردید که توی روز روشن به سیاه می
      گید سفید !!!

      حالا که روسای دانشگاه ها مال خودتون شده پیشنهاد می کنم یک رشته بنام (چگونه)دروغ (بگوییم)اضافه کنید چون واقعا حیفه این استعدادهای عجیبی که در دروغ گفتن و کتمان حقیقت کردن دارید ضایع بشه و با خودتون به ناکجا اباد (در اینده نزدیک ! ) بره….

      از جناب مهندس موسوی تحیلی غیر از این بعید بود …کاش یک صدم این دلسوزی در وجود اون متقلب ها بود ….

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۰:۵۵ ب.ظ  

    • ناشناس

      دوست من، اگر قرار بود که این قطعنامه چیز جدیدی نداشته باشه پس چرا اون رو تصویب کردند؟ نه اینطور نیست، این اولین قطعنامه ای است که برای کشورهای عضو تعیین تکلیف کرده است. به این معنی که از این به بعد نهادهای بازرسی کشورها می توانند مثلا به بانکها مراجعه و مراودات مالی آنها با ایران را بازرسی کنند، قطعا بانکها حوصله این دردسرها را ندارند و عطای مراوده با ایران را به لقایش می‌بخشند و همین می شود که اجرای آزمون تافل در ایران دشوار می‌شود. این یک نمونه ساده بود، همین مسأله در مورد شرکتهای بیمه گر که کالاهای خریداری شده توسط ایران را بیمه می‌کنند، شرکتهای حمل و نقل که کالاهای ایران را منتقل می‌کنند و … نیز وجود خواهد داشت و قطعاَ همانگونه که آقای مهندس موسوی اشاره کرده اند بر اقتصاد و صنعت کشور ما تأثیر خواهد گذاشت.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۵/۰۴ ۹:۵۶ ق.ظ  

  • سلام

    یه نسخه از این بیانیه رو باید آقایان و خانم هایی که به رییس جمهور عزیز میرحسین موسوی تهمت فتنه و.. میزنن چند با بخونن. آیا کسی که به قول کیهان با اسراییل و آمریکا دست به یکی کرده که نظام اسلامی رو تضعیف بکنه اینجوری بیانیه میده؟ آقایون و خانم های کبک لطفا سراشون رو از برف بیارن بیرون ببینن چه خبره؟ آقای موسوی چون در بدترین شرایط نخست وزیر بوده بهتر از هر کسی درک میکنه که میخواد چه بلایی سر مملکت بیاد.
    آنچه را که شرط بلاغت بود گفتم
    خواه تو پند گیر خواه ملال

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۵:۰۷ ب.ظ  

  • مرثیه ای برای یک رویا

    خطاب به دکتری که دروغ را درایت و تهمت را شجاعت می داند :

    سبز یعنی مردمی بیدار شد//… به دنیا خار شد
    سبز یعنی مادری از جان گذشت//آن زمانی که ندایش برنگشت
    سبز یعنی آخرین فصل سکوت//سبز یعنی رأی ما غیر از تو بود

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۵:۱۱ ب.ظ  

  • FARHAD

    مهندس جان
    با سلام
    مشخص است که دولت بی منطق با عملکرد خود برای بیگانگان دعوتنامه برای حمله به ایران فرستاده، بدیهی است که ایستادن در جبهه به اصطلاح مقاومت یعنی ایستادن پشت سراحمدی نژاد و……!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۵:۱۳ ب.ظ  

  • Mohsen

    با سلام.
    همانند دیگر بیانیه ها خرد و درایت ایشان در بند بند متن نمایان است و نکات خطیری را یادآور میشود.
    متشکرم جناب مهندس
    محسن از سوئد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۵:۳۰ ب.ظ  

  • hamid

    god bless you man!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۶:۲۰ ب.ظ  

  • Amir

    بزرگ امید نسل مایی میر عزیز ، هزاران درود بر تو باد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۶:۲۸ ب.ظ  

  • ندای سبز

    مرحبا به رهبر مومن، مدبر وشجاعم میرحسین موسوی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۶:۵۹ ب.ظ  

  • محمد

    کل ماجرای جنبش سبز سر به قدرت رسیدن اصلاح طلبها بود. مجبور بودند ضرب شستی به… نشون بدند که دست اونها را از قدرت کوتاه کرده بود. بعد هم که دیدند … کوتاه نمیاند تصمیم گرفتند هم یک جوری طرفداران ساده لوح خودشون را راضی نگه دارند (به خاطر امنیت خودشون) و هم در مذاکره را باز بگذارند. این کل ماجرا بود. ما هم این وسط فکر کردیم قراره چیزی نصیب این ملت فلک زده بشه. فکر کردیم این جنبش دمکراسی خواهیه

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۰۳ ب.ظ  

    • ...

      چه سخنان گهرباری ! دقیقا مصداق مثل آسمون به ریسمون بافتن بود.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۸:۵۸ ب.ظ  

    • منصور

      شما جنایت های صورت گرفته را توجیه کن و کاری به بقیش نداشته باش

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۹:۲۹ ب.ظ  

  • Mohammad

    Nice talk Mr Mousavi as usual. But please put some action in support. Order for a strike in hole country. That is the ony solusion.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۰۶ ب.ظ  

  • زهرا

    دست مریزاد به آقای موسوی
    تحلیل جامع و هوشیارنه ای بود

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۰۹ ب.ظ  

  • سمیه

    چی میشد این دیکتاتورا میذاشتن شما رییس جمهور ما بشی و مملکت رو از این فلاکت نجات بدی؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۲۱ ب.ظ  

  • نیما

    سلام و خسته نباشید. در چند روز اخیر خبری مبنی بر تهیه یک فایل صوتی توسط وزارت اطلاعات به سبب ایجاد اختلاف بین رهبران جنبش سبز و اقای هاشمی منتشر شده. خواهشا سریعتر اطلاع رسانی کنید. سبز باشید.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۲۲ ب.ظ  

  • ناشناس

    سید توی این ۲۱ سال کجا بودی.
    مرد سرت سلامت

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۲۳ ب.ظ  

  • mohsen

    میر حسین درود بر شرف و ازادگیت

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۲۷ ب.ظ  

  • parsa

    besyar khoob formule kardi mir hosein
    baraye in doostet darim ke ham azadi
    ro sho’ar midi va ham esteghlal ro
    kash nasihataye to ro aghayoon beshnavan
    hoora baraye mire sabzemoon

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۳۲ ب.ظ  

  • بابائی

    یک تحلیل کاملآ جامع و منطقی و مبتنی بر اصول دیپلماتیک و مهمتر از آن بر اساس منافع ملی و صیانت از استقلال و آزادی واقعی کشور
    کاش قدرت درک و تجزیه تحلیل آن برای دولت مردان باشد
    امیدوارم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۴۳ ب.ظ  

  • ژیلا

    و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین
    ممنون از مهندس موسوی که با چنین بینش هوشیارانه ای نقشه های اقتدارگرایان غوغاسالار بر خارجی خواندن جنبش سبز را نقش بر آب کرد
    کیهان اگر می توانی جواب بده…………..

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۴۸ ب.ظ  

  • محمد

    کجای کاری پدرجان این تحریم حاصل خیانت های … ودوست شفیق خانوادگی شان شاه عبدالله است

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۵۰ ب.ظ  

  • بهنام

    ای سید عزیز!
    نشان دادی که امروز موهایت را در آسیاب سفید نکردی! دست مریزاد با این تحلیل جامعت.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۵۶ ب.ظ  

  • حسام

    جای مهندس این روزا تو حلقه تصمیم گیری خیلی خالیست. الان بیش تر از هر زمان دیگه ای به شعور و عقلانیت نیاز داریم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۷:۵۸ ب.ظ  

  • ali

    آقای موسوی عزیز این حس وطنپرستی شما همچون برگ زرینی در ترک تاریخ خواهد درخشید ،گفتار و اندیشه تان در این روزها که دگرگرد و غبار شک و شبهه ها فرو نشسته و صفوف راستی و نا راستی ،حق و باطل ،ظالم و مظلوم جدا گشته و نمایان گردیده ،بر دلهایمان می نشیند ،بند بند گفتارت حاکی از عقل و منطق و بر گرفته از عشقت به ملت و میهن اسیر در چنگال خودکامکان نا بخردان بود ، به ویژه بند نهایی گفتارت همچون آبی در دشت سوزان گوارای وجودمان شد .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۸:۰۳ ب.ظ  

  • کاویش

    دریغ است ایران که ویران شود کنام پلنگان و شیران شود

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۸:۰۷ ب.ظ  

  • mansoor

    انشاءالله کشور از این بحران خارج شود و همه دلسوزان کشور با کنار نهادن کینه ها و همفکری کشور را از دست … احمدی نژاد خارج کنند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۸:۱۲ ب.ظ  

  • آرمان سبز

    سید عزیز،

    اگه این فشار های خارجی نباشه … باز همین آش و همین کاسه می مونه
    ….

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۸:۱۲ ب.ظ  

  • حسین

    خداوند به شما یاری رساند،آینده از آن حقگویان است.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۸:۳۱ ب.ظ  

  • مهدی

    درود بر میر عزیز.
    ولی حیف که مدعیان مدریت جهان کم عقل تر از آن هستند که به منافع ملی اهمیتی دهند. منافع گروهی شان همانطور که در یادداشت ذکر شده در تشدید بحران و تهدیدهاست.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۹:۰۹ ب.ظ  

  • ناشناس

    kash kare mamlekat be daste aghelan bood na inke ba taghalob oono bedan be ye edde laafzan

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۹:۱۰ ب.ظ  

  • ونوس

    ” قابل پیش بینی است که با ادامه این روند سپاه به جای دفاع از ملت و کشور به دفاع از شرکتها و سهام وموسسات پولی و مالی خود و سرانجام به جای دفاع از کشور وانقلاب به دفاع از از سازمان و تشکیلات خود بغلطد ویا به تمامی در اختیار یک قدرت مستبد و ضد مردمی قرار گیرد. ” عالی بود .

    آقای موسوی واقعا دلم میسوزه از اینکه میبینم شما اینقدر حرص میخورید ولی یک نفر ساده لوح مثل ” جواد ” که نظر گذاشته همچین حرفی میزنه. انگار میرحسینم مثل بعضیاس که همینجوری از رو هوا حرف میزنن.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۹:۱۲ ب.ظ  

  • محمد

    فقط می تونم بگم:
    یا حسین میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۹:۲۲ ب.ظ  

  • dariush

    bachamo nazshtan raeis jomhor besheh halla narahateh….

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۹:۲۳ ب.ظ  

    • محمد

      فعلاً که بزرگان دارند کشور را به آتش می‌کشند

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۰:۰۴ ق.ظ  

  • ناشناس

    گوش اگرگوش تو وناله اگرناله من آنچه البته بجایی نرسدفریاداست!!!چشم وگوش مستان باده قدرت کور وکر است اگرملت بحال خودفکری کند!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۹:۴۶ ب.ظ  

  • دختر سبز آزادی

    ای کاش کمی عقلانیت و میهن دوستی در وجود این کودتاگران بود.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۹:۵۹ ب.ظ  

  • shahin

    زنده باد میر حسین . نخست وزیر امام
    بسیار بجا و افشا گرانه بود. دوستان سبز مفاد این یادداشت را به هر صورت ممکن به کام تشنکان عدالت و مردم تحت ستم ایران برسانند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۰:۰۲ ب.ظ  

  • ایرانی

    کشور رو به ذلت کشیدید حالا اظهار نگرانی می کنید
    حیا، شرم و خجالت هم تو لغتنامه شما پیدا میشه؟
    در هر صورت حالا که شما تصمیم گرفته اید به طور خیلی خیلی خوشبینانه به فکر ملت و کشور هم بیفتید باید گفت ماهی رو هر وقت از آب بگیرید تازه است هر چند که گاهی خیلی زود دیر می شود.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۰:۱۷ ب.ظ  

    • شریعتمداری

      دوست ایرانی من
      کاش نام ایرانی را شایسته خود سازید
      احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور این کشور در به ذلت کشاندن ایران چه نقشی داشت ؟
      شرم و حیا در لغت نامه آن ها نیست که ایران نفت خیز ما دارای چنین بحران اقتصادی شده است و مردم ما توان خریدشان را از دست داده اند.انکار حقیقت و کتمان واقعیت ما را به کجا رسانده؟
      حالا هم که اصلاح طلبان سر کار نیستند شما از آنها طلبکارید در صورتی که ۸ سال است ۳ قوه دربست در دست اصولگرایان است و این شده سرنوشت تاریک امروز ایران ما !

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۸:۲۸ ق.ظ  

    • مهرداد

      آقای که اسم خود را ایرانی گذاشتی

      شرم، حیا و خجالت عناصری است که اگر احمدی نژاد داشت وضع ما الان اینطوری نبود…..

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۵:۳۲ ب.ظ  

  • مسیحا

    هرگز از مرگ نهراسیدم اگر چه دستانش از ابتذال شکننده تر است.هراس من همه از مردن در سرزمینی است که مزد گورکن از آزادی آدمی افزون تر است

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۰:۳۱ ب.ظ  

  • علی

    همان حرف های تکراری و همیشگی. دریغ از یک قدم عمل. همه مردم این مسائل را می دانند ولی اقای موسوی شما بگو چه اقدام عملی ایی شما انجام داده و یا انجام می دهید. چرا تظاهرات مردم در ۲۲ خرداد در برابر این جماعت را لغو کردید؟ و چرا از مردم و دانشجویان نمی خواهید در ۱۸ تیر برای اعتراض به خیابانها بیایند. اخر با حرف زدن انهم حرفهای تکرای که ما به جایی نمی رسیم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۰:۳۳ ب.ظ  

    • هدف

      آفرین ! موافقم!

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۶:۴۷ ق.ظ  

    • مژده

      خیلی خنده داره. به قول آقای رسول ببینید ما خودمون چه کرده ایم و چه میکنیم. من نمیدونم اگر موسوی نبود شما میخواستین سر کی غر بزنید. انگار موسوی از طرف خدا اومده و قدرت ماورائی داره که بتونه در عرض یک سال معجزه بکنه و…. ببخشید انقلاب ۵۷ هم پانزده سال طول کشید تا به نتیجه رسید. اونم چه جوری؟ با آگاهی بخشی به مردم. با اطلاع رسانی. با تکرار اهداف انقلاب. نه اینکه به هر مناسبتی لشکر کشی کنن و بریزن تو خیابونا. این که نشد کار. هی کشته بدیم و تلفات بدیم آخرش که چی؟؟ که هیچ نتیجه ای نگیریم و باز همون آش و همون کاسه؟ مگه تا حالا که چندین بار رفتیم تو خیابونا چی عایدمون شده؟ چرا یه کمی مختون رو به کار نمیندازین. یکی از بهترین و عاقلانه ترین تصمیمات آقای موسوی همین بود که اعلام کرد راهپیمایی ۲۲ خرداد لغو شده. اینهمه که موسوی به قول شما حرفهای تکراری میزنه میبینید که هنوز آدمهای نفهم زیاد هستند که تو همین سایت هم میان نظر میذارن. این حرفها اینقدر باید تکرار بشه تا ملکه ذهن همه بشه. شما فقط خودت و چندنفر اطرافت رو نگاه نکن. تو یه سر به شهر قم بزن. شهری که اینقدر به پایتخت نزدیکه برو ببین اونجا چه خبره. مردمش انگار تو غار زندگی میکنن. مطمئن باش از قشر جوانشون هم در مورد این قطعنامه بپرسی هیچی نمیدونن . متأسفانه این عادت بد ما ایرانیهاست که میشینیم سرجامون و انتظار داریم یک نفر که مثل خودمونه و به جز پشتوانه مردمی قدرتی دستش نیست همه کار برامون انجام بده و مملکت رو برامون در عرض یک سال به بهشت تبدیل کنه.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۴:۲۲ ب.ظ  

  • داوری

    این مقاله جواب بسیار خوبی بود به کسانی که دائمآ می گفتند موسوی راهکار نمی دهد :
    ضروری ترین راه حل رو در بند ۱ گفتند.
    خواهشآ همه رو نسبت به فاجعه ای که در راه است خبر کنیم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۰:۳۵ ب.ظ  

  • سجاد

    من از همه منتقدین و مخالفان اصلاحات و جنبش سبز خواهش می کنم که یک بار این تحلیل را بخوانند و منطقی نقد کنند
    بدون جناح بندی سیاسی و با توجه به منافع کشورمون نقد کنید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۰:۳۷ ب.ظ  

  • نازنین

    انقدر دلم می خواد بدونم آقای احمدی نژاد هم می تونند مثل این یادداشت ها و تحلیل ها ارائه کنند یا کلآ درباره قطعنامه ها فقط ( کاغذ پاره و دستمال استفاده شده ) را می فهمند
    دلم برای ادبیات سیاسی کشورم می سوزه که می تونست در این سطح باشه امابه حد ( به سقف کوبیدن مخالفان !) تنزل پیدا کرده !

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۰:۴۰ ب.ظ  

  • یکی

    سلام بر میر عزیز.

    خیلی از تحلیلتون خوشم اومد آفرین بر این درک بالا و دلسوزی که بر این ملت دارید. من حتم دارم دیر یا زود ما به پیروزی می رسیم فقط امیدورم بعد از پیروزی دیگر مانند اول انقلاب خودمون رو گم نکنیم و آزادی اندیشه رو به این ملت بازگردونیم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۰:۵۳ ب.ظ  

  • برادر

    سلام برمیرحسین
    این مساله برای ما مردم ابادن که هنوز جراحت جنگ را بر روح خود داریم وازنزدیک شاهد جنگ عراق وامریکا هستیم بسیار تلخ تر وترسناک تراست.امروز وظیفه همه است که ندای واقعی مردم ایران را به گوش دنیا برسانند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۱:۱۶ ب.ظ  

  • علی

    ببخشید ولی من کمی از همۀ این بیانیه ها خسته شدم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۱:۲۴ ب.ظ  

    • رسول

      راست میگین خیلی ها این حرف رو میزنن اما یک سوال از خودمون بپرسیم بد نیست
      ما خودمان چه کرده ایم ؟؟ و چه میکنیم؟؟

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۳:۰۱ ق.ظ  

    • محمد

      توصیه می‌کنم از ماجراجوئی‌های طرف مقابل هم احساس خطر کنید

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۰:۰۲ ق.ظ  

  • داود

    ای کودتاگران و ای سرکوبگران و ای تایید کنندگان و ای سکوت کنندگان در برابر ظلم! این یادداشت را بخوانید و ببینید که این است تفکر و منش و اندیشه ای که ملت سبز ایران برای آن خون می دهند. این است میر حسین ما که همه ملت سبز به او افتخار می کنند. ببینید و از عصبانیت بمیرید.ما بیشماریم و پیروز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۱:۳۶ ب.ظ  

  • s0gol

    حیف!
    می تونستیم به کجاها برسیم/ چی شد!؟
    افسوس و صد افسوس.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۱:۴۰ ب.ظ  

  • ایرانی

    بسیار زیبا و منطقی بود
    درود بر شما

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۱:۴۱ ب.ظ  

  • s0g0l

    رییس جمهور عزیزم.
    دانایی و صلابت شما به من آرامش میده و هر روز از رایی که به توانایی های شما دادم مفتخر و مطمئن ترم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۱:۴۷ ب.ظ  

  • سپاسگزار

    آفرین به این مرد بزرگ که دلسوزی ایشان قابل ستایش هستند.ای کاش تقلب نشده بود و شما رئیس جمهور واقعی بودین.گرچه الان هم رئیس جمهور ما هستین.
    یا حسین،میرحسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۶ ۱۱:۵۱ ب.ظ  

  • ahmad shirvani

    DOROOD BAR SHOMA JANABE AGHAAYE MIR HOSSAIN. SHOJA-AT, KARDANI VA VATAN PARASTI SHOMAA RAA SETAYESH MIKONAM. tANHA SO-AALI KE BARAYE MAN BAAGHI MIMANAD IN AST KE AGAR IN AGHA 3 SAALE DIGAR DAR RAASE KAAR BAASHAD BAA IN DOROOGH-HAA AAB-ROOYEE BARAYE MELATE IRAN DAR SAHNEYE BAINA-MALELI BAGHI NAKHA-HAD GOZASHT.
    BE NAZARE SHOMA VA SAAYERE SABZ-HAA BARAYE IN 3 SAALE BAGHI MANDEH CHE BAAYAD KARD.
    BE NAZARE MAN BAAYAD EE-TRAZAT KHIYABANI AZ 18 TIR DOBAAREH SHOROO SHAVAD.POLIS VA HATTA BASIJ HAM DIGAR HAAZER NISTAND BISH-TAR KHOON RIZI KONAND
    DOROOD BAR MIR HOSSAIN-YAA HOSAIN+ HAMEYE JAVANANE VATAN PARASTI KE JAANE KHOD RAA BAR KAF GOZASHTEH VA GHODRATE KHOD RAA BE IN GHABILEH VAHOOSH NESHAN DADAND/AHMAD SHIRVANI

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۲۷ ق.ظ  

  • Vivairan

    مهندس،این دولت و دولت نهم خودشو مضحکه ی خاص و عام کرده.اینا نه غیرت دارن نه تعصب و اساساً ایرانی نیستند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۵۹ ق.ظ  

  • ناشناس

    کاش ما مردم چند تا سیاستمدار دلسوز و آگاه مثل تودر حکومت داشتیم .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱:۰۷ ق.ظ  

  • مهدیار

    دقیقا حرفایی رو زده که کلینتون تو مصاحبش گفت انتظار داریم ایران بگه … دقیقا کاری رو میکنه که آمریکا و اسرائیل زور میزنن مسئولان ایرانی اینو بگن … به جای اینکه آمریکا و شورای امنیت و اینا رو محکوم کنه که چرا مقابل خواسته مشروع ملت وایسادید … اومده به دولت میکه چرا برا گرفتن این حق ایستادگی کردی به هر قیمتی .. میگه بیا رفراندوم بگیر که آیا اصلا مردم این حقو میخوان یا نه … فک کنم ایشون پنبه تو گوشش بود شعار ۴ ساله ملت که انرژی هسته ای حق مسلم ماست رو نشنیدن … خدا یک کم عقل بده ایشالله …

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱:۲۴ ق.ظ  

    • ناشناس

      حق مسلم شما را هم دیدیم که چگونه سر از ترکیه درارود انهم بعد از چند سال بیچاره کردن مردم و حق مسلم گفتن.خفتی از این بالاتر می شناسید.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۳:۵۶ ب.ظ  

    • من

      بی عقل! کدوم ملت شعار دادن انرژی هسته ای کوفت مسلم ماست؟؟ ها ؟ مردمی که پول اجاره خونشون رو ندارن بدن؟ مردمی که سه ماهه یه تکه گوشت از گلوشون پایین نرفته؟ مردمی که قبضهای پرداخت نشدشون رو تاقچه خونشون ردیف شده؟؟ مردمی که حکومت جمهوری اسلامی روز ۲۵ خرداد طرفشون تیراندازی کرد؟ جوانان بیگناهی که توسط همین حکومت زمین گیر شدن؟؟ معلومه که همچین کامنت مزخرفی میذاری چون اینقدر از پول حروم خوردن خوش و سرمستی که اصلا از حال مردم بدبخت خبر نداری. تمام مشکل مردمو تو همون انرژی هسته ای لعنتی میبینی. خاک دو عالم بر سرت

      کلمه حالا که فحاشی مخالفان !! رو درج میکنی باید اینو هم بذاری چون دیگه تحملم تموم شده.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۴:۰۴ ب.ظ  

  • فاطمه

    هوشیاری سید عزیز خاری است بر چشم دشمنان داخلی (جاهلان) و خارجی (زورگویان)

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱:۲۶ ق.ظ  

  • افق تاریک

    درم داران عالم را کرم نیست/
    کرم داران عالم را درم نیست/

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۲:۱۲ ق.ظ  

  • پیمان

    میر حسین عزیز شجاعت -درایت ودلسوزیت مایه ی مباهات هست.با تمام توان سبز میمانیم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۲:۳۰ ق.ظ  

  • پیام حق

    با تمام توان
    سبز میمانیم .
    یاحسین میرحسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۲:۳۷ ق.ظ  

  • سرباز سبز

    دید روشن و منطقی سبز تان مایه مباهات و افتخار است

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۳:۴۷ ق.ظ  

  • همرنگ سبز

    میر حسین موسوی آخرین کسی ست که می تواند این جنبش را آنچنان هدایت کند که حتا دشمنانش نیز از آن به رستگاری برسند. اما اگر میر حسین نتواند کاری بکند آنگاه مردم کاری دیگر خواهند کرد. امید است تا این چند روز باقی مانده کاری بشود. در غیر این صورت وضع بسیار بد خواهد شد. از رنگ آسمان پیدا ست!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۴:۰۸ ق.ظ  

    • sahar

      dar roya hastie ….bidar sho

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۴۹ ب.ظ  

  • ناشناس

    جناب دکتر احمدی نژاد، از هر آنچه که بر علیهش هست کاغذ پاره یاد میکنه، وزیر کشور پیشنهادیش رو یادمونه وقتی گندش دراومد که مدرک آکسفوردش جعلیه، با تمام وقاهت میفرماید، مگه این کاغذ پارهها باید کشور رو اداره کند؟؟ یا در مورد قطعنامه های به این مهمی میگن دستمال و کاغذ و چی و چه، آخه عزیز ،همینه که کشور جای پیشرفت، عقب گرد میکند، چون ما مدرک دارای واقعی مملکت بی کاریم و تو خیابون دنبال کار و دوستان و اقوام حضرت عالی بی دانش و اطلاع از هیچ در حکومت کردن نقش بازی میفرمایند، خوب همین که این درسها رو تو مدرسه و دانشگاه نخوندی و دوستان و همکارانت نیز نخوانده اند!!! برای همین نمی فهمی که این قطعنامه ها چه قدرررررررررررررررررر مهم هستند !!!!! نخوردی نون گندم ندیدی دست مردم؟؟؟؟؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۵:۰۰ ق.ظ  

  • زنده باد سبز

    تحلیل منطقی‌ و درستی‌ بود اما چه فایده که قدرت امروز در دست یک عده بی‌ سواد و قدرت طلب هست که دروغ غذای روح و سؤ استفاده از بیت المال غذای جسمشون شده.یا حسین میرحسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۵:۱۹ ق.ظ  

  • دکتر ابراهیم مروی نژاد

    آدم شک می کند که چه دستهائی در کار بود تا بسیج را این گونه به کلی تخریب کرد. و به همراه آن به تخریب سپاه برخاست…. دستهای مرموزی جوانان را بیش از پیش بر ضد سپاه وبسیج بر می انگیزند. همین فرمایش برای موی سر یکی از کارهای شبهه انگیزی است که معلوم نیست چه دستهائی در پشت آن است. حیف از بسیج و سپاه … این مصیبت را دولت بر سر مردن در نیا ورده است. دستهائی در اعماق مراکز تصمیم گیری نفوذ کرده اند که دستهای دشمن هستند. … نمی دانم هنوز فرصت هست که بسیج و سپاه را به راه درست برگرداند یا همه فرصتها از دست رفته است و ما در آستانۀ یک فاجعه بزرگ هستیم. من می ترسم خیلی می ترسم. می گریم بر ایران. حیف از ایران.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۶:۳۵ ق.ظ  

  • ناشناس

    سلام
    از سالگرد درگذشت شهادت گونه میرعلی حبیبی موسوی خامنه نگذرید و یادی از وظیفه حکومت در اعلام برائت از این قتل و پیگیری قاتل و ….
    روحش شاد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۶:۵۹ ق.ظ  

  • ناشناس

    به اون آقای جواد اگر یک سری به تعداد پتنت های ثبت شده کشور های فکسنی که تا چند سال پیش برای ما جز مصرف کنند ه تکنولوزی غرب نبودند بزند دستش می اید که چقدر ما عقب مانده شدیم با این تجریم ها. کشور ها ئی مثل عربستان سعودی هم در زمینه نواوری تکنولوژ ی از ما چلو تر رفته اند. ما سالهای زیادی است که می خواهیم از اقتصاد مبتنی بر نقت به اقتصاد دانش مجور تبدیل شویم اما به خاطر همین تجریمها نشده است. مگر شما اصلا با پیشرفت مخالف باشی.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۸:۵۵ ق.ظ  

  • saeed

    با سلام احترام
    سوالی که بنده از جنابعالی داشتم اینکه چرا از اعتصابات استفاده نمی کنید در حالی که میدانید اعتصاب بازاریها دولت را فلج و ساقط خواهد کرد؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۹:۱۰ ق.ظ  

  • محمد

    زنده باد میر حسین موسوی ، رهبر جنبش سبز علوی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۰:۳۰ ق.ظ  

  • ناشناس

    سایت محترم کلمه اگر چه شما مطالب مخالف مستدل را درج نمی کنید و فقط عادت کرده اید به به و چه چه عده ای خارج نشین را در سایت درج کنید اگر هم مطلب مخالفی را درج کنید یک خط توهین فرد عصبانی را درج می کنید و بعد صد کامنت پاسخ می گذارید ولی به هر حال من مطلبم را می نویسم.
    ای کاش یک نفر این بیانیه را برای خود آقای موسوی بخواند! آقای موسوی این مطالبی که گفته اید از نتایج تلاشهای جنابعالی در جنبش به اصطلاح سبز است. این قطعنامه در نتیجه آتش بازیهای جنابعالی و در حمایت از جنبش سبز از سوی آمریکا بر علیه کشور ما به تصویب رسید. درحالی که در اوج قدرت در سیاست خارجی بودیم و درست در لحظه ای که باید میوه سالها استقامت خود را می چیدیم با ندانم کاریها و قدرت طلبی های جنابعالی دشمنان ملت باز به طمع افتادند که انگار هنوز می توان ایران را به زانو در آورد. حتی اگر بر فرض محال هم در انتخابات تقلب شده بود اقدامات شما هیچ توجیهی نداشت. راستی آقای موسوی چه خوب شد که شما بعد از یک سال شرارت و آتش بازی فهمیدید که کشور در چه وضعیت بحرانی از نظر اقتصادی قرار دارد و یادتان افتاد که باید به فکر این ملت بود نه به فکر پیروزی و رسیدن به قدرت به هر وسیله ای که باشد. البته حل مشکلات ایران با نسخه ای که اصلاح طلبان می دهند و آن تسلیم در برابر قدرتهای زورگو است برای همه سیاستمداران آسان است. مثل همه کشورهایی که تسلیم آمریکا هستند و هیچ قطعنامه ای علیه آنها صادر نمی شود. اما اگر قرار بر این بود اصلا نیاز به انقلاب و سر کار آمدن امثال شما ها نبود. شاه از همه شما بهتر تسلیم آمریکا بود. مطلب زیاد است و افسوس که عده ای منافق صفت که اصلا نظام را قبول ندارند و اصلا دین را قبول ندارند اطراف شما را گرفته اند و باریتان کامنت های زیبای پدرجان و رئیس جمهور جان می گذارند و شما را می فریبند. خدا همه ما را هدایت کند .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۰:۳۸ ق.ظ  

    • sahar

      man kamelan ba shoma movafegam ….mamnon …

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۴۸ ب.ظ  

    • هادی

      آقای ناشناس، این همه دم از استدلال و منطق و این جور چیزها گفتی، همه ی حرفت و منطقت همین بود؟ مثل اینکه یادت رفته که بعد از انتخابات این اولین قطعنامه بود و بقیه قطعنامه ها در «اوج سیاست خارجی» دولت احمدی نژاد صادر شده است. ولی خداییش کلی از این منطقت خندیدم و متوجه شدم که طرفداران دولت از چه قشری هستند.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱:۰۹ ب.ظ  

  • ناشناس

    چشم بسته غیب گفتید آقای موسوی !! در این سالهای بحران اقتصادی بدون پیش بینی شما هم مشخص است که وضعیت چندان مطلوب نخواهد بود.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۰:۴۱ ق.ظ  

  • سعید

    خوشم میاد آقای موسوی از ترس کیهان همه بیانیه های خود را روزهای پنجشنبه منتشر می کنند که مبادا کیهان با تفسیر خودش دروغ های موسوی را لو بده و بی تأثیر کنه

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۰:۴۲ ق.ظ  

    • یا حسین میرحسین

      کیهان مثلا جواب بده چی میشه ؟کیهان کیلویی چند.کی کیهان می خونه اخه .هر کی می خواهد مغزش وفکرش مغشوش بشه بره کیهان بخونه.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۳:۰۵ ب.ظ  

    • مهرداد

      مگه تو کیهان هم تفسیر منطقی پیدا میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۵:۲۷ ب.ظ  

  • قادر

    اصلاح طلبان همیشه آدم های بزدلی بوده اند که از تشرهای آمریکا می ترسیدند! من نمی دانم چرا نام خود را انقلابی می گذارند. انگار شما هنوز نفهمیده اید که اگر قرار باشد با سیاست مدارا با آمریکا برخورد کنید او از شما خیلی زرنگتر است و به کمتر از سرنگونی شما نمی اندیشد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۱:۰۲ ق.ظ  

  • حقق

    خسته شدم از اینکه این همه گزافه گویی میکنید…

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۱:۰۷ ق.ظ  

    • ناشناس

      اتفاقا ما هم خسته شدیم از این ارتش سایبری که هی چند نفرو می فرسته،یه کامنت میذارن و هر چی لایق خودشونه می نویسن و در میرن!عزیز برادر برو بشین ثانیه نیوز و کیهان بخون،انقدر هم حرص نخور واسه قلبت ضرر داره!!!!!

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۳۲ ب.ظ  

    • ایرانی سبز

      بابا تو این سایت فیلتر شده مان هم ولمان نمیکنید .کشورو نابود کردین داریم زیر بار گرانی و تورم وتحریم وخفقان خفه می شویم خسته شدیم ازتون .خسته شدیم از رییس جمهوری که کشور را با ندانم کاری و گزافه گویی به مرز ویرانی رسونده.خسته شدیم از شعبان بی مخ ها.نه قانونی بر جا مانده ونه مجلسی ونه قوه قضایی .خسته شدیم از اینهمه جهالت و خرافات که اسمشو اسلام گذاشتند.خسته شدیم که نمی توانیم حرف بزنیم الان من خیلی حرفا دارم که نمی توانم بزنم بعلت خفقان و دیکتاتوری.میرحسین عزیز چه خوب شد امدی و با راه سبز امیدت اندکی این خستگیهای فراوان ما کمتر شد.درود بر تو که با هر بیانیه و سخنرانی از حق مردم دفاع نمودی .درود بر ایستادگی واستقامتت که محکم بر مواضع بر حق خودت ایستاده ای.کلمه(سخن) بر حق سلاح بزرگی است که تو بدرستی از ان بهره می بری.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۲:۵۲ ب.ظ  

  • سخن

    وارونه نگاه کردن به موضوع همین میشود که شما بهم بافتید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۱:۱۶ ق.ظ  

  • شاهد

    همین امروز اگر دولت و ملت دچار یک مشکل اقتصادی شوند و یا قطعنامه دیگری تصویب شود اولین کسی که از خوشحالی در پوست خود نمی گنجد خود آقای موسوی است. و این نیست مگر حس انتقام و جاه طلبی!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۱:۴۳ ق.ظ  

  • سبز

    فقط چند ثانیه تصور کنید چنین انسان شریف و عاقل و کاردانی می توانست رئیس جمهور این کشور تشنه ازادی و استقلال شود بجای این……..
    یا حسین
    میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۰۲ ب.ظ  

  • حسن

    دورد بر میر فرهیخته ما

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۰۹ ب.ظ  

  • مهرداد

    بازهم یک تحلیل دقیق از شرایط توسط جناب آقای موسوی. ولی به نظرم ما بیشتر از تحلیل نیاز به راهکار عملی داریم که آقای موسوی باید این راهکار را مشخص کنند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۱۹ ب.ظ  

  • nima

    سلام. واقا نوشته جامع و کاملی بود. این نشون دهنده دید باز اقای موسوی و دلسوزی ایشون برای نظام و مردم بدون هیچ چشم داشتیه.من نمیدونم چرا بعضی از دوستان معتقند اقای موسوی باید سکوت کنه و در مورد هیچ موضوعی حرف نزنه. ایشون یک شهروند ایرانیه و حق داره در مورد کشور و مسائل اون اظهار نظر کنه. خیلی خوشحالم رهبری مثل مهندس موسوی دارم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۲۲ ب.ظ  

  • arash

    هرچه آدم … همه زیر پرچم کیهان و امثالهم سینه میزنند.مملکت گل وبلبل داریم.ریشه همه این فسادها و رانت خواری و فقر همه و همه استعمار است نه عملکرد یه مشت از خاندان قاجار نفهم تر

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۲۳ ب.ظ  

  • مهرزاد

    واقعا باید تاسف خورد به سیستمی که از وجود شخصی چون مهندس میر حسین موسوی بهره مند نیست
    با تشکر از راهنمایی مهندس
    پیروز باشید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۳۴ ب.ظ  

  • مانی افشار

    من کاملا موافق تحریم ها هستم. بعدا در همین رابطه نوشته های خودم را برای سایت کلمه ارسال می کنم.
    موافق حرف های مهندس هستم . اما با دید کاملا سطحی داریم موضوع تحریم ها را دنبال می کنیم.
    این تحریم ها هیچ تاثیری روی سفره مردم ندارد. این دولت و حاکمیت است که می خواهد از فرصت پیش آمده سو استفاده کند و با گرانی اجناس روی خانواده ایرانی فشار واقعا زیادی بیاورد. در غیر این صورت قصد آمریکا از تحریم ها فشار روی مردم سبز ایران نیست.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۴۵ ب.ظ  

  • سهراب

    یا حسین … میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱:۱۷ ب.ظ  

  • سرباز سبز میرحسین

    VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
    کلام شما آنقدر دلنشین است که هر جمله اش برای من
    مساوی است با یک مصراع از سرود،
    ای ایران ای مرز پر گهر
    VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱:۲۴ ب.ظ  

  • محمد

    درود بر نخست وزیر محبوب امام عزیز و یارانش

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱:۲۸ ب.ظ  

  • نوید

    موافقم مهندس … کنارتیم .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱:۳۷ ب.ظ  

  • ناشناس

    چرا یک تلویزیون ماهواره ای راه نمی اندازید؟ این از همه چیز لازمتره.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱:۴۳ ب.ظ  

  • مهدی

    به وجود همیچین آدمی تو این کشور باید افتخار کرد.جا داره خط به خط این نوشته رو ده ها و حتی صدها بار خوند و تفسیر کرد.اما کو گوش شنوا…این دولت کودتا و خیلی آدمهای متحجر دیگه فقط حرف میزنن …انگار هیچ گوشی برای شندین ندارن

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۲:۰۴ ب.ظ  

  • ناشناس

    ba salam va khaste nabashid. lotfan khodetan matne kamele ghatname ra montasher konid.ya hossein mirhossein

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۲:۱۴ ب.ظ  

  • حمید

    اقای میرحسین این صحبت های تو نشان می دهد که باید با دشمنان ، تسلیم مابانه صحبت کرد و مانند خاتمی مخفیانه پیمان سعد آباد را که محتوای آن قبول ۸ سال توقف غنی سازی است را امضا کنیم ، یا مانند هاشمی مک فارلین را دعوت کنیم به تهران و لی وقتی امام و یاران امام و ملت فهمیدند و اعتراض کردند بگوئیم مک فارلین خودش آمده ؛ یا مانند بازرگان با آمریکایی ها درباره گروگانهای لانه جاسوسی از در تسلیم وارد شویم یا مانند خودت (میر حسین ) با هماهنگی با لندن و واشنگتن فتنه انتخابات را آغاز کنیم و مردم را به جان هم بیاندازیم وآن را به بهانه اصلاح امور ادمه دهیم، یا مانند کروبی برای بنیاد شهید زندان درست کنیم و و و ، آقای میرحسین این ها نشان می دهد که تو و طرفدارانت که شکل و شمایل آنان را در انتخابات دیدیم همانها که در نماز جمعه زن و مرد کنارهم می نشستند و با کفش نماز می خواندند ، با امام خمینی مانوس نبودی و پیرو او هم نبودید،همانطور که با مقام معظم رهبری این طور هستید ؛ و این ها اقدامات عوامفریبانه شماست، زیرا اگر بودید این شعار ماندنی امام (ره) را می داستی که می فرمود : رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است. یا اینکه می فرمود اگر با دشمنان از در ملایمت گفتگو کنیم آنان با ما بیشتر از راه مخاصمه وارد می شوند .
    صحبتی هم با دست اندرکاران کلمه دارم اگر از این صحبت های روشنگرانه و افشا گرانه من نمی ترسید،آنرا در معرض دید مخاطبان
    خود قرار دهید تا قضاوت کنند.

    ولی بدانید صبح پیروزی سپاه اسلام بر منافقان نزدیک است و ما فدائیان رهبری اجازه نخواهیم داد پرچم ولایت در ایران روی زمین بیفتد و خوارج را مانند علی (ع) پس از مدارای اولیه از دم تیغ خواهیم گذراند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۲:۴۵ ب.ظ  

    • درود بر میرحسین

      مطمئنی خودت جزو خوارج نیستی چون مشخصات شما به خارجی ها بیشتر می ماند چون این خوارج بودند که همینطوری حکم به قتل دیگران می دادند .عاقبت خود حضرت علی توسط ابن ملجم خارجی به شهادت رسید.همینطور امام حسین را همین خارجی ها به شهادت رساندند و جالب انکه او را به جرم منافق و خارجی کشتند.این خوارج هم در نماز خواندن و شعائر دینی بسیار مقید بودند و هنگام حمله به اردوگاه امام حسین فرمانده شان به سربازان گفت بشتابید بسوی بهشت.فکر می کردند با کشتن امام حسین به بهشت خواهند رفت.خوارج مظهر کج فهمی دینی هستند که متاسفانه امروز این کج فهمی دینی در کشور ما فراوان وجود دارد.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۳:۳۸ ب.ظ  

    • mehdi

      واقعا شما میتونی تاریخ رو از اول بنویسی خیلی ذهن قوی داری.
      از کجا فهمیدی هاشمی مک فارلین رو دعوت کرد ایران چون همه جا نوشته شده مک فارلین خودش به دستور دولت آمریکا اومد ایران و حتی نامه موسوی به امام هم هست و البته جواب امام هم وجود داره.
      در مورد گروگانها هم جالبه هروقت به نفعتون هست میگین پیروزمندانه بوده و هروقت صلاحه میگین از روز ضعف بالاخره تکلیف چیه؟ در ضمن موسوی اون زمان نه ریس جمهور بود نه نخست وزیر.
      در مورد خاتمی هم که همیشه خون شماهارو به جوش میاره باید گفت که شورای امنیت ملی که رییس این شورا هم مشخص هست تصمیم به توقف غنی سازی گرفت چون اگه یادت باشه با حمله آمریکا به عراق وحشت عجیبی به وجود اومده بود و شاید شورای امنیت ملی تحت تاثیر اون حاضر به توقف شد.
      در ضمن اگر شما وطن پرست هستی و دلت به حال ایران میسوزه لطفا در تاریخ این مملکت دست نبر.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۴:۵۶ ب.ظ  

    • ناصر

      اقا حمید صدام و هیتلر هم قبل از سقوط مثل شما خیلی زارتوزورت میکردن برو تاریخ بخوان عبرت بگیر

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۶:۲۱ ب.ظ  

    • مهم نیست

      من نمی دانم این قشر ولایت مدار چرا خود را با علی و یاران علی مقایسه می کنند. بهتر است نگاهی به معاویه بیاندازید تا بدانید اساس کار شما شباهت به معاویه و یزید دارد.
      ما هم به عنوان پرچمداران جنبش سبز نمی گذاریم پرچم زور و نیرنگ و ریا بالا بماند D:

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۶:۲۳ ب.ظ  

  • من

    دیگه خستمون کردی موسوی. برو ….

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۲:۴۸ ب.ظ  

    • سبز

      اونی که ما را خسته کرده است شما هستید.شما خون ملت را به جوش آوردید

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۳:۳۱ ب.ظ  

  • جواد

    تا آخر ایستاده ایم!!!!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۲:۵۰ ب.ظ  

    • سبزینه

      منم همین نظر و دارم ما باید تا اخر بایستیم و از پا ننشینیم

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۵:۱۹ ب.ظ  

  • م

    من از مخالفینی که با امضای “ناشناس”مینویسند تعجب میکنم!اخر شما از جه جیزی میترسید؟سبزها که اوین و کهریزک ندارند که میترسید!حالا این هموطن شجاع و ناشناس ما که میکن میرحسین بعد از ۱سال اتش بازی فهمید کشور در بحران هست ایا ۱ جمله از حرفهای میر را در زمان انتخابات شنیده؟جه کسی در همه صحبتهای انتخاباتیش از سفره کوجک فقرا حرف میزد؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۳:۱۹ ب.ظ  

  • ناشناس

    شورای امنیت هی قطعنامه صادر کند همین که ما با کشورهای پیشرفته ای مانند کمور مالی ماداگاسکار و … در همه طمینه ها رابطه داریم برایمان کافیست نه غلام
    میرزا ابوالکشک

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۳:۳۰ ب.ظ  

  • اسلام سبز

    ما اگر این این میر حسن را نداشتیم چه می کردیم تا اخرش با ما بمان

    ما هم با تو خواهیم ماند

    یا حسین میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۵:۱۳ ب.ظ  

  • فرهاد

    خطاب به مزدوران سایبری فوق الکامنت نظیر حمید و قادر و من (بخیال خودشون توصیه دوستمونو که کامنت داده بود چرا می ترسید بجای ناشناس اسمتونو بالای کامنتتون بذارید رو عمل کرده!!) که در صورت حمله آمریکا و… اشغال کشور توسط بیگانگان، قبل از هرکس دیگری جیره بگیر خارجیها خواهند شد!:
    این شرایطیه که محسن رضایی هم تو مناظره قبل از انتخابات اشاره کرد و اولین شاهکار دکتر … و حامیان عقل از سر رفته اش در بخطر انداختن منافع ملت و کشور نیست! چطور شده که همه سابقون انقلاب از میرحسین و هاشمی و… شده اند سازشکار و خائن… ویک سری آدمای تازه بدوران رسیده که سابقه و هنرشان فقط دزدی اموال و جعل عنوان و… است شده اند مبارز!!؟

    خطاب به رییس جمهور منتخب ۲۴ میلیون ایرانی، میرحسین دلاور: مهندس جان، دغدغه های تو برای این مردم و کشور که در کلام بیریایت به تک تک مویرگهایم نفوذ می کند و اشک به چشمانمان می آورد حرف دل ماست.باور کن که از من با مدرک دکترا تا کارگر توی کارخونه به راهکارهای تو برای یک اقدام عملی برای نشان دادن قدرت جنبش مردم نیازداریم. نمیشه در راستای جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ سلامت مردم یک روز را هوای پاک تعیین کنی که همه مون پیاده سرکاربریم؟ نه می تونن کسی رو بگیرن نه میتونن به توطئه و … متهممون کنن.تکرار می کنم مردم دنبال راهکارند وحرف شنوی فقط از رهبران جنبش دارن، تا از بالا اعلام نشه حرکت یکپارچه انجام نمیشه.حرکت ابتکاری و … خودجوش هم بیست هزار نفر رو در برمیگیره نه بیشتر.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۶:۱۹ ب.ظ  

  • صادق

    نکاتی چند را گوشزد کردن به جناب موسوی بر خود لازم شمردم و به همین خاطر بیان میکنم.
    ۱- هر کشوری دارای طبقه بندی در مسائل کشوری است، و هر نوع از آن را بر اساس پروتکل خاصی به انجام میرساند. مسائلی که به حوزه‌ی امنیتی و منافع ملی هر کشوری برگشت میکند از درجه‌ی امنیتی بالایی برخوردار است و به همین سبب نیز دایره‌ی مطلعان از آن باید تنگ‌تر شده تا قدرت نفوذ بیگانگان در این حوزه‌ها کمتر شود. و علاوه بر آن آزموده‌هایی که از سوی مشاوران زمان جناب خاتمی بدست آمده غیر از بیچارگی و بدبختی چیزی دیگر برای منافع ملی ما در بر نداشته و این طبیعی است که روش غلط آنان را به کنار بگذارند.
    ۲- خائن کسی است که خود را در اختیار بیگانگان قرار میدهد تا از رفتار او برای ضربه زدن به حیثیت و منافع ملی بهره برداری شود. اکنون که حدود یک سال از انتخابات گذشته است کاملا روشن و شفاف شده که شما و جناب کروبی به عنوان کسانی که خائن به ملت و کشور خود هستید، با بیگانگان همنوایید. پس اگر کسی به این کشور خیانت کند شمایید که اکنون نیز در حال خیانت هستید.
    ۳- دروغگویی و دغل بازی از شیوه‌هایی است که توسط شما در حال انجام است. این شیوه با استفاده از رهنمودهای دشمنان این کشور در رفتار شما آشکار شده است.
    ۴- رهنمودهای شما به جز اجرای دستورات دشمنان چیزی برای کشور در بر نخواهد داشت و این به خوبی روشن است که شما به عنوان سربازی در خدمت اجانب هستید و برای به تاراج بردن همه منافع ملی این کشور از هیچ کاری دریغ نخواهید کرد.
    ۵- رفتار خائنانه و جنایت‌بار شما با مردمی که بر اساس اعتماد به شما رای داده‌بودند، باعث شد تا دشمنان طمع به این کشور کنند.
    ۶- صدور قطعنامه به طول حتم و یقین با اشاره شما و خیانت شما صورت گرفته است. زیرا شما از به ثمر نشستن تلاش دولتیان خدمتگزار در پرونده‌ی هسته‌ای بسیار مغموم خواهید شد و دوست دارید که همیشه اوضاع بر اساس تشنج به پیش برود تا حیات خائنانه‌ی خودتان را ادامه دهید.
    ۷- انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نخواهد شد و شما همانند عقربی هستید که گزیدن جزو طینتش است. و شما در بین این مردم غیر از گزیدن و نیش زدن و پاشاندن تخم کینه کاری دیگر انجام نمیدهید.
    ۸- شاید به قطع و یقین بتوان گفت که یکی از مهره‌های خائن و جنایت‌کاری که مانع پیشرفت و شکوفایی این کشور است اکنون شما هستید. جنایتکاری که دستش تا مرفق به خون عزیزان این کشور آلوده شده است. و برای حیات دو روزه‌‌اش از هیچ عملی روی گردان نیست. اکنون نیز چون چشمانتان کور و دستانتان بسته شده است اینگونه به سخن آمده‌اید تا خود را از گردابی که در آن گرفتار شده‌اید نجات دهید.
    ۹- خیانت شما بر همه مردم آشکار است حتی آنانی که رو به سوی شما دارند میدانند که چه مقدار خائن به این کشور و مردم هستید. و خود میدانید که خیانت‌کاری بدترین رفتاری است که امکان وقوعش از سوی یک نفر وجود دارد.
    بسیار سخن بود ولی گذشتم تا وقتی دیگر که باز آیم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۸:۰۱ ب.ظ  

    • ناشناس

      نکاتی چند را برای گوشزد کردن به جناب ” صادق” بر خود لازم شمردم و به همین خاطر بیان میکنم.

      ۱- دعا می کنم که واقعا متصف به نامی شوید که برای ارایه نظر خود استفاده کرده اید.

      ۲- اوج کینه ای که قلبتان را گرفته میتوانید با شمردن تعداد “خاین” و “خیانت” و “دشمن” در نوشته یتان متوجه شوید. شما هم در توهم “دشمن” و “خیانت” همانند اربابانتان هستید. توصیه می کنم “پولتیک حاجی آقا رضا” جناب بهنود را حتما بخواید.

      ۳- مورد سوم را واقعا جوک گفته ای!!! حقا که کافر همه را به کیش خود پندارد.

      ۴- صد افسوس که با نیرنگ و تقلب و کشتار – مردم ایران را از خدمات فرد صادق و خیرخواهی چون میرحسین عزیز محروم کردند و به جای آن یک شخص دروغگو با ادبیات چاله میدانی منصوب کردند. خداوکیلی آیا او قادر است حتی یک جمله مثل میر عزیز ما بنویسد؟

      ۵- از کوزه همان تراود که در اوست. پس طینت پاک میر عزیز ما را بمانند طینت پلید و شیطانی اربابانتان نپندارید.

      ۶- شما خود به تنهایی خودتان را ملت می پندارید و حرف خود را حرف واقعی ملت. ولی خواهی دید واقعیت غیر از این است اگر “ای کیوی” خدادادی را بکار اندازی و عینک تعصب و جهالت را کنار گذاری.

      ۷- از دید اربابانتان قطعنامه ها کاغذپاره ای بیش نیست حال چراشما کاسه داغتر از آش شده اید؟ نکند واقعا غیر از این است؟!!!!!!!!!

      ۸- بیچاره مردمی که حکام آنان کشور را بر مبنای دشمن اداره می کنند نه آنچه که حق است و منافع ملی کشور در گرو آن است.

      ۹-خائن به این کشور و مردم آنانند که رای مردم را دزدیدند در جواب “رای من کو” تجاوز کردند کشتند فلج کردند و به زندان انداختند. زیر نقشه خلیج عربی با خفت نشستند خزر را حراج کردند و با چراغ سبز امریکا با ترکیه قرارداد ننگین انتقال مواد هسته ای امضا کردند. چرا؟ چون پشتیبانی ملت را ندارند مجبورند از کیسه ملت به نفع خود باج بدهند.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۸ ۱۲:۱۸ ق.ظ  

    • ناصر

      جنابی که خود را صادق خوانده اید و جز کذب بر زبان نرانده اید ، پیاده شوید با هم برویم .
      الف )شق القمر فرموده اید و مطلب بسیار محیرالعقولی را به خاطر میر ما آورده اید که بله ” هر کشوری دارای طبقه بندی در مسائل کشوری است، و هر نوع از آن را بر اساس پروتکل خاصی به انجام میرساند.” عجبا از این هم دانش و بصیرت ما را که به شگفت آوردید .
      اگر از فهم وشعور بهره ای داشتید که از گفتارتان پیداست که از حداقل آن نیز برخوردار نیستید ، اندکی به مخاطبتان توجه می کردید . او در بحرانی ترین شرایط این انقلاب مسئولیت امور کشور را بعهده داشته ، آنوقت امثال تو اظهار فضل کرده و به او یادآوری می کنند که اگر مسئولین فعلی مسائل را با مردم در میان نمی گذارند به دلیل یک رویکرد علمی است که شما بدان عنایت ندارید .
      جناب حدافل متن را یکبار می خواندید ، توجه فرمایید ، موسوی می گوید : “اگر می خواهیم آمادگی مردم را به عنوان مهمترین عامل بازدارندگی در مقابل خطرات احتمالی قراردهیم باید در حد ممکن پیامدهای احتمالی امنیتی شرایط موجود را به اطلاع آنها برسانیم. ” حضرت آقا معنی حد ممکن را می فهمید ؟
      به اظهار فضل ادامه داده اید که بله “مسائلی که به حوزه‌ی امنیتی و منافع ملی هر کشوری برگشت میکند از درجه‌ی امنیتی بالایی برخوردار است و به همین سبب نیز دایره‌ی مطلعان از آن باید تنگ‌تر شده تا قدرت نفوذ بیگانگان در این حوزه‌ها کمتر شود.” اخوی به گمانم حتی به این فکر نکرده اید که در طرف دیگر این میز مذاکره بیگانگان نشسته اند و خود آنان این قطعنامه را صادر کرده اند . حتما می خواهید بفرمایید که آنان تبعات این مسئله بر اوضاع کشور ما را نمی دانند و باید آن را از مردم مخفی کنیم تا مبادا دشمنان از آن سوء استفاده کنند. ساده اندیشی تا کجا ؟
      ادامه داده اید که “علاوه بر آن آزموده‌هایی که از سوی مشاوران زمان جناب خاتمی بدست آمده غیر از بیچارگی و بدبختی چیزی دیگر برای منافع ملی ما در بر نداشته و این طبیعی است که روش غلط آنان را به کنار بگذارند.”
      این جملات گهر بار را در مقابل سخنان آقای خامنه ای که در ذیل آمده قرار دهید و خود نتیجه بگیرید ، هر چند بعید می دانم سینه سراسر عناد و کینه ی جنابعالی امکان استنتاج عاقلانه را برای شما فراهم نماید .
      رهبر انقلاب، در تاریخ ۲۴ مردادماه ۸۴، با تشکر از زحمات و تلاشهای دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی به ‌ویژه آقای حسن روحانی دبیر این شورا تاکید کردند: «آقای روحانی از مدیران کارآمد، فعال و دلسوز نظام است و ایشان در شانزده سال گذشته یک مدیریت عاقلانه، متین و مستمر را ارائه داد.
      سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام اسلامی را که در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۸۲ ، این‏جا چه‏کار باید کرد؟ باید اجازه داد که صهیونیستها و آمریکاییها تبلیغات خود را تکرار کنند؛ یا نه، باید نشان داد و روشن کرد که نخیر، این‏طور نیست؟

      مسؤولان محترم نظام این درایت و تدبیر را انتخاب کردند که روشن کنند و بگویند نخیر، بیایید قضیه را ببینید. آنچه که تاکنون جمهورى اسلامى قبول کرده، این است که بیایند و عملیات غنی‌سازى‏اى را – که در نقطه مشخّصى است – ببینند؛ که آنها هم آمدند و دیدند که وجود دارد و اجازه هم داشتند که هرجاى دیگرى هم که خیال مى‏کنند عملیات غنى‏سازى هست، بروند و ببینند، تا بدانند که تبلیغات صهیونیستها دروغ است. این یک راهِ مسالمت‏آمیز براى حفظ فناورى هسته‏اى است.
      ب)بند دوم بیانات شما را به عنوان یک اصل می پذیریم تا ببینیم چه نتایجی به بار می آورد . جناب حاج کاذب به کدامین استناد می فرمایید موسوی وکروبی خود را در اختیار بیگانگان قرار داده اند ؟ آیا اعتراض به نتیجه ی یک انتخابات وطن فروشی است ؟ آیا اعتراض به جنایات کهریزک خود فروشی است ؟
      گیریم موسوی و کروبی در اعتراض خود محق نبودند ، آیا به خاک و خون کشیدن دهها جوان برومند این مملکت پاسخ این خطا بود ؟ کدامیک به حیثیت نظام صدمه زد ، دعوت موسوی به یک راهپیمایی مسالمت آمیز یا سرکوب و شکنجه و تجاوزو… که توسط سربازان گمنام امام زمان و عاشقان ولایت انجام گردید ؟
      جناب خیانت به نظام را چه کسی مرتکب شد ، آنکه برای به کرسی نشستن فرد مورد نظرش از خود ، جایگاه رهبری و حتی کل نظام هزینه کرد یا کسی که حتی در سایت فیلتر شده اش جان اعضاء جنبش سبز را به لب می آورد تا اندک انتقادی به معظم له وارد نمایند.
      ت)ای کاش در مورد دروغ و دغل سکوت می کردید که از این ادعا دیگر مرغ بریان هم از خنده به دل درد افتاده است . دروغ در زعمای شما نهادینه شده ما را به آن متهم نکنید .
      احمدی نژاد با آن هاله ی نور و اسناد زیر بغلش را فراموش کرده اید ، صدا و سیمایی که فقط در باره ی ندا چند صد جور تحلیل نمود را از یاد برده اید ؟ ، مسئولین سپاه و نیروی انتظامی که روزگاری حافظ حریم ملت بود ند و امروز با گلوله سینه ی خلق می درند و با پاترولهایشان بر روی سر و سینه ی نوگلان این وطن ویراژمی دهند و آنگاه به سادگی آب خوردن کتمان حقیقت می کنند را نظاره نفرموده اید ؟
      ث)اولا توصیه می کنم در مورد معنی دستور و توصیه کمی تامل بفرمایید تا یکی را به جای دیگری به کار نبرید . ثانیا برای روشن شدن ذهن این حقیر بفرمایید کدامیک از موارد زیر جزء اوامر دشمنان است که در سخنان موسوی آمده است ؟
      ۱-اولین وضروری ترین راه حل و حتی فوری ترین آن اطلاع رسانی صادقانه به ملت است.
      ۲- ازمواردی که لازم است مردم حتما بدانند خطرات امنیتی قابل پیش بینی ناشی از قطعنامه جدید است.
      ۳- شرایط تازه ایجاب می کند که دایره مشاوران پرونده حساس هسته ای گسترده تر شود.
      ۴- در شرایط کنونی شکاف بین ملت و دولت، خطر بیگانگان و بد خواهان از همیشه بیشتر است.

      ۵- کینه ها و دشمن تراشی ها وتصفیه های جناحی، نظام بیش ازهمیشه دستانش از نیروهای کارآمد خالی است.
      ۶-به یقین بازگرداندن سپاه به سوی مسوولیت های اصلی خود می تواند هم نقش افتخار آمیزی که این نهاد در دفاع مقدس داشت احیا کند وخطرات ناشی از طمع بدخواهان را کاهش دهد
      پ)لطف کنید فقط از طرف خودتان حرف بزنید ، شما سخنگوی مردم نیستید . اگر می خواهید بدانید که مردم چه کسی را خائن و چه کسی را خادم می دانند به اربابانتان توصیه بفرمایید تا مجوزی برای یک راهپیمایی سکوت و بدون قطعنامه صادر نمایند آنوقت معنی مردم و نظر آنان را به خوبی در می یابید .
      ج)صادق خان شمردن بلدید ؟ این قطعنامه ی چهارم است ، بقول آقایتان فتنه بعد از کاغذ پاره ی سوم براه افتاده ، تازه من نمی دانم یک ورق بی خاصیت که مشکلی متوجه این مملکت نمی کند چگونه موسوی را در موضع اتهام خیانت قرار می دهد ، به قول رئیس جمهور نا محترمتان اتفاقی نیفتاده ، آنوقت شما برای هیچ مردم را به جنایت متهم می کنید ؟
      چ)صغری و کبری هم بلد نیستید ، چه ربطی بین اقتضاء طبیعت و آدم عاقل است ؟ واقعا که بیسوادید . تخم کینه را چه کسی پاشید ؟ … و اعوان و انصارش که ملت را خس و خاشاک ، گوساله و بزغاله ، فتنه گر و محارب و منافق نامیدند یا موسوی که تمام فریادش همدلی و تکثرگرایی است ؟ راستی معنی تکثر را می فهمی ؟
      ح)جنایتکار آن کسی است که نیمه شب ۱۸ تیر و ۲۳ خرداد کماندو ها و لباس شخصی های … را به کوی دانشگاه روانه کرد وآنگاه در مقابل دوربین با تمام وقاحت … عده ای ناشناس به آنجا حمله بردند و جنایت کردند. آدمکش آنکسی است که فرمان کشتار صادر کرد ، جانی کسی است که در شکنجه گاهایش روح الامینی و کامرانی و جوادی فر را به دیار باقی فرستادند اوست که از هر جنایتی رویگردان نیست ، اوست که برای حفظ موقعیتش دیگر برای مرجعیت ،بیت امام و یادگاران شهد ا هم خط قرمزی قائل نیست …….
      جناب صادق درد امروز جامعه ی ما تنها تحلیگران بی مایه ای چون شما نیستند ، بلکه بر صدر نشستن عوامهایی چون تو هستند که امورمملکت را با کودتا به دست گرفته و داد خودی ( مطهری ، توکلی ، لاریحانی و …) و غیر خودی را به دلیل بی کفایتی شان به آسمان بلند کرده اند و چه سود که نظر حقیر ترینشان به نگاه … نزدیکتر است .
      صبر و استقامت تا صبح ظفر
      برای یکبار هم که شده بدون سانسور منتشر کنید

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۸ ۲:۵۰ ق.ظ  

      • س

        بسیار زیبا مینویسید .همیشه دید گاههای شما رو میخونم .و از اینکه جنبش رو انسانهای فهمیده و با شعور تشکیل میدن نه ادمهای قمه به دست بی سواد و بی مغزکه فقط به دستور اربابانشون کار میکنن نه به دستور نیروی عقل و شعور ،به انتخاب خودم افتخار میکنم .یا حسین میر حسین

        0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ ۱:۱۶ ق.ظ  

    • ناشناس

      خیانت کار شما بییشرفهای پست هستید که بر روی مردم کوچه وخیابان اسلحه کشیدید شما از سگ هم پست تر هستید اون روزی را میبینم که مثل سگ جلوی ما زانو میزنید وطلب بخشش دارید

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ ۲:۲۹ ب.ظ  

  • kiarash

    damet garm aghaie mousavi. damet garm

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۸:۵۰ ب.ظ  

  • امیر

    بسیار عالی بود

    کاش گوش شنوا داشتیم تو این مملکت

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۹:۰۶ ب.ظ  

  • ناصر

    مسئولین سایت واقعا برایتان متاسفم ، هر نوع خزعبلات و نسبت ناروا نسبت به سران جنبش را درج می کنید و نوبت به خامنه ای که می رسد عبور نکردن از خط قرمزتان گل می کند . دیگر حالم از شما و سیاست گذاریهایتان به هم می خورد ، کم در سایتها و مطبوعات و صدا و سیمای میلی و دیگر رسانه هایشان به ما می تازند که اینجا را هم عرصه ی تاخت و تازهایشان کرده اید ؟ اگر به اصل ارائه ی افکار مخالف اعتقاد دارید و برای آن حد و مرزی نمی شناسید چرا در مورد رهبری اینگونه عمل نمی کنید ؟ کجای کامنت زیر غیر مودبانه تر از کامنت جناب صادق است که از انتشار آن خودداری کردید ؟ به نظرم حضور در جمع اقلیتی که از همه نوع امکانات در این مملکت برخوردارند بهتر از اکثریتی است که تنها داشته شان یک فضای مجازی فکسنی است که در این هم همان اقلیت به اکثریت مردم ترجیح داده می شوند. مدتها است که در نوشتن در این سایت دچار تردید شده ام و شما را بیشتر خادمان رهبری می دانم تا سخنگوی جنبش سبز ، امروز هم قصد نوشتن نداشتم تا اینکه به اراجیف جناب صادق برخوردم و قصد پاسخگویی داشتم دیدم شاید از جواب دندان شکن به این یاوه گویان دل نگران و آزرده خاطر می شوید که بارها و بارها با جوابیه ها چنین برخوردی داشته اید ، دستم به قلم نمی رود شما به دل بسیاری چون من آتش زده اید و هر بار تنها با یک کلمه ی پوزش می خواهیم مسئله را خاتمه یافته تلقی کردید .
    این هم کامنت من با کامنت جناب صادق مقایسه کنید شاید کمی خجالت بکشید .
    از مرحوم علامه سید حسین فضل الله نقل است که فرموده اند : نمی دانم چگونه است که رهبر ایران از کسانی که او را با لقب ولی امر مسلمین مورد خطاب قرار می دهند اظهار برائت نمی کند ؟
    و من هر روز بیش از روز قبل در باره ی پاسخ به این سئوال که چرا خامنه ای احمدی نژاد را بر موسوی ترجیح داد درمانده می شوم .
    رهبر معظم !!!
    به چه دلیل نه تنها خود بلکه جایگاه رهبری را خرج چنین فرد خالی از درایت و بی خبر از سیاست کردید ؟
    با کدام استدلال نه فقط از خیرخواهی یاران صدیق امام و انقلاب استفاده نکردید که برای عمل به فرمایش معصوم یعنی نصیحت ائمه ی مسلمین بسیاری از آنان را به بند کشیدید .
    آقای خامنه ای
    شما را به خدا برای یکبار هم که شده اینبار تحلیل فوق را بدون پیش داوری ، حقد و کینه بخوانید ، آنگاه خود قضاوت کنید کدامیک از این دو عاقلانه تر ، دلسوزانه تر و مشفقانه تر به امور ایران می نگرد ؟
    مقام عظمای ولایت !!!
    قصه ی آن دو زن که داعیه ی یک فرزند را داشتند به خوبی می دانید ، موسوی ماههاست که از خیر تصاحب این نوزاد گذشته است . امروز بیش از همه واقفید که آنچه این همراه جنبش سبز ، موسوی بزرگ در مقال فوق آورده راهکاری واقع بینانه برای خروج از این ورطه ی خطرناک است . پس بیائید حداقل برای آنانی که هنوز عاشقانه به شما عشق می ورزند و برای ماندن شما در اریکه قدرت حاضر به هر نوع عمل صواب و ناصواب می باشند ، به این نصایح عمل کنید که اگر خوابی که دشمنان این مرز و بوم برای ایران عزیز دیده اند تعبیر شود نه از تاک نشان ماند و نه از تاکنشان .
    صبر و استقامت تا صبح ظفر
    دوستان کلمه مانند بسیاری از اوقات احتمال انتشار متن فوق را نمی دهم ولی ما از امام آموخته ایم که مامور به تکلیفیم نه نتیجه ، موفق باشید .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۱:۰۶ ب.ظ  

  • ناشناس

    موسوی عزیز خدا حقت را از نامردهای روزگار بگیرد ممنون راهنمایی کردی تحلیلتون عالی بود از اقای احمدی نژاد می خاهم فقط پاراگراف اول را بخواند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۱:۴۴ ب.ظ  

  • پدر خوانده

    جناب موسوی تحلیل جالبی ارائه دادند ولی مشکل اینجاست راه برون رفت از این بحران چیست چرا ما نمیخواهیم قبول کنیم این سیستم ظرفیت اصلاحات را ندارد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۸ ۱۲:۱۹ ق.ظ  

  • رسول

    با سلام خواهشمندم این چندر سطر بنده حقیر را نیز در مورد هموطنانی که در مخالفت با این یاد داشت مینویسند بنویسید اگر چه به نظر میرسد این دوستان اصلا این یاد داشت را نخوانده اند و فقط برای ابراز مخالفت آمده اند . مخالفت این دوستان از چند جنبه بود
    ۱- میگویید که موسوی دم از تسلیم میزند و میخواهد از حق مسلم ما بگذرد. بگویید ببینم کجای این مطلب به چنین نکته ای اشاره شده آیا موسوی گفت که غنی سازی ۲۰% را تعلیق کنیم ؟؟ یا گفت که سوخت غنی شده را به ترکیه و برزیل بدهیم؟؟
    موسوی تنها گفته است که مردم را از مفاد قطعنامه و عواقب آن آگاه کنید تا مردم خود را برای روزهای سخت تر آماده کنند.
    خدا را شکر که احمدی نژاد به جای موسوی نخست وزیر زمان جنگ نبود وگرنه احتمالا من الآن داشتم این کامنت را به عربی مینوشتم

    ۲- گفته اید که اوضاع بد کنونی و ضغف سیاسی و اقتصادی دولت به دلیل حوادث ( یا به قول شما فتنه) پس از انتخابات است
    اول اینه جای بسی شکر است که قدمی به پیش آمده اید و میپذیرید که اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور خراب است و به قول دوستی کشور به ذلت کشیده شده و دولت و کشور در موضع ضعف قرار دارد اما کمی انصاف به خرج بدهید این اوضاع نتیجه این یکسال نیست پنج سال است که تمام نهاد های حکومتی در دست شما است و در این یکسال اصلاحطلبان یا در زندان بوده اند یا خارج از کشورند و روزنامه هاشان بسته شده و هیچگونه اختیار و قدرتی ندارند حال که شما در اثر فشار اقتصادی و سیاسی چشمانتان به روی حقیقت اوضاع کمی باز شده تنها راهی که برای فرار از حقیقت یافته اید این است که باز هم تمام خرابکاری ها را به گردن رقیب بیاندازید و چون دیگر رقیب را بر سر قدرت نمیبینید به استدلالهای کودکانه متوسل شده اید حال که میبینید قهرمان هسته ای شما دارد قافیه را میبازد ضعف او را گردن جنبش سبز و موسوی میاندازید اما سوال اینجاست که اگر او ۶۳% رای دارد پس چه جای نگرانی است؟؟مگر نگفتید که جنبش سبز توهمی بیش نبوده و عده اندکی گول خورده مانده اند پس چرا حالا از این می هراسید که رئیس جمهور محبوبتان پشتوانه مردمی ندارد؟؟
    خدا را شکر کنید که جنبش سبزی وجود دارد تا تمام ناتوانیها و خرابکاری ها را به گردنش بیاندازید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۸ ۳:۰۴ ق.ظ  

  • ناشناس

    من درسایت کلمه خواندم که آقای موسوی یادداشت ها را می خواند
    من یادداشت وپیشنهاد داشتم که پاسخ نداده شد بااینکه من نوشته بازمی گردم تاجواب یادداشتم راببینم
    یادداشتم :با توجه به درخواست آقای موسوی مبنی برآگاهی من پیشنهاددادم که بیانیه هاوسخنان آقایان کروبی وهاشمی وخاتمی وموسوی ومطالب مهم حجیم دیگر رابه فایل صوتی کم حجم تبدیل کنیم دریترخبربنویسم .
    دلایل این طرح :
    ۱٫امکان فراگیری فایل صوتی
    ۲٫حجم بالای فایل تصویری محدودیت سرعت وحجمی برای دانلود این گونه فایل ها
    ۳٫گزینشی عمل کردن شبکه های رسانه ای دیگر یامطالب راناقص پخش کردن (شبکه صدای آمریکا وبی بی سی فارسی ورسانه ها دولتی )
    ۴٫سخت بودن دسترسی به اینترنت ومخصوصا سایت های منتقد
    من این بار جواب راازخود آقای موسوی می خواهم
    دوباره بازمی گردم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۰ ۱۲:۰۸ ق.ظ  

  • ایمان

    آقای موسوی همیشه در قلب دوستارانت هستی و خواهی ماند من به شما ایمان دارم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۰ ۳:۳۹ ب.ظ  

  • ناشناس

    زنده باد جنبش سبز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۰ ۶:۲۰ ب.ظ  

  • ناشناس

    من خندم میگیره که از آمریکا و…به عنوان متجاوزگر وبیگانه یاد میشه این دشمن بزرگ که از گوشت وخون وخود ملت هست و زره ای به مردم اعتنا قایل نیست به جانو مال و حتی در بعضی به نواموس تجاوز میکنه ازخارج چه انتظاری بایدداشت دشمن ملت اول تو داخله نه خارج کدوم دولت رو دیدید که نخاد انتقادها وپیشنهاد های ملتشو بشنوه خب ببینید این دولت مجلسم که به ظاهر نماینده ملت بوده شده بازیچه دست دولت . حتی ببینید یه دیدگاه رو با ترس فراوان آدم تو یه سایت میزاره چرا باید دولت جوری باشه که یه هم وطن نتونه حتی نظرشو دیدگاهشو در مورد دولت کشور خودش که هممونم از یک خاکیم ایرانی هستیم بیان کنیم .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۰ ۶:۵۶ ب.ظ  

  • سبز

    تا کج فهمی جای خود را به ازاد اندیشی وازاد فهمی ندهد بعید است ایرانی سر بلند داشته باشیم .سید جان با توایم تا پایان…

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۰ ۷:۱۲ ب.ظ  

  • سبز ازاد

    درود بر موسوی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۰ ۷:۱۶ ب.ظ  

  • امیر

    فقط بگم که یا حسین میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۰ ۸:۵۶ ب.ظ  

  • همرزم میرحسین

    من هم با آقا ناصر موافقم.اینجا سایت کلمه هست نه فالس نیوز
    من خودم چند تا کامنت در مورد … گذاشتم که متاسفانه…
    ________________________-
    پایدار تا پای دار ما و آرزو ها

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۱ ۲:۲۶ ق.ظ  

  • علی

    من کاری به هیچی ندارم . فقط بعضی ها بدانند که این سایت مال ما سبز هاست …… کامنت ها تون رو برید تو یه خراب شده ی دیگه ای تایپ کنید ….

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۱ ۴:۴۳ ق.ظ  

  • همرزم میرحسین

    وقتی این بیانیه رو خوندم یاد پارسال افتادم.یادتونه ؟ چقدر امیدوار بودیم به آینده ،چقدر با شور و اشتیاق تو خیابون عکس های
    میر حسین رو به در و دیوار میزدیم.ولی حالا کار کشورمون به کجا رسیده؟
    میشینم زار زار گریه میکنم با یاد اون روزای پر از امید و آرزو.آرزو هایی که امیدوارم یه روزی بر آورده بشن
    یا حسین میر حسین
    ______________________________________-
    پایدار تا پای دار ما و آرزو ها

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۱ ۴:۴۹ ق.ظ  

  • علیرضا

    خیلی از کامنتها رو خوندم یه جورایی هم با صحبتهای مهندس مخالفم که عرض می کنم. البته باید اول جواب اونایی رو که به مهندس توهین کردن رو بدم.
    ۱-خیلی از دوستان مهندس موسوی و دوستانشون و کلآ جنبش سبز رو چسبوندن به آمریکا و غرب باید خدمتشون عرض کنم که این عزیزان نه تنها موافق حضور آمریکا و غربیها در ایران نیستند که کاملآ با این موضوع مخالفند چون کشوری مثل آمریکا بارها به جنبشهای دموکراسی خواهی ایران خیانت کرده که بهترین نمونه اون کودتای معروف ۲۸ مرداد بود که اگه اون اتفاق نیفتاده بود شاید الان وضع ما این نبود. الان هم متاسفانه یا خوشبختانه منافع مردم ایران و آمریکا بصورت اتفاقی در یک مسیر قرار گرفته. اگه هم بعضیا می گن فلانی با فلان فرد آمریکایی ملاقات کرده ویا جلوی آمریکا کوتاه اومدن فقط کافیه سفرهای احمدی نژاد به آمریکا رو بشمارن یا بدونن که بعد از سی سال اولین مذاکرات رودر رو با آمریکاییها در دولت ایشون برگزار شد و برای اولین بار بود که یک مقام بلند پایه ایرانی پاش رو از محدوده ای که دولت آمریکا برای دیپلماتهای ایرانی مشخص کرده بود بیرون گذاشت( سفر متکی به واشنگتن). یا برای جلوگیری از صدور همین قطعنامه چه کارها که نکردند و حتی متکی توی آمریکا برای سران شورای امنیت مهمانی گرفت. البته ما سبزها مخالف حضور امریکا و هر کشور دیگه ای توی ایران نیستیم و اصولآ همانطور که مهندس موسوی بارها گفته پایبند به نظر اکثریت هستیم فقط این مطالب رو می خواستم به یاد طرفداران این آقایون بیارم.
    یه مورد دیگه هم هست دوستانی که می گفتن این دولت خیلی حالیشه و در مورد مسئله هسته ای الان حسادت اصلاح طلبا رو برانگیخته باید بگم شما یه کم در مورد رابطه همین ترکیه با ایران ریز بشید و اونو با روسیه مقایسه کنید ببینید ما چقدر بدبختیم که زمام کشورو به دست کیا دادیم. روسیه برگ برنده ایران رو دست گرفت و هرچی امتیاز می خواست و دنبالش بود از آمریکا و اروپا گرفت و وقتی سیر شد به ایران پشت کرد. ترکیه هم همه می دونن سالهاست که می خواد بره جزء اتحادیه اروپا و مخالفانی داره و خیلی مسائل دیگه. اون هم الان از روسیه یاد گرفته و می خواد با استفاده از ایران به همه خواسته هاش برسه. و در واقع ایران شده بازیچه ای که همه میان ازش استفاده سیاسی می کنن.
    ۲- مهندس موسوی می گن این تحریمها به ضرر مردم ایرانه من هم قبول دارم ولی به قول قدیمیا مرگ یک بار شیون هم یک بار. شاید یکی دوسال به مردم ایران سخت بگذره ولی این باعث می شه مردمی که هنوز مثل این آقایونی که هنوز از اینا طرفداری می کنند بیدار بشن و ماهیت این جماعت رو بشناسند. می گن دوست رو باید توی سختیها شناخت. و توی این تحریمها هست که معلوم میشه اینا چطور مدیریتی دارن و بیشتر از خودشون مایه می ذارن یا از مردم. آیا سپاه ثروتمندتر میشه یا خودشو از مردم می دونه و ثروتش رو با مردم تقسیم می کنه. امثال محصولی ها و عسگر اولادی ها که از کاسه این دولت می خورن به دنبال منافع خودشون می رن یا بخاطر مردم از خیلی از چیزاشون می گذرن. به هر حال می خوام بگم این تحریمها در دراز مدت به نفع مردمه و به نظر من باید از اینها هم سخت تر و فلج کننده باشه.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۱ ۱۰:۱۴ ق.ظ  

  • ناشناس

    درود بر موسوی – یا حسین میرحسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۱ ۱۲:۰۷ ب.ظ  

  • ج-ف

    با توجه به شرائط پیش رو لازم است برای اطلاع رسانی به همه مردم عین این کلام و هشدارها حداقل از یک رادیو پخش شود.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۱ ۳:۱۰ ب.ظ  

  • محمد

    نفاق , نفاق و نفاق این تنها جیزی است که از خوندن همه این کامنتها جه موافق و جه مخالف بدست میاد
    موسوی یا احمدی نزاد فرقی نمیکنه . دشمن ایران به انجه که میخواست رسید . شکاف در ملت , دودستکی و نفاق

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۱ ۳:۴۴ ب.ظ  

    • سمیه

      میشه بفر مایید دشمن ایران کیه؟چه کسی باعث این دشمنی شد ؟ چه کسی باعث دو دستگی شد؟تخم تفرقه همون شب ۱۴ خرداد سال ۸۸ بعد از اراجیف دشمن ایران کاشته شد و با خون جوونای این مملکت ابیاری شد و با نمک به زخم پاشیدنها جاودانه شد.این ضرب المثل رو شنیدی؟تفرقه بنداز و حکومت کن و محمود خوب این ضرب المثل رو فهمیده.

      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۴ ۱۲:۵۰ ق.ظ  

  • توکلت علی الله

    ظاهرا نظراتم غیر مجاز بوده که درج نشده و شاید اصلا خونده هم نشده اما جمله آخرش رو یک بار دیگه مینویسم : آقای موسوی چه من و امثال من بگوییم یا نگوییم و چه شما و امثال شما بشنوید یا نشوید این دیوار کج دیر یا زود بر روی همه ما خراب خواهد شد .تنها سوال و دلمشغولی من اینست که آیا آیندگان نیز بر این ویرانه ،بنای کج دیگری بنا خواهند نمود ؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ ۱:۱۷ ب.ظ  

  • مسعود

    مهندس موسوی عزیز خدا حفظت کند انشا الله.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ ۲:۱۰ ب.ظ  

  • پدرام

    تمامی دوستان باید از لحاظ فرهنگی روی قشر ضعیف فرهنگی کار کنیم هر ایرانی یک جنبش

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ ۶:۲۰ ب.ظ  

  • آسمون وطن

    سلام آقای موسوی خسته نشدید از این حرفها اخه تا کی می خواید ادامه بدید این همه با دشمنا همراه بودن بس نیست آخ بخدا هیچی ارزش اینو نداره که آدم وطنش بفروشه به نظر من شما فقط یه ترسو هستید که با احساسات جوونا بازی میکنید و اونارو به خطا می اندازید ولی می خوام بگم خدارو شکر آدمای خوب زیادن و همه دست شمارو خوانده و میدونند که بار کج شما هیچ وقت به مقصد نمی رسه ما خودمون تلاش می کنیم تا ایران رو با دستای خودمون هر روز آباد تر کنیم و مثل شما فقط ایراد تراشی که بیشترش دوغ است نمی کنیم ما ها دنبال وحدت با همه ی هم وطنامون هستیم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ ۶:۴۵ ب.ظ  

  • سلام سبز

    سلام
    جناب میرحسین امید ما بعد از خدا و حضرت ولی عصر ، شما می باشید ، بار الهی ما را از دست این قوم بد اندیش و کج اندیش و قوم طالبان نجات ده.
    اللهم عجل لولیک الفرج

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۲۴ ۲:۴۹ ب.ظ  

  • سید

    کاش بگید از چی خسته نشدید ؟
    کاش راهکار بدید !

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ ۱۲:۴۶ ب.ظ