hidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » کشور با آزادی وعدالت اداره می شود نه با زندان اوین...
» موسوی در دیدار با جمعی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب :

کشور با آزادی وعدالت اداره می شود نه با زندان اوین

چکیده : تعجب آور نیست که در کشور ما مساله فساد و دروغ و خود رایی درحال گسترش است، چرا که اگر اندیشه آزاد نباشد در فضای تک صدایی این مسایل طبیعی است/اگر قرار باشد که نظام باقی بماند ولی با پر کردن زندان ها یا با زدن و گرفتن دانشجویان و کارگران مسلمان،هنرمندان و سینماگران و روزنامه نگارن آیا می توان از چنین نظامی در جهان دفاع کرد؟/این جنبش یک جنبش چهار فصل است. تجدید حیات می کند، در شکل های مختلف ظاهر می شود


« ما که نمی خواستیم فقط حکومت تشکیل بدهیم و به نام اسلام چهارچوبی تعریف کنیم ولی از محتوا خالی باشد و از آرمان ها و آرزوهایی که برامده از مکتب و اعتقادات ما بود هیچ نشانی نداشته باشد.اگر قرار باشد که نظام باقی بماند ولی با پر کردن زندان ها یا با زدن و گرفتن دانشجویان و کارگران مسلمان،هنرمندان و سینماگران و روزنامه نگارن آیا می توان از چنین نظامی در جهان دفاع کرد؟»

به گزارش خبرنگار «کلمه»، اینها سخنان نخست وزیر دوران دفاع مقدس در میان جمعی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب است. زندانیانی که به تعبیر موسوی در فضایی مجاهده کردند که دورنمایی از آینده وجود نداشت و آنچه بود تنها احساس وظیفه انسانی و خالص افراد بود. فضایی که در آن تمام تلاش ها توام با آرزو برای ارزش ها و حاکمیت اسلام و یا ویژگی های یک جامعه سالم صورت می گرفت.موسوی در این دیدار گفت: ابتدای انقلاب نیز با همین فضا شروع شد.

اگر چارچوب های کلی حفظ می شد ایران به سمت خوبی حرکت می کرد

او منکر اشکالات آن دوران نیست چه اینکه «هیچ نظامی بدون اشکال نیست» اما وی معتقد است: اگر چار چوب های کلی حفظ می شد ایران ما به سمت خوبی حرکت می کرد.

نخست وزیر امام(ره) با اشاره به نزدیکی ایام رحلت امام خمینی تشییع جنازه بی نظیر و تاریخی ایشان که میلیون ها نفر در آن حضور داشتند را نشانی از پشتیبانی یک ملت از انقلاب و آنچه که در ۱۰ سال اول انقلاب افتاد دانست و گفت: بدون اینکه بخواهیم برخی اشکالات را نادیده بگیریم اما این موضوع نشانی از تحقق بسیاری از ارزش ها بود.

جبهه ها  نشانی از حقانیت راه بود

نمی توانیم جواب نسل جوان را بدهیم چون انقلاب به بیراهه رفت

مدیر اجرایی کشور در دوران ۸ سال دفاع مقدس گفت: همیشه نظام های مختلف یکسری شاخص ها را برای بیان موفقیت خود ارائه می دهند. مثل تولید ناخالص ملی، تولیدثروت و یا در ابعاد غیر مادی مانند تحصیلات، شاخص کرامت انسانی و… که کم و زیاد آن معنا دار است و درجای خود قابل بحث. ابتدای جنگ خیل عظیم انسان های نورانی و ایثارگر که انقلاب برای ما به ارمغان آورده بود شاخص و نشانه ای بر حقانیت نظام ما بود. جبهه ها را همیشه نشان حقانیت راه خود می دانستیم و نیز علامتی از اینکه نظام در راستای آرمان هایش موفق بوده است. اما متاسفانه کم کم انحراف پیدا شد و در این سال های اخیر نیز مشکلات بسیاراساسی پیدا کرده ایم به گونه ای که امروز نمی توانیم جواب نسل جوان را بدهیم و حتی هنگامی که برایشان توضیح دهیم که اول انقلاب چه اهدافی مطرح بود و بعد از انقلاب چه تغییراتی در کشور رخ داد باز هم نمی توانیم قانعشان کنیم. دلیل آن هم چیزی نیست جز بیراهه رفتن ما.

اتفاق های حیرت آور نمایشگاه کتاب امسال را مقایسه کنید با…

موسوی در تشریح فضای قبل از انقلاب در مقایسه با بعد از آن با ذکر مثالی گفت: پیش از انقلاب آزادی نبود. عناوین کتاب های چاپی و کتاب های اساسی بسیار کم بود و به صورت زیرزمینی دست به دست می چرخید. اما پس از انقلاب نمایشگاه کتاب برپا شد تا نشان داده شوداین نظام، معتقد به برخورداندیشه هاست و به واقع یک انقلاب فرهنگی شکل گرفته است. اما در همین یک مورد آنچه می خواستیم را مقایسه کنید با اتفاقات حیرت آور نمایشگاه کتاب امسال که حتی برخی از رساله ها و کتاب های مراجع را جمع کردند. غرفه کتابهای شهید بهشتی که خود از پایه گزاران نظام هست را حذف کردند و محدودیت مثل همیشه دامن ادبیات و کتاب های علوم انسانی را گرفت و اینها تنها علامت هایی کوچک در دوری از آرمانهای انقلاب است.

نظام در حال حرکت به سمت تک صدایی است

تک صدایی منجر به استبداد و دیکتاتوری می شود

موسوی باهشدار نسبت به تداوم این روند خاطرنشان کرد: نظام در حال حرکت به سمت تک صدایی است به طوری که هیچ اندیشه دیگری را تحمل نمی کند. تک صدایی خود منجر به استبداد و دیکتاتوری می شود و هیچ کس نیست که نداند اضافه بر استبداد و دیکتاتوری تک صدایی مهم ترین عامل بازدارنده توسعه است.

سیاست هایی که شفافیت و گردش آزاد اطلاعات را هدف گرفته است

میرحسین موسوی تاکید کرد: آنچه اکنون می بینیم سیاست هایی است که شفافیت و گردش آزاد اطلاعات را هدف گرفته است و تعجب آور نیست که در کشور ما مساله فساد و دروغ و خود رایی درحال گسترش است، چرا که اگر اندیشه آزاد نباشد در فضای تک صدایی این مسایل طبیعی است.

جنبش سبز برای آزادی و عدالت است

زمانی آرزو داشتیم جشن بستن زندان اوین را بگیریم اما…

مهندس موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نسبت جنبش سبز و آرمانهای انقلاب پرداخت و گفت: جنبش سبز برای آزادی و عدالت است. عدالت برای مردمی که انقلاب کردند و کشور با همه تنوع قومیت ها، فرهنگ هاو زبان های مختلف مال آنهاست و عدالت در وجوه اجتماعی،سیاسی و اقتصادی جزئی از حقوق آنهاست. و نیز آزادی که از آرمانهای ما بود و اگر نباشد حقوق مردم پایمال می شود. زمانی آرزوی ما بود که زندانها خالی باشد وجشن بستن زندان اوین را بگیریم، اما حالا آنجا ساختمان سازی می کنیم که حجره های بیشتری داشته باشیم برای حبس بیشتر و هم این نشانی دیگر از انحراف و کج روی ماست که به نتیجه هم نخواهد رسید.

آیا از چنین نظامی در جهان می توان دفاع کرد؟

موسوی خاطرنشان کرد: ما که نمی خواستیم فقط حکومت تشکیل بدهیم و به نام اسلام چارچوبی تعریف کنیم ولی از محتوا خالی باشد و از آرمان ها و آرزوهایی که برآمده از مکتب و اعتقادات ما بود هیچ نشانی نداشته باشد.اگر قرار باشد که نظام باقی بماند ولی با پر کردن زندان ها یا با زدن و گرفتن دانشجویان و کارگران مسلمان،هنرمندان و سینماگران و روزنامه نگارن آیا می توان از چنین نظامی در جهان دفاع کرد؟

جنبشی بر آمده از نیاز های واقعی یک ملت

جنبش سبز جنبشی برای چهار فصل

وی طلب آزادی و عدالت را در چنین فضایی یک مطالبه جدی عنوان کرد و گفت: جنبش سبز یک جریان ادامه دار است که نه با بستن و گرفتن و تهدید و زندانی کردن و نه با کشتن متوقف نخواهد شد چرا که مطالبات برآمده از نیازهای واقعی و انسانی ملت ما را دارد. این جنبش یک جنبش چهار فصل است. تجدید حیات می کند، در شکل های مختلف ظاهر می شود. اینطور نیست که برای یک مقطع کوچک باشد و یا ارتباطی به شخص خاص داشته باشد بلکه برآمده از نیازهای ملت ما و در موازات مبارزات طولانی ملت برای نیل به آزادی و عدالت است.

اهداف جنبش سبز ساده و روشن است

انتظار نداریم جوانمردانه عمل کنند؛ از صدا وسیمایش گرفته تا…

موسوی شعار ها و اهداف جنبش سبز را ساده و روشن دانست و گفت: زمانی که می گوییم قانون اساسی مسئله روشن است، وقتی می گوییم دروغ و فساد نباشد و عدالت باشد مسئله روشن است. به طور قطع گسترش آگاهی بزرگترین ابزار جنبش است. ما با کسی نمی خواهیم دعوا کنیم. تنها از حقوق خود دفاع می کنیم و ابزارمان همان آگاهی رسانی به مردم است و جلوی کسی را هم سد نمی کنیم. آنها می توانند تبلیغ کنند که ما درست نمی گوییم. ما انتظار نداریم که آنها جوانمردانه عمل کنند، از صدا و سیمایشان گرفته تا باقی رسانه هایشان.

«دروغ ممنوع» مطالبه جدی همه مردم بود

موسوی با یاد آوری شعار «دروغ ممنوع» در شب انتخابات گفت : در هنگامه انتخابات یکی از مهمترین و با نفوذترین پوستر هایی که چاپ شد، پوستر «دروغ ممنوع» بود. بنده اولین بار آن را در تهران دیدم و به فاصله ۲۴ ساعت در یک منطقه دوردست کشور مشاهده کردم چرا که شعار ملموس و مطالبه جدی همه مردم بود.

طاقت  یک وبلاگ معمولی را آزاد را هم ندارند

چشم اسفندیار آنها مسئله آگاهی است

میرحسین موسوی این بار هم از آگاهی و ضرورت آگاهی بخشی گفت و تاکید کرد: اینکه آنها طاقت ندارند یک وبلاگ معمولی را آزاد ببینند و امروز هیچ رسانه ای حتی در سطح مجازی نیست که در اختیار ما باشد و از فیلترینگ در امان مانده باشد همه نشانگر این است که پاشنه آشیل یا چشم اسفندیار آنها مسئله آگاهی است. بنابراین هرکس در هرجا احساس مسئولیت می کندباید در حد خود در گسترش آگاهی های سیاسی، اجتماعی تلاش کند حتی با گفتن یک نکته در جمع کوچک.

کانون های گسترش آگاهی ها کجاست؟

میرحسین موسوی کانون های گسترش آگاهی را برشمرد: از محیط خانواده گرفته تا جمع دوستان و اقوام، و در میان اقشار و استان های مختلف اگاهی را گسترش دهیم. جنبش سبز هدف پیچیده ای ندارد؛ ما فساد و دروغ را نمی خواهیم، می خواهیم مردم احترام داشته باشند، قوه قضاییه درستی داشته باشیم که ظلم نکند. اینگونه نباشد که از کسی اعتراف بگیرند و بر اساس آن وی را اعدام کنند یا او را بزنند و یا زندانی را آزاد کنند و بعد از دو سه هفته با او تماس بگیرند و بگویند مصاحبه کن یا به زندان برگرد! کافیست همین مسائل را برای مردم شرح دهیم.

چقدر با واقعیت بیگانه اند؟

موسوی دغدغه های خود  درباره بی تدبیری درامور را اینگونه بیان کرد: همیشه می گویم کسانی که این زندان های وسیع را ایجاد کرده اند چقدر با واقعیت بیگانه اند. ما چقدر فرصت داشتیم در ماه رمضان و عیدهای مذهبی و ملّی اعلام کنیم که جدای از گذشته ها  آزادانه به اصول بازگردیم. این خود به خود مردم را خوشبین می کرد. اکنون نیز اگر بگویند انتخابات آزاد و رقابتی برگزار خواهیم کردو تقلبی در کار نخواهد بود خواهید دید که مردم قطعا نفس راحتی می کشند.

کهریزک مسئله ملی است؛جلوی چشم مردم ماجرا را بگوئید تا تکرار نشود

وی تصریح کرد: نظامی که نتواند با حمله به خوابگاه دانشجویی به عنوان یک مورد برخورد شجاعانه کند و برای مردم شرح دهد که واقعا در این بین چه اتفاقی افتاده است و با آنهایی که تقلب کرده اند نتواند برخورد کند نظامی ضعیف است. قدرت نظام در این است که این مسائل را شرح دهد یا در مورد کهریزک که می گویند ۳ نفر را محکوم کرده اند. کهریزک یک مسئله ملی است و به همین دلیل باید تمام بحث هایی که در خصوص کهریزک می شود جلوی چشم مردم گفته شود تا تکرار نشود و بعدا مردم هم قانع شوند که عدالت اجرا شده است. همین نتیجه مبهمی که اعلام کردند و ۳ نفر را به قصاص محکوم کردند بگویند این سه نفر چه کسانی هستند و چه ارتباطی با افرادی دارند که اسامی شان در مجلس برده شد، مجلسی که تازه ما می دانیم چقدر گزارش هایش محدود است.

آرزو می کنیم کج راهه به راه مستقیم تبدیل شود

موسوی گفت: همه آرزو می کنیم این کج راهه تبدیل به راه مستقیم شود. توسط هر شخصی که باشد در هر موقعی که باشد مردم راضی خواهند بود. مردم مبارزه کرده اند .خون دل خورده اند تا به عدالت و ازادی برسند تا استبداد و خودرایی نباشد. تا مناصب و منزلت ها در حال گردش باشد تا هرکس در هرجا وظایفی دارد در مقابل مردم پاسخگو باشد.

آیا دستگیری ها توانست رژیم شاهنشاهی را حفظ کند؟

میر حسین موسوی خطاب به زندانیان پیش از انقلاب افزود:این بگیر و ببند ها مسئله را حل نمی کند مگر با به زندان انداختند شما رژیم سقوط نکرد؟ رژیم سقوط کرد و من اثرات این دستگیری ها را به خاطر دارم ولی پرسش این است که آیا این دستگیری ها توانست رژیم شاهنشاهی را حفظ کند؟ وضعیت رسانه ای و گردش آزاد اخبار و اطلاعات در جهان، نسبت به دوره ای که شما در زندان بوده اید بسیار متفاوت است. اول صبح با رجوع به چند سایت می توان تمامی اخبار را دریافت کرد. قبلا اطلاعیه ها با چه دردسری این دست و آن دست می شد و بعضا چه خساراتی هم داشت و تنها به دست عده معدودی می رسید. ماهواره ها و فضای بین المللی و ارتباطات هم به همین ترتیب موثراند.

به گفته نخست وزیر زمان دفاع مقدس،در چنین فضایی رفتن به سمت الگوها و چهارچوب هایی که عقلا عدم کارآمدی آنها روشن بوده جای تعجب و تأسف دارد.

کشور با آزادی و عدالت اداره می شود نه با زندان اوین

موسوی تصریح کرد: برخی گمان می کنند با ایجاد فضای رعب و وحشت می توان امور را اداره کرد در حالی که کشور با آزادی و عدالت اداره می شود نه با زندان اوین.

  • amir ali

    doorood bar to ey mard bozorg

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۹:۴۵ ق.ظ  

  • رضا

    به حرم حضرت معصومه در قم مشرف گردیدم بعد از زیارت آن بزرگوار به گوشهای از سرای حرم رفته به تماشا نشستم علاقه مردم به فاتحه خوانی برای مراجع تقلید بی نظیر بود به خصوص ایت الله بهجت و در کمال تعجب پس از ایت الله بهجت بیشترین حضوربر سر خاک ایت الله منتظری بود به خصوص حضور روحانیون بیشتر موجب تعجب بود چون آدم میماند قسم حضرت عباس را قبول کند یا دم خروس را از طرفی کتاباش در نمایشگاه جمع میشود از طرف دیگر مردم و روحانیون از اون استقبال میکنند خدا با خوبان محشورمان کند انشاالله

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۹:۵۴ ق.ظ  

  • ناشناس

    درود بر موسوی که گفتنی ها را میگوید و چه تلخ است حرف حق!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۱۶ ق.ظ  

  • رضا

    درود بر شرفت موسوی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۱۸ ق.ظ  

  • yazdan

    حاکمان جایر بخود بیایید تا دیر نشده است جنبش سبز جنبشی روف است به دامان اسلام و مردم برگردید-درود بر جنبش رهایی بخش سبز اسلامی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۱۹ ق.ظ  

  • نجفی

    وقت تنگ است. چه باید کرد؟
    میرحسین عزیز . اینکه مدتی است شما را رها کرده اند تا با حامیان سبز خود دیدار و روشنگری کنید گرچه مایه خوشوقتی است اما برای ما زنگ خطری است.
    یاران عزیز سبز . پیش از آنکه دیر شود فکر کنیم چه باید کرد.
    هدف ما ساده است: ما فساد و دروغ نمی خواهیم. اما چگونه باید به این هدف که آرزوی دوری برای ایرانیان شده ، دست یابیم؟
    چگونه این کجراهه ، به راه مستقیم تبدیل می شود؟
    آیا راهپیمایی ما را به هدفمان می رساند؟ یا اعتصاب ؟
    و اصولن اهداف جزئی ما چه هستند؟
    استیضاح رئیس دولت؟!
    یا اینکه مثلن شورای نگهبان اعلام شکست و عقب نشینی کند؟!
    ما به دنبال چه هستیم؟
    نگوییم آزادی – عدالت – اجرای قانون ……اینها اهدافی کلی هستند. اگر بخواهیم انقلاب کنیم تا یکباره به هدفهایمان برسیم نتیجه ای جز وضع فعلیمان در بر نخواهد داشت.
    اما اگر می خواهیم اصلاح کنیم باید به طور دقیق هدف خود را مشخص کنیم تا بتوانیم راه رسیدن به آن را هم پیدا کنیم.

    پیشنهاد من این است که یک هدف قابل دستیابی اعلام کنیم.
    مثلن اولین هدف می تواند آزادی کلیه زندانیان سیاسی باشد. این هدفی است که می توان بخاطرش راهپیمایی و اعتصاب و تحصن کرد. یک هدف عینی است . تمام قوای جنبش می تواند روی همین هدف اولیه متمرکز شود. تمام مردم ناراضی را می توان با اطلاع رسانی واضح و صریح ،همراه کرد. این هدف گرچه جزئی است اما بی نهایت ارزشمند است. رسیدن به آن اگر با کمترین هزینه انجام شود بیشترین امید را به مردم ناامید ما میدهد.
    از آقای موسوی و یاران کلمه و همراهان جنبش سبز می خواهم در این باره نظر بدهند.
    شما را به خدا نگذارید اوضاع مملکت از این وخیمتر شود. دریغ است ایران که ویران شود.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۲۴ ق.ظ  

  • mohsen

    موسوی یک سال بود که منتظر شنیدن ای حرف بودم . درود بیکران بر تو باد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۲۸ ق.ظ  

  • چراغ دانش

    یکی بر سر شاخ بن می برید خداوند بســــــــــتان نظر کرد و دید. …
    میر عزیز
    وسیعلمو الذین ظلمو ……..

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۳۱ ق.ظ  

  • ناشناس

    I love it

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۴۹ ق.ظ  

  • سهراب

    آقای موسوی !! افسوس که شما از این تابلو دروغ ممنوع به سرعت گذشتید و طبیعتا باید جریمه آن را هم بپردازید! ضمنا آقای موسوی کدام کشور را سراغ دارید که زندان نداشته باشد؟ پس وقتی می گویم عوامفریبی نکنید و سخن منطقی بگویید یعنی همین!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۵۲ ق.ظ  

  • ناشناس

    با تمام ارادتی که به آقای خاتمی دارم ولی ای کاش به جای آقای خاتمی ، آقای موسوی آن ۸ سال رئیس جمهور بود واقعا چه در گرانبها یی داشته ایم وخبر نداشتیم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۵۵ ق.ظ  

  • RoJBoy

    درود بیکران بر شیر مرد میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۵۹ ق.ظ  

  • ناشناس

    فعلا که دارند با زندان اداره می کنند تا بعد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۱:۱۵ ق.ظ  

  • شهریار

    درود بر فرزند زهرای اطهر
    ۲۲ خرداد همه هستیم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۱:۳۲ ق.ظ  

  • ایرانی

    “جنبش سبز جنبشی چهارفصل است” سخنی بسیار زیبا و در خورد تامل برای کسانی که خزان جنبش را دیدند و بر شاخه های بدون برگش هلهله نمودند.
    مدتی است که هلهله و شادی اینان قطع شده چون بهار جنبش را احساس می کنند و روییدن برگهای جدید و زیبا بر شاخه های خشکیده این درخت تنومند را می بینند،روییدن را می بینند در حالیکه نمی خواهند سبز شدن دوباره درخت را ببینند. تبر نشان می دهند در حالیکه می دانند تبرهایشان توان زدن ریشه را ندارد.
    اینان می توانند در سایه این درخت بیاسایند و با مردم برای آبادانی کشور همگام شوند اما پنجه بر تنه این درخت می سایند و خود بیش از پیش در مقابل مردم قرار می دهند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۱:۳۴ ق.ظ  

  • یاشیل

    بعد از یه مدت آقای موسوی باز صریحتر صحبت کردند ممنون

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۱:۳۵ ق.ظ  

  • جوانان سبز ایران

    درود بر همه آزاد اندیشان و بر موسوی عزیز
    در رابطه با سخنان قبلی شما در رابطه با آزادی احزاب, رییس جمهور یک کشور چنین پاسخ میدهد و اگر این دیکتاتوری نیست , پس چیست؟چه نوع حکومتی است که صاحبان قدرت و انقلاب یعنی مردم ایران حق اظهارنظر و تفکر و کنترل دستگاههای حکومتی را ندارند دولت و حاکمانی که کارمندان این ملت باید باشند ونه آقایان و سروران این ملت!حاکمان در هر سمتی میبایستی پاسخگو بملت باشند ولا غیر!

    احمدی‌نژاد: احزاب حق دخالت در امور کشور را ندارند
    یک‌روز پس از تاکید شما بر ضرورت حفظ و توسعه تحزب در ایران، محمود احمدی‌نژاد در جمع مدیران استان کرمان گفت که احزاب محترم‌اند، اما حق دخالت در امور کشور و فشار آوردن بر دولت را ندارند.
    احزاب سیاسی در تمام جهان با هدف کنترل اعمال دولت‌ها و کسب قدرت سیاسی تشکیل می‌شوند، اما محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت دهم معتقد است که احزاب نباید در اداره امور کشور دخالت کنند و از قدرت خود برای اعمال فشار بر دولت استفاده کنند.

    جوانان سبز:ترس نظام از احزاب نیست بللکه از عضویت و شرکت فعال مردم در صحنه سیاست و کنترل تصمیم های کلان کشور و بازخواست کردن از مسئولین بعنوان کارمندان موقت مردم و کنترل آنها در سیاستها و اجرای مفاد قانون اساسی است.
    لذا عضویت هر ایرانی در احزاب آزاد وظیفه و حق هر شهروند ایرانی است و کنترل و فشار بر دولت حق هر شهروند ایرانی است لذا از هموطنان عزیز میخواهیم با پیوستن و عضویت قانونی خود در احزاب آزاد از این حق مدنی و قانونی خود استفاده وپاسداری کنید تا همانند آزادی و حق رای و انتخاب بدست فراموشی سپرده نشود.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۱:۴۱ ق.ظ  

  • یا حسین

    جنبش یک جنبش چهار فصل است. تجدید حیات می کند، در شکل های مختلف ظاهر می شود.یا حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۱:۵۱ ق.ظ  

  • امیرارسلان

    احسنت به مهندس موسوی عزیز
    اگر خاطرتان باشد ایشان در گفتگوی خبری کانال ۲ نیز فرمودند میمیریم اما از آرمان هایمان دست بر نمی داریم
    مهندس عزیز ما نیز تا آخرین قطره ی خونمان پشتیبان جناب عالی هستیم.
    ضد انقلاب نتوانسته بود نام امام ویاد امام را لکه دار کند اما این آقایان تیشه به ریشه امام واسلام زدند مثل آب خوردن.
    اما بدانید وبدانند ما جنبش سبزیم وهوادار حسینیم همه با میر حسینیم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۱:۵۷ ق.ظ  

  • داوود شامرادی

    درود بر ازادی و برآزادگان

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۲:۰۰ ب.ظ  

  • سبز اندیش

    رئیس جمهور عزیزم میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۲:۰۳ ب.ظ  

  • saeid

    باید بود و باید ایستاد تا ایران را بسازیم ، ایران مال ایرانی است باید همه و همه کنار هم باشیم با هم ایرانی سبز بسازیم ایرانی شاد و سربلند ،تک صدایی را خذف کنیم و دست در دست هم همه با هم فقط ایران سبز را صدا بزنیم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۲:۰۸ ب.ظ  

  • حسین

    هم خودتو گذاشتی سرکار ، هم ۴ تا جوون ساده رو.خدا هدایتتون کنه….

    0 Thumb up 1Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۲:۲۵ ب.ظ  

  • اصلاح طلب

    سلام
    طبق معمول سخنرانی جامع و خوبی بود.خواهشا مهندس موسوی بیانیه برای سالگردانتصابات بدند و مردم بیاند بیرون
    دوتا سوال داشتم سایت کلمه خواهشا جواب بدید.
    ۱-چراعکس های این دیدار رانمیزارید
    ۲-ازحاج احمد یزدانفرچه خبر؟ممنون
    کلمه: برا ی استفاده نشدن عکس عذر خواهی می کنیم. وضعیت ایشان بعد از بازداشت اولیه کما فی السایق به صورت پادگانی و دور از تیم حفاظت مهندس موسوی هستند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۲:۲۹ ب.ظ  

  • بهرام

    آقای موسوی بسیار بادرایت وصبر حرکت اعتراضی را ادامه می دهند با تشکر از ایشان به آینده ای که نمیدانیم از آن کی است امیدواریم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۲:۳۰ ب.ظ  

  • سیاوش

    درود بر پدر مقاوم و شجاعمان مهندس موسوی که همراهی با مردم را به ارزنی از حکومتداری نفروخت

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۲:۵۱ ب.ظ  

  • karim

    پس صحبت های مهندس موسوی با دانشجویان دانشگاه امیر کبیر چی شد؟

    کلمه: انشالله در موقعیت مقتضی منتشر خواهد شد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۲:۵۴ ب.ظ  

  • منچستر

    درود بر میرحسین موسوی…..به ایمد روزی که همه ی ما سیاستمان اخلاقی شود نه اخلاقمان سیاسی شود….درود و به امید روزی پر فروز در ۲۲ خرداد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۲:۵۵ ب.ظ  

  • ایرانی

    آقای موسوی اگر دروغ ممنوع است، لطفا کمتر دروغ بگویید. نظام دارد به سمت تک صدایی می رود؟!یعنی که در زمان شما نظام چند صدایی بود؟! نظام امروز دارد اعتراف گیری میکند و بر آن اساس اعدام میکند؟! شما بعنوان نخست وزیر دهه شصت که از قضا به گذشته خود افتخار هم میکنید! آرزو داشتید که اوین را ببندند؟!
    وضعیت مردمی که دوباره به آدمی چون شما برای رهبری حرکت آزادیخواهانه اش اقتدا کند از این بهتر نمیشود…

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱:۰۰ ب.ظ  

  • مانی

    یاحسین میرحسین.۲۲خرداد سبز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱:۰۷ ب.ظ  

  • سعید

    سلام بر میرحسین موسوی.
    با وجود این همه فقر وبیکاری احمدی نژاد قصد افزایش جمعیت را دارد این نیت به اضافه ی آنچه که در گذشته از وی سراغ داریم تنها چیزی را که به ذهن ما می رساند گام برداشتن او در جهت نابودی ایران است. ….. درود بر مردان خدا که پرده ی پندار دریدند.۱

    ۱- فروغی بسطامی:”مردان خدا پرده ی پندار دریدند یعنی همه جا غیرخدا یار ندیدند “

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱:۱۴ ب.ظ  

  • yaser

    اما این بار جنبش تکلیفش را با خودش روشن میکند و میداند چه میخواهد.قطعا پیروزی نزدیک است.وما مشتاقانه انتظار آن روز را میکشیم.یا حسین میر حسین.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱:۴۳ ب.ظ  

  • yaser

    اگاهی امروز در حدی است که مردم میدانند چه میخواهند.قطعا پیروزی نزدیک است با افزایش اگاهی.یاحسین میر حسین.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱:۴۵ ب.ظ  

  • ناشناس

    هزاران درود بر موسوی. متاسفم که در ایران نیستم اما در خارج تا می توانم در راستای جنبش سبز قدم بر می دارم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱:۴۶ ب.ظ  

  • hadi

    ای کاش موسوی مردانه اعلان میکرد که منظور او از ملت و مردم و ایران چیست.ای کاش شجاعت داشت و میگفت که منظورش از مردم ایران چند هزار نفری هستند که از فرنگ برگسته اند!و در شمال تهران با پول مردم فقیر ایران کاخها ساختند و اکنون هم یکی یکی به همان فرنگ میگریزند.اگر موسوی فکر میکند مردم ایران با او هستند چرا میترسد بین مردم بیاید؟چرا به راهپیمایی ها تجمعات نمیاید؟چرا با اعلان قبلی هیچ گاه سخنرانی نکرده؟ …. به نظرم میرحسین مثل بنی صدر ارایش زنانه کند و از ایران بگریزد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱:۴۸ ب.ظ  

  • اقتدار سبز

    جنبش سبز رحمانی با امید واستقامت ماندگار مطالبات ملی مانند آزادی – عدالت – حق طلبی – اصلاحات و انتخابات سالم رای پیگیری خواهد کرد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱:۵۸ ب.ظ  

  • علی رضا

    اول تبریک:
    ۲۵خرداد:
    روز تجدید خاطرات سبز
    روز بازگشت به آرمان های انقلاب
    روز دعوت به شکستن سکوت ها
    روز پاسخ به خیانت ها و تهمت ها
    سال روز تاسیس جنبش سبز بر تمامی آزادی خواهان مسلمان مبارک
    دوم نظر: من با آقای موسوی در مورد آخر موافق نیستم همانطور که کشور با آن همه قدرت از زمان بعد امام به سمت بیراهه رفت جنبش هم به خاطر همین زندان کردن ها و تهدید ها دارد منحرف می شود من به عنوان یک عضو جنبش می گویم به جای کتمان فکری کنیم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۰۶ ب.ظ  

  • یک ایرانی سبز

    “چشم اسفندیار آنها مسئله آگاهی است”
    “میرحسین موسوی کانون های گسترش آگاهی را برشمرد: از محیط خانواده گرفته تا جمع دوستان و اقوام، و در میان اقشار و استان های مختلف اگاهی را گسترش دهیم. جنبش سبز هدف پیچیده ای ندارد؛ ما فساد و دروغ را نمی خواهیم، می خواهیم مردم احترام داشته باشند، قوه قضاییه درستی داشته باشیم که ظلم نکند. اینگونه نباشد که از کسی اعتراف بگیرند و بر اساس آن وی را اعدام کنند یا او را بزنند و یا زندانی را آزاد کنند و بعد از دو سه هفته با او تماس بگیرند و بگویند مصاحبه کن یا به زندان برگرد! کافیست همین مسائل را برای مردم شرح دهیم.”

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۱۵ ب.ظ  

  • رضا

    کشور جمهوری اسلامی ایران با خون شهدا ابیاری شده به کمک خدا و مردم آن را حفظ کنید لطفا یا حسین میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۲۸ ب.ظ  

  • دوستدار وحامی موسوی

    مثل همیشه بسیار به موقع و عالی بود واقعا لذت بردم میر عزیز ممنون که همراه و همگام مردمی و حق رو همیشه و همه جا به زیبایی بیان میکنی. زنده و پیروز باشی خداقوت
    یاحسین میرحسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۳۹ ب.ظ  

  • سید عقیل

    درود بر مردان و زنان آزاده. ۲۲ خرداد با همت همه سبز اندیشان، “این کج راهه” را به راه راست تبدیل خواهیم کرد.
    یا حسین – میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۴۱ ب.ظ  

  • سپهر

    جدا باید در گوشه گوشه کشور این جمله را بر دیوارها نوشت” کشور با آزادی و عدالت اداره می شود نه با زندان اوین”

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۴۲ ب.ظ  

  • هومن_موسوی

    جنبش سبز جنبشی برای تمام فصول.
    درود بر میرحسین موسوی و شهامتش و درود بر تمام سبزهای سترگ ایرانم.سلام بر ایران که چنین مردان و زنان با غیرت و با شرفی در آن گرد هم آمده اند.حقی که این خاک گهربار و این مهد آزادگی و آزادگان با وجود چنین دردانه هایی از تمام پیچ و خمها و فراز و نشیبهای تاریخ به سلامت گذشت و اینبار نیز به یاری همین مردان و زنان سترگ پیروزمندانه خواهد گذشت.
    ما راه خود را در پیمودن مسیری سبز برای رسیدن به فردایی سبز برای تمام ایرانیان چه سبز و چه غیر سبز یافته ایم.
    زنده باد ایران و زنده با ملت بزرگ ایران

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۴۶ ب.ظ  

  • ali

    نوع نگاه مهندس به گذشته و صداقت در گفتارش به نظرم بهترین و پویا ترین شیوه و آموزشی است برای پویندگان جنبش راه سبز ،آری موسوی به درستی راه کمال و بهروزی را نشان میدهد که همان شجاعت انتقاد از خود و صداقت و انصاف در گفتار و کردار ،اینها مشعل های فروزان راه دشوار آزادی است و باید از دل و جان بکوشیم تا مشعل ها را فروزانتر نگه داریم ،تا راه را گم نکنیم .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۴۷ ب.ظ  

  • رضا

    خداوند موسوی عزیز را حفظ کند تا ما بتوانیم با رهنمودهای ایشان به آرمانهای انقلاب و فرمان هشت ماده ای امام بازگردیم.آمین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۴۹ ب.ظ  

  • seyyed rastgu

    dorud bar mir hosein.vali seyyed jan age 22 khordad jeddi gerefte nashe az jonbeshe sabz ta moddatha asari baghi nemimune.bayad shoma sarane jonbesh zaman va makane daghighe harekato elam konid.khodetun va rohaniun digar pishro mardom harekat konid.in tanha rahe

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۵۶ ب.ظ  

  • احسان

    ممنون آقای موسوی تقریبا کامل بود.
    همه مردم به خوبی میدانند که این مبارزه با بدحجابی و اینهمه بگیر و ببند برای ترساندو مردم و ایجاد وحشت است. مردم بخوبی متوجه مقاصد این… دروغ شده اند.
    آقای موسوی فکر میکنم آمادگی مردم برای انجام اعتصاب در کنار حضور در خیابانها در حال شکل گیری است، اما هنوز برخی از اعتصاب میترسند باید به آنها حق داد ولی میتوان از نافرمانی های مدنی کم هزینه تری در این زمان استفاده نمود تا به همبستگی کامل، همه جانبه و یکپارچه برای اعتصاب سراسری دست پیدا کنیم.

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۵۷ ب.ظ  

  • پدرام

    موسوی عزیزم خیلی خیلی لذت بردم.. موسوی هر روز پخته تر و آگاهانه تر و همچون یک رهبر واقعی آزادی خواه و دموکرات و مدرن بر طبق موازین شناخته شده جهانی حقوق بشری صحبت و عمل میکند.

    ما پیروزیم چون باور ما احترام به کرامت تک تک انسان هاست.

    درود بر شما

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۵۸ ب.ظ  

  • ناشناس

    تک صدایی منجر به استبداد و دیکتاتوری می شود.

    درود بر تو موسوی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۲:۵۹ ب.ظ  

  • رضا

    یکی از شفاف ترین سخنان رئیس جمهور موسوی.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۰۱ ب.ظ  

  • مهدی

    متاسفانه این حکومت از مسیر خود خارج شده و با این نحوه حکومت به سمت سقوط میرود.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۲۹ ب.ظ  

  • رها

    با سلام خدمت آقای موسوی،
    امیدوارم با دیدار و یاد از تمام گروه هایی که با نیت مبارزه با ستم با استبداد شاهنشاهی جنگیدند و به زندان افتادند انها را نیز به حامیان جنبش اضافه کنید.بسیاری از جوانانی که آنزمان جذب گروههای چپ مذهبی و غیر مذهبی شدند و بعد از انقلاب یا به زندان افتادند یا از ایران گریختند جوانان پاکی بودند . حساب بسیاری ازاین افراد را باید از عملکرد رهبرانشان جدا دانست.اگر شما مانند ماندلا و گاندی داعیه دار مبارزه بدون خشونت هستید ،یک مرحله بسیار مهم از آن بخشش تمام گروهها و فراموش کردن تمام درگیری های سابق و دراز کردن دست دوستی به آنها و آوردن آنها به زیر چتر خودتان بر اساس موافقت با اصول دمو کراسی است.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۲۹ ب.ظ  

  • ش از تهران

    آش از بس سمی ست آش پز هم حالت تهوعش دست داده است. اما گویا آنها در حال پختن آش دیگری هستند. ما به کمتر از موسوی رای نخواهیم داد. آنرا دریابید. بفکر جایزگزین کردن احمدی نژاد هستید، بفکر جایگزین کردن خودتان هم باشید. اما راستی با محسن روح الامینی چه کردید، و بعد پزشکش را چگونه سر به نیست کردید! هان!!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۳۲ ب.ظ  

  • امیر

    موسوی خیلی مرده.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۳۸ ب.ظ  

  • نصیحت

    دوستان سربازان گمنام و خوشنام در موقع نوشتن مزاحم می شوند! و بعد شما را در نوشتنتان منصرف می کنند. یادتان باشد که وقتی نوشتنتان به پایان رسید آنرا کپی کنید، تا وقتی سربازان پولدرکف کار شما را مختل کردند بتوانید دوباره در قاب بچسبانید و بفرستید. سبز باشید! این کلک را به دوستانتان نیز توصیه کنید. سبزتر باشید و سبز تر و تازه! تا بیست و دوم و بیست و پنجم هر روز را سبزتر کنیم تا سیل سبز.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۳۸ ب.ظ  

  • مانی افشار

    کو گوش شنوا ؟!!مهندس موسوی شما در بیانیه ۱۷ به قول معروف حجت را بر همه تمام کردید. ایا نظام به یکی از چندین نکاتی که شما بشون اشاره کرد توجه کرد که بخواد عملیش کنه

    متاسفانه کم کم انحراف پیدا شد و در این سال های اخیر نیز مشکلات بسیاراساسی پیدا کرده ایم به گونه ای که امروز نمی توانیم جواب نسل جوان را بدهیم و حتی هنگامی که برایشان توضیح دهیم که اول انقلاب چه اهدافی مطرح بود و بعد از انقلاب چه تغییراتی در کشور رخ داد باز هم نمی توانیم قانعشان کنیم. دلیل آن هم چیزی نیست جز بیراهه رفتن ما
    ________

    خوب بیراهه رفتن اون اقایون دیگه. همین اقایون که بیراهه رفتن الان نمیخوان به اون اصول و قانون برگردند.واقعا نمیخوان. اگر میل داشتند که برگردند ، هر روز تهمت بیشتر به شما و جنبش نمیزدند. شما و جنبش مردم سبز ایران را محارب خطاب نمی کردند. پس قصد برگشت به اون اصول ندارند و دارند همینطوری به بیراهه رفتن خودشون ادامه میدهند.
    حالا اقای موسوی ، شما قصد ندارید که به مردم واضح توضیح دهید که این افراد ی که دارند به بیراهه میروند واقعا چه کسانی هستند؟ چرا اون ها حق دارند به شما و خانوادت و بیت امام و آحاد ملت تهمت بزنند و توهین کنند! ولی شما حق ندارید به مردم بگویید که واقعا این افراد که به بیراهه دارند میروند و بیراهه رفتن این اقایون باعث بدبختی مردم ایران شده ، چه کسانی هستند؟؟!
    ملت ایران دارند تقاص چی را پس می دهند. اقای موسوی این جوانان آرمان خواه هستند. این جوانان واقعا می خواهند که افرادی در این مملکت حکومت کنند که دلسوز باشند. نه اینکه با این همه خطا و این همه آسیب رساندن به مردم ، حالا به گفته کاملا اشتباه شما به قول معروف سر عقل بیان و حقوق مردم را ارزشمند بشمارند. اخه کسی که افکار دیکتاتوری دارد مگر می تواند برگردد؟؟!!
    مردم ایران از این حرف ها خسته شدند. اقای موسوی. دیدار شما و اقای کروبی ، واقعا مردم سبز ایران مقداری دلنگران کرده است. مقداری مردم راه دلسرد کرده است. اون هم فقط به دلیل اون حرفی که شما زدید. گفتید در صورتی که مجوز بدهند ما دعوت میکنیم که مردم بیان به راهپیمایی. در غیر اینصورت به گسترش اگاهی میپردازیم. همین در غیر اینصورت گفتن شما ، باعث دلسردی مردم شده است. نه به اینکه تب و تاب تظاهرات در سال گذشته را داشتید و داشتیم ، نه به حالا که شما براتون فرقی نمی کند که تظاهرات بشود یا نشود.

    اقای موسوی گفتید گسترش اگاهی گفتیم باشد. ما داریم داخل تمام شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی می کنیم. باور کنید من عکس هایی از دهات و روستاها جمع کردم که حالا به جز من. با وجود چند تا از روحانیون عزیز البته شناخته شده نیستند ولی خیلی دلسوزند ، به دهات و روستاها رفتیم و با سخنرانی ها این عزیزان ، مردم اونجا رو اگاه کردیم. مردم اونجا واقعا سبز شدند. فضاهای اجتماعی که دیگر جای خودش را دارد.
    ولی ایا نباید ما هم خودی نشان دهیم. ایا نباید اعتراض کنیم. سکوت که راه حل نیست. امام خمینی از مردم خواست که به هر نحوی که شده اعتراض کنند. مردم را به جهاد فراخواندند.
    ما که دنبال انقلاب نیستیم. دنبال دفاع از حق حقوق خود و دیگران هستیم. دنبال این هستیم که از حقوق اقای نوری زاد که بی گناه هستند دفاع کنیم. دنبال این هستیم که با اعتراضات خودمون به حکومت فشار بیاریم که به خواست حداقلی مردم تن دهد. گسترش اگاهی جای خودش . اعتراضات خیابانی هم جای خودش.

    جبهه ها نشانی از حقانیت راه بود

    نمی توانیم جواب نسل جوان را بدهیم چون انقلاب به بیراهه رفت

    *******
    اتفاق های حیرت آور نمایشگاه کتاب امسال را مقایسه کنید با…

    **********
    نظام در حال حرکت به سمت تک صدایی است

    تک صدایی منجر به استبداد و دیکتاتوری می شود

    ******
    سیاست هایی که شفافیت و گردش آزاد اطلاعات را هدف گرفته است

    ********
    آیا از چنین نظامی در جهان می توان دفاع کرد؟

    **********
    زمانی آرزو داشتیم جشن بستن زندان اوین را بگیریم اما…

    **********
    کهریزک مسئله ملی است؛جلوی چشم مردم ماجرا را بگوئید تا تکرار نشود

    ********
    آرزو می کنیم کج راهه به راه مستقیم تبدیل شود

    **********
    کشور با آزادی و عدالت اداره می شود نه با زندان اوین

    *********

    طاقت یک وبلاگ معمولی را آزاد را هم ندارند

    چشم اسفندیار آنها مسئله آگاهی است

    ___________-

    مهندس موسوی.کاملا به تمام این نکاتی که شما به حق به ان ها اشاره کردید موافق هستم و همه دوستداران سبزه موافق هستند. ولی ایا نباید کسی به حکومت فشار بیاورد که بر خی از این نکاتی را که شما بشون اشاره کردید رو عملی و برخی رو رفع کند؟؟! تنها راه حل موجود برای اینکه حکومت به حداقل حقوق مردم تن دهد ، اعتراض به هر نحوی است. اعتراض مسالمت امیز در خیابان ها بهترین راه حال است. جنبش سبز به فرموده شما جنبش مساملت امیز و دور از خشونت و همچنین اهداف جنبش سبز ساده و روشن است. ولی ما میگوییم فقط اطلاع رسانی یا علامت دادن به یکدیگر که راه حل برای رفع تمام این مشکلات و این نکاتی که شما بشون اشاره کردید ، نیست. اگر بود که این ۹ ماه گذشته نظام رعایت می کرد!

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۳۹ ب.ظ  

  • reza

    حکومت کفر می ماند ولی با ظلم نه.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۴۰ ب.ظ  

  • رضا

    اندکی صبر سحر نزدیک است. درود بر میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۴۳ ب.ظ  

  • ناشناس

    درود بر تو سید فرزند فاطمه زهرا س الحق و الانصاف حقیقت را گفتی و درد دل همه سبزپوشان بود بامید رسوایی دولت حاکم؛ انشاءا.. …

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۴۵ ب.ظ  

  • به hadi

    اقای محترم واقعا برات متاسفم یعنی تو فکر میکنی ۳ ملیون ادمی که ۲۵ خرداد اومدن راهپیمایی همه از خارج برگشته بودن یعنی خانواده باکری همت شهید صدوقی مفتح دستغیب زین الدین شیرودی جهان ارا فرزند شهید اوینی شهید ستاری و…. که اینقدر زیادن که نمیتونم همشون رو بگم همه منافق و خارجی اند؟ اخه چقدر شما رو شستشوی مغزی دادند؟چقدر میخواید از فکرتون استفاده نکنید و هر چی اونا میگن چشم و گوش بسته قبول کنید پس خدا برای چی به شما عقل داده؟ من خودم خواهر شهیدم و زندگی معمولی داریم و من و خانواده ام از رایی هم که به میرحسین دادیم خوشحالیم و افتخارمون همینه که به مسلمون واقعی و با صداقت رای دادیم . چون هیچ گناهی بدتر از دروغگویی نیست. ۲- میرحسین میترسه بین مردم بیاد یا احمدی نژاد که با هلی کوپتر برای تنفیذ میبرنش . چرا هر استانی میره بر ضدش تجمع بر گذار میشه؟ چرا به هر دانشگاهی میره بدون خبر قبلی میره؟ و تازه بعد از اطلاع دانشجوها بر ضدش تجمع میکنن؟ چرا حکومت از اینکه موسوی وارد مردم و تجمعاتشون بشه میترسه و حتی نمیذاره مردم با میر حسین دیدار کنن ؟اصلا اگر ما اینقدر کمیم چرا یه مجوز به ما نمیدین تا کم بودن خودمون رو ببینیم ؟ در ضمن اونی که باید ارایش زنانه کنه عمله دولت و ریس دولت و جیره خواران و سکوت کننده در برابر این همه ظلم آشکارن . در ضمن مغز ت رو به کار بنداز تا حقیقت رو ببینی .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۴۷ ب.ظ  

  • علی

    … .امیدوارم قبل از اینکه سران دولت مجبور شوند مانند صدام از گوشه ای یافت شوند به خود بیایند و اگر ذره ای آزادگی در وجودشان است به مردم بپیوندند.
    سبز باشید مانند سرو همیشه سبز و استوار

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۴۹ ب.ظ  

  • ناشناس

    حرف های خیلی قشنگی ولی با شرایطی که تو جامعه هستش دیگه حرف به جایی ختم نمی شه.
    باید عمل کرد.
    از مهندس موسوی تقاضا دارم اعلام جهاد حق علیه باطل بکنند تا ریشه ظلم را یک شبه بخشکانیم.

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۳:۵۳ ب.ظ  

  • محمد

    از مهندس موسوی می خواهم که تا آخر راه بر مواضع دینی و انسانی که خود جزء دین است ادامه دهند تا دل ما متدینین گرم و مطمئن بماند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۴:۰۴ ب.ظ  

  • محمد

    از مهندس موسوی می خواهم که تا آخر راه بر مواضع دینی و انسانی که خود جزء دین است ادامه دهند و آن را به روشنی بیان نمایند تا دل ما متدینین گرم و مطمئن بماند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۴:۰۶ ب.ظ  

  • جوان سبز

    سخنان بسیار حساب شده ای بود. خیلی خوب است که سخنان مهندس موسوی به گونه اسست که همه اعضای جنبش سبز را در بر می گیرد و هر کسی می توند تفکر خود را در سخنان ایشان در یابد.

    یا حجت بن الحسن ریشه ظلم رو بکن

    “۲۲ خرداد سبز همه با هم”

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۴:۱۰ ب.ظ  

  • دانشجوی سبز

    وعده سبز ما
    ۲۲٫۲۵٫۳۰ خرداد
    ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۴:۲۶ ب.ظ  

  • مژگان

    آقای موسوی تا به کی فقط حرف ؟ آیا زمان عمل فرا نرسیده ؟ آیا در طول این یک سال خون به اندازه ی کافی ریخته نشد و مادران داغدار نشدن ؟ ملت رو به خیابانها کشیدن و روانه ی شکنجه گا هها کردن هنر یک سیاستمدار که دم از مبارزه ی مسالمت آمیز میزنه نیست . تنها راه … فقط اعتصابات عمومی هست و بس

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۴:۲۷ ب.ظ  

  • رضا

    جناب هادی،اولا ای کاش شما و حاکمان قدرت طلب فعلی هم با شهامت اعلام می کردید،منظورتون از مردم ایران،همون جماعت… نا آگاه هستند که یا فریب دستگاه تبلیغاتی و مزور و ریاکار شما رو خوردند یا به خاطر فقر بیش از حد،مجبورند با گرفتن سهام عدالت و پول و….در راه پیمایی های فرمایشی و مهندسی شده ی شما شرکت کنند و به نفع شما شعار بدهند.منتها،شما هیچ وقت شهامت این اعترافو ندارید…
    ضمنا شما ندیدی که مهندس موسوی،چطور در راه پیمایی روز قدس شرکت کرد،اما نیروهای بسیج و لباس شخصی حامی شما،به پاترول حامی ایشون حمله ور شدند و محافظان رو مجبور کردند ایشون رو از راه پیمایی خارج کنند؟
    ندیدی که ایشون در ۱۳ آبان،قصد داشت از فرهنگستان هنر به راه پیمایی بره، اما دو لشکر از دوستان شما با محاصره در های شمالی و جنوبی فرهنگستان و درگیری با محافظان،این امکان رو از ایشون سلب کردند؟
    و باز در ۲۲ بهمن،ندیدی که چطور دوستان لباس شخصی شما،در خیابان شادمان با چوب و چماق و … به ماشین ایشون حمله ور شدند و همون حرکت روز قدس رو تکرار کردند و بعد هم به دروغ گفتند ایشون با گذاشتن شال سبز به روی سرش،به سبک بنی صدر فرار کرده!!!
    حمله لباس شخصی ها به خاتمی در همون روز و حمله نیروهای ضد شورش با اشک آور و … به شیخ شجاع رو چی میگی؟!
    البته از کسی مثل شما که منبع اخبارش،فقط صدا و سیمای دروغه،بیش از این انتظاری نمیره.اما بت توصیه می کنم حالا که فیلتر شکن داری،یه سری به سایت یو تیوپ و دیگر سایت های فیلم گذاری بزنی و با دیدن فیلم های تظاهرات ما،متوجه بشی که بر خلاف راه پیمایی های فرمایشی شما که فقط از یک قشر خاص تشکیل شده(همونطور که در بالا گفتم)،راه پیمایی های خودجوش سبز از اقشار مختلف ملت سبز ایران،تشکیل شده:از شمال تهران تا جوانان نازی آبادی،از مسلمان تا لائیک،از چادری تا به قول شماها،بی حجاب و بد حجاب و…..همه هم هدفشون یک چیزه:آزادی و سربلندی و اعتلای ایران زمین.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۴:۳۲ ب.ظ  

  • رضای سبز

    خانم یا آقای ایرانی،با عرض سلام.من با بخش عظیمی از انتقاداتی که شما به دوره صدارت مهندس موسوی داشتید،موافقم.اما سه نکته رو مد نظر بگیرید:
    ۱-در آن دوره مثل امروز نبود که همه کاره ی کشور جناب احمدی نژاد و حامیانش باشند و کل نظام فدای ابقای اونها بشه.در آن دوره،نخست وزیر،هر چند که در ظاهر،رئیس هیئت دولت بود،اما در واقع پس از رهبری و ریاست جمهوری،در رده سوم امور اجرایی قرار داشت و تازه از نقش پر نفوذ آقای هاشمی به عنوان رئیس مجلس هم نباید غافل شد.پس بی انصافی است که بخواهیم تمام کاستی ها و نقایص آن روز رو به گردن آقای موسوی بیندازیم.
    ۲-گیریم در دوران جنگ و البته همزمان با قیام مسلحانه سازمان تروریستی مجاهدین خلق،نوعی تک صدایی و زندان اوین و … بر کشور حاکم شده باشد،اما در عوض خبری از بریز و بپاش های امروز از سفره ملت و این فساد مالی گسترده ای که دامان حکومت رو گرفته،نبود.تندرو ترین مخالفان انقلاب هم بر پاک دستی و سلامت مالی دولت در دوران جنگ صحه میگذارند.در حالیکه امروز میلیارد میلیارد از پول نفت گم می شود و کسی هم پاسخگو نیست….
    ۳-گیریم که مهندس موسوی،در مقام اعتراض علنی به تک صدایی که به قول شما آن روزها دامان کشور را گرفته بود،بر می آمد،به نظر شما آیا سرنوشتی بهتر از سرنوشت قائم مقام رهبری و عزل پیدا می کرد؟
    ا…

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۴:۵۹ ب.ظ  

  • رها راست گفته و نوشته است

    رها راست گفته و نوشته است
    من نیز سخن رها را تکرار و تکرار تکرار می کنم. باید دست دوستی بسوی هر کس که شناسنامه ی ایرانی دارد، هر کس پارسی سخن می گوید، هر کس حتا در جهت منافع مادی و معنوی ایران است و حتا ایرانی نیست دراز کرد. باید بخشید باید دوباره رویید و سبز شد. سبز شدن یعنی حتا از همه ی اشتباهات استفاده کردن برای بیرون رفتن از بحران.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۵:۰۹ ب.ظ  

  • رحمان رحمانی

    ضمن تشکرو قدردانی اززحماتی که آقای مهندس موسوی درامرپیشبُرد معقولانه اهداف جنبش سبزمی کشند وبی ریا وخالصانه تمامی مسائل و تهمت هاوبرچسب های نابخردانه وگاهاً نامنصفانه دوستان کم اطلاع راودشمنان ناآگاه راازیک سو ومخالفان ودشمنان آگاه ولی مغرض دیروز وامروز شان راازدیگرطرف , بامتانت وسعه صدر تحمل می کنند,این عمل ایشان یکی ازضفت های بارز هرسیاستمدار دوراندیش وخردمداری هست ویا باید باشد ,درجای خود جای بسی خوشحالی و تقدیراست که, لااقل درچنین شرایط وانفسایی که ملت ما به ویژه مردم حاضر درصحنه مبارزاتی جامعه نیازمند, رهبری داهیانه حرکتهای خویش هستند, ایشان درکناردیگر هم اندیشان خود ومهمتر ازهمه درکنار ملت ایران درصحنه حضوردارند ,امیدوارم که همچنان تندرست وسالم وسرحال بمانند که این کشتی درشُرف غرق شدن را نیازی به رهبری است که بتواند آنرا با صبرودرائت والبته به همت ملت سبزکشورمان نجات وما یک بار دیگرخوشبختی مردمان راباحضورایشان وهمسر محترمشان شاهد باشیم .

    بنده به عنوان یکی ازمیلیون ها “خُس و خاشاک “,ازمیرحسین عزیز تقاضامندم درصورت روی پشنهاد اعتصاب وچگونگی برگذاری آن والی آخر…. توجه خاصی مبذول دارند. درضمن بند درمجموع با نظرات آقایی بنام “نجفی “که درهمین صحفه قابل رویت است موافقم .

    باآرزوی موفقیت برای شما و ملت سبز اندیشمان

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۵:۱۹ ب.ظ  

  • ارمان

    کاش اقای موسوی به جای صبر به مردم دستور حرکت و تلاش می داد…

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۵:۲۴ ب.ظ  

  • ناشناس

    من حرفهای رئیس جمهور عزیزمان را پرینت میگیرم و در چند نسخه در اختیار دوستان و آشنایان که دسترسی به اینترنت ندارند قرار میدهم پیشنهادم این است که سایر دوستان نیز این کار را بکنند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۵:۲۴ ب.ظ  

  • یادمان نرود

    به دوستان می گویم این روزها استقامت بیشتر را می طلبد …. ما پیروزیم… VVVVVVVVVVVVVV

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۵:۲۷ ب.ظ  

  • مانی افشار

    به ارزوی ایرانی سبز و ازاد.
    حقیقت زیر ساطور است
    عدالت سهم باتوم است
    آدمی ,زیر خنجر, شعر آزادی می سراید
    امروز ما, فردای من سوز فریاد ماست
    نعره کن ,نعره کن ای آزادی
    بغض های پینه بسته در گلویت
    در مشت های حقیقت جاودان است
    ای وطن با خون جوانانت, نی !
    فرزندانت ,حماسه می سازند
    سنگر می سازند
    مرگ می سازند
    قلم نوشتن نمی داند
    چشم ها دیدن نتوانند
    پاها رفتن نتوانند
    عقل ها در نمی یابند
    دستان پینه بسته و ترک خورده ام
    در خون لاله هایت رنگین شده اند
    هر لحظه تو را احساس می کنم
    احساسی سراسر واقعیت,
    افکارم به رنگ وطنم شده اند
    رنگی که در خون ماست
    و دو رنگی نمی شناسد
    به که گویم از کجا نالم؟
    اینجا سرزمین کوروش و داریوش است
    که کاخ های استوارش
    در بیداد و ظلمت
    سست شده اند
    ای وطن
    نام تو
    به وسعت مادها , پارس ها, پارت ها ,اران و ایران است
    نشان مرز هایت با کمان آرش در قلب زمین است

    قسم به خون شهیدانت, پرچم سه رنگت, را تن پوش خود خواهم کرد
    تا سبز ایمانت, سفید صلحت و قر مز جان فشانیت
    با وجودم در آمیزد
    ای وطن با تمام قلبم تو را می خوانم
    از تو می سرایم
    و در اخر می گویم که
    ای میر حسین نامت جاودان باد
    جاودان باد
    جاودان باد
    ایران ما با تو همیشه ازاد باد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۵:۴۷ ب.ظ  

  • پسر میر

    سیصد گل سرخ، یک گل نصرانی.
    ما را ز سر بریده می ترسانی؟
    ما گر زسر بریده می ترسیدیم.
    در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

    درود بر موسوی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۵:۵۹ ب.ظ  

  • سبز اندیش

    اگر آنها رسانه های ما را فیلتر می کنند ماهم می توانیم با قرار قبلی به سایت های آنها حجوم ببریم تا حداقل برای چند ساعت از کار بیفتند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۶:۰۸ ب.ظ  

  • لالانی

    با سلام خدمت دست اندرکاران سایت کلمه،
    مدتی است می خواهم از شما گله کنم، چرا صحبت و سخنرانی های آقای موسوی را با تفسیر های خودتان می نویسید. این که بند بند می کنید و تیتر هم می دهید، ابتکار خوب و جالبی است، ولی به نطر من صحبت های ایشان آن چنان روشن و واضح است که تفسیر های اضافی در اول هر بند به نظر من نه تنها چیزی به گفته های ایشان اضافه نمی کند، بلکه از انجا که برخی مواقع تفسیرهای شما با جملات ایران مخدوش می شود، از اعتبار نشریه شما به عنوان منبع خبر کم می کند. امروزه روز، صحبت های ایشان آن چنان اهمیتی دارد که لحن گفته ایشان هم اهمیت دارد، چه رسد به حمله ای که ایشان گفته وصرورت دارد بدون تفسیر و حتی المقدور عینا نقل شود. هر چند که برای من سایت شما معتبر ترین منبع در این زمینه بوده و هست.
    باز هم خسته نباشید.
    کلمه: کاش دست بردن در معنا را با مصداق می فرمودید. در هر صورت از تذکر شما سپاسگزاریم و دقت بیشتری خواهیم نمود.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۶:۱۴ ب.ظ  

  • برگ سبز

    درود بر شرفت. سخن خوبی بود. جانا کی سخن از زبان ما می گویی. به امید پیروزی.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۶:۲۰ ب.ظ  

  • * انتقاد سبز

    موسوی عزیز کاملا با شما موافقم: کشور با آزادی و عدالت اداره می شود نه با زندان اوین

    ولی آیا آزادی وعدالت با این قانون اساسی فعلی محقق می شود؟

    آیا دفاع از این قانون اساسی پر از تناقض , نشاندهنده این نیست که به قول خودتان چقدر با واقعیت بی گانه اید؟

    آیا از چنین قانونی که مردم در آن وسیله هستند ونه هدف وصاحب اصلی قدرت, می توان دفاع کرد؟

    آیا همچنان که می بینیم قانون اساسی این پتانسیل را ندارد که نظام را به سمت تک صدای شدن حرکت دهد؟

    آیا سیاست هایی که شفافیت و گردش آزاد اطلاعات را هدف گرفته است و عملکرد صدا وسیما , نتیجه همین قانون اساسی نیست؟

    آیا با این قانون نمی توان به راحتی وبه صورت قانونی مردم را سر کار گذاشت و آیا دست دروغگوها با این قانون بازتر نمی شود؟

    البته شما قبلا اشاره کرده ایت که قانون اساسی کاملا بی عیب نیست وهدف شما استفاده از پتانسیل های قانون برای دفاع از حق مردم است ولی موسوی عزیز چرا خودمان را گول بزنیم بیشتر مشکلات کشور ناشی از همین قانون پرتناقض است که هر کسی از ضن خود یارش می شود وتفسیرش می کند….
    موسوی عزیز ,تاریخ معلم انسانها و چراغ راه آینده است.با تشکر از شماکه کامنت های منتقدان را منتشر می کنید.زنده باد جنبش سبز ایران .ما تا آخر ایستاده ایم

    م.شیراز ******************************************

    موسوی مصدقی دیگر است … راه او آزادیه میهن است.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۶:۳۱ ب.ظ  

  • سبز

    بعضی مردم اینقدر بی خیالند که سرشون سنگ هم ببارند براشون زود عادی میشه.

    اصلا سراغ اخبار رو نمی گیرند اما همچنان از گرانی نالانند. ارتباط بین مشکلات و مدیران کشور رو درک نمی کنند.

    به نظر من برخی کاملأ خسته شده اند و به سوی دل مشغولی هایی هستند که فکرشان درگیر مشکلات نباشد.

    غافل از این که زندگی خودشون و بچه هاشون در حال غرق شدنه.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۶:۵۹ ب.ظ  

  • برگ سبز

    درود بر رییس جمهور عزیزمان میرحسین موسوی پاک و صادق و فرهیخته.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۷:۰۶ ب.ظ  

  • آوند سبز

    اون شمال شهری فرنگ رفته هم به اندازه بقیه ایرانی و مستحق آزادی و عدالت واقعیست .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۷:۱۲ ب.ظ  

  • ناشناس

    از مسئولین محترم سایت کلمه خواهش می کنیم نگذارید نظرات این … چاپ بشه. ۸ کانال تلویزیون و ده ها کانال رادیویی و ۱۰۰ ها روزنامه ۲۴ ساعت دارن نظرات اینا رو اعلام می کنن. دمکراسی بمونه واسه بعد. فعلا رو اعصاب ما نرید لطفا

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۷:۱۷ ب.ظ  

  • سعید

    یا سلام
    از سایت کلمه میخواهم لطفا در مورد این حرف استاندار که گفته ما درخواست مجوز دریافت نکردیم اطلاع رسانی کنند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۷:۵۰ ب.ظ  

  • zavosh

    همه‌ی حرفای میرحسین عزیز به جای خود ولی مگر در ده سال اول انقلاب آن همه اعدام فله‌ای صورت نگرفت؟ کاش میرحسین کمی از نوستالژی سال‌های اول انقلاب دست بردارد تا حرف‌ها و تحلیل‌هایش واقعی‌تر شود

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۸:۰۰ ب.ظ  

  • رامین

    یاشاسین آذربایجانین مرد اوغلو میرحسین موسوی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۸:۱۰ ب.ظ  

  • حمید

    ما منتظر اعلام راهپیمایی هستیم.تا دیر نشده بجنبین،وقت برای اطلاع رسانی کمه

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۸:۱۳ ب.ظ  

  • ابوذر

    سلام
    بهتر است خود را مردم ایران ندانیم و مخالف خود را دشمن همه ایرانی هستیم و به دنبال ایرانی آباد و آزاد
    من مخالف جنبش سبز هستم ولی اخبار سایت رو میخونم شما هم به جای توهین کردن از وجود خودتون دفاع کنید
    ممنون

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۸:۱۶ ب.ظ  

  • ناشناس

    اگر هر ایرانی اینترنت دار و چاپگردار بتواند ده نسخه از سخنان موسوی و یا هر مقاله ی دیگری را چاپ و انتشار دهد آنوقت ما بیشمار خواهیم شد. چند ماه پیش از روی پل کریمخان یک دسته کاغد آ چهار شاید هزار برگ از پشت یک موتور افتاد، موتوی هم متوجه نشد و رفت! آنجا غوغایی شد. همه فکر کردند موسوی اعلامیه داده و موتوری عمدی آنرا از موتور پرت کرده. برگ ها همین طور مثل پرنده روی هوای و زمین معلق می زدند و مردم به زمین و هوا می پریدند تا آنها را بدست آورند، فورا نیروهای انتظامی و بسیج… وارد عمل شدند. بعد معلوم شد که پلی کپیها مال اداره ی آمار بوده که برای صحافی از محل چاپ به محل صحافی برده می شده. بنا بر این دوستانی که در این صفحه می آیند باید پیمبر سخنان موسوی و همه ی سایتهایی باشند که در جهت منافع ملی و منافع انسانی حرکت می کنند. ایرانی امروز تشنه صلح و دوستی و آرامش و آزادی بی قسید و شرط است. آزادی ای که مخل آزادی هیچ کسی نشود/ نه اینکه امام جمعه بیاید و بخودش حق بدهد فتوای ترویج خشونت بدهد! ایران برای همه ی ایرانیان! و برای همه ی دوستان ایرانیان! زنده باد سبزی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۸:۲۲ ب.ظ  

  • مهدی

    موسوی حیا کن / سیاست رو رها کن

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۸:۲۳ ب.ظ  

  • ناشناس

    برادران و خواهران ارجمند بدانید که اگر امروز نتوانیم صدای مخالف خود را بشنویم، فردا هم نخواهیم توانست. پس بهتر است بجای آنکه اعصابمان را خراب کنیم، پاسخی مناسب به هموطنان مخالف بدهیم. اگر کسی دغدغة دین دارد، باید بداند که آنچه امروز در جامعه در جریان است، با هیچ دینی همخوانی ندارد. اگر کسی دغدغة استقلال دارد، بداند که هیچ کس نه دوست ماست و نه دشمن ما، در دنیای مدرن حتی کشورهای مسلمان هم به منافع خود فکر می‌کنند. اگر دغدغة امام زمان دارد، بداند که وظیفة یک منتظر واقعی این است گوش خود را برای شنیدن حرفهای نو آماده کند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۸:۲۹ ب.ظ  

  • ناشناس

    نه ۸۰ یا ۹۰ تا بلکه اگر ۱۰۰۰ نفر هم برای موسوی وطن فروش آمریکایی کامنت بگذارید حقش را ادا خواهیم کرد.
    صبر چیز خوبیست
    بدانید که دشمنی با امنیت مردم یک کشور آخر و عاقبت ندارد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۸:۴۵ ب.ظ  

  • س

    مرگ بر موسوی وطن فروش
    مرگ سیاسی خود را رقم زدید…

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۸:۴۸ ب.ظ  

  • سبز

    منم با دوستان کاملا موافقم با کلی‌ گوئی به جائی‌ نمیریسیم، معجزه در همبستگی ماست. اگر همه دانشگاها اعتصاب غذا کنند، مجید توکلی آزاد خواهد شد، باید کار عملی‌ کرد، واقعا بعد از یک سال فکر می‌کنید مردم نمیدونند چی‌ کجا چه خبر شده؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۸:۵۱ ب.ظ  

  • ناشناس

    یه خواهش از کلمه لطفا فارسی بنوسید ما بفهمیم چی‌ میگید “کما فی السایق” یعنی‌ چه؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۸:۵۴ ب.ظ  

  • ایران دوست

    خوشحالم که می بینم مساله ” اعتصاب عمومی” بیشتر داره مورد توجه دوستان واقع میشه.

    تعدادی از دوستان بودند که می گفتند بعضی از مردم هستند که همش گله می کنند و از گرانی و فقر نالانند اما حاضر نیستند یک لحظه به رابطه بین حکام و این مشکلات فکر کنند. به نظر من سطح آگاهی بعضی از مردم در هر جامعه ای بسیار پایین است و اصولا نمی توان آنها را آگاه کرد! … باید آنها را رها کرد و به آن طبقه خاکستری چسبید که متوجه هستند اما بنا به دلایلی کمی بی تفاوت هستند.

    اما ما در مبارزه پیش رو دو راهکار عمده را پیش رو داریم:
    ۱- تظاهرات پراکنده و برق آسا در سطح شهرها که از سرکوب حکومت جلوگیری می کند.
    ۲- اعتصابات عمومی ( دانشجویی و کارگری و … )

    *چنانچه ما بتوانیم سرانجام از “رسانه ای مستقل چون رادیو” با کمک تمامی فعالین داخل و خارج بهره مند شویم کمک شایان توجهی را در راستای موفقیت آمیز بودن دو راهکار بالا و دیگر موارد به ما خواهد کرد.

    ما بیشماریم VVVVVVVVVVVV

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۹:۰۹ ب.ظ  

  • امیر

    درورد بر میر عزیز

    واقعا توی سخنرانی هاشون دارن پا به پای مردم پیش میرن

    خدا پشت و پناهش

    به امید پیروزی
    یا حسین میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۹:۱۸ ب.ظ  

  • سبز سبز

    به امید پیروزی جنبش سبز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۹:۳۹ ب.ظ  

  • مژده

    خدمت ناشناس محترم که فرموده بودن آقای موسوی حکم جهاد بدن عرض شود: دوست عزیز فقط یک مرجع تقلید میتونه حکم جهاد بده. بعضی دوستان هم که خیلی عجله دارن و میخوان تا ۲۲ خرداد همه چیز حل بشه و تموم بشه. هموطنان عزیز آخه اعتصاب کنیم که چی؟؟ به چه هدفی؟ اصلا اومدیم و یه روز و دو روز اعتصاب کردیم. اگر هیچ نتیجه ای نگیریم فقط به خودمون ضرر رسوندیم. آقا جان نمیشه با عجله کاری کرد. وقتی آقای موسوی میگن باید هنوز اطلاع رسانی کنیم به این علته که هنوز خیلی از مردم هستن که از هیچی خبر ندارن. شما مردم رو کلی نگاه نکنید. من خیلیا رو میشناسم که به خاطر سیاستهای غلط این دولت به خاک سیاه نشستن. اما حرف حساب سرشون نمیشه. تا باهاشون حرف میزنیم میگن مگه سبزها چیکار میخوان بکنن. مگه اگر موسوی بیاد وضع ما خوب میشه. برای ما فرقی نمیکنه موسوی باشه یا احمدی. تازه اگر حرف اعتصاب بکشیم وسط خیلی باید مواظب باشیم که کتک نخوریم. من چندبار امتحان کردم. هر دفعه سرم داد میزنن که اگر اعتصاب کنیم دیگه همین چندرغاز حقوقی هم که داریم بهمون نمیدن. دیگه از کجا بیاریم بخوریم. میبینید؟؟ این آدمها هنوز نمیدونن که درد ما دیگه سر موسوی و احمدی نیست. ما حقوقمون رو میخوایم. منظور آقایان از اطلاع رسانی اینه. باید اینجور آدمها رو آگاه کنیم. باید بهشون حالی کنیم که مملکت دست یهودیها و فرقه حجتیه افتاده.
    دیروز تو یه برنامه ای، رحیمی ازغدی روایتی از پیامبر نقل کرد که من الان شرمم میاد بازگو کنم.توهین به پیامبر خدا از تلویزیون جمهوری اسلامی. من از این دست روایات فقط از علمای وهابی شنیده بودم.واقعا اشکم دراومد. بمیرم برای مظلومیت پیغمبر. حالا بقیه حرفاش بماند که کلاس سکس گذاشته بود بی حیا.به خدا این حرفها فقط از دهان یک یهودی درمیاد نه مسلمون. حالا اگر اسلام برامون مهم نیست باید بدونیم که یهودی و حجتیه ای هدفشون یکیه. اونم اینه که مسلمونها رو به جون همدیگه بندازن و خودشون هر غلطی دلشون میخواد بکنن. ممکنه یک نفر بگه من مسلمون نیستم ولی اونها همه ایرانیها رو به یک چشم نگاه میکنن. اونها تا ایران رو داغون نکنن آروم نمیگیرن. کاش ملت بیخیال حداقل به خاطر میهنمون هم که شده سکوت رو کنار میگذاشتن.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۹:۳۹ ب.ظ  

  • پویان

    “با پر کردن زندان ها یا با زدن و گرفتن دانشجویان و کارگران مسلمان،هنرمندان و سینماگران و روزنامه نگاران آیا می توان از چنین نظامی در جهان دفاع کرد؟”…سخن رییس جمهور موسوی متین و درست است.اما به تبصره‌ای مهم احتیاج دارد. جناب رییس جمهور، حتما اطلاع دارید که بعد از ماجرای ننگین عاشورای ۸۸ انبوهی از آدم‌های ساده و معمولی که نه کارگر و دانشجو و معلم بودند و نه هنرمند و سینماگر و روزنامه‌گار، صرفا به دلیل آگاهی بخشی(از طریق موبایل و سایر وسایل ارتباطی دیگر)به صورت فله‌ای مورد بازجویی قرار گرفتند، دادگاه برایشان تشکیل شد و حالا در زندان هستند…کار حکومت سفاک به جایی رسیده که شهروندان ساده‌اش را به زندان می‌افکند و هر روز با صدایی بلندتر کوس رسواییش به گوش خلق‌الله می‌رسد…در آستانه سالگرد انتخابات شکوهمند ۸۸(که نتایج درخشانش به صورت مستقیم و غیر مستقیم خود را نشان داده و می‌دهد) ما شهروندان ایران زمین بیش از پیش بر عهدمان با رییس جمهور میرحسین موسوی و جناب شیخ مهدی کروبی پایبند هستیم و چشم به راه آینده می‌مانیم…دگردیسی تاریخی در دل حکومت(از روز ۲۳ خرداد ۸۸) آغاز شده و حالا حالاها ادامه دارد.ایران زمین و شهروندانش لیاقت خیلی خیلی بهتر از این‌ها را دارند…

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۹:۴۳ ب.ظ  

  • ناشناس

    درپاسخ به آن دوستی که نوشته : « از مسئولین محترم سایت کلمه خواهش می کنیم نگذارید نظرات این … چاپ بشه. ۸ کانال تلویزیون و ده ها کانال رادیویی و ۱۰۰ ها روزنامه ۲۴ ساعت دارن نظرات اینا رو اعلام می کنن. دمکراسی بمونه واسه بعد. فعلا رو اعصاب ما نرید لطفا» باید بگویم اتفاقا سایت کلکه باید حتا توهین های به آقای موسوی را هم منتشر کند، توهین های به انقلاب سبز هم منتشر شود! ما نباید کار آنان را انجام دهیم. آنها بهتر است کارهای ما را یاد بگیرند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۹:۵۲ ب.ظ  

  • mohsen

    برای میر حسین و مسیولان سایت کلمه
    من یک تصویر برای گرامی داشت جنبش سبز ملت ایران و ان حضور باشکوه ٢۵ خرداد کشیدهام . که انشااله بعد از ازادی ملت و کشور به موزه سبز ایران تقدیم خواهم نمود. میخواستم اول بار میر حسین ان را ببیند و اگر صلاح دیدند اول بار از سایت شما منتشر کنیم. اگر موافقید نحوهای را بفرمایید تا تصویر را برایتان ارسال کنم.
    مستمر باد خردادهای غرورافرین سبز

    کلمه: ضمن تشکر می توانید با ادرس info@kaleme.com مکاتبه کنید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۱۶ ب.ظ  

  • بهزاد

    آگاهی رمز پیروزی تمامی آزادی خواهان در همه دوران هاست .

    آگاهی بخشی را جدی بگیریم.

    درود بر موسوی زنده باد کروبی- درود بر روان تمام شهیدان و مبارزان راه آزادی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۴۵ ب.ظ  

  • ناشناس

    آخه چرا همه تان تو رویایید.بابا جون انتخابات تمام شد.چرا خوابید؟؟جرا اینقدر هزینه می کنید؟لااقل از این آی کیو تون هم استفاده نکردید که لااقل ۴ سال دیگری هم هست؟
    حتما کروبی برایتان تصمیم گیری کرده؟؟؟!!!!!
    آخر چقدر شماها احمقید.
    مردی این نظر را اعلام کن.آنوقت معنی عدالت را هم ما میفهمیم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ ۱۱:۵۷ ب.ظ  

  • سبز ایرانی

    جانا سخن از زبان ما می گویی!
    ضمن تشکر از رئیس جمهور قانونی مهندس موسوی چند کلمه ای با ذوب شدگان عزیز حرف دارم.
    این سولات را برای خودتان پاسخ بدهید. نترسید اگر به چیزی شک کنید و با تحقیق ایمان بیاورید ارزش دارد نه اینکه از عقلتان پیاده شوید سوئیچ را بدهید کس دیگری برایتان فکر کند.
    این رفقای اطلاعاتی که می توانند عبدالمالک ریگی را که ارتش آمریکا و سایر شیاطین بزرگ از او حمایت می کنند با روشهای بسیار ماهرانه گیر بیاندازند چطور شده که هنوز پس از گذشت چند ماه قاتل خواهر زاده مهندس موسوی و سایر شهدای جنبش را شناسایی نکرده اند؟
    چرا با ترانه موسوی ساختگی از کانادا صحبت می کنند ولی تصویری از او نشان نمی دهند که مرد ببینند زنده است؟
    چرا یک مجوز ناقابل به مشتی خس و خاشاک نمی دهند؟
    چرا در روز ۲۵ خرداد هلیکوپترها از آن راهپیمایی عظیم فیلم برداری نکردند که از صدا و سیمای فرمایشی به اطلاع مردم برسانند؟
    چرا جنازه های اعدام شدگان و کشته شدگان زیر شکنجه را مخفیانه دفن می کنند؟
    چرا از الله اکبر می ترسند؟ خدا که شده ملک شخصیشان!
    به خودتان راستش را بگویید. بگویید:
    ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است این گرگ سالهاست که با گله آشناست

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۲:۱۴ ق.ظ  

  • mohammad

    جناب آقای موسوی این جنبش نیاز به یک حرکت جدید دارد چه خوب است طوری روز و زمان راهپیمایی را اعلام کنید که حاکمیت غافلگیر شود.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۲:۱۹ ق.ظ  

  • باقر

    اقای موسوی بعداز گذشت یکسال از انتخابات .میبا یستی دست به ارزیابی وتحلیل شرایط وانتخاب هدف واستراتژی زد.شما در پیام نوروزی اشاره به تحمل ومقاومت در مقابل ناملایمت داشتید .شواهد تاریخی نشان میدهد اگر مستبدین دست به زندان کردن و…..نزنند باید تعجب نمود .بنظر میرسد شما فکر میکنید این کارها مربوط به یک جناح بر سر کار است ونظام عاری از اینگونه اقدامات غیر انسانی است .فکر میکنم اشتباه می نمائید .انقلاب از مسیر خود خارج شده وبه روش های گذشته طاغوتی برای حفظ خودش تلاش می نماید .ودر حال حاظر تلاش برای خلق جایگزینی است .شاهد ما انقلاب مشوطیت وقبل از سقوط قاجار .رزیم پهلوی ظهور وزمینه های جای گزینی فراهم شد .امروز قدر ت های استکباری می دانند فقط با رزیم های استدادی می توانند جایگزین بسازند .وزمزمه های بعد از اقای خامنه ای وصحبت های اقای مصباح در خصوص نقش ولایت فقیه ومجلس خبرگان .ویا شعار جانم فدای رهبر .نشانه های طی این مسیر می باشد .لذا چه باید کرد؟کار زینبی را باید تعطیل وکاری حسینی کرد .امروز باید به شدت عملکرد بندهای تک تک قانون اساسی را در این سی سال به چالش کشید وبرای تحقق صحیح ان از تمای امکانات علمی ومدیریتتی ا.ستفاده نمود وبجای نوحه سرای انچه که گذشت به اینده فکر وراهکار ارائه نمود وبرای اجرای ان پافشاری ومقاومت نمود ثانیا”انچه که به نفع مردم است قبول نمود وانچه بر علیه مردم است رد کرد .وهرکس وبا هر عنوان که بخواهد برمردم قیومیت نماید او را باید بکمک مردم ساقط کرد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱:۱۵ ق.ظ  

  • بهروز

    سخنی دلسوزانه با آقای حسینیان :
    امام حسین نوه حضرت محمد ( س) ، در واقعه کربلا توسط عبید الله زیاد در زمان استبداد حکومت یزید، سخت تحت محاصره قرار گرفت که با آنها بیعت کند هازتا در تاریخ گفته شده است که اخبار نا صحیح هم به شام نزد یزید فرستاده است .
    عبید الله در کوفه و کربلا در فاصله روزهای اول تا نهم محرم سال ۶۱ در کوفه و کربلا شایعه کرد که از خط حضرت محمد جدا گشته است و بار ها به امام حسین پیغام فرستاده شد که از خط خارج گشته ای و هشدار داد که به خط حضرت محمد بر گرد.
    امام حسین ، در پاسخ به عبید الله پاسخ داد که تو حضرت محمد را بهتر میشناسی یا من؟ تو بهتر به حضرت عشق میورزی یا من ؟ تو بهتر خط ایشان را میشناسی یا من ؟ و من هرگز با کسانی که خودشان از خط حضرت محمد خارج هستند و حکومت را بدون رای مردم قبضه کرده اند بیعت نمیکنم و به مردم باید احترام گذشت .
    باقی داستان را همگان میدانند و اکنون بعد از ۱۴۰۰ سال ، همگان میدانند که کدام در خط امام بوده است و کی نبوده است اگرچه امام حسین ناجوانمردانه شهید گشت
    حالا من از آقای حسینیان سوالی دارم :
    شما حضرت امام را بهتر میشناسی یا نوه امام ؟ شما به ایشان بهتر عشق میورزی یا نوه امام ؟ شما بهتر ، خط امام را میشناسی یا نوه امام ؟ دایه به فرزند بیشتر علاقه دارد یا مادر اصلی ؟ آقای حسینیان ، لطفآبگذارید نوه عزیز امام ، کار خود را که ۱۰۰% خط امام را از هر کسی بهتر میشناسد رهبری کند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱:۵۶ ق.ظ  

  • سبز حسینی

    درود بر مهندس موسوی عزیزم.من یه مطلب نوشته بودم در مورد مشکل اساسی مملکت که گویا باعث بروز مشکل و مضیقه برای سایت خوب کلمه میشد که منتشر نشد.با اینکه سعی کرده بودم مطلبم بدون مشکل خاصی باشه ولی خوب حتما صلاحدید دوستان عزیز در سایت کلمه بوده.تا اینکه این صحبتهای میرحسین عزیزم رو امروز خوندم که در حقیقت دست گذاشتند روی همان مشکل اساسی مملکت.منهم با اجازتون همون مطلب رو دوباره با اعمال سانسور از طرف خودم میذارم که امیدوارم اینبار منتشر بشه.اگر هم منتشر نشه مسئله خاصی نیست چون همه میدونند و به هر حال مطرح میشه.چه کنم که عاشق میرحسین نازنین و کلمه سبز عزیزم هستم و نمیخوام کوچکترین مشکلی برای این عزیزانم بخاطر کامنت من بوجود بیاد.کاش همه نظرات ما برای ایران عزیزمون و برای پیشرفت و بهروزی میهن و مردمان صبورمون باشه و کسی را بخاطر صحبت و نقد در مورد هر انسان دارای مسئولیت بخصوص افراد غیرمعصوم بازخواست نکنند.اشاره میرحسین به رژیم شاهنشاهی و خفقان اون دوران باید تلنگری باشه برای صاحب منصبان که دروغ رو بر حقیقت و دروغگویان رو بر درستکاران ترجیح داده اند.
    و اما مطلب قبلی من:

    درود بر میرحسین موسوی که عصاره و نمادی از صد سال مبارزه ملت ایران با استبداد و دیکتاتوری است…

    مسئله امروز ما بازتولید سلطنت و بازتولید همان مناسبات قدرتی است که مردم ایران برای به سقوط کشاندنش انقلاب کردند! همان سایه انداختن دیکتاتوری بر مقدرات یک ملت و تحمیل اراده یک فرد، یک قشر و یک طرز فکر بر تمام مردم با زور و رسانه و پول و گروه های فشار و شعبان بی مخ های تحت فرمان! جالب است که همان مصیبتی که باعث شد مردم قیام کنند و به رهبری امام آن ساختار را فرو بریزند دوباره در این سرزمین بازتولید شده است!

    مگر امام نگفت که حکومت باید برای مردم و از مردم باشد؟ و …؟پرسشی مطرح است.بدون هر گونه مصلحت اندیشی و رک و صریح.چه فرقی میان حکومت و دم و دستگاه آقای… و حکومت و دم و دستگاه محمدرضا پهلوی شاهنشاه مخلوع هست؟آیا به صرف تغییر الفاظ و بکار نبردن واژه سلطنت و اعلاحضرت همایونی و بکار بردن واژه های … برای شخصی غیرمعصوم و همطراز بقیه افراد جامعه در امکان انجام خطا و اشتباه، تغییری در ماهیت این دو ساختار شکل میگیرد؟ تنها فرقی که دیده میشود این است که اولی فقط برای اعتبار ظاهری دادن به قدرتش از خواست و تایید الهی و ائمه اطهار سخن میگفت و دیگر دین را ابزار قدرتش نمیکرد و حتی با آشکارا با دین مبارزه میکرد و طبعاهرآنچه ظلم و ستم میکرد به پای دین نوشته نمیشد ولی دومی علاوه بر اعتباربخشی از طریق خدا و پیامبر و ائمه اطهار و معصومین برای قدرتش تمامی عملکردش به پای دین و خدا نوشته میشود.یعنی برخلاف حکومت پیشین که مردم از آن به دین و خدا پناه بردند و دین را فریادرس خود دیدند در این حکومت مردم از ظلم و تبعیض و بی کفایتی به چه چیز پناه برند؟ و اینگونه است که این ظلم مضاعف است چرا که دین را نیز قربانی شهوت قدرت میکند.وگرنه مردم ما همان مردم زمان دیکتاتوری پیشین هستند.همان مردم بودند که دیندار بودند و به رهبری امام بنیانگذارانقلاب، کاخ ستمشاهی را ویران کردند.همان مردم بودند که حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدند.
    حال که در روزهای خردادماه هستیم.روزهایی که یادآور دوم خرداد و سوم خرداد و ۱۵ خرداد و ۲۲ و ۲۵ خرداد است.خوب است به این ظلم مضاعف اندیشیده شود.ظلم مضاعفی که به مردم و به دین مردم و به آرمانهای مردم میرود.و چه کسانی ستمکارتر و ظالمتر از کسانی هستند که دوم خرداد را فتنه خواندند و برای جلوگیری از تکرار آن حماسه در ۲۲ خرداد از هر روش و حیله ای بهره بردند؟؟؟ و چه کسانی ظالمتر و ستمکار تر از کسانی هستند که تکرار ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را در ۲۵ خرداد سال ۱۳۸۸ تاب نیاوردند و آنرا نیز به خاک و خون کشیدند و سلطنت و استبداد را بازتولید کردند؟مگر چه میشد اگر ۲۲ خرداد را همچون ۲ خرداد پاس میداشتند؟ چرا از ۲ خرداد دشمنی برای خود تراشیدند تا مقابل ۲۲ خرداد صف آرایی کنند و با اراده ملی مبارزه کنند اگر واقعا به مصلحت و خوشبختی یک ملت می اندیشیدند و دغدغه شان ایران بود؟

    سوال آخرم این است آیا اکنون که به قول خودشان از ۲ خرداد عبرت گرفتند و با تغییر آرای ملت ۲۲ خرداد را از همان ابتدا سرکوب کردند(به اصطلح خواستند در نطفه خفه کنند!) تا دوباره آقایان حاکم مثل پس از دوم خرداد پشیمان نشوند و نبه قول خودشان ظامشان دچار سرخک!( تعبیری که آیت الله خزعلی نسبت به ۲ خرداد بکار برد!) و فتنه! ( فتنه میرحسین موسوی عزیز! یار گرامی امام و مردم) دیگری نشود و به قول معروف گربه را دم حجله کشتند و آرای مردم را معکوس اعلام کردند و گفتند پس از چند روز ناآرامی و سرکوب کردن همه چیز آرام میشود!!! و قائله به پایان میرسد،آیا خود نظام خود را براندازی نکردند؟؟؟ آری آنها خود نظام خود را براندازی کردند و به تعبیر زیبای دکتر رهنورد بانوی سبزمان آنچه را که دیگران را به آن متهم میکنند یعنی براندازی انقلاب را خود مرتکب شدند….

    این را بدانند ما سبز می مانیم تا ایران را با یاری و همراهی یاران سبز و استوارمان دوباره سبز کنیم و ایران را آنچنان که لایق ایرانی است بسازیم و جمهوری اسلامی واقعی را از مستبدان پس بگیریم.

    یاحسین… میرحسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۲:۱۱ ق.ظ  

  • ناشناس

    رییس جمهور عزیزم
    یک فراخوان ملی بده همه بریزیم بیرون حقمونو بگیریم

    و سیعلم الذین ظلمواای منقلب ینقلبون

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۳:۰۴ ق.ظ  

  • زنده باد سبز

    سخنان میرحسین عزیز تنها چند جمله نیست بلکه در لابلای آن دنیایی‌ از معنی‌ و حرف است برای کسانی‌ در حکومت که هنوز شاید ذرّه‌ای گوش شنوا داشته باشند.،بزرگترین چیزی که ما نیاز داریم بسط آگاهیست،البته آگاهی‌ وقتی‌ به جریان افتد ،به سرعت همه جا را می‌گیرد، این از قوانین کائنات است….لان ما هم در تلاش هستیم که اطراف خود را آگاه کنیم،چون اولین پله آگاهیست پله دوم تغییر است که خود به خود بعد از آگاهی‌ میاید، نباید نگران اعتراض بود که بعضی‌ از دوستان میگویند تا کی‌ حرف بزنیم،باید اعتراض کنیم ،اگر آگاهی‌ جریان پیدا کند ،خودش تولید حرکت و عمل می‌کند،این هم از قوانین کائنات است که حرکت آگاهی‌ و عشق بیشتر از هرچیزیست،اگر آگاهی‌ به حرکت افتد ،نا‌ خوداگاه عمل‌ها و حرکت‌ها فرا میرسند، آن هم به صورت غیر منتظره،و این را هم باید در نظر داشت که درسته آگاهی‌ و موج مثبت آن در حرکت است اما از این طرف هم اینها در حال نشر و پخش خرافات هستند که انتشار خرافات تولید دیوار می‌کند،و فقط نشر آگاهی‌ میتواند درهایی بگشاید که دیوارهای خرافات را خنثی کند،پس آگاه باشیم و آگاه کنیم،آنوقت تغییر میاید چه حکومت بخواهد چه نخواهد،فرض کنید به یک رستوران می‌روید و غذای آن که قبلا خوب بوده حالا خیلی‌ بدمزه شده ،بعد از مدتی‌ می‌بینید که هیچ مشتری به رستوران او نمی‌رود،و صاحب رستوران مجبور میشود که شغل خود را عوض کند یا اینکه در پخت غذایش تغییری حاصل کند، این همان کار آگاهیست ،اما از این طرف هم فکر کنید یکی‌ بیاید و بگوید این صاحب رستوران دست شفا دهنده دارد و اگر بیمار باشی‌ یک لقمه از این غذا بخوری شفا پیدا میکنی‌،دوباره رستوران پر از مشتریانی ساده لوح میشود ،درست کاری که امروز دولت و گروه حجتیه با نشر خرافات میکنند،پس باید هم آگاه کرد هم ترفند‌ها و حیله‌های رقیب را بازگو کرد، به امید پیروزی یا حسین میرحسین.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۳:۱۱ ق.ظ  

  • سلیمان

    کاش همۀ ما مردم یک لحظه به این فکر می کردیم که: آیا بین مبارزه را زندگی کردن بادرخواست اقدام عملی و فتوای جهاد(!!!) از میرحسین کردن هیچگونه تناسبی وجود دارد؟ آیا کسی که مبارزه را زندگی می کند و آگاهی را گسترش میدهند اجازه دارد در سخنش درخواست قدرت نمایی جنبش سبز را مطرح کند؟ آیا این دسته خود را آگاه میدانند؟ آیا انسانی که هدفش سواد آموزی به کودکان است هر لحظه ایمانی که به موفقیت راهش دارد دچار تزلزل میشود؟ آیا چند روستا رفتن به معنای تمام شدن پروسه آگاه سازی عوام و خواص است؟ آیا بدون اینکه پاسخی منطقی و راضی کننده به این سؤالات بدهیم، می توانیم سبز باشیم؟ آیا فکر کردن به این موارد وقت مبارزه(؟) را تلف کردن است یا بدون پاسخ به این سؤالات به هیچ کجا نخواهیم رسید؟
    بدون تفکر و آگاهی به هیچ جا نخواهیم رفت. موضوع این نیست که زودتر و دیرتر برسیم یا نرسیم، نه! موضوع این است که این تنها راه رهایی از استبداد نهادینه شده در اعماق جان تمام ایرانیان است.
    دوباره با دقت بخوانید، بارها و بارها بخوانید:
    «موسوی شعار ها و اهداف جنبش سبز را ساده و روشن دانست و گفت: زمانی که می گوییم قانون اساسی مسئله روشن است، وقتی می گوییم دروغ و فساد نباشد و عدالت باشد مسئله روشن است. به طور قطع گسترش آگاهی بزرگترین ابزار جنبش است. ما با کسی نمی خواهیم دعوا کنیم. تنها از حقوق خود دفاع می کنیم و ابزارمان همان آگاهی رسانی به مردم است و جلوی کسی را هم سد نمی کنیم. آنها می توانند تبلیغ کنند که ما درست نمی گوییم. ما انتظار نداریم که آنها جوانمردانه عمل کنند، از صدا و سیمایشان گرفته تا باقی رسانه هایشان.»
    «میرحسین موسوی این بار هم از آگاهی و ضرورت آگاهی بخشی گفت و تاکید کرد: اینکه آنها طاقت ندارند یک وبلاگ معمولی را آزاد ببینند و امروز هیچ رسانه ای حتی در سطح مجازی نیست که در اختیار ما باشد و از فیلترینگ در امان مانده باشد همه نشانگر این است که پاشنه آشیل یا چشم اسفندیار آنها مسئله آگاهی است. بنابراین هرکس در هرجا احساس مسئولیت می کندباید در حد خود در گسترش آگاهی های سیاسی، اجتماعی تلاش کند حتی با گفتن یک نکته در جمع کوچک.»

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۳:۱۵ ق.ظ  

  • ناشناس

    درود بر سید بزرگوار ونخست وزیرامام

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۸:۰۹ ق.ظ  

  • ناشناس

    منتظر برنامه هفته ۲۲ تا ۳۰ خرداد ار طرف رییس جمهور موسوی هستیم. خواهش میکنیم به گوش برسانید که برنامه راهپیمایی رو به همراهی آقای کروبی اعلام کنه

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۸:۱۴ ق.ظ  

  • سبز یعنی استقامت تا بهار

    *اگر قرار باشد که نظام باقی بماند ولی با پر کردن زندان ها یا با زدن و گرفتن دانشجویان و کارگران مسلمان،هنرمندان و سینماگران و روزنامه نگارن آیا می توان از چنین نظامی در جهان دفاع کرد؟*
    درود بر رئیس جمهور موسوی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۹:۰۶ ق.ظ  

  • میرمهدی موسوی

    آقای نجفی عزیز!
    و سایر دوستانی که در خصوص نحوه اعتراض و هدف از اعتراض ابهام دارند٬ بنده نظری دادم که در ذیل خبر مناظره آقای شکوری راد با وحید جلیلی منتشر شده. خواهش می کنم در صورت امکان آنرا مطالعه فرمایید.
    البته در آن کامنت فقط به راهکار و دلایل پیشنهاد آن راهکار پرداخته ام. کامنت کاملتری در همان خصوص داشتم که متاسفانه انگار کلمه عزیز انتشار آنرا صلاح ندانستند.
    در خصوص تعیین هدف برای اعتراضها نظرم اینست که اگر آن راهکار را بتوانیم در روز ۲۲ خرداد به صورت سراسری با موفقیت به اجرا درآوریم پس از آن می توانیم با یک بیانیه که از سوی سران جنبش منتشر می کنیم عصاره خواسته مردم را که در بیانیه شماره ۱۷ مهندس موسوی نیز آمده بود مجددا مطرح کنیم. و اینبار یک دوره زمانی مشخص را برای اجرای آن تعیین کنیم. اگر حاکمیت به آن تن داد که فبهاالمراد و در غیر اینصورت برحسب شرایط موجود تصمیم مناسب دیگری اتخاذ خواهد شد.

    سبز باشیم و فکور و صبور

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۹:۲۰ ق.ظ  

  • دانشجو

    یک سوال از سایت کلمه :
    آیا مهندس موسوی در نماز جمعه ۱۴ خرداد امسال در حرم امام شرکت می کنند ؟!

    خواهشآ این نظر را منتشر بفرمایید و پاسخ بنده را بدهید.
    سپاسگزارم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۹:۳۷ ق.ظ  

  • سرباز میرحسین

    سلام و درود فراوان
    سپاس از رئیس جمهور عزیزم میر حسین موسوی که همچون همیشه به نکات درست و به جایی اشاره کردند
    تمام جملات و سخنان میر حسین عزیز پرمعنا و قابل تامل هستند اما به نظر من زیباترین جمله ی ایشون اینه که: آگاهی، پاشنه ی آشیل و چشم اسفندیار حکومت است
    سحر و صبح ظفر نزدیک است
    یا حسین میرحسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۹:۴۹ ق.ظ  

  • ابوالفضل

    درود بر میرحسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۹:۵۰ ق.ظ  

  • حزب ناجی ایران

    تا آزادی تمامی زندانیان سبز به مبارزه ادمه خواهیم داد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۹:۵۴ ق.ظ  

  • میرمهدی موسوی

    چکامه ای را در صفحه نخست سایت “لغت نامه دهخدا” دیدم که به نظرم جالب آمد:

    “فصل ناب تغییر”

    فصل ما، فصل ناب تغییر است
    فصل ترجیح بند “تقصیر” است
    فصل احساس بند و تحقیر است
    فصل توزیع حد و تعزیر است

    فصل پرواز با پری بسته
    فصل حق مسلم هسته
    فصل اجلاس های پیوسته
    فصل تحریم و فتح تاخیر است

    فصل اخبار غزه و سنگ است
    فصل انکار مرگ بر جنگ است
    فصل فیلتر نمودن ننگ است
    فصل تکثیر جمله زیر است:

    مشترک گرامی!
    دسترسی به این سایت امکان پذیر نمی باشد

    فصل تشدید نرخ ارزاق است
    فصل ترحیم فعل انفاق است
    وقتی منطق به دست شلاق است
    فصل تکفیر ذکر تکبیر است

    فصل ما فصل نسل بی باباست
    فصل ما فصل کوچه شهداست
    فصل مردان روی ویلچرهاست
    فصل تحمیل جنگ تقدیر است

    فصل نیل به فیض اعمال است
    فصل حال است و بردن مال است
    فصل خناس و فصل اغفال است
    فصل تودیع حلم و تدبیر است

    فصل اعدام و چوبه دار است،
    فصل اکران طنز اقرار است
    ملتی محترم که اشرار است!
    فصل تکفیر بجرم تکبیر است

    فصل تسخیر کوه فرهاد است
    فصل یک پرچم خداداد است
    فصل خورشید رفته از یاد است
    فصل شیر شکسته شمشیر است

    فصل کوچ است به کوچه ی بن بست
    فصل بابا که زیر بار شکست
    فصل خویشان که فکرشان خویشست
    فصل یک مادر زمین گیر است

    فصل رفتن به سمت هرچه که هست
    فصل یک دخترک که دست به دست -
    می شود بین مردمی بد مست؛
    سال ایدز است و فصل واگیر است

    فصل سرما و برف و بوران است
    فصل منظومه ی “زمستان است”
    فصل خواب خوش بهاران است
    فصل رویای هیچ تعبیر است

    بعد آنی که ریخت این دیوار
    بعد مردن به زیر این آوار
    بعد این سالهای ناهنجار
    فصل تغییر اندکی دیر است !

    سبز باشیم و فکور و صبور

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۹:۵۵ ق.ظ  

  • هویت سبز

    عزیزانی که در کلمه نظر می گذارند و به آن ها انتقاد می شود برایتان متاسفم که با خواندن ای مطالب هنوز آگاه نشده اید ولی بدانید که در های این جنبش به روی همه ی مردم ایران گشوده است فقط کافی ست که کمی چشمتان را باز کنید.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۰:۲۳ ق.ظ  

  • مهرداد

    با سلام و درود بر موسوی و تمامی همراهان سبزمان چه در زندان ها و بیرون آن

    می خواستم از مهندس موسوی خواهش کنم که در مورد برنامه های سالگرد انتخابات از پتانسیل مردمی خود استفاده نمایند و دعوت به حضور کنند ، به طور مشخص
    با تشکر و آرزوی پیروزی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۰:۳۷ ق.ظ  

  • آرش

    با سلام
    از روشنگری های مهندس موسوی تشکر میکنم
    از ایشان میخواهم به مشکلات ساختاری نظام نیز بپردازند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۱:۰۷ ق.ظ  

  • سهیل

    آقای موسوی ممنونم.
    خواهش دارم که یک هدف مشخص را به عنوان هدف اولیه جنبش انتخاب کنید تا همه با هم به سمت آن برویم، یک هدف مقطعی مانند آزادی زندانیان سیاسی. اهداف مقطعی دیگر به آرامی خود را به ما مینمایانند.
    برای رسیدن به این هدف میتوان از اعتصاب، ایجاد خاموشی و شعارنویسی استفاده نمود. اگر خیابان را سرکوب کنند.
    اقای موسوی ما حس میکنیم که برای رسیدن به هدف اصلاحی میخواهید اعتراضات را کندتر کنید تا اتفاقات ناگوار در این کشور نیافتد، نیک میدانیم که شما قصد براندازی ندارید. ولی تا اینجا که ما دیدیم سران حکومت قصد هیچگونه اصلاحی در امور خود و کشور ندارند. فکر نمیکنم نصیحت پذیر باشند زیرا با حماقتهایی که مرتکب شده اند و میشوند همه راهها را بروی خود بسته و مردم را به سمتی میکشانند که از ابتدا توهمش را داشته اند. یاد این جمله از یکی از آنها افتم : ” بیست و پنجم خرداد ماه کاریکاتوری از انقلاب ۵۷ بود. ” آیا این توهم نیست؟ همه میدانیم مردم در ۲۵ خرداد فقط با شعار رای من کو و نه به قصد براندازی آمدند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۱:۰۸ ق.ظ  

  • علی

    سلام
    مواظب سرکوب سازماندهی شده باشیم
    موفق باشید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۱:۱۳ ق.ظ  

  • اخوان ثالث

    آبها از آسیا افتاده ، لیک

    باز ما با موج و توفان مانده ایم

    هر که آمد بار خود را بست و رفت

    ما همان بدبخت و خوار و بی نصیب

    زآن چه حاصل ، جز با دروغ و جز دروغ ؟

    زین چه حاصل ، جز فریب و جز فریب ؟

    باز می گویند : فردای دگر

    صبر کن تا دیگری پیدا شود

    کاوه ای پیدا نخواهد شد ، امید

    کاشکی اسکندری پیدا شود

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۱:۲۷ ق.ظ  

  • سپهر

    می خواهم در اینجا به نکاتی اشاره کنم که احساس می کنم هم زبانان غیور تورکمم فراموش کرده اند یا در گذر زمان این مسائل دچار روزمرگی و عادت شده است.هموطنان ما نباید فراموش کنیم که از این دیار مردانی همچون ستار خان و باقر خان قیام کردند برای آزادی برای عدالت . ستار خان کسی است که وقتی دولت وقت روسیه به او پیشنهاد می دهد که به آذربایجان برود تا درآنجا به او مقام سرهنگی بدهند و امکانات رفاهی برایش فراهم کنند او قبول نمی کند و در پاسخ می گوید من آرزو دارم کشور های دیگر ی هم در زیر پرچم ایران باشند نه اینکه من زیر پرچمی غیر از پرچم ایران زندگی کنم.آیا امروز بین من و میلیون ها جوان تورک هیچ کسی همچون آنان وجود ندارد؟ ما نباید فراموش کنیم که ما حتی با همین قانون اساسی موجود هم حقوقی داریم که در طول سالها هر سال بیشتر از سال قبل بدست فراموشی سپرده شده اند از جمله حق آموزش زبان مادری در مدارس حق داشتن روزنامه های مستقل به زبان تورکی حق داشتن شبکه ای (البته دولتی) که به زبان خودمان در آن برنامه تهیه شود نه شبکه ای که هر روز با بخشنامه های رسمی و غیر رسمی زبان تورکی در آن محدودتر شود تا جایی که حتی گزارش تورکی به زبان فارسی ترجمه شود. ما حق داریم برای فرزندانمان برای شرکت ها و مغازه هایمان نام های تورکی بگذاریم. این ها و بسیار بیش از اینها حقوقی هستند که در طی سال ها از ما گرفته شده اند . آیا زمان آن فرا نرسیده که برای مطالبه ی حقوق پایمال شده ی خود قیام کنیم؟ فراموش نکنیم که جنبش سبز تنها مطعلق به قوم یا گروه خاصی نیست همه ی ما که به نوعی حقوقمان پایمال شده است و به این موضوع اهمیت می دهیم عضوی از این جنبش هستیم . پس بیایید برای بار دیگر به همه نشان دهیم که آذربایجان به معنای واقعی کلمه بیدار است . دیدار همه ی تورک ها ۲۲ خرداد یاشاسین آذربایجان یاشاسین میر حسین موسوی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۱:۴۴ ق.ظ  

  • رضا

    می خواستم بدونم اینها نظرات مردمه یا نظرات خودتان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خداییش؟؟؟؟؟؟؟؟رئیش جمهور موسوی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟حتما یارو خوابه؟؟؟؟؟؟یا مسته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خدا شفاتون بده انشاا……

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۱:۴۶ ق.ظ  

  • سید علیرضا

    لطفآ این نظر را منتشر کنید تا بتوانیم شاید راه چاره ای پیدا کنیم :

    مطمئن باشید در سالگرد انتخابات امسال هیچ اتفاق خاصی نمیفته به دلایل زیر :

    ۱٫ سازماندهی نیروها به حدی هست که امکان کوچکترین تجمعی نخواهد بود. یعنی باید پیش دستی صورت بگیره و اگر توافقی بر محل تجمع بود راهکارهای مقابله با ممانعت از شکل گیری تجمع هم صد در صد مطرح بشه که با وجود تکثر آرا این عملی به نظر نمیاد.

    ۲٫ سرکوب به اندازه ای خواهد بود که جز دستگیری تعداد معدودی که جمع می شوند نتیجه دیگه ای نخواهد داشت .
    ( ما از ۱۸ تیر ۷۸ تا سال گذشته به رغم فراخوان های بسیار هیچ وقت نتونستیم یک تجمع سالگرد برگزار کنیم چون این چنین مناسبت ها از طرف حکومت با برنامه ریزی بسیار گسترده از قبل مواجه می شه ! )

    ۳٫ تبلیغات برای این مراسم محدود به فضای مجازی اینترنتی هست و افراد عادی هم که خبر دارند فقط می پرسند : چی میشه ،؛ یعنی مردم میاند ؟! انگار نه انگار که خودشون همون مردمند و قرار هست که بیاند ! قبلنا می گفتند : من می رم ، تو هم میای ؟! یعنی اون روحیه و شوری که ۲۵ خرداد مردم رو کشوند و البته ناشی از تجمعات تبلیغاتی هفته های قبل در خیابون ها بود چندان مساعد به نظر نمیرسه.

    ۴٫ هیچ برنامه مشخصی وجود نداره و فقط در سایت هایی مثل بالاترین سردرگمی مشاهده میشه : از انقلاب تا آزادی ، از ولیعصر تا تجریش ، بعد از ظهر ساعت ۳ ساعت ۴ ساعت ۵ … ، پراکنده در تمام شهر مثل عاشورا و غیره !!!
    باز هم اگر کسی قصد اومدن داشته باشه خود به خود حذف میشه با این بی برنامگی ها !

    ۵٫ از طرف مقابل اخبار اصلآ خوبی از نماز جمعه ۱۴ خرداد حرم امام نمیرسه که ممکنه این خطبه ها هم دوباره شروع دردسر دیگه ای برای مردم واقعی ایران باشه.

    ۶٫ آگاهی ها به سمت مبارزات مدنی نرفته ، اعتصابات جدی گرفته نمیشه ، شیوه های مبارزه از یک سال پیش به روز نشده ، مردم منتظر اینند که سریع نتیجه بگیرند و صبر کافی ندارند ، دائمآ این زمزمه شنیده میشه که همه چی تموم شد ، اون همه شهید و زندانی و مجروح و و غیره به هدر رفت و انگار نه انگار که باید مبارزه رو زندگی کرد به آرامی !

    ………………………………………………………………………………….
    خواهشآ برای موارد بالا فکری کنیم .

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۲:۴۵ ب.ظ  

  • پارسای از تهران

    باسلام
    دوستان باور کنید هرگر هرگز اطلاع رسانی و افشا کردن به راختی امروز بنوده است. اینترنت، چاپگر، تلویزیون ماهواره ای و در دسترس بودن کاغذ هرگز به این آسانی و به این مفتی نبوده است. با این حال من فکر می کنم که ما امروز فقط از حد اقل تواناییهای خودمان استفاده می کنیم و این برازنده ی شخصیت ایران امروز و انقلاب سبز نیست. ما باید هر نفرمان همین امروز تصمیم بگیرد هر طور شده با چند نفر غیر سبز تماس بگیرد، با بی تفاوت ها تماس بگیرد، با در و همسایه تماس بگیرد، با ای میل و با تلفن و هر وسیله ای تماس بگیرد، با پخش اعلامیه های انقلاب سبز با بقال و رفتگر و کارگر و هر ایرانی با هر لباس و هر قوم و هر دین و مذهب و مسلک و مرام سیاسی، چپی و راستی تماس بگیرد. باید هر کس در محله اش در شهرش در کوچه و خیابانش تبدیل شود به یک پایگاه خبری پایگاه اطلاع رسانی. حکومت از درون گیج گیج است، سرش در گردش است، یعنی سرگردان است. او امروز قدرت حتا اندیشیدن برای یک متر جلو رفتن را هم ندارد. آنها ادعا کرده اند که در عرض بیست و چهارساعت تصمیم گرفته اند که برای روز چهاردم خرداد و تظاهراتش نام نویسی کنند. هذیان را ببینید که می گویند بعد بیست و چهارساعت پنج ملیون نفر اسم نویسی کرده اند. شما بی انصافی در این دروغ بزرگ را بسنجید. من حساب کردم که برای اسم نویسی پنج ملیون نفر و اگر ما فقط برای اسم نویسی آنها پنج دقیه وقت هم بگذاریم ـ که البته غیر ممکن است ـ شما به یک اداره بروید و بخواهید فقط به مسئولش سلام کنید و برگردید خواهید دید که دست کم نیم ساعت وقت شما را خواهد گرفت ولی خب حال ما بگوییم پنج دقیقه برای هر نام ـ دست کم کم کم ما احتیاج به چهارصد و شانزده هزار و ششصد و شصت و هفت ساعت وقت هستیم که می شود هفده هزار و سیضد و شصت و یک روز. حال اگر دویست نفر هم مسئول این نام نویسی کرده باشند. ما باز هم به سیصد و چهل و هفت روز وقت نیاز داریم تا این کار اسم نویسی انجام شود. ولی من وقتی آن فرمانده ی بسیار بسیار بسیار و بازهم بسیار محترم چنین افاضاتی می فرمود خویشاوندی عجیبی بین این افاضات و افاضات دیگران بر اعلام نتیجه انتخابات دیدم. آری دیدم که این دوتقلب بزرگ چه همخوانی عجیبی با هم دارد. نام نویسی پنج ملیون نفر در عرض بیست و چهار ساعت. ایشان فرمودند که ما تقریبا دیروز همین موقع اسم نویسی را آغاز کردیم.. . دوستان هر چه می توانید مردم را آگاه کنید. خصوصا بروید و آن « پنج ملیون» را آگاه کنید. آنها هر قدر هم که باشند و حتا بی آنکه خود بدانند سبزند، شما به آنها بگویید که سبزند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱:۵۹ ب.ظ  

  • رها ایرانی

    میرحسین عزیز, برادر کوچک من که دانشجوی سال دوم مهندسی برق بود از سال قبل که شما کاندیدا شدید و محکم حرفهای خودتونو زدید به اسلام علاقمند شد و از همان ایام شروع به نمازخواندن و …. نمود.برادرم میگوید که برای اولین بار مردی را دیدم که حرف خود را میگوید و به آن ایمان دارد و هراسی از برخورد با خودش ندارد.میر بزرگ تو با ما چکار کردی!!! باورم نمیشه که برادرم تا این میزان تغییر کنه…..درود بر تو و جد بزرگوارت محمد(ص) که همانند او در مقابل مخالفان دین , عدالت و آزادی مردم استوار ایستاده ای

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۲:۰۲ ب.ظ  

  • ایرانی

    سلام با تاسف ناچارم بگویم رمز بیچارگی ما در تفکر قهرمانپروری ماست.متفکری گفته است “بیچاره ملتی که به قهرمان نیاز دارد”.خاتمی عزیز در جمع جوانان دانشگاهی گفت “دنبال قهرمان نباشید،قهرمان باشید”.حاکمیت امروز لحنی جز ریاکاری ودروغ وزبانی جز تهدید ورفتاری جز شکنجه اعم از روحی وحسمی ندارد.پدری که مثلا آزاد است ولی قادر به تامین حداقل نیاز فرزندش نیست آیا اسیر شکنجه روحی نیست؟آیا شکنجه فقط در اوین وکهریزک معنی دارد؟خواهروبرادر سبز من باید با این حاکمیت قاطع وصادقانه مبارزه کرد.دولت باید بداند مردم پاسخ تمام اعمال او را میدهند.او پنج سال است که به مردم ضرر میزندوشعار انحرافی میدهد.آیا وقت آن نرسیده است که مردم هم عکس العمل نشان دهند؟ما برای خدمات ناچیزی که دولت میدهد،مثل برق، تلفن،بنزین هزینه میکنیم ومنت هم سرمان میگذارد.آیا عدم استفاده از آنها را میتوانند جرم تلقی نمایند؟بیایید مبارزه منفی کنیم.مثلا هرشب همه باهم راس ساعت هشت فیوز کنتر برقمان قطع کنیم ویا یک شمع روشن کنیم ویا آرام وبی سروصدا به پارک برویم.از تلفنها از ساعت هشت صبح تا دو بعد از ظهر که قیمت ان حد اکثر است استفاده نکنیم.صبح ها به جای استفاده از اتومبیل با سرویسهای شهری به اداره برویم وچون این سرویسها کفاف نمیدهند پیاده برویم.دیرمان میشود ولی آیا چکارمان میکنند.اگر در یک اداره چند نفر دیر برسند جریمه میشوندولی وقتی همه دیر بیایند چه؟دولت نقاط ضعف زیادی دارد آنها را بشناسیم و روی آنها فشار بیاوریم.بیایید درآمد ریالی دولت را به هر نحوی که میتوانیم،بصورت جمعی ، کاهش دهیم.فکر نمیکنم قانونی وجود داشته باش که ما را به خاطر عدم مصرف برق توبیخ کند. دولت مبلغ کاهش مصرف است واز آن استقبال میکند ولی عدم مصرف آنهم به صورت جمعی وهمزمان را نمیتواند تحمل کند.به خودمان باور داشته باشیم .موسوی وکروبی ودیگران را به دنبال خودمان بکشیم،نه اینکه دنبال آنها بدویم.اگر آنها نباشند یا نیایند چی؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۲:۰۲ ب.ظ  

  • sabz

    یا حسین / میر حسین
    vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۲:۱۱ ب.ظ  

  • رحیم از مغان

    به امید آزادی .زنده بادمیرحسین موسوی مردغیور آذربایجان .دوستت داریم .

    0 Thumb up 1Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۷:۱۲ ب.ظ  

  • محسن

    زنده باد بر میرحسین ادامه دهنده راه حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۷:۲۴ ب.ظ  

  • مالک اشتر میر حسین

    تاریک ترین قسمت شب نزدیک ترین قسمت به صبح روشنایی و طلوع سپیده دم است…
    تازه خورشید غروب کرده و ساعت ۸ شب است….هنوز تا اذان صبح خیلی مونده….

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۹:۰۳ ب.ظ  

  • saman

    درود بر میر بزرگ

    باور کنیم که رهبر ما رهبر جنبش میر حسین است

    درود بر همه ازاده ها ی سبز وطن

    من وبلاگ نویس هستم تا الان ۵ تا وبلاگ از من هک کردن یا مسدود اما باز هم ادامه میدهم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۰:۱۸ ب.ظ  

  • ناصر

    دوستان و همراهان سبز مطالب زیر فرازهایی از سخنان امام خمینی دروقایع کاپیتولاسیون و ۱۵ خرداد می باشد . این جملات را با کلام میرمان مقایسه کنید ، راست گفته اند که تاریخ تکرار می شود .
    هیئت حاکمه به جای اینکه برای اقتصاد ایران، برای جلوگیری از ورشکستگی های بازرگانان محترم، برای نان و آب فقرا و مستمندان، برای زمستان سیاه بی خانمان ها، برای پیدا کردن کار برای جوانان فارغ التحصیل و سایر طبقات بیچاره فکری بکند، به کارهای مخرب دست می زند.
    علما و روحانیون که می گویند باید قدرت سر نیزه در مقدرات کشور دخالت نکند، باید وکلای پارلمان مبعوث از ملت باشند، باید دولت ها ملی باشند، باید اختناق از مطبوعات برداشته شود و سازمان ها نظارت در آنها نکنند و آزادی را از ملت مسلمان سلب ننمایند.
    آیا ملت مسلمان می داند که در حال حاضر عده ای از علما و مبلغین و طلاب و بسیاری از مسلمین بیگناه در زندان ها به سر می برند و بر خلاف قوانین، آنها را بدون رسیدگی، مدت های مدیدی زندانی کرده اند و مرجعی نیست که به این وضع هرج و مرج ارتجاعی قرون وسطائی خاتمه دهد.
    عده ای از وعاظ و خطبای تهران را برده اند، سازمان امنیت و تهدید کرده اند که، از سه موضوع حرف نزنند. ۱- از شاه بدگویی نکنند. ۲- به اسراییل حمله نکنند. ۳- نگویند که اسلام در خطر است و دیگر هر چه بگویند آزادند.
    لازم است تذکر دهم که، این التزامات علاوه بر آن که ارزش قانونی نداشته و مخالفت با آن هیچ اثری ندارد، التزام گیرندگان، مجرم و قابل تعقیب هستند…
    عجب است دستگاه، بی پروا ادعا دارد که قاطبه ی ملت با اوست و از پشتیبانی اکثریت قاطع برخوردار است، با این وصف در تمام شهرستانها، قرا و قصبات به دست و پا افتاده و با ارعاب و تهدید ملت، خفقان ایجاد می کند. اگر این ادعا صحیح است، ملت را این چند روز به حال خود واگذارند تا، از پشتیبانی مردم متمتع شده، موافقت ۶ میلیونی به همه ملل جهان ظاهر، والاّ اشاعه اکاذیب برای تشویق افکار عامه بر خلاف مصالح اسلام و مملکت، جرم و قابل تعقیب است.
    من به شما نصیحت می کنم، ای آقای شاه! من به تو نصیحت می کنم، دست از این اعمال و رویه بردار.

    صبر واستقامت تا صبح ظفر

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ ۱۰:۵۵ ب.ظ  

  • mardom

    موسوی انشاالله که با همین طرفدارات اون دنیا محشور بشی!
    مردم رو روز ۲۲ بهمن و ۹دی ندیدی مگه؟ فکر میکنی اونا طرفدار تو بودند یا رهبر عزیزمان؟!
    چشماتو باز کن…

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۱۰ ۱:۴۱ ق.ظ  

  • مسعود

    “mardom” جان، همین که سایت کلمه حرفهای تورو هم منتشر کرده نشون میده که ما به حرفی که میزنیم پایبندیم یعنی “آزادی”. اگه شماهام مردید حرفهای مارو تو سایتاتون بنویسید. بابا تورو خدا سرتونو مثل کپک نکنید زیر برف و خدتون رو گول نزنید. شماها ظالمید، اینو قبول کنید دیگه.
    با تشکر فراوان از همه دوستان در سایت کلمه که حرف همه رو منتشر میکنند. خسته نباشید.
    زنده باد جنبش سبز آزادی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۱۰ ۹:۴۱ ق.ظ  

  • رضا

    خدمت عزیزان طرفدار دولت که از پسوند های ناشناس و … استفاده میکنید،فرموده بودید که حتی اگر ما سبزها ۱۰۰۰ نفرم باشیم ، می خواهید حق ما را ادا بکنید! والا ما در هیج جای دنیا و در هیچ آیینی ندیدیم که با فحاشی و تمسخر و تهمت و اهانت،بخوان حقو ادا بکنن! الا همین آیین من در آوردی شما که متاسفانه اسمشو گذاشتید اسلام و کاری کردید که آبروی اسلام واقعی و ناب محمدی،در دنیا بره و حتی خیلی از جوانان خودمون،از دین زده بشن.البته از سایت محترم کلمه ممنون هستیم که کامنتای شما را تمام و کمال میذاره.اینطوری اقشار خاکستری(بی طرف) که به این سایت مراجعه میکنند،با مقایسه حرفای شما با بچه های سبز،میفهمند کی ابزارش دروغ و توهین و تمسخره و کی ابزارش عقلانیت و استدلال و دین مداری و اینطوری به حقانیت سبزها پی میبرند و به جنبش سبز ملحق می شوند.در واقع شما با این کارتون،نادانسته به ما کمک می کنید تا اینکه به ما ضربه بزنید.
    دوست ناشناس،اتفاقا ما چون آی کیو داریم،پی همون انتخابات تقلبی گذشته رو میگیریم تا حق پایمال شدمونو پس بگیریم،انتظار داری به انتخابات فرمایشی آیندتون دل ببندیم تا یک بار دیگه،آرای مردم رو نادیده بگیرید و با کودتا و دستکاری در آرا،دوباره مهره ی خودتونو از صندوق رای بیرون بیارید؟
    نه عزیز،تو همون اسلامی که شما ازش دم میزنید و البته میدونم که هیچی ازش نمیدونید،گفته شده:عاقل دو بار از یک سوراخ گزیده نمیشه.
    بنابراین تا زمانی که حاکمیت اشتباهات گذشته خودشو جبران نکنه و تضمین یک انتخابات آزاد و سالم و رقابتی بدون دخالت نهادهای امنیتی و نظامی و … رو به ما نده،ما به مبارزه سبزمون ادامه خواهیم داد و از هیچ چیز و هیچ کس هم نخواهیم هراسید.
    و اما جناب رضا،دقیقا درست فهمیدی،اینا نظرات مردمه،نظرات قطره هایی از همون دریای چند میلیونی که در اعتراض به تقلب و کودتای انتخاباتی در روز ۲۵ خرداد در تهران و شهرستان ها،به خیابون اومدند و اعلام کردند که موسوی رو به عنوان رئیس جمهور واقعی خودشون قبول دارند.منتها فکر کنم تحمل این دریا واسه امثال شما خیلی سخته که واژه رئیس جمهور موسوی اینقدر بهتون فشار آورده که بیای اینجا و کامنت بذاری….

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۱۱ ۵:۰۱ ب.ظ