hidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » گفت و گوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی پیرامون مسایل کشور...

گفت و گوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی پیرامون مسایل کشور

چکیده : در این جلسه تصمیم گرفته شد تا در صورت دادن مجوز راهپیمایی،در سطح ملی مردم به شرکت در این راهپیمایی دعوت شوند و در غیر این صورت برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با تنوع و تکثری که شبکه های اجتماعی دارند به صورت مسالمت آمیز جریان اطلاع رسانی صورت گیرد.


حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی روز گذشته به دیدار مهندس موسوی رفت و در مورد مسائل سیاسی و امنیتی کشور در آستانه نخستین سالگرد انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به گفت و گو پرداخت.

به گزارش کلمه، در این دیدار این دو شخصیت سیاسی با اشاره به فرارسیدن خرداد ماه بر اهمیت روزهای دوم خرداد به عنوان روز حرکت جدید از سوی مردم، سوم خرداد به عنوان روز حماسی آزادسازی خرمشهر ، ۱۴ خرداد روز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و ۱۵خرداد به عنوان فرازی حساس از تاریخ معاصر که منجر به انقلاب اسلامی شد تاکید شد و در مورد رویدادهای روز ۲۲خرداد و روز حماسی ۲۵خرداد و نیز ۳۰خرداد تبادل نظر گردید.

در این دیدار بر ضرورت تدوین نوشته هایی که به صورت دقیق اتفاق های آن روزها را بیان کرده اند تاکید و گفته شد: روشن شدن آنچه از ۲۲خرداد تا کنون اتفاق افتاده است برای پیشرفت جنبش سبز و نشان دادن مسیر حق جویی و حق طلبی ملت بسیار مهم است.

در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد تا در صورت دادن مجوز راهپیمایی،در سطح ملی مردم به شرکت در این راهپیمایی دعوت شوند و در غیر این صورت برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با تنوع و تکثری که شبکه های اجتماعی دارند به صورت مسالمت آمیز جریان اطلاع رسانی صورت گیرد.

همچنین کروبی و موسوی ضمن تاکید بر بیهودگی مقابله خشونت آمیز با جنبش سبز و گسترش امواج سبز اگاهی علیرغم همه محدودیت ها، اتفاقات یک هفته اخیر در دانشگاهها را نشانه ای از بی اثر بودن ضرب و زور در برابر مطالبات به حق مردم دانسته و تصریح کردند مردم به دنبال حقوق تصریح شده انسانی در قانون اساسی و خواهان انتخاباتی غیر گزینشی و آزاد و نیز خواهان ازادی رسانه ها و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

در این جلسه ضمن اشاره به حملات لباس شخصی ها به دفاتر و شخصیت ها، که به سلاح های سرد و گرم و بی سیم مجهز هستند تاکید شد: این اقدامات، سازمان یافته و دنباله همان فجایع کهریزک و کوی دانشگاه است که امروز به شکل دیگری ظاهر شده است .

آنها همچنین ضمن ابراز تاسف از ضرب و شتم نوری زاد در زندان، اعمال خشونت و کتک زدن یک هنرمند برای ارعاب او را یک رویه از پیش تعیین شده و ظالمانه بر شمردند که دل هر دلسوز نظام را به درد می آورد.

کروبی و موسوی در این جلسه تصریح کردند: همه این اتفاقات ناشی از سکوت در مقابل مظالم بوده است و برای جلوگیری و ختم این روش های غیر قانونی و غیر شرعی باید بدون توجه به عقاید و اتهامات افراد و گروه های مختلف از حقوق آنها دفاع شود چرا که رویه اسلامی دفاع از حقوق مظلوم است، با هر گرایش و فکری.

کروبی و موسوی با ابراز نگرانی نسبت به شیوع گسترده دروغ در گفته ها و دستکاری آمار و اطلاعات هشدار دادند که شیوع دروغ قطعا ضمن ویران کردن اوضاع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به بنیان های فکری جامعه نیز لطمه خواهد زد و باید به همه گفت که اسلام مخالف دروغ و فساد است و باید به مردم بگوئیم حساب فساد و سایر اقدامات غیر انسانی و غیر قانونی را از اسلام جدا کنند.

دراین جلسه ضمن تبادل نظر پیرامون اوضاع اقتصادی کشور، افول صنایع ملی، گسترش بیکاری و وضعیت بد حقوق بگیران و کارگران و معلمان به عنوان مهمترین مشکلات اقتصادی کشور عنوان شدو تصریح گردید منحرف کردن اذهان مردم از دلایل اصلی گریز از هنجارها، تاکتیکی برای انحراف ذهن مردم است و دولتمردان به جای دلیل تراشی بیکاری و گرانی را کنترل کنند و از اقتصاد ملی حمایت کنند آنگاه خواهند دید که بسیاری از جرم ها کاهش پیدا می کند.

در این جلسه همچنین تاکید شد اگر صدا و سیما از سیاست یک صدائی و انحصار طلبی دست بردارد در سطح جامعه با اقناع و وحدت بیشتری روبرو خواهیم بود.

این دو شخصیت برجسته سیاسی این پرسش را مطرح کردند که این چه دستگاهی است که بدان لقب رسانه ملی داده اند و از اخبار و نظرات ملت در آن خبری نیست؟

آنها در پایان با اشاره به در پیش بودن سالگرد رحلت حضرت امام به اثرات سوء قلب عقاید و روش و منش سیاسی امام (ره) از سوی حاکمان ، صدا و سیما و رسانه های خارجی اشاره و اذعان شد: متاسفانه برای وارونه نمایی آنچه در دهه اول انقلاب گذشته است صداهای بیگانه و صدای حاکمان هماهنگ عمل می کند که ضرورت دارد با توجه به در پیش بودن مناسبت ۱۴ و ۱۵خرداد اگاهی بخشی صادقانه و بدون تعصب از آن دوران صورت گیرد.

  • منوچ

    بسیار ممنون از تصمیمات و روشهای منطقیتان. با صبر و استقامت به دنبال مطالباتمان مبارزه خواهیم کرد. درود بر آزادی و تمام ملت آزادی خواه ایران.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۲۴ ق.ظ  

  • سایه

    کاش آقایان هر چه سریعتر تکلیف روز، ساعت و مسیر راهپیمایی را اعلام میکردن. همچنین برنامه الله اکبرهای شبانه رو هم اعلام کنن. کم کم هر کسی یه نظری میده و اختلاف پیش میاد. اما اگه آقای موسوی یا کروبی اعلام کنن تلاش همه میشه اطلاع رسانی و از سردرگمی درمیان

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۳۱ ق.ظ  

  • Saeed

    آیا سران جنبش هنوز هم به دادن مجوز برای راه پیمایی امیدوار هستند؟ آیا این آقایان در این یک سال گذشته در ایران نبودند و ندیدند چه بر سر ملت آمده است؟ آیا براستی این آقایان انتظار گرفتن مجوز دارند؟ مگر بر اساس همین قانون اساسی که از آن سخن میگویند (اصل ۲۷) ما احتیاج به مجوز داریم؟ پس چرا این آقایان خود از اجرا قانون اساسی که در آن حق اجتماع مسالمت آمیز به مردم داده شده، سر باز میزنند. آیا بجز “اطلاع رسانی” گزینه و یا راهکاری دیگر ندارند؟ تا چه زمانی این ملت باید زیر چکمه استبدادد “اطلاع رسانی” کنند؟ مگر نمیبینید که با روزنامه نگران، بلاگ نویسان و دانشجویان چه میکنند؟ چگونه “اطلاع رسانی” شود؟ این سران که از برگشت به مردم سخن میگویند، آیا خود نیز با مردم سخنی گفتند و شنیدند که مطالباتشان اکنون چیست؟ آیا برگزاری انتخاباتی آزاد است؟ آیا “اطلاع رسانی” است؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۵۳ ق.ظ  

  • samog

    سلام بزرگان.
    ما و شما از یک جنسیم.
    برای حق قانونی مردم هم باید مجوز بدهند؟ پس قانون چیست؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۲:۰۹ ب.ظ  

  • یک سبز

    دروغ جزء لاینفک صدا و سیما
    تهمت ،
    افترا،
    بی شرمی و خدانترسی از لزومات و اجزای اصلی مسئولان صدا و سیما

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۲:۱۷ ب.ظ  

  • irani sabz

    kash in azizan 1 bar ham ba mardom sohbat konan va maro roshan konand
    ia hossein mir hossein
    dorod bar sheikh shojaa

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۲:۱۸ ب.ظ  

  • محمد

    همه با هم برای ایران : ۲۲ خرداد سبز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۲:۳۸ ب.ظ  

  • یک پیشنهاد

    بهترین راه و تنها راه اطلاع رسانی در وضعیت کنونی یک فیلم مستند است از سالی که بر ما گذشت باور کنید هیچ چیز در این مورد تاثیر بک فیلم را ندارد درست مثل قبل از انتخابات مهندسی شد با تاثیری چندین برابری
    با تشکر

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۲:۳۹ ب.ظ  

  • یزدان

    لطف کنید برای راهپیمایی ۲۲ خرداد مسیر تعیین کنید.

    ما بیشماریم

    vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۲:۴۵ ب.ظ  

  • حمید

    لطفا مسیر راهپیمایی را به مانند ۲۵ خرداد مشخص کنید.اگه مشخص نباشه مردم سرگردون میشن.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۵ ب.ظ  

  • 22 خردادی

    هیچ گاه کسی نمیتواند مقابل خروش یک ملت بایستد.زمان الله اکبر ها را هماهنگ کنیم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۷ ب.ظ  

  • خرداد سبز

    از علائم حکومتهای غیر مردمی اینست که از ترسشان مجوز راهپیمایی به مخالفین ومعترضین نمی دهند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۹ ب.ظ  

  • آرمان

    در سالروز کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد مسالمت آمیز به خیابانها خواهیم آمد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۰۳ ب.ظ  

  • سیروس

    منتظر فرمان نشسته ایم
    شما امر کنید
    .
    .
    ..

    …ما بیشماریم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۰۶ ب.ظ  

  • ناشناس

    ۲۲, ۲۵, ۳۰ خرداد سبز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۰۶ ب.ظ  

  • همقطار

    با گذشت این یکسال دروغ گویی آقای موسوی به من ثابت شد چون ایشان لجاجت بی پایه و اساسی می کنند و راه جنبش را با راه دشمنان دیرین ما یکی کردند . واقعا متاسفم برای شما دو نفر …

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۰۹ ب.ظ  

  • سمیه

    دیگه بچه های کوچک هم فهمیدند که راه این آقایان جنبش سبز اشتباه بوده ولی در عجبم که این دو نفر هنوز راه را از چاه تشخیص نمی دهند و هنوز در توهم بسر می برند. چرا از این افکار کارتونی خود بیرون نمی آیید. باور کنید که این ایران، ایران زمان شاه نیست و شما هم امام نیستید که حرکات امام را تکرار کنید!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۱۳ ب.ظ  

  • ناشناس

    تظاهرات و راهپیمایی مسالمت آمیز هیچ احتیاجی به مجوز ندارد. مگر ما می خواهیم با تفنگ تظاهرات کنیم. مگر ما شبه نظامی و یا نظامی هستیم، ما صاحبان اصلی این کشوریم. حتا پول گلوله هایی را هم که ما را خواهند کشت خود پرداخت کرده ایم!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۱۳ ب.ظ  

  • ایران دوست

    ابتدا خطاب به دوست” یک پیشنهاد”
    دوست عزیز گیرم که فیلم ساخته شد. از کجا باید پخش شود تا همگان ببینند؟

    خطاب به مهندس موسوی عزیز و آقای کروبی
    بزرگواران حتما می دانید که مجوز نمی دهند. اصلا من نمی دانم چرا شما تقاضایی چنین دادید؟ شما باید می گفتید ما طبق اصل ۲۷ قانون اساسی به خیابان ها خواهیم آمد و حاکمیت هم اجازه هیچ گونه تعرضی نخواهد داشت. آن گاه خود و تمامی مراجعی که حامیان جنبش سبز هستند منجمله نوه های آقای خمینی میامدید و در پیشاپیش صف مردم حرکت می کردید تا نتوانند مانند انقلاب ۵۷ به کسی تعرض کنند. ما برای آزادی می جنگیم و در این راه به کسب اجازه از شیاطین نیازی نداریم.

    مورد چهارم بنده پیشنهاد دادم که در روز ۲۲ خرداد به جای تظاهراتی که مجوزش صادر نخواهد شد پیشنهادی برای اعتصاب عمومی داده شود. بی شک اگر مردمی باشند که هنوز ریسک به خیابان آمدن را قبول کنند حتما تعداد بسیار بیشتری از گزینه ی بی خطری چون اعتصاب استقبال خواهند کرد. این بسیار بیشتر می ارزد از اینکه همه جا را در روز ۲۲ خرداد ببندند و زمین و زمون پر از مامور باشد و کسی نتواند حتی از در خانه خود بیرون بیاید. اعتصاب هرگونه انفعال را می تواند از بین ببرد.

    ما بیشماریم VVVVVVVVV

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۲۴ ب.ظ  

  • yaser

    همه ما در هر سطحی که هستیم بایستی نسبت به آگاه سازی مردم از حوادث یکسال گذشته حساسیت و هشیاری داشته باشیم بدون شک این رمز ماندگاری جنبش و پیروزی ماست .همه پر امید و صبور به استقبال یوم الله ۲۲ و ۲۵ خرداد میرویم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۲۷ ب.ظ  

  • الماس

    آقای موسوی مگر تو همین قانون اساسی گفته نشده که ما میتونیم تجمعات اعتراضی اما مسالمت آمیز داشته باشیم؟ پس دیگه مجوز چه صیغه ایه؟ آیا شما در مقابل این حرف زور حکومت کوتاه اومدین که باید برای هر تجمعی مجوز بگیریم؟ ما وظیفه اطلاع رسانیمون رو همیشه انجام میدیم اما برای برگزاری راهپیمایی هیچ احتیاجی به مجوز این حکومت زورگو نداریم. شما خودتون خوب میدونید که حکومت مجوز بده نیست. پس این چه صحبتی بود که فرمودید. خواهشا ما رو روشن کنید.
    ما در سالروز دزدیده شدن رأیمون سکوت نخواهیم کرد چه با مجوز چه بی مجوز!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۳۷ ب.ظ  

  • زنده باد سبز

    درود بر سران جنبش سبز ،الهی همیشه پاینده باشید ،من یه پیشنهاد دارم ،روز ۲۲ خرداد هر کسی‌ یه پرچم سبز دم خونش بزنه،روی پرچم هم بنویسند حکومت با کفر میماند اما با ظلم هرگز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۳۸ ب.ظ  

  • سام

    بابا یک نفر (جعفربناهی)تو دلش تصمیم کرفت فیلم بسازه ۳ماهه بردنش اوین !
    فکر کنم بعضیاتون ایران زندکی نمیکنید اینجا قانون کجا بوده که بخوای اجراش کنی ? بعضیها یه جور حرف میزنن مثل اینکه موسوی یا کروبی میتونن همه کاری بکنند ولی نمیکنند آخه این بنده خدا ها جیکار میتونن بکنند ?جطوری با شما حرف بزنند ?با کدام رسانه ?همین الان شدن ;سران فتنه!عامل استکبار!جاسوس انکلیس و..محارب با خدا!!!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۳۹ ب.ظ  

  • فری

    چرا این بزرگان راه کار مناسبی جهت بروز مخالفت مردم ارائه نمیدهند.آیا فکر میکنند حاکمان کی مجوز راه پیمائی می دهند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۴۱ ب.ظ  

  • م.ت

    بر طبق اصل ۲۷ این نوع راهپیمایی های اعتراضی که به صورت مسالمت آمیز باشد نیاز به مجوز ندارد … این سخنان شما چه معنی می دهد؟
    با سعید موافقم آیا شما در برابر این اقتدار گرایان خشونت طلب که هر اعتراض و انتقادی را با ضر ب و شتم و وحشی گری پاسخ می دهند باید سکوت کرد و هنوز هم اطلاع رسانی کرد ؟ آیا راه دیگری برای گرفتن حق مان نیست؟ از شما در خواست می کنم که مردم را برای وارد شدن به فاز اعتصابات گسترده که بسیار ثمربخش خواه بود هدایت کنید.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۴۷ ب.ظ  

  • ناشناس

    سلام
    از سایت کلمه تقاضا می کنم این موضوع را بررسی کنند
    در خبری در سایت رجانیوز دیدم که وصیتی را منسوب به سید احمد خمینی درج کرده اند
    به نظر من خیلی عجیب بود برای همین وصیت نامه سید احمد خمینی را در گوگل سرچ کردم اتفاقا
    متن وصیت نامه سید احمد را که قبلا خود رجا نیوز درج کرده بود و ظاهرا آخرین وصینت نامه هم بود را با دقت مطالعه کردم
    و هیچ اثری از ادعای اول نبود
    در صورتی که متن وصیتنامه را قبلا خود رجانیوز زده بود و الان هم طور دیگری نوشته بود
    و به گمانم
    این مصداق همان مثل معرف ما ایرانی هاست که
    دروغگو حافظه ندارد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۵۶ ب.ظ  

  • مانی

    درود بر موسوی و کروبی.۲۲خرداد را سبز میکنیم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱:۵۸ ب.ظ  

  • امیرارسلان

    ننگ ما ننگ ما صدا وسیمای ما
    برنامه دیروز، امروز، فردا که به نقد یک طرفه و تخریب چهره ها و جریان ها غیر اصولگرا می پردازد، در ویژه برنامه سوم خرداد خود، شاهد حضور علی شمخانی بود. مجری کم دانش و اطلاعات برنامه که سعی داشت شمخانی را وارد مسایل سیاسی روز کند و از صحبت هایش برای تخریب، جریان فتنه !! استفاده کند، با صحبت های محکم و اصولی شمخانی روبرو شد: می دانم تو به دنبال چه هستی. من وارد این بحث ها نمی شوم. مومن باید حق گو، حق خواه و حق شنو باشد. یامین پورگفت: آیا شما در یک سال گذشته این گونه بوده اید؟ علی شمخانی گفت: بله. البته. من بسیجی بوده ام، بسیجی هستم و ان شاء الله بسیجی خواهم ماند.
    مجری کم اطلاع و مدعی برنامه یامین پور در اظهارنظری عجیب مدعی شد: گفته می شود دولت در پشتیبانی جنگ کوتاهی می کرده. در طول ۸ سال، ۲۲ میلیارد تومان! خرج جنگ کرد و صدام ۱۸۰ میلیارد تومان. علی شمخانی خنده ای کرد و گفت: ۲۲ میلیارد دلار، ۲۲ میلیارد تومن که پولی نیست.
    یامین پور به طعنه و با بغض از شمخانی پرسید: چرا جریان ۲ خردادی ها به ۳ خرداد بی اهمیت هستند که شمخانی پاسخ داد: چنین نبوده است، کلا در ایران ۳ خرداد مظلوم واقع شده است، در دولت فعلی چه کاری برای سوم خردادی ها کرده اند؟
    در بخش دیگری از برنامه، شمخانی در پاسخ به ادعاهای بی اساس مجری که دولت آن موقع در پشتیبانی جنگ کوتاهی می کرد گفت: طرح این صحبت ها از کسانی است که یک روز هم در جنگ نبوده اند و حال مدعی جنگ و دفاع مقدس هستند. شرایط آن روز جنگ و ظرفیت و توان ملی مشخص بود و امکان ادامه جنگ با توجه به تغییر آرایش قدرت و استفاده گسترده عراق از سلاح های غیر متعارف عملا امکان پذیر نبود. بنابراین با پیروزی بزرگ در کربلای پنج(فاو) و فتح هور، مقدمات قطع نامه ۵۹۸ فراهم شد و با بسیج مردم و شکست مجدد ارتش بعثی عراق در جاده اهواز و ارتفاعات تنگه مرصاد، صدام ۵۹۸ را که حال به نفع ما تغییراتی یافته بود(مشخص شدن متجاوز و آغازگر جنگ و بحث غرامت) پذیرفت.
    مجری از نامزدی علی شمخانی در انتخابات مقابل سید محمد خاتمی سئوال کرد تا باب انتقاد از جریان دوم خرداد باز شود، پاسخ شنید: ما(شمخانی) با اقای خاتمی هم رفیقیم، هم رقیب. من تلاش کردم در رقابت، بی اخلاقی نکنم. می خواستم ثابت کنم، نظامیان باید از صندوق رای عبور کنند. بالاخره آقای خاتمی هم انسان است و طبیعی است که اشتباهاتی داشته باشد.
    علی شمخانی در اظهاراتی کوتاه بیان کرد قصد ورود به مباحث سیاسی جناحی را ندارد
    یاحسین میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۲:۰۹ ب.ظ  

  • علیرضا

    ۲۲ خرداد همه میآییم.
    ۲۵ خرداد دیگر میسازیم، از انقلاب تا آزادی..

    دیکتاتور بداند ما سبزیم با بیشمار.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۲:۱۳ ب.ظ  

  • سعید

    صبر پیشه کنید که خدا با صابران است. قران کریم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۲:۱۵ ب.ظ  

  • ناشناس

    آقای موسوی وآقای کروبی
    شما وما خوب میدانیم که کسی مجوزی برای راهپیمائی به مردم ایران نخواهد داد . اما در روزهائی که مردم ایران با ثلابت و صبر و سکوت با قدرت تمام در خیابان حاضر شدند و شمائی که امکان استفاده از فرصت بدست آمده برای احقاق حقوق مردم ایران را داشتید چرا اقدام دیگری نکردید ؟ من خود جواب این سوال را میدانم برای اینکه میترسیدید موقعیت خودتان هم به خطر بیفتد و مردم بعد از پیروزی و آزادی ذیگر به دنبال شما نیایند به همین دلیل از پتانسیل ایجاد شده استفاده نکردید واجازه دادید که دژخیمان با زور اسلحه مردم را خاموش کنند و به ظلم و ستم خود ادامه دهند اما بازهم تشکر میکنم با تمام خیانتی که به مردم و ما جوانان کردید در ظاهر با مردم هستید .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۲:۱۷ ب.ظ  

  • علی

    پیروزی در راه است
    دموکراسی در راه است
    آزادی سیاسی و مدنی در راه است
    درود بر کروبی موسوی و خاتمی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۲:۲۴ ب.ظ  

  • آرش

    پیشنهاد فیلم مستند پیشنهاد بسیار خوبی است

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۲:۲۵ ب.ظ  

  • مانی

    درود بر موسوی و کروبی.۲۲خرداد را سبز خواهیم کرد.V

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۲:۴۰ ب.ظ  

  • فرشاد

    سلام آقای موسوی اینها جوانان ما را کشتند شما هنوز منتظر گرفتن مجوز برای راهپیما یی هستید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۲:۴۹ ب.ظ  

  • علی

    ناهماهنگی و ابهامات برای جنبش خیلی مضر خواهد بود. بهتر است حرفها قاطعانه زده شود تا جریان مخالف نتواند سو استفاده کند و از یکپارچه نبودن جنبش جهت سرکوب استفاده کند. باید به شکل قاطع و کوبنده زمان و مکان راهپیمایی اعلام شود.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۲:۵۵ ب.ظ  

  • مهداد

    بزرگترین گناه ترس است(امام علی ع)
    اگه نترسند مجوز می دهند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۲:۵۶ ب.ظ  

  • مانی

    یاحسین میرحسین.موسوی اگر دستور دهد جان را نثارش میکنیم.۲۲خرداد را سبز میکنیم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۳:۰۴ ب.ظ  

  • یار میرحسین

    درجواب این سمیه خانم باید عرض کنم بدبختان این دولت مردم فریب فقط بلد بچه های کوچک را فریب بده چون بزرگتر هاشون همه می دانند که دروغ گو دشمن خداست.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۳:۱۲ ب.ظ  

  • misagh

    باسلام ودرود بر همه شهیدان بزرگوار و سبزهای عزیز ومبارزان راه حق و آزادی سوم خرداد بر همگان مبارک باد.اما دوستان عزیز مگر وقتی جرم مجرمی ویا مجرمینی به اثباط رسید مگر نباید او را به سزای اعمالش رساند؟من نیز چون شما معتقد به مبارزه مسالمت آمیز هستم.ولی وقتی با جرم عیان مقابل این مبارزه را میگیرند دیگر مسالمت آمیز بودن آن چه معنائی دارد.برخورد ارشادی هم دیگر بی تاثیر است .بس دوستان باید طرحی نو دراندازیم.تمام مردم دنیا با استبداد مخالف هستند حتی حاکمان ایران.همین افرادی که تا چند دهه بیش در یک سنگر بر علیه استبداد مبارزه میکردیم.حال چه شده که آنها خود به استبداد روی آورده اند.این مقوله جای تامل بسیار دارد.بس باید طرحی دیگر بیدا شود تا همه حول یک محور با استبداد چه از نوع دینی و غیر دینی مبارزه کنیم.و این نیاز به مشورتهای زیادی با مردم دارد .به امید آزادی همه مردم جهان از ظلم…..

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۳:۱۴ ب.ظ  

  • کاوه

    حضور مردم در این روز به اعلام همگانی تمام شخصیتهای روحانی وسیاسی و حضور تمام انان در صف اول این راه پیمائی است.عزیزان باید بدانیم . حضور تمام افراد مخصوصا روحانیون واقا لازم ست

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۳:۲۳ ب.ظ  

  • 22 خرداد

    بهترین راه این هست که آقایان موسوی و کروبی خودشان مسیر و ساعت آن را هم برای ۲۲ خرداد و هم ۲۵ خرداد اعلام کنند که مردم از این سردرگمی دربیان و هم نتیجه ی آن بشتر است.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۳:۲۶ ب.ظ  

  • ایرانی

    بعضی از دوستان به تلاش برای گرفتن مجوز توسط رهبران سبز با دیده تردید نگاه می کنند در حالیکه دوستان باید توجه داشته باشند که گرفتن مجوز هر چند که بر طبق قانون اساسی بدان نیازی نیست ولی باعث می شود در شرایط فعلی امنیت بیشتری برای سبزها فراهم شود و اطلاع رسانی آسانتر شود و اصولا اگر مجوزی درخواست شود و داده نشود این جناح کودتا خواهد بود که بار دیگر در موضع متهم و عمل نکردن به قانون اساسی(بماند که اینها قانون را اصلا قبول ندارند) قرار می گیرد.


    دوستان فقط از اطلاع رسانی در مورد چنین راهپیمایی بدون خشونتی قافل نشوید، هنوز بسیارند افرادی که اطلاعی از این راهپیمایی ندارند.

    یاحسین، میرحسین.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۳:۳۳ ب.ظ  

  • ناشناس

    اگر استبداد و تک صدایی و خشونت و افترا کارساز بود تاکنون یزید و امو یان و عباسیان و قجر و … زنده و تاریخی می شدند ولی تاریخ عکس ان را ثابت و بر حق طلبی مردم و حقوق مردمو ره و رسم حسین ع صحه گذاشته است

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۳:۴۰ ب.ظ  

  • مصطفی

    پیشنهاد هماهنگی برای تکبیر میدم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۳:۴۲ ب.ظ  

  • علی

    جنبش سبز و حرکت های اصلاح طلبانه مردم ایران که در حقیقت برتافته از اندیشه های برومند امام خمینی(ره) می باشد بذ تفکر جهل و تحجر مابانه پیروز خواهد شد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۳:۴۳ ب.ظ  

  • یکی از بیشماران

    درخواست مجوز آقایان موسوی و کروبی در حالی‌ که میدانند که داده نمی‌شود یک کار سیاسیست.یعنی‌ آنها حکومت را مسول اتفاقت قرار داده اند.در هر صورت ما ۲۲ خرداد خواهیم آمد.

    یا حسین میرحسین.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۳:۴۴ ب.ظ  

  • با شمام آقای موسوی و کروبی

    یعنی چی؟اجازه بدیم مجوز بدن اگه هم ندادن که نمی دن بگیم چشم هرچی شما بگید ما میریم اطلاع رسانی می کنیم.خسته نشدید آقای موسوی انقدر می گید اطلاع رسانی.تا ۱۰ سال دیگم اطلاع رسانی کنیم یا خفمون می کنن یا می زنن.خودتون رو گرفتید یا مارو.چرا اتقدر فس فس می کنید به خدا همه نا امید شدن!خیلی از جنبش سبزی ها رو من دیدم که می گن دیگه کاری به هیچی ندارن هرچی بخواد بشه ما پی زندگی خودمونیم.همه رو دارید سرد می کنید با این کارتون!هی بگید ما تابع قانون اساسی هستیم.این قانون اساسی میگه حرف حرف ولایت فقیه هست.ایشون هم میگه همه اشتباه می کنن ساکت باشین زندگیتون رو بکنین.مسخره کردید مارو به خدا یا دارید مارو بازی می دید یا این کاره نیستید بگید مام دل خوش نکنیم و عاشق شما نباشیم.یعنـــــــــــــــــــــــی چی این حرف؟؟؟مجوز بدن ندادن اطلاع رسانی کنیم.بابا مردیم خفه شدیم انقدر صبر و استقامت کردیم و اطلاع رسانی.جوونیو زندگیمون داره از بین می ره.ههمون رو دارید بازی می دید(لطفا سانسور نکنید و بگذارید.دارم خفه می شم)

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۱۴ ب.ظ  

  • همواره سبز میمانیم

    لطفا به گوش سران جنبش سبز برسانید:
    بهتر است از مردم درخواست شود که تنها با یک شاخه گل به خیابان ها بیایند شاید با این کار بتوانیم جلوی خشونت حکومت را بگیریم.
    یک دعا:
    خدایا آن روز را فرا رسان که همه ی اسلحه داران جهان به جای فشنگ،در اسلحه خود دسته گل بگذارند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۱۶ ب.ظ  

  • یه دختر سبز اندیش

    با سلام و خسته نباشید.توی این چند روز بحث هاونظرات مختلف و زیادی در مورد چگونگی برگزاری تظاهرات ۲۲ خرداد را در فضای مجازی میبینیم.عده ای نظرشان بر این است که مسیر تجریش تا راه آهن مسیر تظاهرات باشد وعده ای نیز نظرشان این است که بهتره مسیری کوتاه تر انتخاب بشه تا از پراکندگی مردم جلوگیر ی شده واحتمال سرکوب کمترشود و یا حتی نظر عده ای نیز این است که انتخاب مسیر رو واگذار کنیم به رهبران جنبش.برای جلوگیری از این پراکندگی نظرات و تفرقه و حضور هرچه پرشورتر و متحدتر توی راهپیمایی بهترین راه اینه که آقایان موسوی یا کروبی مسیر رو صراحتا مشخص کنند.مانند کاری که آقای کروبی توی روز قدس انجام دادند و اعلام کردند که از میدان هفت تیر تظاهرات رو شروع خواهند کرد.انتخاب یه مکان توسط رهبران باعث میشه که همه سبزهای عزیز در تمام سطح شهر به اون مکان بیایند و در نتیجه این کار باعث اتحاد و یکپارچگی هرچه بیشتر خواهد شد که بالطبع حضور زیاد و پرتراکم احتمال سرکوب را کم میکند.به نظر میرسه پیشنهادهایی همچون راه آهن تا تجریش به دلیل طولانی بودن مسیر باعث گسستگی تظاهرات کننده ها خواهد شد.به همین دلیل از مهندس موسوی و آقای کروبی درخواست میکنیم که مسیر رو تعیین کنند تا ۲۲ خرداد به بهترین شکل ممکن برگزار بشه.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۲۰ ب.ظ  

  • یک مسلمان

    سلام
    ظاهرا این آقایون سر عقل نمیخوان بیان آخه یه کمی هم فکر کنید تا لاطائلات تحویل مردم ندید
    خدا عاقبت همه مارو ختم بخیر بفرماید
    ان شاءالله

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۲۹ ب.ظ  

  • مسعود

    ما که نفهمیدیم چی شد. اگر مجوز ندادند چکار باید بکنیم؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۳۰ ب.ظ  

  • علیرضا

    فـــــــــــوری و مــــــــــــهــــــــــم
    … … … … … … … … … … … … …
    بر اساس پیش بینی ها و اخبار واصله حکومت برای جلوگیری از هر اقدام ممکن در سالگرد انتخابات و نیز ایجاد یاس مضاعف در اعضای جنبش سبز با سرمایه گذاری مادی و معنوی بر روی سالگرد ارتحال امام در چهاردهم خرداد امسال و تبلیغ برگزاری بزرگترین نماز جمعه میلیونی و عظیم ترین سالگرد ارتحال و تجدید بیعت تمام تاریخ نظام و تصور برگزاری مراسمی مانند ۹ دی و ۲۲ بهمن قصد پیشگیری جدی از هرگونه اقدام در مراسم سالگرد انتخابات و تغییر و مصادره فضای روانی جامعه به نفع خود را دارد. حال ما در برابر این ترفند چه پیشنهاد پیشگیرانه و عملی داریم ؟!
    آقای سید حسن خمینی به عنوان نوه بنیانگذار انقلاب و پیش سخنران این مراسم چگونه می خواهند حقیقت را بیان کنند و جو مراسم را به سمت عقلانیت و آرامش تعدیل نمایند ؟!

    هـــشــــیـــار بـــاشـــیــــم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۳۱ ب.ظ  

  • ناشناس

    کسانی‌ که میدانند در یک مسابقه برابر میبازند هرگز تن به صدور مجوز مسابقه را نخواهند داد.اطلاع رسانی و آگاهی‌ دهی‌ تاکتیک همیشگی‌ است و منحصر به ۲۲ خرداد نمی‌شود .در سالگرد تقلب انتخاباتی باید با روشی‌ هر چند کم هزینه مردم بار دیگر به هم وصل گردند ، مانند ، الله و‌ اکبر بر بام خانه‌ها یا رها کردن بادکنک‌های سبز از فراز بام خانه ها در تمام ایران در یک ساعت مشخص .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۳۲ ب.ظ  

  • انتقاد سبز و پیشنهاد سبز

    در پاسخ به کسایی که به میرحسین و کروبی ایراد میگیرن که چرا تقاضای مجوز کردین ؟اینها با تقاضای مجوز دارن با حکومت اتمام حجت میکنند که فردا نگن باید تقاضا میکردید و چون نکردید با شما برخوردشد . در ضمن اگر مسیر راهپیمایی یه مسیر طولانی باشه اینا نمیتونن تمام مسیر رو با نیروهاشون پوشش بدن مثلا تجریش تا راه اهن یا انقلاب تا ازادی. ولی اگر یک نقطه مثلا هفت تیر یا هر جای مشخصی رو در نظر بگیریم انها میتونن نیروهاشون رو سازمان بدن . اما یک پیشنهاد: هر شهروند یک بادکنک . تو یک روز مشخص سر ساعت مشخص (مثلا تولد حضرت فاطمه روز ۵ شنبه ۱۳ خرداد همزمان با اذان ظهر ) و به هر بادکنک روبان سبز بسته شده باشه . این بادکنک ها باید توسط گاز پر بشن البته نصف حجم باد کنک، تا تو اسمون بمونه. زیاد بودن بادکنک ها در اسمان هم کاملا مفهوم داره و هم کسی نمیتونه اونا رو ازبین ببره و برای کسی هم مشکلی ایجاد نمیشه و همه هم میتونن این کارو انجام بدن و بیشمار بودنمون رو هم میتونیم به رخ حریف بکشیم. اگر این طرح تایید بشه و نظرتون مثبت باشه هم نظر بده تو سایتها و توسط اس ام اس اطلاع رسانی رو شروع میکنیم. خواهش میکنم درباره این پیشنهاد نظر بدید .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۳۳ ب.ظ  

  • ایران دوست

    خطاب به “سمیه” و “همقطار” …!
    خوب بالاخره چون داریم به سالگرد انتخابات نزدیکتر می شیم شماها فعالیتتون رو بیشتر کردید. اما خوب اینقدر دیگه تکنیک هاتون پوسیده و ضایع شده که مرده رو تو قبر هم می خندونه.
    مورد اول اینکه مثلا خواستید ثابت کنید با نام “سمیه” که دختر یا خانم هستید.
    مورد دوم اینکه چه جالب هر دو مورد انتقاد درست پشت سر هم پست شده. خوب معلومه دیگه! اون برادر معلوم الحال با دو اسم مختلف خواسته نشون بده مثلا دو تا مخالف اینجا هست! اما خوب خدا رو شکر شماها زیاد حافظه قوی ندارید و نشانی هایی می دهید که خیلی سریع بر همگان هویتتان روشن می شود.

    در ضمن سمیه و همقطار لطفا به من جواب بدهید! بابااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا آخه چرا دست از سر سایت فیلتر شده این سران فتنه بر نمی دارید؟ مگه نمی گید ایران زمان شاه نیست و آقایان موسوی و کروبی هم نمی توانند ادای کسی را در بیاورند؟ مگه نمی گید همه مردم با شما هستند و جنبش تمام شده؟ پس چرا اینقدر به خود زحمت می دهید که برای چهار تا آدم که ما باشیم و صدامونم هیچ کس نمی شنوه بیایید و در بحث ما شریک شوید؟ بابا خوب برید تو همون فالس نیوز و … نیوز و … نیوز و غیره دیگه!!!
    چه ماشاالله خیلی با غربی ها رابطه خوب دارند اسماشونم همش فلان “نیوز” می زارن . اسم فارسی نمی تونید بزارید که! همه چیزتون تزویر و دروغه. دیگه سایت جناب رئیس دولت هم رجا”نیوز” هست. چون کلمه نیوز شاید کلاس سایت ایشان را بالا ببره مثلا.

    یادتون نره جواب منو بدید ها … منتظرم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۳۴ ب.ظ  

  • حسین

    با درود
    لازم است در اعلامیه دعوت به راهپیمایی و اعتصاب در روز ۲۲ خرداد چندین نکته رعایت گردد
    ۱-اعلام دعوت صریح رهبران جنبش سبز برای رهپیمایی (برای جلوگیری از تفسیر های گوناگون و گاه متضاد)
    ۲-اعلام اعتصاب عمومی در روز ۲۲ خرداد به همراه راهپیمایی(بهترین زمان برای امتحان و استفاده از این ابزار برای جلوگیری از خوشونت در خیابان،و حرکتهای بعدی ،یک مزیت دیگر برای آنانی که حاضر نیستند به خیابان بیایند میتوانند از این طریق در جنبش شرکت کنند)
    ۳-اعلام مسیر های راهپیمایی و ساعت مشخص(برای جلوگیری از سردرگمی)
    ۴-دعوت از حضور سران اصلاح طلب ،مراجع و روحانیون در صفوف اول راهپیمایی(برای پر هزینه کردن برخود های خشونت امیز حکومت)
    ۵-حضور همه با نمادهای سبز(تا ترس استفاده از نماد از میان برداشته شود)
    و……

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۳۴ ب.ظ  

  • روح الله

    آقایان موسوی و کروبی:
    لطفآ یه جای عبارت مبهم « به صورت مسالمت آمیز جریان اطلاع رسانی صورت گیرد » !!! کاملآ صریح و شفاف و قاطع بفرمایید که در روزهای ۲۲ و ۲۵ خرداد چه باید کرد ؟!

    سایر دوستان :
    شما هم به جای تکرار ۲۲ خرداد سبز برای برنامه ریزی بهتر پیشنهاد دهید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۳۷ ب.ظ  

  • sabz

    از سایت کلمه که معتبرترین سایت اصلاح طلب می باشد خواهشی داشتم.لطفا بخشی به سایت خود اضافه کنید و از مردم بخواهید پیشنهاد های عملی ومنطقی وسنجیده خود را در آن ارائه دهند تا با خرد جمعی تصمیمات راهگشا یی برای نایل آمدن سریعتر به خواست اتخاذ شود.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۳۹ ب.ظ  

  • ناشناس

    لطفا به میرحسین بگویید خاطرات خود از انقلاب و نخست وزریی و امام و جنگ را بنویسد. اگر نه، این دیگران خواهند بود که تاریخ میرحسین را خواهند نوشت. سفارشی و به فرموده. کاری که البته از قبل از انتخابات شروع شده. فکرش را بکنید اگر خاطرات هاشمی نبود چه بخش مهمی از تاریخ انقلاب، بدون روایت مستند باقی می ماند؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۴۸ ب.ظ  

  • سبز یعنی استقامت تا بهار

    درود بر موسوی و کروبی عزیز ، به حرمت خون شهیدانمان ۲۲ و ۲۵ خرداد را سبز خواهیم کرد ، ما تا آخر ایستاده ایم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۵۴ ب.ظ  

  • ali

    بهتره که از همین الان مسیر راه پیمایی و ساعت و روزش رو اعلام کننوچون اگه دیر بشهوملت پخش میشن و قضیه ۲۲بهمن پیش میاد…البته این سری دانش آموز ها هم میان چون بعد از امتحان پدر مادرا دیگه نمیتونن گیر بدن!!!!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۴:۵۷ ب.ظ  

  • سرباز میر حسین

    میر حسین عزیز و کروبی عزیز ممنون از اینکه پایمردانه بر سر عهدتان با مردم مانده اید و مردم رو هیچ گاه فراموش نمی کنید…
    به نظر من این صحبت ها خیلی عالی بودند اما اون بخش اش که مربوط به راهپیمایی و مجوز و … بود قدری گنگ و نامفهوم نوشته شده و
    برخی ممکنه خیال کنند که منظور شما اینه که اگر حکومت مجوز نداد نباید به راهپیمایی بیایند !
    خواهش می کنم به هر شکل که خودتون می دونید این مسئله رو روشن تر بیان کنید که چه با مجوز و چه بی مجوز مردم به راهپیمایی ۲۲ خرداد خواهند آمد….با تشکر

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۵:۰۵ ب.ظ  

  • حسین

    درود بر مهنس موسوی و جنبش سبز

    پیش به سوی ۲۲ خرداد سبز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۵:۱۲ ب.ظ  

  • اکبر

    همه ما میایم!
    باید تعارف را… کنار گذاشت، هرروز جوانان این مرز و بوم به مطبخ ضحاکان میروند، زودتر باید کاری کرد!
    به یاری خدا و توکل بر او و توسل به امام زمان(عج) همه با هم در اینروز (۲۲ خرداد) پا به پای شما خوهیم آمد، به امید پیروزی. انشاءالله

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۵:۱۳ ب.ظ  

  • مانی افشار

    درود به ۲ رهبر جنبش سبز مردم ایران.
    تمام صحبت های مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی راجب اتفاقات اخیر و پیش روی در کشور را به یک بخش تقسیم می کنیم.
    و صحبت این دو شخصیت محبوب، راجب حظور پر شور مردم در ۲۲ ،۲۵ و ۳۰ خرداد را به یک بخش دیگر تقسیم می کنیم.
    جناب موسوی و کروبی. منظور شما از این حرف که فرمودید
    تصمیم گرفته شد تا در صورت دادن مجوز راهپیمایی،در سطح ملی مردم به شرکت در این راهپیمایی دعوت شوند و در غیر این صورت برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با تنوع و تکثری که شبکه های اجتماعی دارند به صورت مسالمت آمیز جریان اطلاع رسانی صورت گیرد؟!!

    اقای موسوی و کروبی شما شاهد هستید که الان حدود چندین ماه است جوانان سبز ایران در داخل فضای مجازی و همچنین شبکه های اجتماعی فعالیت گسترده و هماهنگی داشتند و همچنان به فرمایش شما دارند. ولی اینکه می گویید درصورت دادن مجوز راهپیمایی، در سطح ملی مردم به شرکت در این راهپیمایی دعوت شوند، خوب چه کسی اولا مردم را دعوت به این راهپیمایی کند؟! منظورم این است که شما و جنبش سبز انتظار ندارند که صدا سیمای میلی بیاد تبلیغ کند و بگویید جنبش سبز در روز ۲۲ ، ۲۵ و ۳۰ خرداد بیان داخل خیابان ها و به تظاهرات بپردازند. بنابراین همین از طریق فضای مجازی که خیلی هم کارساز است ، در سطح ملی مردم دعوت می شوند.
    یک موضوع مبهم که اینجا جا داره به اون بپردازیم و دوست گرامی الماس جان هم به این موضوع اشاره کرد . اینکه اقای موسوی و کروبی مردم سبز ایران برایشان مهم نیست که وزارت کشور مجوز بدهد یا خیر. ما داریم بر اساس اون اصول و قانونی که مورد میل خودشون است ، به جلو میرویم. البته اصل ۲۷ قانون اساسی راهپیمایی و تظاهرات مردم برای دفاع از حقوقشان را قانونی و بدون مجوز دانسته است. ولی ما گفتیم که مجوز دهید. در صورتی که حکومت مجوزی در همین رابطه صادر نکرد ، مردم حق دارند بر اساس همان اصل ۲۷ قانون اساسی عمل کنند و تظاهراتی را انجام دهند.
    ولی این صحبت شما برای من و دیگر دوستان مقداری گنگ و نامفهوم است . یعنی اگر حکومت مجوز ندهد، ما برای دفاع از حق و حقوق اولیه خودمان ، تظاهراتی را در سرتاسر ایران و مخصوصا تهران انجام ندهیم؟؟؟ !! اگر شما این عقیده را دارید ، با تمام احترام ولی من مخالف عقیده شما هستم. انشالله انشالله که من منظور صحبت های شما و اقای کروبی را درست متوجه نشده باشم.

    سوال اساسی الان این است. ایا منظور اقای موسوی از اینکه که گفتند ، تا در صورت دادن مجوز راهپیمایی،در سطح ملی مردم به شرکت در این راهپیمایی دعوت شوند ، ایا منظور پدرم میر حسین موسوی و شیخ مهدی کروبی یعنی اینکه فقط با مجوز تظاهرات برگزار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟!! خوب شکی نیست مجوز نمی دهند. پس مجوز نمی خواهیم.

    اقای موسوی شما در همین صحبت های به همین مسائل که گفتید
    ***
    دراین جلسه ضمن تبادل نظر پیرامون اوضاع اقتصادی کشور، افول صنایع ملی، گسترش بیکاری و وضعیت بد حقوق بگیران و کارگران و معلمان به عنوان مهمترین مشکلات اقتصادی کشور عنوان شدو تصریح گردید منحرف کردن اذهان مردم از دلایل اصلی گریز از هنجارها، تاکتیکی برای انحراف ذهن مردم است و دولتمردان به جای دلیل تراشی بیکاری و گرانی را کنترل کنند و از اقتصاد ملی حمایت کنند آنگاه خواهند دید که بسیاری از جرم ها کاهش پیدا می کند.

    خوب ملت ایران به خاطر همین مسائل که شما به ان ها اشاره کردید ، می خواهند در روز ۲۲، ۲۵ و ۳۰ خرداد به خیابان ها بیان و تظاهرات کنند.

    ایا غیر از این است؟؟!!

    و من در عجب هستم که سایت کلمه همین طوری نظرات را تایید می کند و اصلا هم جواب هیچ یک از بازدیدکنندگانی را که سوال دارند را نمی دهد. پس کی قرار است جواب دوستان را بدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۵:۲۷ ب.ظ  

  • به سمیه خانم.

    “ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنو وعملوا الصالحات وتواصو اباالحق و تواوا بالصبر”. میرحسین موسوی طبق سابقه اش از زمره ی عملوا الصالحات بوده والان هم بدون هیچ قدرت تنها به خدا وصبر تکیه کرده است ومصداق این آیه است . اگر هم در چاه افتاده تو چه دانی شاید دنبال یوسف می گرده مثل بعضی ها دین اش را به دنیا و قدرت نفروخت به قول سعدی علیه رحمه ” دین به دنیا فروشان خرند یوسف فروشند تا چه خرند؟”

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۵:۲۷ ب.ظ  

  • یک سبز

    یادش به خیر چقدر پیامک رد و بدل میشد مثل : تو اگر بنشینی من اگر بنشینم انچه در میاید پدر هر دوی ماست
    کی فکر شو میکرد ؟!!!! چقدر جای شهدای سبز و امیدهای نشسته بر لبخندهاشون سنگینی میکند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۵:۴۴ ب.ظ  

  • سلام

    خطاب به کاربران همقطار و سمیه…..اگر شما از دروغگویی اقایان موسوی و کروبی نمونه ای دارید بیان کنید……اما ایا واقعا نمونه هایی از دروغهای رئیس دولت را ندیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟برای نمونه ماجرای هاله نور را دنبال کنید……نمونه ها زیادند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۵:۴۴ ب.ظ  

  • علی

    سلام بر آزادی خواهان
    بیایید دراین خرداد سایه ظلم ودروغ را با طلوع نور عوض کنیم
    به امید پیروزی
    ازآقایان موسوی وکروبی میخواهم کمی بی پرواتر به مبارزه … بپردازند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۵:۵۸ ب.ظ  

  • sabz

    به نظر من امسال باید کار تمام بشه

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۶:۰۰ ب.ظ  

  • سپهر

    لطفا فقط یک روز مثل ۲۵ خرداد برای راهپیمایی اعلام بشه تا چند دستگی اتفاق نیفته.و تنها دو محل برای تجمع انتخاب بشه یکی محل اصلی مثل میدان آزادی و یکی محل جایگزین مثل میدان ولی عصر.به این نکته توجه کنیم که در خواست مجوز از طرف آقایان موسوی وکروبی به منزله اعلام روز راهپیمایی برای ماست نه صرفا به دلیل گرفتن مجوز.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۶:۰۱ ب.ظ  

  • Ya hossein

    Albate ke dictatorha tadaroke ziadi bareye in roozha didehand. Amma be har hal az nemadhaye khiyabani nabayad gozasht . Bayad be har tartib hozoore mardom ra dar khiyaban be cheshme hamegan resand. estebdad babre kaghazi ast. Zendeh baad azadi

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۶:۰۷ ب.ظ  

  • فومنی

    گوش به فرمان نخست وزیر به حق محبوب امام هستم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۶:۰۹ ب.ظ  

  • علی

    مرگ بر سران فتنه مرگ بر بلندگوهای سران فتنه مرگ بر حامیان سران فتنه بدانید تا ما هستیم شما و ایادی و حامیان خارجی شما هیچ غلطی نمی توانند بکنند و اگر به یک مشت پسر ان زیر ابرو برداشته و دختران آنچنانی امید بسته اید ب و امید به مرفهین پولدار هیچ غلطی نمی توانید بکنید برنامه ریزی لازم برای شما داریم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۶:۳۳ ب.ظ  

  • نامی

    هر جند اشاره نشده، پیشنهاد من این است که یک هفته مانده به ۲۲ خرداد شروع به گفتن “الله اکبر” کنیم، طبق معمول ساعت ۱۰ شب. هشیار باشیم که ممکن است از یک هفته مانده به ۲۲ خرداد نتوانیم به پخش بیانیه ها بپردازیم.

    V ما بیشماریم V

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۶:۴۷ ب.ظ  

  • سید محمد مهدی

    جناب آقای موسوی و جناب آقای کروبی
    با تکیه بر همت جوانان همه ی مشکلات حل خواهد شد
    خدا با ما است
    خدا در همین نزدیکی است

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۷:۰۲ ب.ظ  

  • محمد

    بدون مجوز هم باید راهپیمایی کرد…این رو به گوش موسوی و کروبی برسونید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۷:۰۹ ب.ظ  

  • ناشناس

    ببخشید من یک سوال دارم.گیرم بدون مجوز راهپیمایی کردیم و جمعیتمان هم میلیونی شد و اصلا ورق همه جوره برگشت.خب.بعدش چه می کنید؟کمی اندیشه کنیم.کمی.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۷:۴۲ ب.ظ  

  • سبز

    رویه اسلامی دفاع از حقوق مظلوم است، با هر گرایش و فکری.

    اسلام مخالف دروغ و فساد است و باید به مردم بگوئیم حساب فساد و سایر اقدامات غیر انسانی و غیر قانونی را از اسلام جدا کنند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۷:۴۸ ب.ظ  

  • همدوره ای های قدیم

    برو بچه های دانشگاه ساوه؛علوم تحقیقات،تهران شمال-مرکز

    برو بچه های دبیرستان امام رضا و حکمت و خواجه نصیر و آل آقا

    برو بچه های مدرسه راهنمایی خواجه نصیر

    وعده دیدار:

    ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱ استگاه مترو شادمان

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۷:۴۹ ب.ظ  

  • سلیمان

    دوستان عزیز؛ واقعاً فکر میکنید که فقط خودتون مجوز ندادن حکومت را متوجه شده اید؟ واقعاً تا این درجه موسوی و کروبی را ناآگاه میدونید؟
    من واقعاً درک نمی کنم که چرا چند لحظه فکر نمی کنیید؟ اگر کسی تمام مشخصات، ابعاد و خصوصیات یک پنجره را به شما بگوید، باز هم انتظار دارید حتماً حتماً نام پنجره را به زبان بیاورد؟؟؟ بابا جان، اینجا کشوری است که گفتن کلمۀ پنجره قدغن است و هزاران تهمت را نثار گوینده میکنند!!!!!!!!!!!!!!
    دوستان، خواهران، برادران؛ خواهش میکنم قبل از حرف فکر کنید!!! به خدا ضرر نمی کنید!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۷:۵۱ ب.ظ  

  • ارمان

    مگه تا حالا اقای موسوی با مجوز اومدن تو خیابون…
    از چی می ترسند ایشون؟مردم راهشونو انتخاب کردند اقای موسوی.
    یادش بخیر اون روزها که می گفتید تسلیم این صحنه ارایی ها نخواهید شد.
    تورو خدا به اقای موسوی بگید اگه وقت داشتن یه نگاه اجمالی به بیانیه هاشون بندازن.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۸:۰۳ ب.ظ  

  • سیدساسان

    در کشور گل و بلبل ما با قانون جلو می رویم دولت بی قانون

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۸:۳۰ ب.ظ  

  • ایران دوست

    با نگاهی اجمالی به نظرات دوستان در مورد ۲۲ خرداد می شود بدین گونه بهترین نتیجه رو گرفت:

    ۱- تعیین مسیر راهپیمایی توسط رهبران جنبش سبز ( البته دوستانی گفته اند که بهتر است مسیر کوتاه باشد. اما دوستان ظاهرا به این نکته توجه ندارید که مسیر کوتاه و محدود را حکومت از قبل به راحتی اشغال می کند و تمامی نیروهای سرکوبگر خود را در آن متمرکر می کند. به همین دلیل بهتر است که بحث تظاهرات پراکنده در سطه شهرهای بزرگ مطرح بشه. مثلا مانند وقایع بعد از انتخابات که میادین اصلی تهران و اطراف آنها به صورت خودجوش شاهد تظاهرات مردم بود. این کار امکان سرکوب را تا حدی کمتر می کند و سرکوبگران را خسته می کند)

    ۲- حضور شخصیت ها و روحانیون اصلاح طلب به همراه و پیشاپیش مردم ( البته در این مورد نیز با توجه به تجربه آکسیون های قبلی می توانند جلوی حضور آن شخصیت ها را با محاصره محل اقامت یا کارشان بگیرند. چنانکه با مهندس موسوی کردند)

    بنابراین هرگونه حضور خیابانی به صورت از قبل برنامه ریزی و اعلام شده دارای ریسک های بسیاری است و ما از هم اکنون باید توقع هر چیزی را داشته باشیم. اما ما اگر قادر باشیم به سمت برنامه ریزی برای اعتصابات حرکت کنیم و حرکت موفق کردستان را دنبال کنیم می توانیم به موفقیت بسیار سریعتری برسیم. من فکر می کنم بحث اعتصاب باید توسط همگان مورد تاکید قرار گیرد تا هم رهبران و هم طرفداران جنبش سبز را به سمت آن سوق دهد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۸:۳۱ ب.ظ  

  • مانی

    الله اکبر شبانه بر پشت بام‌ها فراموش نشه.

    یا حسین میرحسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۸:۳۸ ب.ظ  

  • irani sabz

    masirhaie rahpeimaii ra dar hamejaie keshvar va shahrha tavasote rahbaran jonbesh moshakhas konid ta hamegir bashado jame

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۸:۴۴ ب.ظ  

  • سبز اندیش

    خواهش و تمنا دارم به این دغدغه ها جواب درستی بدن آقایان موسوی و کروبی.بیشتر مردم متوجه کلام این بزرگواران نشدند.مجوز که نمیدن ،در این که شکی نیست.پس بهتر ه زودتر اعلام موضع کنن رهبران جنبش.زمان خیلی مهمه.اگه زودتر اعلام موضع نشه نمیشه اطلاع رسانی درستی انجام داد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۸:۴۵ ب.ظ  

  • سبزآذری

    باسلام ودرود به میرحسین وکروبی عزیز, ضمن احترام وتائید تصمیمات به موقع و ضروریتان ,امیدوارم با احتساب تمامی مسائل احتمالی ازطرف حکومت , وبا علم به اینکه اقتدارگران ازماها پیش درتدارک جلوگیری ازبرگزاری چنین روزتاریخی( ۲۲خرداد)هستند,وازتما م ظرفیتهای به قول خود شان نرم افزاری وسخت افزاری استفاده کرده وخواهند کرد. تابتوانند مانع ازبرگزاری سالگرد این حماسه به سینه تاریخ ماندگار سبزملت ایران گردند,تافرصت هست بایدازهمه امکانات موجود ملی مردمی برای برگزاری این چنین روز با شکوهی بهره مندشد. ازآنجمله استفاده از ابتکارات خودجوش خودمردم وروشهای مثبت واقع شده گذشته وامتحان پس داده ,همچنین توجه به شیوه برگزاری این مراسم درشرایط فعلی , نوع راهپیمایی (با شعار یا با سکوت ) ,مسیرهای راهپمایی ,شعارهای آن , عرض وطول این راه پیمایی ,کوتاه سخن اینکه اگرشما عزیزان با توجه به معلوماتی ازحواشی وشناخت ورانشناسی که ازدولت کودتا دارید,باصلاح دید خودتان که بتوان مراسم را با شیوه های مدنی ومسالمت آمیز برگزار وراز آسیبهای احتمالی بدان جلوگیری کرد.دراطلاع رسانیهای بعدی ,اگربا جزئیات مقدور نیست چارچوب آنرا مشخص ومعین نمائید تا ملت ایران به ویژه سبزاندیشان حامی جنبش سبز از قبل آمادگی کافی برای شرکت وهرچه با شکوتربرگزارشدن آن کوشا باشند. به خصوص ما سبزهای شهرستانی که بی صبرانه درانتظارشرکت دراین روز حماسی هستیم ,باید باعلم به اطلاع قبلی برنامه ریزی کرده وخودمان را به تهران برسانیم ,ازاین نظرمشتاقانه منتظریم تاآخرین رهنمودها ازطرف شمارهبران جنبش سبز راداشته باشیم, تا با حضورخود درجمع میلیونی سبزهای تهران همه با هم این روز رابا سربلندی هرچه تمامتربرگزار ,و وفاداری خودرابه عهدی وپیمانی که باشهیدان سبزمان برای پیروزی نهایی بسته ایم یک بار دیگر اعلام کنیم , به امیدآن روز .
    زنده باد موسوی
    پایدار باد کروبی
    پاینده باد جنبش سبز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۹:۰۳ ب.ظ  

  • مرتضی

    علی

    خرداد ۳م, ۱۳۸۹ at ۶:۳۳ ب.ظ

    …. اگر به یک مشت پسر ان زیر ابرو برداشته و دختران آنچنانی امید بسته اید ب و امید به مرفهین پولدار هیچ غلطی نمی توانید بکنید برنامه ریزی لازم برای شما داریم
    ———————————————————————————————————————————————————–

    سلام دوست عزیز من فرزند یکی از جانبازان جنگ هستم!
    من و چند تا دیگه از دوستام هم که فرزند شهید و ایثارگر هستند افتخار میکنیم که عضو جنبش سبز باشیم

    اگر از قطار مرگ های شما به این و ان بگذریم من بارها فقط این یک تکه از حرف رو از امثال شما شنیدم

    اولا اینکه سعی کنید مثل ضبط صوت نشینید توی پایگاه حرفایی که زده میشه رو ضبط کنید و اینجا و در مقابله با تفکرات جنبش سبز بیان کنید
    سعی کنید حداقل یه ذره توی فکرتون این حرفا رو تجزیه و تحلیل کنید .
    ایا واقعا طرفداران جنبش سبز فقط از این گروه از افراد جامعه هستن ؟
    این گروه از مردم هم که شما اینطوری توصیف کردین . ایا جزو ملت ایران نیستن ؟ ایا نمیشه که یه پسر زیر ابرو برداشته اعمال و رفتارش بهتر از امثال من و شما باشه ؟!
    ایا این موفقیت جنبش سبز نیست که در تمام اقشار و گروه های جامعه طرفدار داره ؟

    دوم اینکه شما چرا اینطور با کینه و خشمگین حرف میزنید ؟ میتونید خیلی ارام و منطقی صحبت کنید تا جوابتان را بگیرید.

    سوم اینکه جنبش سبز در چند سال اینده به صورت اتوماتیک به پیروزی خواهد رسید !
    جنبش سبز فقط توی خیابان های ایران نیست که امثال شما بتونه سرکوبش کنه ! ارمان ها و تفکرات جنبش سبز توی دل جوانان ایران که همانا اینده سازان ایران خواهند بود نفوذ کرده .
    ایا ما جوانان سبز نیستیم که در اینده در تمام جامعه اعم از سازمان های دولتی و خصوصی و شرکت ها امور اجرایی رو به دست میگیریم ؟

    ان روز روز پیروزی واقعی جنبش سبز و ملت ایران خواهد بود انشاا…

    به امید روزی که تمام مردم ایران بدون تعصبات بیجا که همواره چشم انسان را کور و گوش انسان را کر میکند تفکر کنند و عقایدشان را ازادانه بیان کنند …

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۹:۱۹ ب.ظ  

  • مهرسا

    زنده باد جنبش سبز….تازه اول راهیم

    VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVما بی شماریمVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۹:۲۹ ب.ظ  

  • پیمان روشن ضمیر

    اگر میخواید سرکوب نکنند تجمع ۲۲ خرداد باید مقابل صدا و سیما باشه . در این صورت حتی اگر ما بارها اعلام کنیم هدفمان برگزاری یک تجمع آرام مقابل صدا و سیما است ، اما دغدغه اصلی کودتاچیان حفظ این سازمان خواهد شد و به هیچ عنوان کاری نمی کنند که با سرکوب ، مردم خشمگین شوند و مثل عاشورا به ماموران حمله کنند چون خشمگین کردن مردمی که در جمعیت زیاد مقابل صدا و سیما تجمع کرده اند خطر حمله و تصرف این سازمان را به دنبال خواهد داشت یا حداقل این است که آنها اینگونه فکر می کنند . مطمئن باشید در مسیر آزادی خیلی راحت سرکوب می کنند یا حداقل کار به یک خشونت دو طرفه بی سرانجام کشیده میشود اما اعلام تجمع مقابل صدا و سیما موجب برداشتن یک قدم بزرگ به جلو از سوی جنبش و یک عقب نشینی از سوی کودتاچیان می شود و ما باری را بدست خواهیم گرفت . ترس آنان ار این اعلام در حدی خواهد بود که حتی ممکن است از ترس مجوز تجمع در مکان دیگری را صادر کنند . لازمه همه اینها این است که همین امروز و فردا آقای موسوی محل تجمع را روبروی صدا و سیما اعلام کند و کار اعلام محل و ساعت را به روزهای آخر نکشاند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۹:۵۷ ب.ظ  

  • dav hos

    سلام

    به نطرم جنبش سبز به مدیریت احتیاج دارد. خوب است گروه رهبری (موسوی، خاتمی، و کروبی) مدیریت این جنبش را بر عهده بگیرند. خیلی ساده و به عنوان نمونه اعلام کنند که در فلان شب‌ها بالای پشت بام تکبیر خواهند گفت. مردم هم از آنان تقلید خواهند کرد. بدون وجود این مدیریت موازی‌کاری‌ها و هرج و مرج و بی‌برنامه‌گی نیروها را تلف خواهد کرد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۰:۰۰ ب.ظ  

  • بچه دهاتی

    نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد
    نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت
    ولی بسیار مشتاقم
    که از خاک گلویم سوتکی سازد
    گلویم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش و او
    یکریز و پی در پی
    دم گرم خویش را در گلویم سخت بفشارد
    و خواب خفتگان دهر را آشفته تر سازد
    بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را
    درود بر جنبش سبز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۰:۰۳ ب.ظ  

  • محمد

    لطفا همه منطقی باشن الان در حال حاضر راهپیمایی بدون مجوز به درد نمیخوره

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۰:۱۶ ب.ظ  

  • هیچ کس

    باز اقایون می خواهند کارو کاسبی مردم رو خراب کنند تازه یه مدته که بازار جان گرفته اگر چنین کاری کنند خدا لعنتشون کنه

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۰:۲۹ ب.ظ  

  • تا ابد سبز

    آقای موسوی حالا که حاج احمد را از شما جدا کردند هرکجا که میخواهید بروید اعلام کنید تا حاج احمد های سبز برای حفاظت از شما به خیابان پاستور سرازیر شوند جنبش ما قائل به شخص نیست

    یاحسین ماییم فدایی میر حسین v v v v v

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۰:۴۱ ب.ظ  

  • محمد

    سلام ودرود بر موسوى وکروبى

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۰۴ ب.ظ  

  • حسین از قم

    با درود فراوان به ملت سبز ایران.آقایان موسوی و کروبی انگار شما هنوز خوب این دولت را نمیشناسید.اگر منتظر مجوز هستید بگویید تا ما نوه هایمان را در آینده به راهپیمایی بفرستیم.شما مسیر را اعلام کنید ما میآییم.ما جوانان نمی خواهیم ذره ذره بمیریم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۱۱ ب.ظ  

  • Rezvan

    قابل توجه کلیه اعضای جنبش همیشه سبز و جناب آقایان موسوی و کروبی:

    با توجه به سخنان دوست عزیزمان “علیرضا” و آن چه که مشخص است حکومت برای بهربرداری بیشتر از سالگرد امام کمال سوئ استفاده را خواهد داشت و
    با توجه به تجربه ۲۲ بهمن جنبش باید استراتژی خود را تغییر دهد تا اجازه چنین دزدی و مصادره کردن حضور مردم به نفع حکومتیان به وجود نیاید.

    لذا جنبش همیشه سبز در هیچ یک از مراسمی که از طرف حکومت برگزار می شود شرکت نخواهد داشت تا از حضور آنان سوئ استفاده نشود .حتی به نظر بنده بهتر است خانواده امام هم در اعتراض با آن حرمت شکنی بیت که صورت گرفت در مراسم روز سالگرد شرکت نکنند و جنبش می تواند مراسمی را در شب جمعه با حضور بیت امام در جماران برگزار کند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۱۱ ب.ظ  

  • محمد امی

    به نام خدا
    با سلام
    آقایان برای ۲۵ خرداد ۲۹ خرداد و … هم برنامه ریزی کنید.
    لطفا لطفا فرصت سوزی نکنید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۲۶ ب.ظ  

  • Rezvan

    به نویسنده ای به نام “علی”:

    ۱) برادر عرزشی ما هیچ وقت برای شما مرگ آرزو نمی کنیم.

    ۲) فتنه گران کسانی هستند که امید مردم را به نا امیدی بدل کردند و جواب حق غصب شده اشان را با گلوله دادند.

    ۳) در ضمن شما نیاز به برنامه ریزی ندارید چون دادن اسلحه و باتوم و زنجیر به دست مشتی شعبان بی مخ هیچ کاری ندارد.

    ۴) بعد از گذشت این یک سال شما و امثال شما کمتر از آن هستید که بخواهید ملت آگاه را بترسانید. کافر همه را به کیش خود پندارد.!!!!!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۲۸ ب.ظ  

  • متین سبز

    من از اقایان خواهش میکنم مسیر وساعت تعیین کنند بابا خودتونم میدونید از مجوز خبری نیست
    ضمنا واسهی نماز جمعه حضور سبز باید باشه
    اخه اقا سید حسن خمینی با ماست برای حمایتش حضور پیدا کنیم انشاالله ایشونم روح امام را با سخنانشان شاد خواهد کرد تا امام زمان عج شاهد باشد ند کسانی هنوز از در برابر ظلم وستم راسخ ایستاده اند
    به امیر خردادی کاملا سبز با حضور تمامی سبز ها
    نترسید نترسید ما همه باهم هستیم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۵۲ ب.ظ  

  • فریاد ملت

    صدای فریاد ملت ایران در مقابل ظلم هرگز خاموش نخواهد شد.
    زیرا ملت ایران در طول تارخ همیشه ظلم ستیز بوده اند و خواهند ماند.
    درود بر سران نهضت سبز حسینی که نامشان در تاریخ ایران همچون ستاره ای روشن باقی خواهد ماند.
    تاریخ گواه این است که ظلم هرگز پایدار نخواهد بود. و مظلوم حق خود را خواهد ستاند.

    اگر رفراندوم نهضت سبز صورت گیرد بدون هیچ شکی همه مردم ایران در این رفراندوم شرکت خواهند داشت.

    درورد بر شما و راه سبزتان.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ ۱۱:۵۴ ب.ظ  

  • جوانان سبز ایران

    آقای موسوی با کمال احترام :
    حق را باید گرفت و گدای نمیتوان کرد اینان اگر قرار بود حق مردم ایران را بجای آورند که دیگر آنرا پایمال نمی کردند, دیگر هزاران جوان را اعدام و ده ها هزار خانواده را داغدار نمی کردند.استراتژی رهبری جنبشی که از بشتیبانی اکثریت مردم ایران برخوردار است میبایستی بر مبنای محدود کردن هزینه ها و ارائه راهکارها جهت شتاب جنبش بسمت جلو یا بعبارتی دیگربسمت هدف باشد.طی یکسال گذشته جنبش آزادیخواهی ایران بالا ترین هزینه را متقبل شد و باعث فرسایش نیروهای پایه و مردمی جنبش نیز شد و به هیچ هدفی دسترسی پیدا نکرد جز آگاهی و اطلاع رسانی در سطح جهانی!
    بارها و بارها راهکار های مختلفی را مستقیم ویا غیر مستقیم پیشنهاد کردیم که با بی اعتنائی مواجه گشت و حتی صحبتی ویا بحثی نیز در این راستا صورت نگرفت.
    از تشکیل حزب ۷۰ میلیونی جنبش سبز تا شرکت گسترده در نماز جمعه ها و تحصن سکوت بجای اقامه نماز جهت وارد کردن مردم به صحنه با کمترین هزینه و خطری که انها را تهدید نکنند و بنمایش گذاشتن قدرت مردم این صاحبان اصلی قدرت.
    آقای موسوی عزیز متاسفانه دیگر ۵ دقیقه به دوازده نیست ولی خوشبختانه هنوز دوازده نیز نشده و هنوز فرصت اندکی وجود دارد.
    باید از هزینه دادن بکاهیم و بطور جد بسمت هدف پیش برویم انشاالله پیروزی با مردم ایران است

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۲۴ ق.ظ  

  • نرگس

    خدمت علی اقا عرض کنم
    بله ما هم منتظر اقدامات وحشیانه شما هستیم
    امام حسین و یارانش را هم کشتند و اسیر کردند اما انکه پیروز شد حق بود نه یزید
    درست فکر کنید لطفا
    در اخرت چگونه جواب خدا را می دهید می گویید چون طرفدار ما نبودند زدیم وکشتیم
    ۲۲ خرداد سبزز زززززززززززززززززززززززززززززز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۵۹ ق.ظ  

  • احمد

    با سلام.من دوباره خواهشمندم که این دو عزیز در روز ۲۲ خرداد شرکت ننمایند.زیرا افراد نابخرد بسیار فراوانند که بخاطر عقاید باطلی که در سر دارند به شخصیت این دو عزیز تعرض میکنند.با تشکر.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱:۰۳ ق.ظ  

  • سبز ابدی

    خواهشمندم راهپیمایی روز تعطیل باشد که همه بتوانند بیایند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱:۱۵ ق.ظ  

  • به پیشنهاد سبز نظر بدید .لطفا !

    لطفا به پیشنهاد هر شهروند یک باد کنک سبز در روز مشخص و ساعت مشخص که در بالا توضیح کامل داده شده نظر بدید .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱:۳۳ ق.ظ  

  • آریوبرزن از بهبهان

    پیشنهاد خوبی را در جائی دیدم حیفم میآ ید آنرا عنوان نکنم اینکه گزینه های دیگر به غیر از راهپیمائیهای سنتی را هم باید در نظر گرفت تنها راه مبارزه آمدن در خیابان بصورت راهپیمائی و تحریک طرف مقابل برای سرکوب نیست میتوان با تحریم و عدم استفاده از وسایط نقلیه واطلاع رسانی در باره آن وآمدن با پای پیاده در خیابانها همه مردم را در این حرکت شریک کرد تصور اینکه جمعیت چند ملیونی یک روز از وسایط نقلیه استفاده نکنند ودر خیابانها فقط راه بروند برای جنبش حکم همان راهپیمائی را دارد و بدون هزینه وهم اینکه شروع یک حرکت سازمان داده شده و آغازی برای اعتصابات و حرکتهای مدنی دیگر است فقط کافی است همه یک روز ماشینها را تحریم کنند

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱:۵۳ ق.ظ  

  • سبزسبز

    پیشنهاد برگزاری راهپیمایی در مقابل صدا و سیما هم خوبه. البته اگر اجازه بدن نزدیک بشیم .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۲:۱۴ ق.ظ  

  • سید محمد

    آقای موسوی و کروبی عزیز شما که در کنار صدا وسیمای ما به رسانه های بیگانه می تازید لطفا منظورتان را از رسانه های بیگانه مشخص کنید . در بین تمام رسانه ها دیداری به جز یکی از همین رسانه بیگانه کدام رسانه است که تریبونی کوتاه برای همسر محترم آقای محمد نوری زاد ایجاد می کند تا از وضعیت همسرش بگوید و یا از زندانیان در بند دیگر. مگر اول بار همین رسانه بیگانه نبود که فیلم حمله به کوی دانشگاه را پخش کرد . مگر همین رسانه بیگانه نبود که صدای حق طلبی و ظلم ستیزی مردم ما را پوشش می دهد حالا به هر انگیزه ای.شما حجم برنامه های قدرتمند همین رسانه را در همین مدت کوتاه حیاتش با صدا و سیمای بی خاصیت ما مقایسه کنید آنگاه به این دو در یک جا نمی تازید.آن رسانه تریبونی هست برای هر که حرفی دارد امام هم اگر برحق هست بسم ا…شما دلایل و پاسخ های خود را بیاورید.
    در مورد ۲۲ خرداد هم امیدوارم تصمیم درستی اتخاذ شود تا سرگردانی ۲۲ بهمن و ناکامی ما سبزها در آن روز تکرار نشود.
    یا حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۲:۲۰ ق.ظ  

  • ali

    ma ham ke dar kharej az keshvar hasti lahze shomari mi konim baraye 22 khordad afarin ba eslahat

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۲:۲۱ ق.ظ  

  • محمد

    با سلام
    ۱) احتمال صدور مجوز به صفر نزدیک است زیرا حکومت در کل اعتراضات را در این یکسال نفی کرده و سعی بر آن دارد که نشان دهد معترضی نیست و اگر هم هست آن را متصل به ایادی خارجی می کند.
    ۲) افرادی که در تظاهرات شرکت می کنند به ۳ گروه تماشاگر،افرادی که حاضر نیستند هزینه ای بپردازند و افرادی به قول معروف پی همه چیز را به تنشان مالیده اند می شود و در صورت عدم صدور مجوز تنها دسته سوم درگیر این برنامه می شود که آن را هم حکومت برخورد خواهد کرد.
    ۳) تکبیر شبانه یکی از راه های مبارزه کم هزینه بود که لازم است (البته با نظر جمع) در شبهای مناسبتهای جنبش اجرا شود.
    ۴) حکومت تمام سعی خود را خواهد کرد تا سالگرد را نیز بگذراند تا همه چیز را به بوته فراموشی( البته چند صباحی) بسپارد پس در صورت سرکوب یا عدم تشکیل راهپیمایی دوستان دلسرد نشده و به اصل مطلب که همان دفاع از حق و استقامت در آن در زندگی روزمره خود است توجه بیشتری کنند (و کنم) زیرا فراموشی این اصل باعث به وجود آمدن این شرایط در جامعه شده است.
    ۵) روز سی ام خرداد جهت احترام به شهدای جنبش عزای عمومی اعلام شود و فراموش نکنیم آنانی را که در راه حق جان دادند و سالگرد اکثریت این عزیزان را گرامی بداریم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۲:۴۸ ق.ظ  

  • مجید

    و ان ها یک روز قبل از ۲۲ خرداد اعلام کردند کسی حق راه پیمائی ندارد آن وقت چه؟ آیا باید منتظرعاشورا شد؟ در این میان هم یک عده ممکن است بی خبر خیابان بروند و سر از کهریزک و …. هدف از راه پیمایی چیست؟ اگر هدف یک نظر سنجی در مورد کودتا و سالی که گذشت و عمل کرد حکومت است، آن را همانطور که قبلا هم پیشنهاد کردم توسط هوا کردن بادکنک در روز و ساعت مشخص شده از طرف شما می توان انجام داد. بر خلاف گفته آقای عبدی، هنر ما در کتک خوردن نیست بلکه تفکر و یافتن کم هزینه ترین راه برای نتیجه گرفن است. از نظر یک جنبش مسالمت آمیز ، چنین حرکتی میتواند :
    ۱-جوان های خوب ما را دو دستی تحویل شکنجه گران و دژخیمان ندهد، و از کشتار احتمالی مردم توسط نیروهای سرکوب جلوگیری کند.
    ۲-بر مسالمت آمیز بودن جنبش بار دیگر پافشاری کند. دیگر از بادکنک هوا کردن مگر کاری مسالمت آمیز تر می توان یافت؟
    ۳-به جهانیان نشان دهد که در این حکومت چه قدر آزادی وجود دارد که تنها بادکنک وسیله اظهار نظر ماست.
    ۴-مردم را در عملی موثرو کم هزینه بسیج نماید. آنها می توانند از خانه خود نیز این کار را انجام دهند..
    من از اینکه شما پس از اتفاقاتی که انجام شده و با نزدیک شدن سالگرد کودتا ، حتی برنامه دومی ارائه نداده اید که اگراولی اجازه داده نشد بعد چه؟ تعجب می کنم. پس از بیانیه ۱۷ میر حسین چه اتفاقی از طرف مقابل افتاد که شما را به کوچک ترین امید برای تعامل از طرف دیگر خوشبین می سازد؟ همین بادکنک هوا کردن هم لااقل یک هفته وقت می خواهد که خبر رسانی شود.

    به امید ایرانی آزاد و آباد. یک رای دهند به شما.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۳:۳۹ ق.ظ  

  • محسن

    این بار هم مثل یک سال گذشته هیچ کاری از پیش نخواهید برد
    مردم ایران باهوش تر از آن هستند که با طناب شما توی چاه بروند
    و مشکل شما “خود مردم پنداری” است

    جنبش سبز:”جنبشی که مرده متولد شد!”

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۳:۴۷ ق.ظ  

  • مهرداد

    سلام
    من تو روزنامه یک شنبه جام جم از زبان سردار فضلی خوندم ۵میلیون آماده ی شرکت در مراسم ارتحال امام هستند ولی گفته که ما ظرفیت ۲ملیون نفر رو داریم من مطمئنم اینا می خوان تو اون روز یه کاری شبیه ۹ دی بکنن و باز مرگ بر این و اون بدن یا حتی ممکنه این تعداد رو برای ۲۲ خرداد نگه دارن پس پیش نهاد می کنم به جای ۲۲خرداد ۲۵ ام این عمل صورت بگیره

    1 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۴:۳۲ ق.ظ  

  • سپهر

    بادبادک سبز فوق العاده عالی هست لطفا شروع کنید به اطلاع رسانی.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۶:۵۳ ق.ظ  

  • soheil

    zende bad karubi

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۶:۵۳ ق.ظ  

  • بی نام

    به عزیزانی که من نمی دونم چرا می آن توی این سایت تا بد و بیره بگن و خون خودشون و کثیف کنن عرض می کنم برادر! خواهر! شما می تونی راه خودت رو بری الحمله که الان هم راه برای شما بسیار همواره اما تورو به شرافتی که امیدوارم داشته باشی سر حرفت بمون و اگه فردا روزی فهمیدی که ما چی می گیم و فهمیدی ق با کدام جانبه و کی پیروزه اون قدر شهامت و انسانیت داشته باش که بیای جلوی ای موج سبز بایستی و بگی اشتباه کردم …. مطمئنم توی اون روزی که حتما از راه خواهد رسید مردم تو رو خواهند بخشید اگر این شهامت رو داشته باشی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۷:۱۳ ق.ظ  

  • ناشناس

    اگر شما هم واقعا صادق نباشید و در مورد وقایع دهه اول انقلاب آنطور که خود میگویید صادقانه رفتارنکنید و مثلا برکناری اولین رئیس جمهور را و کشتار های سال ۶۷ را درست تشریح نکنید مثل همین آقایان آب در هاون خواهید کوبید .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۷:۲۶ ق.ظ  

  • ALI

    بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی برگزاری راهپیمایی «چنانچه بدون حمل سلاح باشد» آزاد است و نیازی به صدور مجوز هم ندارد، پس مماشات کافیست و باید از این فرصت جهت بیان اعتراضات بهره جست.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۷:۵۱ ق.ظ  

  • نجفی

    چقدر نظرات مختلفند و متضاد!!!!!!!!!
    راهپیمایی با مجوز بهتر است – بی مجوز بهتر است – مسیر کوتاه باشد – طولانی باشد – با اعلام قبلی باشد – بی اعلام قبلی باشد – اصلن راهپیمایی بی فایده است باید اعتصاب کرد – …………..

    خودمان فکر کنیم آیا آقایان موسوی و کروبی می توانند همه این پیشنهادهای متضاد را با هم عملی کنند؟ اگر هر کدام یا هیچکدام عملی نشود هزاران نفر دلخور خواهند شد!!!
    چه باید کرد؟
    تازه من یک پیشنهاد جدید دارم :)
    و آن اینکه برای راهپیمایی منتظر ۲۲ خرداد نشویم چون سالگرد رحلت امام در پیش است و ابهت راهپیمایی در ۲۲ خرداد شکسته می شود.
    به نظر من روز ولادت حضرت فاطمه علیهاالسلام بهترین مناسبت است.

    اول: برای دلهای پرخروش جوانان روز نزدیکتری است و انتظار طولانی ۳ هفته دیگر ، لازم نیست.
    دوم: روز عید است و انتظار می رود هم راهپیمایان خشم خود را بیشتر کنترل کنند هم نیروی نظامی خشونت کمتری اعمال کند( البته این کمی ساده اندیشانه است!)
    سوم: به خاطر نزدیکتر بودن این تاریخ برنامه ریزیهای وسیع سرکوبگران خودسر! کمتر امکان هماهنگی می یابد.
    ووووو
    اما یک سؤال هم دارم که دوستی دیگر هم پرسید:
    فرض کنید تا آخر خرداد همه مستبدین فرار را بر قرار ترجیح دادند و مملکت را به ما واگذار کردند ، آن وقت برنامه ما چه خواهد بود؟؟؟؟؟؟؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۸:۴۸ ق.ظ  

  • یک سبز علوی

    به نظرم این حرکات شباهت زیادی به جریان فتنه زمان حضرت علی (ع) داره و مدعیانی چون موسوی امروز قرآن سر نیزه کرده و می خواهند علیه علی زمان کاری کنند غافل از این که اینجا کوفه نیست

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۸:۴۸ ق.ظ  

  • ناشناس

    جنبش سبز مرده ای پیش نیست . جنبش سبز زمانی از دنیا رفت که حامیانش اسرائیل ، آمریکا ، انگلیس و گروهای تروریستی چون بن لادن ، ریگی و … شدند .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۸:۵۶ ق.ظ  

  • ناشناس

    be omide roozhaye behtar. sabzha miayand

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۹:۱۱ ق.ظ  

  • سبز سبز

    یک تقاضا از حاکمان لطفا مجوز بدهید تا امار مخالفانتان را بدست بیاورید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۹:۱۳ ق.ظ  

  • رضا

    نکته مهم که باید مشخص شود در هر مسیر جهت حرکت است … از شرق به غرب (انقلاب به آزادی ) یا جنوب به شمال (ونک تا تجریش)

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۹:۳۲ ق.ظ  

  • رضا

    جناب آقای موسوی شما تعهدهای لازم را به حکومت جهت برپای راهپیمایی بدون تنش و در گیری بدهید تا آنها مجوز صادر کنند و لا اقل یک بار به یک بند قانون اساسی عمل کنند بعد از بسیجیان خانواده شهدا و ایثارگران ونظامیان طرفدار خود بخواهید در ایجاد نظم به مردم کمک کنند ما با جان و دل اماده ایم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۹:۳۴ ق.ظ  

  • ایرانی سبز

    یا حسین میرحسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۰:۰۸ ق.ظ  

  • امیر

    به امید پیروزی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۰:۲۱ ق.ظ  

  • ناشناس

    زنده باد جنبش سبز آگاهی بخش

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۱:۳۵ ق.ظ  

  • به یک مسلمان

    همچین خودت رو یک مسلمان نامیدی که انگار بقیه غیر مسلمانند. واقعا خیلی خودتون رو بر حق می دانید ولی یه روز عاقبت همه کاراتون رو می بینید و می فهمید که مسلمون کیه

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۱:۳۶ ق.ظ  

  • فرهاد-جواب به سمیه

    خانم عزیز فکر می کنم شما توهم زده شده اید یا اینکه اصلا در باغ نیستید و یا اینکه خود را به ناآگاهی
    و دانستن حقیقت زده اید… واقعا این جوانان به چه جرمی و اتهامی دستگیر و اعدام مس شوند- به چه حکمی
    در کدام دادگاهی به احکام این ها رسیدگی می کند- آیا شما واقعا فکر کردهاید که آمریکا دیگر در ایران
    هیچ دخالتی ندارد؟ پس اگر ندارد چرا ما هنوز هم نتوانسته ایم نیرو گاه هسته ای را به کار بیاندازیم
    آیا اقعا ایران دارای استقلال و آزادی هست. تا زمانی که آزادی نباشد استقلال نخواهد بود و بالعکس.
    پس شما از چاه بیرون بیایید و کمی فکر کنید و به قول میر ما عمیق باشید.

    امیدوارم راه را از چاه تشخیص بدهید!!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۱:۳۹ ق.ظ  

  • منوچ

    خدمت دوست عزیز”هیچ کس”باید عرض کنم که شما در مملکتی که نیروی مسلح و دولتش کلیه بیتالمال را دارند میبرند و مملکت را به سوی نابودی میکشند نگران اینکه شاید به خاطر یک راه پیمایی اعتراضی به این وضع مملکت که همه را به فلاکت خواهد رساند چند تا ابنبات قیچی کمتر بفروشی نباش. خجالت بکش…

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۱:۴۷ ق.ظ  

  • mehdi

    moosavi dooset darim/piroozi nazdik ast/mardom ba shoma hastand

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۰۰ ب.ظ  

  • مهران

    من خاهش میکنم از همه که رنگ سیاه هم به احترام شهدای سبز که در راه این خاک آریایی نا جوانمردانه به شهادت رسیدند(چون بدون سلاح میجنگیدند) استفاده کنند. مطمئن باشید امسال بیشتر میاند بیرون.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۰۳ ب.ظ  

  • mohandes

    مانیز با شما خوبانیم پس همه به پیش بر ضد استبداد ودفاع از افکار امام خمینی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۰۶ ب.ظ  

  • من

    درود بر شما

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۲۷ ب.ظ  

  • بسیجی طرفدار حق

    من یک بسیجی ام ، و خطاب به کسانی که به سبزها توهین میکنند میگویم که خواهش میکنم کمی ادب داشته باشید.
    وخطاب به سبزها عرض میکنم که شما را به خدا این گستاخی ها را به پای همه بسیجی ها نگذارید………..

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۳۲ ب.ظ  

  • بسیجی طرفدار حق

    خواهش میکنم گستاخی بعضی افراد به اصطلاح بسیجی را به پای همه بسیجی های واقعی نگذارید………………از طرف یک بسیجی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۳۴ ب.ظ  

  • سبز ملایری

    در حال حاضر فقط اطلاع رسانی مهم است

    خرداد سبز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۳۹ ب.ظ  

  • به دنبال اسلام واقعی

    یکی از دوستان گفته
    باز اقایون می خواهند کارو کاسبی مردم رو خراب کنند تازه یه مدته که بازار جان گرفته اگر چنین کاری کنند خدا لعنتشون کنه
    اقا به نظر من باید کلا بازار این مملکت تعطیل بشه تا شما و امثال شما بفهمند این ظالمان دارند چه کار ها که نمی کنند.
    خود من رو از مخابرات با کمال پرویی انداختن بیرون به خاطر خصوصی شدن و من الان بیکارم کی جواب می ده ؟؟؟
    اینه حکومت عدل علی تون؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۴۷ ب.ظ  

  • داوود

    دوستان عزیزم!
    مطمئنا آقایان موسوی و کروبی به خوبی میدانند که حکومت مجوز راهمپیمایی به جنبش سبز نمیدهد.
    این درخواست مطرح شده که رسما به حکومت اعلام شود جنبش قصد راهپیمایی و تجمع دارد و چه مجوز صادر شود و چه نشود جنبش طبق اصل ۲۷ قانون اساسی آنرا به انجام میرساند.
    حکومت با برخورد با مردم در خیابانها به بهانه مبارزه با بدحجابی در حال برافروختن مردم برای حضور گسترده تر در خرداد امسال است
    ضمنا اگر مجوز صادر شود راهپیمایی روز ۲۲ خرداد خواهد بود و در صورت عدم صدور مجوز روزهای ۲۵ و ۳۰ خرداد نیز تجمعات اعتراضی برگزار خواهد شد. وقتی همه باهم بیاییم هیچ نیرویی نمیتواند جلوی مارا بگیرد .
    نکته مهم در تجمعات مسالمت آمیز و بدون خشونت بودن آنهاست.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱:۱۲ ب.ظ  

  • سبز شفاف

    یکی از دوستان می خواست که آقایان موسوی و کروبی بگویند در روزهای خرداد ماه کجا، چه وقت و چگونه باید رفتار کرد.

    پیشنهاد می کنم که در «کلمه» صفحه ای باز شود و با اشاره به محتوای گفته های آقایان کروبی و موسوی از مردم بخواهید پیشنهاداتشان را در مورد چگونگی راهپیمائی های خرداد بویژه ۲۲ خراد بیان کنند. و « کلمه بطو ر شفاف جمع بندی ازاین پیشنهادات را ارائه دهد.

    برای مثال فکر کردم چطور است اگر در روز ۲۲ خرداد همه از خانه هایشان بیرون آیند( برای هر ناحیه میشود در آخرین فرست زمانی مشخص کرد) ودر مسیر ی که دلشان می خواهد براه افتند با چند برک سبز در دست. در این صورت،بطور کلی کار برای امنیتی ها مشکل خواهد شد.

    دیگر اینکه از همین امروز هر کس در محل کارش بررسی کند که آیا امکان دارد که در ۲۲ خرداد بجای رفتن سر کار به خیابان ها رفت. اگر این زنینه موجود است ترتیب آن را بدهد.

    همگان می دانند که همانطور که آقای موسوی گفتند باید معلمین و مزد بگیران جنبش سبز را از آن خود بدانند.

    در،قانون اساسی نیازی به گرفتن اجازه راهپیمائی نیست. آنچه که در کشور های دیگر نظیز فرانسه هم معمول است اینست که
    به شهرداری محل روز ،ساعت و مسیر راهپیمائی اطلاع داده می شود تا اگر احتمالا اگر آن روز یا آن مسیر قبلا از طرف گروهی دیگر رزرو شده باشد، اشکال ایجاد نشود. و شهرداری پلیس را در جریان می گذارد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۲:۱۰ ب.ظ  

  • ناشناس

    من سبز سبز سبزم!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۲:۱۱ ب.ظ  

  • ناشناس

    سلام

    با عرض خسته نباشید خدمت شما عزیزان

    من به عنوان یک جوان همانطور که سال گذشته به شما دو عزیز اعتماد کردم و به پای صندوقهای رای رفتم
    و به شما رای دادم هنوز با همان شور وشوق منتظر حرکت جدیتری از طرف شما دوستان هستم که در مقابل این ظلم و
    ستمی که بر مردم روا داشته اند ایستاده و لز حقوق ملت دفاع کنید تا نام نیکی از خودتان در تاریخ
    این مملکت به یادگار بگذارید خواهشمندم امید مرا نا امید نکنید که جوانیم بیش از این نابود نشود
    و امیدی به آینده داشته باشم که شاید بهتر از این چند سال گذشته باشد واین را بدانید که حافظه تاریخی
    مردم ایران فراموش نخواهد کرد کسانی که بامردم بودند چگونه مورد عزت واحترام آنها قرار گرفتند و کسانی
    در مقابل مردم قرار گرفتند چگونه با خواری و ذلت مواجه شدند و دیگر نامی نیز از آنها باقی نمانده
    سعی کنید در صف دیکتاتورها قرار نگیرید یا از دیکتاتورها حمایت نکنید که پاسخ سختی خواهید گرفت ممنون
    در خرداد سبز منتظر حضور سبز شما هستیم به امید پیروزی ایران وایرانی
    VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
    ما بیشماریم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۲:۲۴ ب.ظ  

  • جواد حمیدی

    تقریبا همه نظرات فوق را خواندم. متاسفانه در بین اغلب این نظرات که توسط اعضای تشکیلات اینترنتی و تبلیغاتی صهیونیست به نام مردم ایران ارسال شده است – برخی نظرات هم توسط افراد ساده دلی نوشته شده است که هنوز در چنگال تبلیغاتی ضد ملی و ضد ایرانی دشمن اسیرند و با اینهمه وابستگی و هماهنگی جریان فتنه با دشمنان این ملت- بصیرت لازم نیافته اند. هنوز اندیشه های سکولار و التقاط که همگی مغایر اندیشه ها و خط امام ره است را در این بین درک نکرده اند. هنوز شک نکرده اند که چرا جریان منحرف و ضد ملی آقایان تا این حد خوشایند سران اسرییل و انگلیس و امریکا است.
    نویسنگان بزدل صهیونیست که از قلب فلسطین اشغالی با پیامهای اینترنتی هواداری جنبش سبز می کنند را دعوت می کنم حتما در ایام خرداد در تهران آفتابی شوید . قول می دهیم به خوبی از شما پذیرایی کنیم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۲:۴۶ ب.ظ  

  • gol

    با سلام بیش از این که برای خبر زحمت کشیده شود، برای ساختن نظرات افراد زحمت کشیده می شود

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۳:۰۳ ب.ظ  

  • سبز شفاف

    نظرات یک دختر سبز و دوست دیگر، باشمام آقای…جدا مرا تحت تاثیر و بفکر واداشت.

    ما بسیاریم و چون بسیاریم نیاز به همفکری و همگرائی داریم واین ماه خرداد از اهمیت ویزه ای در تبلور این همجوشی دارد.

    ۱ _ تقاضای گرفتن مجوز یک اشکا ل اساسی دارد و آن اینکه چون گرفتن مجوز در قانون اساسی نیست، پس جواب رد دادن به هر تقاضائی هم که در قانون نیامده، اشکال قانونی پیدا نمی کند ودست همه را می بنندد. پس جدا باید از مجوز گرفتن، که قانونی هم نیست خود داری کرد.

    ۲ – پس اگر قبول کنیم که نباید تقاضای مجوز کرد، باید همه مشغول شده چون نظرات یک دختر سبز پیشنهاداتشان را ارائه دهند:

    دو حالت وجود دارد یا محل وساعت راهپیمائی مشخص می شود یا نمی شود. باید دید کدام انتخاب آمدن بی شمار ما را امکان پذیر تر می کند.

    حال این انتخاب از طرف آقای موسوی باشد یا از طرف نظر سنجی در «کلمه».

    ۳ – برای مثال روشن است که ایده ال، اعتصلب عمومی در روز ۲۲ خرداد است ولی باید از همین امروز امکانات و آمادگی آنرا بررسی کرد.

    ۴ – نمی دانم آیا توانسته ام حتی زره ای به دو ست عزیز « با شمام..» آرامشی بدهم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۳:۱۴ ب.ظ  

  • مردم سبز

    شما باید به راهی که در آن افتادید و منجر به بگشت امید به مردم شد ادامه دهیدبه امید خدا موفق
    می شوید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۳:۲۴ ب.ظ  

  • سینا _ کرج

    برای راهپیمایی ۲۲ خرداد مسیر تعیین کنید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۳:۲۶ ب.ظ  

  • هدف از آلمان

    در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد تا در صورت دادن مجوز راهپیمایی،در سطح ملی مردم به شرکت در این راهپیمایی دعوت شوند و در غیر این صورت برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با تنوع و تکثری که شبکه های اجتماعی دارند به صورت مسالمت آمیز جریان اطلاع رسانی صورت گیرد.

    آقایان موسوی و کروبی ! این چه کاری است که شما پیشاپیش به استقبال ” ندادن مجوز راهپیمایی ” می روید؟ بصیرت مبارزاتی هم خوب چیزی است. شما می توانستید رهنمودهای بهتری در صورت اخذ مجوز راهنمایی به مردم بدهید و مردم را در انتخاب روش مبارزاتی در صورت عدم صدور مجوز آزاد بگذارید. مردم این کارهای حداقلی را که شما غالبا پیشنهاد می کنید می دانند و همه روزه و به خوبی انجام می دهند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۳:۴۰ ب.ظ  

  • کامی

    به امید آزادی ایران زمان…

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۳:۴۲ ب.ظ  

  • به بسیجی طرفدار حق

    برادر یا خواهرعزیزم ! ما به تمام بسیجی ها به یک چشم نگاه نمیکنیم منظور ما از بسیجی ها اونهایی هستن که در مقابل مردم می ایستند و خود رو از همه با ایمان تر و مومن تر میدونن و بقیه رو بی دین و پست و خس و خاشاک و بزغاله و …. که اگر این جوری نبود شعار بسیجی واقعی همت بود و باکری ساخته نمیشد .برادر من هم یک بسیجی بود که شهید شد . برادر دیگرم هم تا قبل از انتخابات تو بسیج بود ولی بعد از انتخابات دیگه بسیج نرفت چون میگفت دوست ندارم مجبور به ایستادن در مقابل هم وطنانم بشم .و حتی در راهپیمایی ها هم همراهمون شد و در برابر کسایی هم که جوونا رو میزدن می ایستاد . بسیج قبلا حرمت داشت ولی حالا مایی که خانواده شهیدیم شدیم ضد انقلاب و یکی از فامیلامون که جنگ و جبهه رو مسخره میکرد و به بچه مومنا و انقلابی ها فحش میداد ،شده رییس پایگاه بسیج که اتفاقا اون پایگاه در سرکوب گویا خیلی زحمت کشیده !!!!!!!! میبینید چقدر این انقلاب منحرف شده ؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۴:۲۲ ب.ظ  

  • s@bz

    لطفا مسیر راهپیمایی و ساغت شروع آن اطلاع رسانی کنید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۵:۳۴ ب.ظ  

  • فریاد

    دوستان عزیز

    توجه کنبد مسایل گفته شده در این جلسه تاکیدی بر حضور سراسری مردم در صحنه است . گرفتن مجوز راه قانونی است که آقایان تاگزیر از طرح آن هستند تا گزمه بدست دشمنان ندهند و مطلب را درک کنید و در صحنه حاضر شوید
    به امید ایرانی سبز سبز
    یا علی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۵:۵۸ ب.ظ  

  • مسعود

    الله اکبر های شبانه فراموش نشه. کافیه توو هر محله فقط یک نفر شروع کنه، مطمئن باشین همه بهش اضافه میشن.
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۶:۰۳ ب.ظ  

  • sabz

    دوستان شعار نویسی و اطلاع رسانی برای ۲۲ خرداد سبز.از همین حالا.نباید بذاریم دو روز آخر
    جنبش سبز هر چند وقت یک بار باید به صورت مسالمت آمیز جنبه ظاهری و عمومی خودش رو هم نشون بده
    خواهش میکنم اطلاع رسانی کنید
    هر جا که میرید
    خرید، پارک…………البته همه این کارها با حفظ امنیت شخصی
    ما بچه های دانشکده فنی تهرام مرکز مدت هاست این کارها رو شروع کردیم
    ۲۲ خرداد سبز همه با هم هستیم.با آرزوی سلامتی برای تمامی سبز ها که دلشون برای ایرانی آزاد می تپه!

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۶:۲۱ ب.ظ  

  • nazanin

    بچه ها خواهشا فعلا ایراد گیری رو بذاریم کنار.با حداقل مشترکات هم کنار بییم

    خرداد ماه ،ماه وحدت ما سبز ها با همه تکثر گرایشه

    ۲۲ خرداد ما هم می آییم
    یا حسین میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۶:۲۶ ب.ظ  

  • محمد

    به فکر زندانی هایی مثل نوری زاد و زید آبادی و …… باشیم
    این نشانه شرف انسانی ماست
    ۲۲ خرداد سبز تر از همیشه

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۶:۲۸ ب.ظ  

  • باقری

    با سلام
    ای کاش می فهمیدید دارید چی کار می کنید و با دست خوتان تیشه به ریشه نظامی که متعلق به مردم است می زنید فقط به خاطر اینکه مردم به شما نه گفته اند. دریغ و افسوس که کسانی این حرکت را رهبری می کنند که ادعای روشنفکری و آزاد اندیشی دارند اما خود از همه متحجر تر بوده و در آداب و سنن قبیله ای گیر کرده اند و از همه دیکتاتورتر هستند.
    می دانم که درچ نمی شود اما مام مامور به وظیفه ایم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۶:۳۳ ب.ظ  

  • ناشناس

    اقا جواد حمیدی اگه توهم اسراییل و امریکا و انگلیس و این حرف ها نبود شما و امثال شما چطوری بر این مردم حکومت می کردید؟؟؟
    بسته این همه یاوه گویی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۷:۴۲ ب.ظ  

  • یک جانباز

    با سلام خدمت یاران صدیق امام و خادمان راستین ملت سبز ایران آقایان موسوی و کروبی
    به باور من حضور سبز ملت در نماز جمعه ۱۴ خرداد بهترین تریبون برای رساندن فریاد انزجار ملت از دولت دروغ است.
    پس لطفا ۱۴ خرداد را روز اعتراض قرار دهید.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۷:۴۳ ب.ظ  

  • سید فرزام سبز دل

    با سلام خدمت پدرم میرحسین موسوی و کروبی عزیزوتمام سبزهای داخل و خارج کشور.یک سوال از کلمه داشتم:
    حالا که مجوز تاسیس حزب به آقای موسوی ندادن میشه از طریق سایت شما طرفداران و رای های آقای موسوی و کروبی رو سازمان دهی کرد؟یعنی هر کی میخواد به این دو عزیز رای بده با مراجعه به سایت شما و ثبت مشخصات خود مثل شماره ملی و نام پدر و سن و سال رای بده؟

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۸:۱۱ ب.ظ  

  • علی

    معنی این جمله “در غیر این صورت برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با تنوع و تکثری که شبکه های اجتماعی دارند به صورت مسالمت آمیز جریان اطلاع رسانی صورت گیرد” چیست

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۸:۱۳ ب.ظ  

  • سوسن

    گلویم به بغضی آبستن است و میرود که یکساله شود
    شاید این بغض هلهله شادی باشد
    که می بایستی پس از انتخابات در غریو شادی هموطنانم گم می شد
    شاید آهی فرو خورده باشد
    از دیدن کمر خمیده و چهر ه چروکیده پیرمردی ایلامی که اشک هایش
    در شیارهای چهره راه می جست و فرزندش به گلوله جان باخته بود و
    مجوز دفنی در دست داشت مبنی بر نارسائی کلیه
    شاید فریاد دادخواهی باشد
    بخاطر نگاه رو به خاموشی ندا ، که در گلویم شکسته است
    شاید شیونی باشد که خاموش کردند
    درعزای ترانه ، سهراب ، محسن ، کیانوش ، …فرزاد و شیرین
    اما این بغض از هر جنسی که هست
    اگر متولد نشود راه گلویم را خواهد بست ، خفه ام خواهد کرد
    پس باید این بغض را بشکنم اگر به فریاد نه
    پس به سکوت در راهپیمایی خردادماه

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۹:۲۶ ب.ظ  

  • صمد

    درود بر کروبی و موسوی مردان شجاع و با استقامت

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۰:۴۵ ب.ظ  

  • علی

    سلام
    فکر می کنم راهپیمایی را تجربه کرده ایم و مناسب نیست.برای ۲۲ و ۲۵ خرداد اعلام اعتصاب را پیشنهاد می کنم

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۰:۵۱ ب.ظ  

  • mohammad

    این حکومت غیر قانونی وحکومتی که فقط ظاهری از اسلام را یدک می کشد و از مناسبت ها با یک آرایش مهندسی شده صف آرایی های کاذب را شکل می دهد و عکس یادگاری می گیرند و روزها و هفته ها بر روی ذهن هایی که تنها دسترسی به اطلاعاتشان فقط همین رسانه های دوروغین میلی است کار می کنند، خوب است برای مهمترین مناسبت این روزها یعنی رحلت امام برنامه ریزی شود (مثلا برای سخرانی سید حسن خمینی)

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ ۱۰:۵۴ ب.ظ  

  • سبز ایرانی

    دوستان سبز! حاکمیت همین را می خواهد که آقایان موسوی و کروبی دستور شرکت در راهپیمایی بدون مجوز را بدهند تا آنها برای دستگیری ایشان بهانه پیدا کنند.
    وقتی ایشان می گویند برای ۲۲ خرداد مجوز می گیریم یعنی اگر نگرفتیم هم قرارمان ۲۲ خرداد است. ما باید پیام را درست دریافت کنیم.
    و اما…
    از آقایان موسوی و کروبی درخواست دارم که شخصا برای اخذ مجوز به وزارت کشور مراجعه نمایند و روز و ساعت مراجعه زا از طریق منابع موثق به اطلاع مردم برسانند تا با تجمع در مقابل وزارت کشور آن وزارتخانه را برای صدور مجوز تحت فشار بگذارند تا احتمال صدور مجوز کمی از صفر بالاتر برود. ضمناً‌ همان تجمع هم بسیار تاثیر گذار خواهد بود و کسی هم نمی تواند مزاحمت قانونی برای ایشان ایجاد نماید چرا که دعوتی برای تظاهرات نکرده اند، بلکه مثل هر شهروند ایرانی برای کار اداری به یک اداره مراجعه نموده اند.

    ما بیشماریم، حتی اگر دشمن شمردن بلد نباشد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۱۲:۱۵ ق.ظ  

  • یه پیشنهاد

    دوستان ۲۲ خرداد ,شنبه است تا ۳۰ خرداد که یکشنبه است می شه ۹ روز.به نظر من توی این ۹ روز هر روز یه ساعت مشخص به صورت پراکنده راهپیمای آرام شروع بشه و به چند جا ختم بشه .اینطوری تمرکز برای سرکوب کردن رو از دست می دن.لازم نیست توی ۳ روز باشه اونم یه جای مشخص.
    همزمان طرح ترافیک سبز هم می تونه نظم و حرکت سریع اونا رو کاملا از هم بپاشونه , لازم نیست کسی بوق بزنه یا از پنجره بیاد بیرون فقط ترافیک درست کنید, همه شهرو که نمی تونن ببندن.

    م.شیراز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۱۲:۵۹ ق.ظ  

  • ناصر

    همانطور که چندی پیش نیز نگاشته بودم جنبش سبز نیاز به رهبر ندارد . یکی از مصائبی که مردم ما در تاریخ خود و به خصوص در دهه های اخیر دچار آن شده اند ، قهرمان پروری است .
    ملت ما برای رسیدن به آرمانهای خویش همواره خود را نیازمند وجود یک شخصیت منجی می دانسته و بدین جهت در طول سنوات متمادی به خلق شخصیتها یی با خصوصیات مورد نظرش پرداخته است . هر چند پرورش چنین افرادی در اکثر مواقع باعث تسریع در روند نهضتهای مردمی بوده است ، ولی بدلیل کاریزمای خود ساخته ی آنان ، رفته رفته این اشخاص به صورتی غیر ملموس در برابر روند حاکمیت مردم قرار می گرفته اند .
    در قریب به اتفاق جنبش های ملی این سرزمین رهبر یا رهبران ملی در بحبوحه ی مبارزه تبدیل به انسانهای برتر شده اند . آشکار است که هدف این نوع حرکات ، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود بوده است که این یقینا با صنم پروری منافات دارد .
    به یاد دارم که در هنگام ارتحال حضرت امام گزارشگر رادیو بی بی سی از تهران چنین خبر می داد که مردم ایران در عزای رهبرشان هر چه می توانستند ، کردند . او اضافه کرد : مردی از دنیا رفت که حرفش قانون بود . آنانکه سالهای اول انقلاب و حضور ایشان را به خاطر دارند ، می دانند این سخن خبرنگار بی بی سی گزافه نبود . اما آیا باید به این جمله مباهات نمود و یا از آن اظهار سرافکندگی کرد ؟
    بنده ی حقیر افتخار دارد که در مکتب آن پیر فرزانه عمر سپر کرده است ، تا زنده ام از اینکه رهبری چون او داشته ام به خود می بالم ، اما همه ی اینها باعث نمی شود که جایگاهی فرا قانون برای آن عزیز سفر کرده قائل باشم . واقعیت این است که امام راحل در دوران حیاتشان اعمالی خلاف قانون انجام داده اند که خود نیز بدان معترف بوده و پس از پایان جنگ همه از جمله خویشتن را به قانون مداری توصیه فرموده اند . درست است که اگر نگویم آحاد جامعه ولی قریب به اتفاق مردم نه تنها خرده ای بر او نگرفتند که هیچ او را بر این کار محق هم می دانستند . انحراف از همین جا آغاز میگردد ، وقتی مردمی عدول از قانون را توسط هر کسی که باشد مذموم نشمارند با دستان خود زمینه های استبداد را فراهم می آورند.
    امروز اگر عده ای با عنوان بسیجی حاضرند خون هم وطن را خود قربه الی الله ، به طرفه العینی بر زمین ریزند به دلیل عشقی است که به آقای خامنه ای دارند . با چشمان خود دیده ایم که آنان آماده اند بی چون و چرا برای حفظ شان ولی امرشان به هر اقدامی دست زنند ، منظور من از بسیجی آنان که آب و نان ، جاه ومقام و یا ارضای حس اقتدارطلبی خویش را در دفاع از ولایت می دانند ، نمی باشد . اینان خود را سربازان گمنام امام عصرمی دانند . این بلای خانمان سوز بت پرستی است ، آیا می توان تصور کرد که طرفداران چنین پنداری برای قانون اساسی به اندازه ی پشیزی ارزش قائل شوند ؟ آیا وقتی کسی از فره ایزدی برخوردار است می تواند مطیع قانون باشد ؟ آیا در چشم طرفداران حاکمیت فعلی جایگاه رهبر با یک دانشجو ، معلم ، استاد دانشگاه و حتی یک مرجع یکی است ؟
    اسطوره سازی سمی مهلک و بلای جان مردم سالاری است . اگر امروز از موسوی قهرمان بسازیم و راه حل تمام مسائل را از او بخواهیم ، همان اشتباهی را مرتکب شده ایم که در سال ۵۷ به انجام آن افتخار می کردیم .ارادت بی منطق و افراطی از ما همان خواهد ساخت که از چماق بدستان حاکمان فعلی ساخته است . ما باید یاد بگیریم و بدانیم که کروبی ، موسوی وخاتمی تنها عضوی از اعضاء جنبش سبز هستند و رجحانی بر دیگران ندارند .
    اما همه ی اینها باعث نمی شود که گمان کنیم جنبش به مدیریت نیز نیاز ندارد ، برعکس به قول آقای عبدی هر حرکتی که مدیران آن به وظایف خود عمل نکنند منجر به هرج و مرج خواهد شد . شما این آنارشیسم را در روز قدس ، ۱۳ آبان ، عاشورا و حتی در ۲۲ بهمن در شعار و رفتار مردم به وضوح لمس کرده اید .
    آقای موسوی ، نخست وزیر محترم حضرت امام ، ۵ سال پیش که از آمدن امتناع کردید و نتیجه ی نیامدنتان فاجعه ای به نام احمدی نژاد شد از شما دل چرکین شدم ، گمان می کردم به ملت خیانت کرده اید . اما مسائل پس از انتخابات برای من و بسیاری از مردم ایران روشن ساخت که آنان که زمان حضور امام راحل شما را بر نمی تابیدند ، تغییر جایگاهشان نیز سبب تعویض رویکردشان نشده است .
    اگر چه اکنون به خودداری تو در انتخاب ۸۴ خرده نمی گیریم اما امروز شما خواسته یا ناخواسته مجبور به مدیریت این جنبش هستید . مردم شما را برای این امر مهم انتخاب کرده اند و هرگز شما را به خاطر اهمال در انجام این مسئولیت و یا خدایی ناکرده فرار از آن نخواهند بخشید . ما رجاء واثق داریم که حضرتعالی در حد توان به اعمال مسئولیت محوله بپردازید و امید مردم را به یاس مبدل نسازید .
    جناب موسوی ما از شما می خواهیم اگر قرار است راهپیمایی انجام شود ، مکان و زمان آنرا مشخص نمایید . اگر قرار است دست به اعتصاب بزنیم ، تاریخ آن را تعیین بفرمایید . اگر قرار است الله اکبر بگوییم ، بگوئید در کدام شب و چه ساعتی باید انجام وظیفه کنیم . اگر قرار است بادکنک یا بادبادک سبز به آسمان روانه کنیم ، در چه لحظه ای و حتی با چه شعاری دست به عملیات شویم .
    ما از مدیر جنبشمان توقع داریم به صورت صریح و شفاف اعمال مدیریت نماید . اگر ما را در ساعتی معین به ضیافت آب گوارا در منزل خود بخوانید ، یقین بدانید با دیده ی منت پذیرا خواهیم بود . راستی آیا حاکمان فعلی مردمی را که قصد خانه ی تو کرده اند را نیز به صرف باتوم و شوکر و یا گلوله پذیرایی خواهند کرد ؟ !!!
    صبر و استقامت تا صبح ظفر

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۱:۳۸ ق.ظ  

  • تپش سبز

    سلام به همه سبز اندیشان
    هر وقت قبول کردیم که با حرکات انفعالی و یک شبه نمی توان پیروز شد و جنبش باید با حوصله وعقلانیت پیش رود می توان به پیروزی امیدوار بود.
    دوستان قبول کنید جنبش در حال حاضر جنبش نخبه هاست و تا به جنبش توده ها تبدیل نشود پیروزی محال است بنابر این دنبال توده ای کردن ( همگانی کردن) جنبش بروید و با طولانی شدن عمر حکومت فعلی نومید نشوید چرا که ما بر حقیم و هر حرکتی که مبتنی بر حق باشد نیاز به پشت سر گذاشتن امتحانات سخت دارد
    مقاوم باشید صبور باشید از فرصتها برای آگاهی عموم مردم استفاده کنید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۴:۴۳ ق.ظ  

  • محمدحسین

    سلام. من خیلی با پیشنهاد رفیق عزیز «سبز ایرانی» موافقم. یعنی با بخش اولش که مربوط می شه به مراجعه حضوری و شخصی میر و شیخ به وزارت کشور …. ضمنا با این ایده مخالفم که اینجور اعمال یعنی سر خم کردن در مقابل …. به نظر من مهم ترین و مهم ترین درسی که جنبش سبز واسه ما جماعت ایرانی می تونه داشته باشه صبر کردن حین فعالیته. شخصا زمان درازتری رو از دو سه ماه و یک سال برای پیروزی سیاسی جنبش می بینم. بنابراین باید صبور بود. و امیدوار. یه امید خفن رو باید برای الان و آینده آماده کنیم، همونطور که از اواسط ۸۴ می گفتیم :«فقط منتظر روزی ام که این احمدی نژاد ۴ سال دیگه بره».
    به امید دوستی همه با همدیگه

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۵:۵۰ ق.ظ  

  • محمدحسین

    ضمنا هرچند مساله اصلی سیاسی کشور ما فعلا دولت و رئیس غیر قانونی آن است و هرگونه تلاشی در جهت منحرف کردن ضدیت ها به افراد دیگر به نظر من نتیجه خوبی ندارد، اما فکر می کنم بد نباشد امسال در صورت وجود شرایط مناسب، نمایندگان (به جای لفظ رهبران) جنبش سبز کمی هم مخالفت خود را به سوی حامیان و تایید کنندگان این دولت غیر قانونی در سطوح بالاتر از دولت ببرند؛ و حداقل اهمیت این عمل آن است که از یاد نبریم که همه باید در معرض نقد باشند.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۶:۰۶ ق.ظ  

  • hadi

    حکومت استبداد تمام تلاش خود را برای رعب و وحشت و تحریف آراءجنبش انجام داده و امروز تنها چیزِی که انها را می ترساند و وادار به عقب نشینی و شکست می کند حضور مردم است. من و خانواده ام شرکت خواهیم کرد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۱۰:۳۹ ق.ظ  

  • علی سبز اندیش

    بر طبق اصل ۲۷ قانون اساسی برگذاری تجمعات و تظاهرات مسالمت امیز اشکالی ندارد هدف مهندس موسوی از گفتن کرفتن مجوز از حاکمیت در واقع یک هشداری است به حاکمیت
    در ضمن باید مسیر تظاهرات و ساعت ان مشخص شود تا مثل ۲۲ بهمن مردم سبز سردرگم نشوند مثلا برای غرب تهرانی ها از دانشگاه تهران به سمت ارادی برای شرق تهران از دانشگاه علم وصنعت برای نقاط دیگر هم همینطور
    دوستان کرجی و بچه های دانشگاهای کرج خواهشن به تهران بیایند و از تجمع در داخل کرج و دانشگاها جدا خودداری کنند
    دیوار نویسی باید گسترده باشد تا در مردم روحیه سبز را تقویت کند
    در شهرهای دیگر مسیر و ساعت مشخص شود از دانشگاهیان سراسر کشور خواستارم خودشان در دانشگاها تجمع نکنند و همه در صف مردم در خیابان بیایند اما تا قبل ۲۲ خرداد داشنگاها باید سبز شود
    به نظرم ساعت ۵ بعدظهر بسیار مناسب است چون همه از سر کار برگشتن و دانشجویان اکثریت کلاسهایشان تمام شده یادمان هست که در ۲۲ خرداد پارسال ساعت تظاهرات عصر بود که موفق امیز بود
    تظاهرات باید بعد از ۲۲ خرداد ادامه پیدا کتد و مطمئتن باشید هر روز جمعیت بیشتر میشود
    شب قل ۲۲ خرداد باید ندای سبز الله اکبر طنین انداز شود این کار باید توسط همین روزنامه های داخل با نوشتن مقاله به طور غیرمستقیم اشاره شود و تبلیغ از طریق سایت ها
    مسئله بعدی شعارها است باید شعارها به خواسته های جنبش توجه شود

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۱۰:۴۹ ق.ظ  

  • ناشناس

    قتل عام و گور دسته جمعی ۴۰ ایرانی در ترکیه
    ملت ایران
    بنا به گزارشات رسیده دیروز
    پلیس امنیتی ترکیه به قتل چهل مهاجر ایرانی
    و مدفون کردن آنها در گوری دسته جمعی اعتراف کرد
    که بدون شک انسان را به یاد کشتار ارامنه عزیز می اندازد
    دولت ترکیه باید پاسخگوی این جنایت فجیع باشد
    و دولت ایران باید به شدت پی گیر این جنایت ترک های عثمانی جلاد باشد

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۱۰:۵۵ ق.ظ  

  • سبزه زار

    با توجه به اینکه در روز ۲۲ خرداد هم مثل بقیه روزها که جنبش سبز قصد راهپیمایی و اعتراض داشت ، شهرها تبدیل به پادگان های نظامی میشن ، بهتره که مردم برای نشان دادن اعتراض خود در این روز همگی از خانه ها خارج شوند و حتی با خودرو و به هر شکل ممکن در خیابان ها حاضر شوند .
    یعنی حتی در صورت عدم امکان برگزاری راهپیمایی ، مردم با خروج از منازل در یک بازه زمانی مشخص اعتراض خود را نشان بدهند .

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۱۱:۰۴ ق.ظ  

  • ناصر

    لطفا دلیل درج و سپس حذف کامنت را توضیح دهید.
    صبر و استقامت تا صبح ظفر
    ==
    کلمه: کامنت شما روی سایت است شاید به خاطر اقدامات اخیر گروه فنی سایت برای ارتقای ایمنی سایت باشد.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۱۲:۵۷ ب.ظ  

  • reza

    ۲۲ خرداد از امام حسین تا آزادی اطلاع رسانی کنید
    ساعت ۵

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۲:۴۱ ب.ظ  

  • فرشاد

    زنده باد ازادی

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۲:۵۲ ب.ظ  

  • سین سبز

    “اگاهی بخشی استرتژی جدید جنبش سبز”
    میرحسین موسوی

    حالا مهمترین و حساس ترین زمان در زمینه اگاهی بخشی و اطلاع رسانیه

    ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم… ۲۲ خرداد سبز

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۴:۳۶ ب.ظ  

  • ARTX

    ما شرکت میکنیم شما چطور

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۹:۳۷ ب.ظ  

  • ali

    من میدانم که افرادی هستند که حتی میترسند اطلاع رسانی کنند به اون افراد میگویم فقط اون افراد نیاز نیست تشویق به راهپیمایی باشه فقط این را بگوید که حجت الاسلام کروبی و مهندس موسوی برای ۲۲ خرداد تقاضای مجوز کردهاند همین بس است

    یا حسین میر حسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۱۰:۳۳ ب.ظ  

  • حمید

    با سلام

    من در زمان انقلاب سرباز بودم. اعتصابات شهر تهران را مثل شهر ارواح کرده بود. این باعث شده بود که حتا فرماندهان هم در مورد آن زم‌زمه میکردن. مردم را دست کم نگیرید.

    شما و تمام ملت ایران میدانند که “مجوزی” داده نمی‌شود. اصلا ما برای اینکه “مجوزی” نمیدهند می‌خواهیم تظاهرات کنیم. می‌خواهیم “حقمان” را بگیریم. “کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من”

    من از پیشنهاد آقا یا خانم “ایران دوست” استقبال می‌کنم. اگر اعتصاب کنیم دیگر خیال شما هم راحت میشود. کسی‌ در خیابان کشته نخواهد شد. شاید این تنها “رأی مردم” باشد که “نظام الهی” نتواند با آن مقابله کند. اعتصاب “لرزه” بیشتری بر کمر “نظام الهی” خواهد بود. آنوقت شاید بفمند که “یک من ماست چه قدر کره میده”.

    اعتصاب، اعتصاب

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ ۱۱:۲۷ ب.ظ  

  • نادر

    شما میدانید در حال اضطرار خوردن گوشت میت مباح است .در شرایط امروز که دهانها حق خواهی بسته وحضور مردم سبز ممنوع وتریبون شما شکسته ویاران شما در بند اند بهتر نیست که از همه امکانات در دسترس مانند قبل از انقلاب که استفاده از ان مباح بود استفاده نمائید واطلاع رسانی واگاهی بخشی نمائید

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۶ ۱:۴۸ ق.ظ  

  • ناشناس

    همون بهتر که شما سبزی ها زمان الله اکبر با هم بزارید. تجمعاتتون رو توی۹ دی و ۲۲ بهمن دیدیم.

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۶ ۵:۴۰ ب.ظ  

  • نازنین

    یا حسین میرحسین

    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۳/۰۶ ۱۰:۰۷ ب.ظ