کلمه:جمعی از اصلاح طلبان آذربایجانی در دیداری که با میرحسین موسوی داشتند دیدگاه های خود را در ارتباط با مباحث مربوط به جنبش سبز،جریان اصلاح طلبی،دغدغه های اقتصادی و مسائل ملی و منطقه ای بیان نمودند.
به گزارش خبرنگار کلمه، تاکید ویژه اصلاح طلبان اذربایجان شرقی در این دیدار بر مواردی از قبیل: وضعیت رسانه ای جنبش سبز، راهکارهای جدید برای ارتباط بدنه جنبش با رهبران، تعامل احزاب اصلاح طلب با مردم، مسائل ویژه منطقه ای، نقش دین و اخلاق در مباحث مربوط به جنبش سبز و… بود که مهندس موسوی مطالب مبسوطی را در این زمینه ها و سایر مسائل حساس روز بیان کردند.
به گشایش فضای رسانه های آزاد خوش بین نیستم
مهندس موسوی با توجه به وضعیت رسانه ای جنبش سبز با اشاره به محدودیت های موجود، فضای مجازی را در شرایط فعلی مناسب ترین امکان برای تبادل اخبار و کسب اطلاعات دانست و افزود: در وضعیت حاضر به گشایش فضای رسانه های آزاد خوش بین نیستم.
به خوب خوب گفتیم و بد را بد دیدیم
نخست وزیر دوران دفاع مقدس ضمن اشاره به حضور نحله های فکری گوناگون در جنبش سبز، به لزوم حرکت جمعی و تقویت تعامل و تکیه بر مشترکات با حفظ مواضع تاکید کرد و گفت: ما در یک چارچوب اخلاقی حرکت می کنیم و بدین سبب جنبش سبز در هر حادثه ای به دور از تعصب، به خوب ، خوب گفته است و بد را بد دیده است و به همین خاطر حتی هر حرکت مثبتی حتی از ناحیه ی بخش هایی از حاکمیت که تا کنون در مقابل رای و نظر مردم ایستادگی کرده اند، با رویکردی مثبت مورد ارزیابی قرار می دهد.
بهار خواهد آمد و سبزی همه جا را فرا خواهد گرفت
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنها واقع بین نیستند و گیر ادعاهایی افتاده اند که خود ساخته اند و می گویند معترضین با خارجی ها ارتباط دارند و با همین نگاه نیز بازجویی می کنند. فعلا ممکن است این نگاه آنها را متحد کند ولی نمی تواند جلوی آشکار شدن واقعیت را بگیرد، چون بر حقیقت استوار نیست.نمی توان جلوی آمدن بهار را گرفت. بهار خواهد آمد و سبزی همه جا را فرا خواهد گرفت.
جنبش سبز را نباید تنها در سطح خیابان تحلیل کرد
نخست وزیر امام با یادآوری رویدادهای پس از نتخابات ۲۲خرداد ۸۸افزود: نباید این جنبش را فقط در سطح خیابان ها تحلیل کرد. ریشه این جنبش غیر قابل انکار است. این جنبش پرده های جهل را کنار می زند. وقتی ملت در مناسبت های مختلف به اجماع می رسد، این بزرگترین دستاورد است و مهم این است که این ایده متولد شده است.
زبان ها و فرهنگ های متنوع از ذخایر این سرزمین است
زبان موضوعی نیست که با آن بخشنامه ای برخورد کرد
مهندس موسوی که بخش عمده ای از سخنانش را به تحلیل مسائل آذربایجان اختصاص داده بود با اشاره به تاریخ معاصر آذربایجان، این خطه را سرزمینی دانست که باید همواره مسائل آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و با اشاره به مکتب تبریز در حوزه مسائل سیاسی ، اجتماعی و فکری به اهمیت زبان های ملی و محلی تاکید کرد و ادامه داد: زبان ها و فرهنگ های متنوع از ذخایر این سرزمین است. زبان و بویژه زبان اوجی و شعر قابل ترجمه نیست و هر زبان ظرفیت هایی دارد که جزو سرمایه ها و ذخایر ملی محسوب می شوند و اهمیت این ذخایر فرهنگی در کشور کمتر از ذخایر مادی نیست. زبان مسئله ای نیست که با آن بشود آمرانه و بخشنامه ای برخورد کرد. رضاخان این کارها را با فرهنگ ها و اقوام کرد و شکست خورد و یکی از دلایل نفرت ملی از آن دوره به همین سیاست ها بر می گردد.
تک تک اصول مغفول و یا کنار گذاشته شده قانون اساسی باید اجرا شود
نامزد معترض دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اجرای بدون تنازل قانون اساسی و عدم اجتهاد در مقابل نص صریح قانون اساسی را تنها راه برای وحدت ملی و استیفای حقوق همه اقوام دانست و گفت: تک تک اصول مغفول و یا کنار گذاشته شده قانون اساسی باید اجرا شود و اگر مشکلی در این بین باشد به نظر خواهی عمومی گذاشته شود.
با تنوع فرهنگی برخورد مناسبی نکرده ایم
مهندس موسوی اضافه کرد: متاسفانه با تنوع فرهنگی برخورد مناسبی نکرده ایم. وی با اشاره به مسائل آذربایجان ضمن تاکید مجدد بر حرکت جمعی همراه با حفظ اصول افزود: حتی با یک شاخص مشترک می توانیم با هم و برای رسیدن به اهداف مشترک حرکت کنیم.
در هیچ جای ایران تجزیه طلبان در سطح ملی اهمیت و جایگاهی ندارند
میرحسین موسوی با اشاره به این که مسائل هویتی فقط با حفظ منافع ملی ممکن است افزود: در هیچ جای ایران تجزیه طلبان با اراده معطوف به وحدت طلبی در سطح ملی اهمیت و جایگاهی ندارند.
اصلاح طلبان آذربایجان شرقی در سفر به تهران همچنین به دیدار سید محمد خاتمی، مهدی کروبی، بهزاد نبوی و محسن میردامادی رفتند.







RSS
Facebook
Twitter
… آقایان بدانید تا زمانی که با مردم هستید ما شما را تنها نخواهیم گذاشت
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۷:۴۰ ق.ظ
“جنبش سبز را نباید تنها در سطح خیابان تحلیل کرد”
مورد توجه سبزها ی عزیز، اگر خدایی نکرده در تجمعات بعدی بدلیل جو امنیتی و پادگانی شهرها به هم نرسیدیم و نتوانستیم برغم در اکثریت بودن تجمعی داشته باشیم، همچنان بیشمار هستیم و نباید به هیچ عنوان مایوس شویم.
اطلاع رسانی و آگاهی سازی بسیار مهم است.
از اعضای خانواده خود برای آگاه سازی آغاز کنیم.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۷:۵۳ ق.ظ
در حال حاضر اتاق فکر کودتا روشهای گوناگونی را برای تفرقه افکنی در جنبش سبز ابداع می نماید و گروههای مختلف معترضان را با استفاده از نقطه ضعفهایشان از هم جدا می کند و نبود رسانه فراگیر در جنبش سبز کار را برای آنها راحتتر نموده است.
با دیدن و شنیدن شخنان و دیدگاههای مهندس موسوی و آقای کروبی و همچنین یاوران واقع بین جنبش سبز در جاهای مختلف انرژی بسیاری در پیمودن حرکت اصلاحی که شروع کرده ایم می گیرم، به امید آنکه مهندس موسوی و آقای کروبی دیدارهایشان را با روال رو به گسترشی که آغاز نموده اند ادامه دهند و امیدوارم خداوند آنها و ما را در این راه یاری نماید.
در ضمن من به عنوان یک شخص عادی از جنبش با اطلاع از فشارهای امنیتی و مخصوصا مالی که بر رهبران جنبش و بدنه آن وارد می شود و نیز آگاهی از این مورد که سبزها با توجه به بسیار بودنشان پتانسیلهای فراوانی دارند که باید به فعلیت برسد این سئوال برایم پیش می آید که آیا نمی شود به گونه ای تشکیلاتی ایجاد شود از تفکرهای گوناگون با محوریت عشق به ایران و مانع (نمی گویم دشمن) مشترک که هسته آن در خارج از کشور باشد و این تشکیلات با ارتباط با نهادهای بین المللی راهکاری برای جمع آوری کمک های مردمی و ایجاد رسانه و پشتوانه برای جنبش سبز بپردازد؟
به امید آزادی ایران و ایرانی.
یا حسین میرحسین.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۸:۰۵ ق.ظ
درود بر دلاورمردان دیار آذربایجان امیدوارم مهندس موسوی ارتباطش را با مردم سرزمین خود بیشتر از این بکند چون واقعا محدودیت رسانه ای روی اکثر مردم این سرزمین تاثیر منفی نسبت به عقاید مهندس موسوی گذاشته است
آذربایجان همیشه وامدار مردان بزرگ بوده و خواهد بود. یاشاسین میرحسین، یاشاسین آذزبایجان.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۸:۱۸ ق.ظ
آذربایجان وار اولسون ایستمین کور اولسون..
یاشاسین میر حسین موسوی عزیز
کور اولسون اونو ایستمین..
یازالار صفحه ی تاریخ د بو جملنی روشن ، عدالت اوست حسین باش ورببدی قیمت آپاردی..
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۸:۴۳ ق.ظ
درود پدر موسوی عزیزم
واقعا ازت سپاسگزارم. باید دهان شما را طلا گرفت. ممنوم که به ندای ما پاسخ دادی و با فعالین قومی هم دیدار کردید. خصوصا مردم عزیز آذربایجان. ما همه ایرانی و در کنار هم هستیم و هیچ کس نمی تواند ما را از هم جدا کند. مزدوران جیره بگیر الهام علیف خواب یک سانتیمتر از خاک آذربایجان را به گور خواهند برد. خجالت نمی کشند که می گویند شما آذری های ایرانی با این همه تاریخ و افتخار و ۲۰ و چند میلیون جمعیت بیاید برید زیر پرچم جمهوری آذربایجان ۵ میلیونی سینه بزنید!
مهندس موسوی عزیزم در شرایط کنونی دیدارهای هرچه بیشتر با قومیت های ایرانی منجمله کرد ها و بلوچ ها و مردم خوزستان عزیز ما بسیار در درگیر تر کردن این اقوام و گسترش جنبش موثر است. با تمام وجود امیدوارم شما و آقای کروبی به صورتی مبسوط تر با این اقوام در ارتباط باشید و مسائل و مشکلات آنها را در چهارچوب جنبش سبز مورد خطاب قرار دهید تا آنها این را به روشنی بدانند که آنها نیز مثل همه ما شهروند درجه اول هستند و صاحبان این سرزمین. مبادا فکر کنند کسی به آن ها توجهی نمی کند و با این تفکر فعالیتی نداشته باشند. بنده به عنوان یک تهرانی دست همه کردها و بلوچ ها و آذری های عزیزمان را می بوسم.
به امید ایرانی آزاد و آباد و ۲۲ خردادی سبز
ما بیشماریم VVVVV
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۸:۵۵ ق.ظ
با عرض سلام خدمت همه ایرانیان و بخصوص مردم غیور آذریایجان
مردم غیور آذربایجان ، مگر اسطوره و آزادمرد آذربایجان ستارخان نیست ، مگر ستارخان برای آزادی و دفاع از غیرت و میهن و ناموس قیام نکرده ، مگر تا آخرین نفس خود برای آزادی و نابودی ظلم وستم نجگیده ، مگر مردم آذریایجان در طول تاریخ همیشه تاریخ ساز نبودند .
هم اکنون ما همه مردم غیور آذربایجان باید از حرکت و جنبش آزادی بخش سبز ، خصوصاً ستارخان زمان ، جناب مهندس میر حسین موسوی و یارانش حمایت کنیم
یاشاسین آذربایجان یاشاسین آزادیخ
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۹:۱۲ ق.ظ
درود به شما
ممنون، بله ایران پازلی است از فرهنگ های گوناگون و زیبا، که با هم ایران را می سازند و بی هم بی معنا است
یاشاسین منیم ایران
ایران قشنگم
ایران سرفرازم
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۹:۲۱ ق.ظ
یا حسین میر حسین .اگر بسیجیان میدونستن احمدی نژاد چه خوابی برای رهبری دیده همین الان با جنبش همراه میشدن ولی حیف که تا وقتی که با چشم خودشون نبینن باور نمیکنن .
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۹:۴۲ ق.ظ
این دیدارها و این گفتار امید بخش است.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۹:۴۴ ق.ظ
آقای موسوی و کروبی قبل از عید گفته بودند که با مردم می خوان صریحتر صحبت کنند!این چه وضعی هست دیگه.فقط دارید حرف های معمولی می زنید و از گل و بلبل میگید!باور کنید مردم سرد دارن می شن!متوجه باشید!انقدر آهسته آهسته به خواب میریم ها!چرا از پشت پرده ی مسائل مهم پرده بر نمی دارید .از اینکه مملکت الان چه وضعیه!با این حرفای روز مره که جنبش سبز درش باز و و و کار به جایی نمیرسه(لطفا پیغامم رو بگذارید و جواب بدید لطفا)
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۰:۲۷ ق.ظ
بهار خواهد آمد و سبزی همه جا را فرا خواهد گرفت
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۰:۴۶ ق.ظ
یاشاسین آذربایجان یاشاسین ایران یاشاسین یاشیل لار
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۰:۵۴ ق.ظ
یاشاسین یاشیل لار
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۱:۰۰ ق.ظ
اذربایجان یاتمایب اوز اوغلونی آتمایب(اذربایجان نخفته فرزند خودش را فراموش نکرده)
میر حسینین نفسی سیندیراجاخ قفسی(نفس میر حسین قفس را خواهد شکست)
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۱:۱۰ ق.ظ
yashasin mir hossein
ma hame ba ham hastim
man gilakam va midoonam ke aksare
gilak ha hamishe tarafdare azadi boodan
o hastan
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۱:۱۴ ق.ظ
وعده ما ۲۲ خرداد
امام حسین تا آزادی
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۱:۲۳ ق.ظ
۲۲ خردا تجلی حضور جوانان سبز ایرانی
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۱:۲۷ ق.ظ
جنبش لا اقل به یک رادیو احتیاج داره
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۱:۳۶ ق.ظ
من به عنوان فردی از اعضای کوچک جنبش عظیم سبز از خطه غیورمردان آذربایجان برای آگاهی مردم و آشنایی انها با آرمان های جنبش سبز خیلی تلاش کردم و باز هم این کار رو ادامه می دم.کار سختی است ..اما سبز های آذزبایجانی باید تلاش بیشتری برای آگاهی بخشی انجام بدهند مخصوصا در مقابل تجزیه طلبان باید قوی تر عمل کنیم ….ما بیشماریم.به امید همراهی کامل مردم آذربایجان با جنبش سبز در خرداد امسال
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۱:۳۸ ق.ظ
درود بر میرحسین موسوی آزاده
برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم ما آذری زبانها در کنارتان هستیم
ایللر بویی ساغ قالیب شاد یاشیسن
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۱:۵۶ ق.ظ
با سلام
با حلوا حلوا گفتن زبان شیرین نمیشه/ آدمی یه بار به دنیا میاد اگر مردمی به این نتیجه رسیدند که در صورت جدا شدن زندگی بهتری خواهند داشت کسی نمبتونه جلوشو بگیره/ بعدش هم ، سید بزرگوار ایران کشوری کثیرالمله هست یادت باشه
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۲:۰۲ ب.ظ
برای تاریخ می نویسم:
بهار را ببینید…
نگاهتان را در باران بشویید……
سبز را باور کنید….
راه گریزی نیست….
همه جا سبز خواهد شد!
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۲:۰۶ ب.ظ
درکشور ماقانون اساسى ازگذشته هاى دورازمظلومترین مشترکات بوده است
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۲:۱۸ ب.ظ
درود بر پدر مقاوم و عزیزم میرحسین موسوی
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۲:۲۶ ب.ظ
تا آخرین قطره از خونمان همراه تو هستیم ای مرد بزرگ
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۲:۳۲ ب.ظ
تلاش جناب موسوی برای دیدار با اقلیتهای ملی در ایران مهم و در خور توجه است. جنبش سبز اگر میخواهد پیروز شود، باید به ملیتهای کرد، آذری،بلوچ و … و همچنین اقلیتهای مذهبی، توجه کند. البته در این باره، تاریخ کاری میر حسین موسوی و تمامی سردمداران جمهوری اسلامی سیاه است. جنبش سبز، نباید برای ملیتهای ایران، تنها درخواست اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی داشته باشد. ملیتهای ایران خواستار، خودگردانی سیاسی خود در چهارچوب ایران هستند، و این هم برای یک پارچگی ایران و هم برای نوع ادارهء کشور، خوب و جوابگو است و کمک میکند تا مشکلاتی که همیشه در مورد ملیتهای ایرانی وجود داشته، تمام شود.
امیدوارم که میر حسین موسوی و کروبی و یا سران دیگری که در حال حاضر، به نوعی رهبری بخشی از جنبش سبز را در دست دارند، به این مهم توجه کنندو هیچ وقت با انگ زدن تجزیه طلبی و چند بهانهء دیگر، تاریخ اشتباه خود و دیگران را تکرار نکنندو در این رابطه مستقیما با نمایندگان واقعی ملیتها گفتگو کنند.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۲:۳۴ ب.ظ
yaz gelerken, goy goverenti her yeri buriyer.(وقتی بهار می آید ,سبزی همه جا را فرا میگیرد)
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱:۱۱ ب.ظ
ایرانیان همیشه مجذوب علم و معرفت هستند و هیچ چیز برایشان چندش آورتر از تحقیر و نادان شمردن آنها نیست. این رمز پاگرفتن جنبش سبز و تنومند شدن و استقامت ان است.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱:۲۳ ب.ظ
با درود به تمام ایرانی ها با هر رنگ و قومیتی
از تمام دوستان سبز میخواهم با تکثیر cd ها و یا سخنرانیها و یا اطلاع رسانی به هر نوع دیگر ، در گسترش آگاهی های عمومی کوشا باشیم .
فراموش نکنیم که هر کدانم از ما یک حلقه از دوستان و آشنایان و اقوام را در کنار خود داریم و هر کدام از آنها هم همینطور … پس فقط کافی است که اطرافیان خود را آگاه و با خبر کنیم تا آنها هم دیگران را ….
به طور مثال بنده بیش از ۲۰ عدد سی دی سخنرانی میرحسین را در بین دوستان و همکاران مطمئن خود تکثیر کردم و جالب که اکثر آنها یا خود از روی آن تکثیر کردند و یا تقاضای تعداد د بیشتری برای دوستان و آشنایان خود کردند .
اندکی صبر سحر نزدیک است …. ۲۲ و ۲۵ خرداد سبز
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱:۲۷ ب.ظ
یاشاسین آذربایجان یاشاسین میرحسین یاشاسین ایران
میر حسین جان سن بیر آی ایشیغیسان که گجنین گرانلیغیندا یشیل دنیزیمیزین موجلارین ایشیغلادیرسان
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱:۳۹ ب.ظ
سبز ها همه با هم در شب ۲۱ خرداد(جمعه شب) فریاد الله اکبر را در کشور طنین انداز خواهند کرد.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۲:۰۸ ب.ظ
با سلام از اینکه سایت کلمه، هنوز آقای مهندس میرحسین موسوی را به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت می داند متعجب شدم. آیا این موضوع مورد تائید خود آقای مهندس هست یا نه؟ لطفا نظر ایشان را در سایت و بطور رسمی منعکس فرمائید. با تشکر.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۲:۱۲ ب.ظ
مرگ بر دیکتاتور واقعی موسوی و کروبی
بهار هایی خواهد امد و علف هایش در زیر پای شما سبز خواهد شد
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۲:۱۸ ب.ظ
پیوستگی سخنرانی ها و حضورهای میرحسین عزیز در کنار سبزها، سرزندگی جنبش را به اثبات می رساند. نمودار جنبش باید نمودار پیوسته ای باشد، عاری از هرگونه گسست مدید زمانی. هرروز فرصتی برای ابراز خلاقیت های جنبش ماست.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۲:۴۹ ب.ظ
سر اومد زمستون شکفته بهارون
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۳:۱۰ ب.ظ
سبزها بدانند که سال صبر و استقامت را در برابر همین حملات و لفاضی ها است پس همیشه بدانید که صبر و استقامت نوعی مبارزه سرد است که شکست ندارد . ما پیروزیم
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۳:۱۳ ب.ظ
سلام به تمام سبزهای وطن
عزیزان باید تمام اصول و آزادی رو تک تک مد نظر قرار داده و بر همه آنها پافشاری کرد.اینگونه نیست که دم از آزادی و آزادگی سر داد تا زمانی که به نفع ماست و بعد قواعد را کلا زیر پا گذاشت.ما همه ایرانیان باید بعد از دهه ها بدبختی و فلاکت به این نتیجه رسیده باشیم که رویه کنونی چه در سیاست و چه در درون اعماق فرهنگمان جوابگوی خوشبختی جامعه ما نیست .باید به تک تک قومها و فرهنگها ارج نهیم و به آنها از دید ارزشمندترین دارایی جامعه مان بنگریم البته نه اینکه سرفا شعار دهیم .باید به این نتیجه رسیده باشیم که کشورهای پیشرفته دنیا در کنار یکدیگر و با احترام متقابل به یکدیگر از تمام پتانسیلهای موجود در همجواریشان برای پیشرفتشان استفاده کرده و می کنند.برای نمونه ساده شما کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه را مقایسه کنید.
عزیزان تنها راه خوشبختی ما دوستی و محبت است و بس.باید همدیگر را در اغوش بگیریم و به تمام قومیتهای ایرانی محبت کنیم.بیایید اقوام دیگر را حتی برای مزاح تمسخر نکنیم و با این شیوه مبارزه کنیم.بیایید تمام داراییها و نداریهایمان را با هم قسمت کنیم.اینگونه همه را در اطراف خود جمع خواهیم دید .ما از آرمانهای بلندمان بسیار دور گشته ایم ولی اکنون امیدوارم به اصل خود بازگشته ایم
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۳:۱۹ ب.ظ
همه چی آرومه /همه چی تأمینه /این چقدر خوبه که /قیمتا پایینه!
همه چی آرومه /مسولا خوابیدن /شک نداری دیگه /تو به اوضاع من
همه چی آرومه /من چقدر خوشحالم /صد تومن تو جیبم /به خودم می بالم!
تو داری می میری /از چشات معلومه /من فقط بیکارم /همه چی آرومه
بگو این آرامش /تا ابد پابرجاست /بگو از یارانه /این تورم بی جاست . . .
همه چی آرومه . . .
یا حسین میر حسین
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۳:۲۹ ب.ظ
سلام – سر سبز باشید و معتدل همچون بهاران
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۳:۵۲ ب.ظ
سبزها هر روز بیشتر و متحد تر٠ پیش به سوی فردای ازاد
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۴:۰۴ ب.ظ
نمیتونن جلوی بهار رو بگیرن… نمیتونن…
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۴:۴۸ ب.ظ
جناب اقای موسوی
شما هم مثل اقای احمدی نژاد کسی هستی که یا مردم دوستت دارند یا بدشان می اید. ولی من از شما خوشم نمی اید چون فقط حرف میزنی و تا امروز یک قدم اصلاحی بر نداشته ای.بابا حالمان بهم خورد اینقدر تعریف الکی از خودت چاپ کردی.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۵:۰۸ ب.ظ
با سلام
به نظر من آقای مهندس موسوی و کروبی باید به شهرهای دیگه از جمله آذربایجان و کردستان سفر کنند و با مردم اونجا صحبت کنند و دل اونها رو بدست بیارند نه اینکه بنشینند تا مردم از کل کشور بیان و با اونها بیعت کنند.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۵:۳۱ ب.ظ
میر حسین عزیز بنده با این جمله شما که می فرمایید : با توجه به محدودیت های موجود، فضای مجازی را در شرایط فعلی مناسب ترین امکان برای تبادل اخبار و کسب اطلاعات می دانم موافق نیستم ، چرا که در موقعیت فعلی فضای مجازی در کشور ما فراگیر نیست که هیچ حتی در میان قشر تحصیل کرده هم از عمومیت برخوردار نمی باشد .
این حقیر بنا به موقعیت شغلی پیوسته با افراد فرهنگی جامعه در تماس هستم با آنکه با خوشحالی اعلام می کنم که قریب به اتفاق این طبقه اجتماعی لااقل در تهران با گرفتن اطلاعات از یکدیگر تقریبا به روز می باشند ولی محدودیتهای موجود در استفاده از فضای مجازی را حتی برای این عزیزان نیز به عینه می بینم ، چه رسد به افراد دیگر جامعه که یا بیسواد و کم سوادند و یا به هر دلیلی رغبت وارد شدن به این فضا را ندارند . البته این عدم دسترسی و یا عدم تمایل در شهرستانها و روستا ها به مراتب گسترده تر است .
از این رو یقین دارم که با این روش نه تنها به هدف روشنگری احاد جامعه دست نخواهیم یافت که با توجه به امکانات فراوان رسانه ای جبهه ی مخالف جنبش سبز و عدم اعتقاد آنان به اطلاع رسانی صحیح و استفاده از هر طریق ناصوابی از دروغ و تهمت و صحنه سازی و قلب واقعیات توسط آنان ، مطمئنا در ادامه ی مسیر به مشکل بر خواهیم خورد .
بنده نیز در در وضعیت حاضر به گشایش فضای رسانه های آزاد خوش بین نیستم، حتی به گمانم bbc و voa که اطلاع رسانی ناقص و در راستای اهداف خود دارند به کار این جنبش نمی آیند . بگذریم که می توان فرض کرد که رسانه های اینچنینی با پولهای قلمبه از طرف جناح سرکوب گر قابل خریداری هستند .
اینجانب به عنوان یکی از اعضای کوچک جنبش سبز پیشنهاد می کنم که بدنبال یک شبکه تلویزیونی و یا حداقل رادیویی باشیم . تقاضا دارم حسابی به این منظور افتتاح و از یاران همراه خواسته شود که برای راه اندازی سیمای ملی کمکهای خویش را به آن حساب واریز نمایند .
بنده به مشکلات موجود بر سر راه این امر واقفم ، از تفسیر شورای نگهبان در مورد اختصاص این نوع رسانه به حاکمیت گرفته تا مسائل مربوط به امور اجرایی آن در خارج از کشور ، اما امتیازات وجود چنین رسانه ای آنقدر واضح و ارزشمند است که تحمل هر رنجی را آسان می کند . تمنا دارم واقعا به این مسئله عنایت در خور مبذول فرمایید .
صبر و استقامت تا صبح ظفر
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۶:۳۲ ب.ظ
حق همیشه تاریخ متحد بوده و خواهد بود . صبح نزدیک است
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۷:۰۸ ب.ظ
یک پیشنهاد برای همه ی دوستان- لطفا به دیگران هم خبر دهید و آن ها را در این طرح سهیم کنید-
برای دفع شر از مملکت عزیزمان ایران هرروز دعای سیفی صغیر -معروف به دعای قاموس که در مفاتیح بعد از دعای جوشن صغیر آمده-را با خلوص نیت بخوانیم و عاجزانه از خدا بخواهیم تا با دفع شر آرامش را به کشورمان بازگرداند.
تا۲۲خرداد زمانی نمانده.قطعا هیچ یک از ما دوست نداریم دوباره شاهد درگیری و کشت و کشتار باشیم
به امید این که با خواندن این دعای کوتاه و یک صفحه ای ،لطف خدا شامل حالمان شود و باطل از بین برود
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۷:۰۹ ب.ظ
میر حسین فرزند آذربایجان افتخار ایران.تبریز هواتو داره میرحسین
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۷:۲۲ ب.ظ
صحبتهای شما حرف دل ماست.پاینده باشید.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۷:۲۳ ب.ظ
یاشاسین آذربایجان اوغلی.یاشاسین میرحسین
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۷:۲۴ ب.ظ
این کامنت ها گولت نزنه موسوی جون مردم رو هالو تصور نکن بهتره اگر لیاقت توبه نداری دعاکنی خدا جونتو بگیره تا عذابت کمتر بشه اینو نگفتم که کامنتشو بذاری چون شما فقط از خودتون و اراذل و اوباش رو میذارین .گفتم که دور ورت نداره
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۷:۳۳ ب.ظ
خدا یار و یاور شما باشد.
حقیقتا بازی خطرناکی را شروع کرده اید.
جز انسانهای بزرگ و آزاده کسی توانایی پایمردی در این راه ندارد.
به امید روزهای سبز که روز به روز به آن نزدیک و نزدیکتر میشویم.
کاش همه ما امروز را غنیمت شمریم و کاری کنیم که فردای زندگی آن را در قاب افتخارات سبزمان بگذاریم.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۷:۵۳ ب.ظ
یاحسین میرحسین
یاشاسین آذربایجان
یاشاسین ایران
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۸:۲۵ ب.ظ
از نسل علی و پاک پاکی سید
هم درد چفیه و پلاکی سید
وقتی که خمینی ات امین نامیده
از طعنه دشمنان چه باکی سید
یاحسین-میرحسین رو یاری کن
اللهم عجل لولیک الفرج
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۸:۴۱ ب.ظ
نترسید
نترسید
ما همه با هم هستیم
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان
چیت ساز زاده سلام رسوند
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۹:۲۷ ب.ظ
کشاورزی الاغ پیری داشت که یک روز اتفاقی به درون یک چاه بدون آب افتاد. کشاورز هر چه سعی کرد نتوانست الاغ را از درون چاه بیرون بیاورد. برای اینکه حیوان بیچاره زیاد زجر نکشد، کشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتند چاه را با خاک پر کنند تا الاغ زودتر بمیرد و زیاد زجر نکشد.
مردم با سطل روی سر الاغ خاک می ریختند اما الاغ هر بار خاک های روی بدنش را می تکاند و زیر پایش می ریخت و وقتی خاک زیر پایش بالا می آمد، سعی می کرد روی خاک ها بایستد. روستایی ها همینطور به زنده به گور کردن الاغ بیچاره ادامه دادند و الاغ هم همینطور به بالا آمدن ادامه داد تا اینکه به لبه چاه رسید و بیرون آمد
شرح حکایت
نکته: مشکلات، مانند تلی از خاک بر سر ما می ریزند و ما همواره دو انتخاب داریم: اول اینکه اجازه بدهیم مشکلات ما را زنده به گور کنند و دوم اینکه از مشکلات سکویی بسازیم برای صعود.
مهندس موسوی مردم سبز ایران تا اخرین لحظه در کنار شما هستند. از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن
یا حسین عشقم میر حسین.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۹:۳۱ ب.ظ
صبح است ساقیا
قدحی پر شراب کن!
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۳ ۱۰:۳۹ ب.ظ
در نهایت آفتاب از پشت ابرها بیرون می آید و حقیقت آشکار خواهد شد.
درود بر آزادی. درود بر موسوی و خاتمی. درود بر جنبش همیشه سبز
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۳:۲۳ ق.ظ
niaz be yek resaneye mahvarei az motealegh be jonbesh kamelan hes mishe ba nazare khanoom/aghaye IRANI (3vomin comment) kamelan movafegham
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۴:۲۳ ق.ظ
نیاز به شبکه ماهوارهای متعلق به جنبش سبز کاملا حس میشه توجه کنید اکثر مردم ماهواره دارند ولی خیلی از مردم دسترسی به اینترنت ندارند من به شخصه آدمهایی رو در قشر زحمتکش جمعه میشناسم که حتا کامپیوتر هم ندارند ولی دسترسی به شبکههای بینالمللی دارند. این موضوع را در شهرستانها بیشتر میبینیم
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۴:۳۶ ق.ظ
درود بر رئیس جمهور واقعی ما میرحسین عزیز !
پیشنهاد میکنم میر عزیز ما یک دیدار هم با دانشاموزان و نوجوانان داشته باشند … بازخورد خوبی در جامعه دارد !!!
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۴:۵۹ ق.ظ
مسلم نظری بود تو هم دادی مرگ شتری است که درب هر خانه ای میخوابد فقط باید مواظب بود که در پایان کار خدا خشنود باشدو ما رستگار میر حسین خیلی مرد سالم و پاکی است چون با این همه طرفدار جو گیر نمی شود و کاری که به کشور و مردم آسیب بزند انجام نمیدهد ( حتی اگر فکر کنیم طرفداراش خیلی خیلی کم شده باشد باز هم همین تعداد میتوانند ایران را بدتر از تایلند کنند ) البته خیالتان راحت طرف دارهای او کم که نشده اضافه هم شده است و انهای که وعدهای تو خالی دولت را به چشم دارند میبینند نیز به میر حسین اضافه شدن ولی اعتراضها مدنی تر شده و از خیابانها به اکثر خانه ها کشیده شده است مگر کسانی که از آب گل آلود ماهی صید میکنند میر حسین حتی در میان گروهای نظامی که دین ودنیایشان را با هیچ چیز عوض نمیکنند طرف دارهای فراوانی دارد
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۵:۰۸ ق.ظ
شما در سایت تون در باره همه چیز صحبت می کنید الا بانکها که علنا” دارند ربا می خورند و هیچ کسم حرفی نمی زند . چرا باید برای سه میلیون وامی که دو میلیون آن پرداخت شده و یک میلیون آن باقی مانده و چند ماه عقب افتاده باید یک میلیون و دویست هزار تومان دیر کرد دریافت کنند این قانون بانکداری اسلامی است . مگر این کار ربا نیست . مگر ربا در اسلام حرام نیست .
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۵:۴۲ ق.ظ
موسوی:محبوب قلوب وقرون خواهد شد.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۶:۲۱ ق.ظ
سلام به میر حسین
سلام به همه
اذری ها،بلوچ ها ،لر ها، گیلک ها،کردها،مشهدی ها،اصفهانی ها ،شیررازی ها،ترکمن ها،مینابی ها و…
سلام بر اقیانوس ملت سبز ایران
دست در دست هم کشور خود را اباد می کنیم
به امید ظهور منجی(ع)
به امید نابودی کامل (فقرو فحشاء،دیکتاتوری،
دوروغ )و…
ولی ایا صبح نزدیک نیست
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۶:۴۵ ق.ظ
من ایستاده ام تا رای خود را پس بگیرم، انتقام یارانم بگیرم… اگر هم بمیرم من ایستاده ام تا کشورم را پس بگیرم…
خدا یارو یاورت سید عزیز…
یاشاسین آذربایجانن غیرتلی اوغلی
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۷:۰۳ ق.ظ
یاشسن آذربایجان-یاشاسن میرحوسین!
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۷:۲۱ ق.ظ
نیاز به یک رسانه بهتر داری جنبش سبز!
آقای موسوی اگر فکر می کند که در مقطع کنونی بالا بردن آگاهی های اجتماعی از تظاهرات خیابانی مهم تر است (البته من هم همینطور فکر می کنم) پس نیاز به وسیله ارتباط جمعی بهتری داری. داشتن یک رادیو در یکی از این کشورهای همسایه کار سختی نیست و لازم هم نیست که این شبکه رادیویی تابلوی جنبش را به شکل واضح داشته باشد. فقط کافی است در بین مردم جا بیافتد که فلان طول موج متعلق به جنبش سبز هست (و نه لزوما شخص شما). آن وقت می توانی تصور کنی که صدای شما در هر ماشین در هر تاکسی در هر منزل و مغازه ای شنیده خواهد شد.
اینترنت اصلا راه مناسبی نیست!!!!!!!
باور کنید که صدای شما تقریبا به هیچ وجه به طبقات پایین تر نمی رسد. باور کنید این مساله را. حداکثر صدای شما در دانشگاه ها شنیده می شود و البته به لطف شبکه ها و اشخاص حامی شما در ماهواره در خانواده های امروزی تر. ولی مشکل شما با این قشر نیست شما باید قشر بی انگیزه و پایین تر جامعه را آگاه کنید.
باز هم می گویم اگر نظر شما بیشتر به آگاهی بخشی و کارهای فرهنگی در جامعه است پس چرا به مسایل مربوط به آن به طور جدی نگاه نمی کنید؟ چرا داشتن یک رسانه فراگیرتر برای خود را اوجب واجبات نمی دانید؟ واقعا دور از انتظار است که به همین دو مورد بسنده می کنید که : در شرایط حاضر داشتن رسانه آزاد ممکن نیست و استفاده از اینترنت. اگر قرار بود که فرش قرمز جلوی پای جنبش سبز پهن کنند که مشکلی نداشتیم!!!!!!!! اگر در داخل نمی توانید به فکر راه های دیگر باشید.
صدای شما در بازار شنیده نمی شود. بازار ایران به شدت ناراضی است ولی به این جنبش به شکل یک راه حل نمی نگرد. این جا یک بستر فوق العاده مناسب برای سرمایه گذاری است.
یا حق
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۷:۲۹ ق.ظ
این موسوی چه دل خوشی دارد. بابا بیست سال گنج خونه نشستی هیچ اتفاقی نیافتاد. بقیه عمرت را هم همیوطوری بگذارنی به صلاح ملت ایران است
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۷:۴۸ ق.ظ
نام موسوی در تاریخ نوشته خواهد شد و باقی خواهد ماند
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۷:۵۶ ق.ظ
ما بیشماریمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۸:۱۳ ق.ظ
میر حسین عزیز بنده با این جمله شما که می فرمایید : با توجه به محدودیت های موجود، فضای مجازی را در شرایط فعلی مناسب ترین امکان برای تبادل اخبار و کسب اطلاعات می دانم موافق نیستم ، چرا که در موقعیت فعلی فضای مجازی در کشور ما فراگیر نیست که هیچ حتی در میان قشر تحصیل کرده هم از عمومیت برخوردار نمی باشد .
این حقیر بنا به موقعیت شغلی پیوسته با افراد فرهنگی جامعه در تماس هستم با آنکه با خوشحالی اعلام می کنم که قریب به اتفاق این طبقه اجتماعی لااقل در تهران با گرفتن اطلاعات از یکدیگر تقریبا به روز می باشند ولی محدودیتهای موجود در استفاده از فضای مجازی را حتی برای این عزیزان نیز به عینه می بینم ، چه رسد به افراد دیگر جامعه که یا بیسواد و کم سوادند و یا به هر دلیلی رغبت وارد شدن به این فضا را ندارند . البته این عدم دسترسی و یا عدم تمایل در شهرستانها و روستا ها به مراتب گسترده تر است .
از این رو یقین دارم که با این روش نه تنها به هدف روشنگری احاد جامعه دست نخواهیم یافت که با توجه به امکانات فراوان رسانه ای جبهه ی مخالف جنبش سبز و عدم اعتقاد آنان به اطلاع رسانی صحیح و استفاده از هر طریق ناصوابی از دروغ و تهمت و صحنه سازی و قلب واقعیات توسط آنان ، مطمئنا در ادامه ی مسیر به مشکل بر خواهیم خورد .
بنده نیز در در وضعیت حاضر به گشایش فضای رسانه های آزاد خوش بین نیستم، حتی به گمانم bbc و voa که اطلاع رسانی ناقص و در راستای اهداف خود دارند به کار این جنبش نمی آیند . بگذریم که می توان فرض کرد که رسانه های اینچنینی با پولهای قلمبه از طرف جناح سرکوب گر قابل خریداری هستند .
اینجانب به عنوان یکی از اعضای کوچک جنبش سبز پیشنهاد می کنم که بدنبال یک شبکه تلویزیونی و یا حداقل رادیویی باشیم . تقاضا دارم حسابی به این منظور افتتاح و از یاران همراه خواسته شود که برای راه اندازی سیمای ملی کمکهای خویش را به آن حساب واریز نمایند .
بنده به مشکلات موجود بر سر راه این امر واقفم ، از تفسیر شورای نگهبان در مورد اختصاص این نوع رسانه به حاکمیت گرفته تا مسائل مربوط به امور اجرایی آن در خارج از کشور ، اما امتیازات وجود چنین رسانه ای آنقدر واضح و ارزشمند است که تحمل هر رنجی را آسان می کند . تمنا دارم واقعا به این مسئله عنایت در خور مبذول فرمایید .
صبر و استقامت تا صبح ظفر
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۹:۰۱ ق.ظ
سلام بر همه ی همراهان عزیز
ما لحظه ای رو نباید به حال خود واگذاریم
هر کداممان باید هر شب فکر کنیم چقدر زندگی مون رو سبز کردیم از آگاهی بخشی به افراد مختلف تا اصلاح خودمون
من نشریه رسا را دیدم آنها قدم اول را برداشتند ما نیز باید یا خودمان به سوی تهیه چنین نشریاتی رویم یا با انتشار همین نشریات صدا یمان را به طبقات مختلف برسانیم . شرایط دشواری که امروز پدید آمده راه را برای آگاهی بخشی آنهم تنها به صورت رو در رو مشکل کرده است.
همراه عزیزمان میرحسین موسوی چند روز پیش به ما این رو گفت:”ما باید روش هایمان را به روزتر کنیم. حالا که روزنامه نداریم باید راه های تازه ای پیدا کنیم ضمن آنکه دنبال روزنامه هستیم تا از طریق قانونی رسانه داشته باشیم اما از طریق رسانه های مجازی که یقیناً جزء حقوق ماست از طریق هیأت ها از طریق خانواده و سینه به سینه باید اطلاع رسانی کنیم. این اطلاع رسانی هم باید حول مسئله ای که در آن اجماع داریم با روش های جدیدی که در حین کار به دست می آوریم انجام دهیم .دائم باید فکرهای نویی ارائه دهیم که یک جمع خلاق را داشته باشیم و روش های نو برای جامعه مان داشته باشیم.”
تاریکی درون ها ، همراه سیل خون ها
لحظه به لحظه سازد تاریک تر فضا را
دیوانگی این دیو ، دیوار ها بر آورد
تا آشنا نبیند دیدار آشنا را
چون صاعقه بر افروز کبریت آرزویی
تا صبحدم ببینی یک لحظه پیش پا را
همه باید برخیزیم.برای اجرای بدون تنازل قانون اساسی
ما به سان بهار صدایمان را باید به همه برسانیم …….
جلوی آمدن بهار را نیز نمی توان گرفت ، بهار آمدنی است
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۱۱:۰۸ ق.ظ
درود بر شما
من خودم کوردم و تا زندهم کرد باقی خواهم ماند. می خواهم بدانم این هم شعار نیست. ما چطور میتونیم از بدست اوردن حقوحقمون از طرف شما به عنوان ملتهای ایرانی مطمءن شویم. اگر ما روزی مطمءن بشیم که شـما از اقوام برای احقاق خقوق انها دفاع می کنید ما هم تا اخرین لحظه از شما پشتیبانی میکنم.
اقای موسوی و کروبی شما باید به مناطق کردنشین و اذری و بلوچی و ستان ترکمنها بروید و به انها قول بدهید که نخواهد گذاشت زبان و فرهنگ ۷۰۰۰ ساله این ملتها بیشتر از این لگدمال شود. ان وقت می بینید ایران از شما پشتیبانی می کند یا نه.
گهر به ئازادی نهژیم مردن خڵاته بۆ لهشم (اگر ازادنه زنگی نکنم مرگ بزرگترین هدیه برای من است)
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۱۲:۲۹ ب.ظ
با درود به میرحسین عزیز
رهبر آگاه جنبش سبز به بسط و گسترش آگاهی میاندیشد،میرحسین درخت سبز اندیشه و آگاهیست که در همه جا ریشه کرده است،و علفهای هرز جهل چه بخواهند ،چه نخواهند، زمانیکه گیاهان سبز دانایی شروع به روییدن کنند ،ضعیف شده و پژمرده خواهند گشت،ای برادر تو همه اندیشهای مابقی خود استخوان و ریشه ای،درود بر میرحسین رهبر آگاه و اندیشمند سبز
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۱۲:۳۵ ب.ظ
من خودم تخلف انتخاباتو قبول نداشتم تا اینکه دیدم تو روز باز شماری اقایون دارن چند هزارتا رای تا نخورده رو باز شماری میکنن !!!!!!!!!!!!
نمیدونم کسی متوجه شد یا نه ولی تمام ارایی که باز شماری شد و از کانال خبر ایران پخش شد تمامشون تا نخورده بود !!!!!!!!!!!!!!
واقعا از این دلیل محکم تر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۱۲:۴۷ ب.ظ
دوست عزیزم آقای <> …!!!
کرد عزیز ایرانی شما کردها جزو اولین قومیت های ساکن در فلات ایران بوده اید! اولا به آقایان کروبی و موسوی به هسچ عنوان اجازه نمی دهند به آسانی در داخل تهران حتی جابجا شوند چه برسد که بخواهند به کردستان و سیستان و آذربایجان و … بروند.
بزار با هم رک باشیم دوست من! امیدوارم پیغامم رو بخونی و پاسخت رو هم بشنوم. تو می گی من قومیت ایرانی چظور مطمئن باشم که حقم رو از شما می گیرم؟ این حرف یعنی چی؟ یعنی شما خودت با زبان خودت اعلام می کنی که من کرد شروند درجه دو هستم و حقوقم باید توسط یک مثلا تهرانی که هیچ جیزش برتر از من نیست تعیین بشه! این یعنی شما با دست خودت حقارت رو برای خودت می خری! شما کردها و تمام ملیت های دیگر خود صاحبخانه هستید! چرا خود را کنار می کشید؟ چرا صبر می کنید تا کسی به کمک شما بیاید؟ چرا خود همت نمی کنید؟ ما تا بوده از توی کرد عزیز مردانگی و وطن پرستی دیده ایم. جسارت و شجاعت و غیرت دیده ایم. اگر این حکومت می کشد همه ما را می کشد عزیز من! ندا و سهراب و محسن و ده ها نفر دیگر در تهران و تهرانی بودند که کشته شدند! در راه آزادی تو کرد و کل وطن. هیچ کس نمی تواند حقوق شما را منکر شود هموطن من! میر حسین و کروبی خود هر دو از قومیت های ایرانی هستند عزیزم. یکی ترک و یکی لر! پس مطمئن باش آنها خیلی از مسائل را دیده اند و درک می کنند. ایران فردا ایرانی آزاد برای تمامی صاحبان آن خواهد بود. اما در این بین اگر چهار تا آدم مزدور و خائن بخواهند صحبت از جدایی طلبی بکنند و خیانت به خون میلیونها ایرانی که تا به امروز کشته شند تا ایران به این صورت در تمامیت آن بماند من و امثال من تهرانی قلم پایش را خرد خواهیم کرد. ایران و تمام نقاط آن متعلق به همه ماست و ملک پدری کسی نیست که بخواهد آن را بذل و بخشش کند. صدام خواب جدایی کردستان و خوزستان را با ایستادگی مردم این سرزمین به گو برد. دوست عزیزم مطمئن باش ایران فردا هرگز مانند امروز سیاه نخواهد بود و آزادی همه صاحبان آن را لمس خواهد کرد.
ما بیشماریم vvvvvv
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۱:۲۶ ب.ظ
با سلام.
من هم با نظر خیلی از دوستان مبنی بر لزوم وجود رسانه ای مستقل برای جنبش سبز موافقم. این رسانه می تواند ترجیحا یک شبکه ماهواره ای یا از آن بهتر یک رادیو مسقل باشد. خوب این رسانه اگر شبکه ماهواره ای باشد قطعا می بایست خارج از کشور باشد که در این صورت مکان آن هم چندان مهم نیست. می تواند بر روی ماهواره ای مانند <> باشد که در این صورت هم بسیار از ماهواره ای مانند هاتبرد ارزان تر است و هم به دلیل دورتر بودن از ایران زدن امواج آن برای حکومت مشکل خواهد بود. هزینه ماهانه یک شبکه مستقل بر روی ماهواره هاتبرد که گسترده ترین و معروفترین ماهواره می باشد ماهانه چیزی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار می باشد. بنده این اطلاعات را به صورت موثق بر مبنای تجربه یکی از شبکه های اپوزسیون مقیم لس آنجلس می گویم که تجربه این کار را دارد. این مبلغ نیز و یا حتی بیش از آن به راحتی می تواند توسط تنها همان ایران مقیم خارج تامین گردد. قطعا این کار انجام شدنی است و هموطنان در راه چنین هدفی مطمئنا از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد. اما گزینه بهتر یک رادیو موج متوسط است که در تمام نقاط ایران مانند ماهواره قابل دریافت باشد و خوب قاعدتا تعداد افراد بیشتری نیز به رادیو دسترسی خواهند داشت.
<> من هم موافقم که اصلا گزینه مناسب و جامعی برای بسط پیام های جنبش سبز نیست و مهندس موسوی نباید به هیچ عنوان بر روی اینترنت حساب کنند. اگر جنبشی به این وسعت نتواند با کمک اعضای بی شمارش و با کمک آنها حتی یک رادیو برای خود تاسیس کند پس نباید به دنبال گسترش آگاهی رسانی بود.
امیدوارم سایت کلمه این سخنان و نظرات ما را حتما به مهندس موسوی بازتاب دهند. ما باید با همفکری هم به بهترین راه ها جامه عمل بپوشانیم. VVVVVVVVVVV
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۳:۰۶ ب.ظ
من تقریبا تمامی نظرات بالا را خواندم از فارس زبانها گله ای ندارم که امروز ما تورک را می خواهند در اغوش بگیرند چون به ما مثل سابق نیاز دارند تا به اهدافشان برسند و بعدش هیچ
گله من از ان تورکهای تبریزی ودیگر دوستان تورک است ما چقدر باید توان مطالعه و عبرت ازگذشته را باید پس بدهیم در انقلاب مشروطه که بدست ما آذربایجانیها شروع شد وهیچ هدفی جز دموکراسی وآزادی برای ایران نداشت سهم ما آذر بایجانیها بعد از آنهمه جانفشانی و دادن خون نتیجه جز توهین فارسها به ما نداشت که تا کنون ادامه دارد
بعد حوادث سال ۱۳۲۴ که با خونریزی مغول وار فارسها آذربایجان را به آتش کشیدند و انقلاب ۱۳۵۷ همه میدانیم از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۶ تمامی اعتراضات به شاه فقط در تهران و قم بود ( مثل امروز) با قیام ۲۹ بهمن تبریز بود که کار از پایتخت به شهرستانها کشیده شد و ظرف کمتر از یکسال حکومت سقوط کرد ولی بعد از اینهمه دادن خون برای ایران توسط آذربایجانیها از انقلاب مشروطیت گرفته تا انقلاب ۵۷ از هشت سال جنگ لشکر ۳۱ عاشورا باکر یها و……… واقعا چه چیزی سهم آذربایجانی شد توهین به تورک ها بیشتر شد عقب ماندگی سیاسی اقتصادی بخصوص فرهنگی ادامه پیدا کرد
ما دوره نخست وزیری موسوی و هشت سال ریاست جمهوری خاتمی را دیدیم به ما آذربایجانیها چه دادند که می خواهند بعد از این بدهند جز تحقیر و جوک آقای خاتمی هنوز هم که هنوز است ما اجازه تحصیل به زبان مادریمان را که کوچکترین حق یک انسان است و اصلا نمی شود روی آن بحثی کرد را نداریم لب مطلب من نه به سبز فارس نه به حزب اللهی فارس نه چپش نه به راستش اطمینانی ندارم چون امتاحانشان را در این ۹۰ سال گذشته دادند یکمی به خودمان بیاییم.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۷:۴۹ ب.ظ
غم مخور خورشید اگه رفته توی ابر سیاه
غم مخور چندی اگه تیره شده چهره ی ماه
روزها آفتابی میشه
آسمون آبی میشه
همه ابرها میریزه
شبها مهتابی میشه
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۴ ۸:۰۷ ب.ظ
جنبش سبز بایستی به فرهنگ سازی توجه کند، غفلت میتواند در آینده چالشهای بزرگی برای ایران ایچاد کند، لطفا در رابه با شعار …. بیانیه صادر شه، مهندس هوشیار عمل نکنید تجزیی طلبان دست بالا را خواهند داشت. استبداد هم از این حربه استفاده میکند تا چند صباحی دیگر ب چپاول ثروت این سرزمین ادامه دهد. فرهنگ تحقیر برادران باید از بین بره و چه بهتر که در این مورد جنبش سبز که یک جنبش مدنیست پا پیش بگذارد
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۵ ۱:۵۶ ق.ظ
اندکی صبر سحر نزدیک است. یا حسین میرحسین
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۵ ۵:۰۸ ق.ظ
وعده ما شعارنویسی بر روی دیوارها و آگاه کردم مردم برای حضور در ۲۲ خرداد
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۵ ۸:۴۷ ق.ظ
با عرض سلام خدمت تمام مردم ایران زمین
یکی از ترفند های این دولت اختلاف انداختن بین مذاهب ، بین زبان ها ، و … می باشد ، که از این راه اتحاد بین مردم ایران را کاهش و هر چه می خواهد بر سر مردم بیاورد ، به عنوان مثال در خرداد ۸۵ در روزنامه دولتی ایران کاریکاتوری مبنی بر توهین به مردم آذری زبان کشیده شده بود ، که خشم مردم آذربایجان را بر انگیخت . از مردم ایران و خصوصاً مردم آذربایجان خواهش می کنم که با هم متحدتر و هم پیمان تر ب و بر علیه این درد مشترک باشند .
همه جای ایران سرای من است .
یاشاسین آذربایجان – یاشاسین ایران – یاشاسین اتحاد – یاشاسین آزادیخ
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۵ ۴:۳۳ ب.ظ
با سلام
آقای موسوی من از اشخاصی هستم که به شما رای دادم این را میگم تا از نوشته هام سوءتعبیرنشود ولی نیاید واقیعت را فراموش کرد و آن اینکه وقتی به مشکلی برمیخورید یاد قومیت ها می افتید اصلاح طلبان حداقل ۴ سال قدرت قانونگذاری و اجرایی را در دستشان قبضه کرده بودند ولی همه نکردیم که در دوران اصلاحات هم قومیت ها نصیبی از هر چند حداقل از حقوق انسانی خود نبردند میتوانید به سایت مرکز آمار ایران مراجعه کنید و حداقل هایی راکه در زمان مذکور ارائه شده را مشاهده نمایید خواهید دید که چپی و راستی یا اصولگرا و اصلاح طلب هیچ فرقی برای قومیت ها ندارد سوالی دارم آقای موسوی اگر شما یک کالایی را بخرید به گارانتی های لازم از نوع قانون اساسی( بعد سی سال در دوره های متفاوت تز دوره ای که شما مدعی مدینه فاضله بودن آن دوره هستید ا الان که همه آن را جهنم می دانیم فرقیر به حال مانکرده ) کالا مزبور نه تنها سالم نباشد در سی بار مراجعه خود به نمایندگی های آن کالا نتیجه نگیرید آیا حاضرید باز از آن شرکت خرید نمایید از سال ۱۳۰۴ حکومت های مرکز گرا امتحان خود را پس دادند مردم آذربایجان خاطره اول انقلاب و شریعتمداری را از یاد نبرده اند ولی با این وجود دوشا دوش شما برای آزادی خواهیم جنگید
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۵ ۴:۴۹ ب.ظ
من تقریبا تمامی نظرات بالا را خواندم از فارس زبانها گله ای ندارم که امروز ما تورک را می خواهند در اغوش بگیرند چون به ما مثل سابق نیاز دارند تا به اهدافشان برسند و بعدش هیچ
گله من از ان تورکهای تبریزی ودیگر دوستان تورک است ما چقدر باید توان مطالعه و عبرت ازگذشته را باید پس بدهیم در انقلاب مشروطه که بدست ما آذربایجانیها شروع شد وهیچ هدفی جز دموکراسی وآزادی برای ایران نداشت سهم ما آذر بایجانیها بعد از آنهمه جانفشانی و دادن خون نتیجه جز توهین فارسها به ما نداشت که تا کنون ادامه دارد
بعد حوادث سال ۱۳۲۴ که با خونریزی مغول وار فارسها آذربایجان را به آتش کشیدند و انقلاب ۱۳۵۷ همه میدانیم از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۶ تمامی اعتراضات به شاه فقط در تهران و قم بود ( مثل امروز) با قیام ۲۹ بهمن تبریز بود که کار از پایتخت به شهرستانها کشیده شد و ظرف کمتر از یکسال حکومت سقوط کرد ولی بعد از اینهمه دادن خون برای ایران توسط آذربایجانیها از انقلاب مشروطیت گرفته تا انقلاب ۵۷ از هشت سال جنگ لشکر ۳۱ عاشورا باکر یها و……… واقعا چه چیزی سهم آذربایجانی شد توهین به تورک ها بیشتر شد عقب ماندگی سیاسی اقتصادی بخصوص فرهنگی ادامه پیدا کرد
ما دوره نخست وزیری موسوی و هشت سال ریاست جمهوری خاتمی را دیدیم به ما آذربایجانیها چه دادند که می خواهند بعد از این بدهند جز تحقیر و جوک آقای خاتمی هنوز هم که هنوز است ما اجازه تحصیل به زبان مادریمان را که کوچکترین حق یک انسان است و اصلا نمی شود روی آن بحثی کرد را نداریم لب مطلب من نه به سبز فارس نه به حزب اللهی فارس نه چپش نه به راستش اطمینانی ندارم چون امتاحانشان را در این ۹۰ سال گذشته دادند یکمی به خودمان بیاییم.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۵ ۶:۲۲ ب.ظ
آقای مهندس موسوی خدا با ماست
الم ترکیف فعل ربک به اصحاب الفیل… این سوره را از یاد نبرید… این سوره رعشه بر اندام دروغگویان و متقلبین میاندازد
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۵ ۹:۳۹ ب.ظ
جان کلام را قوبیلای از تبریز بیان کرده اند. صد در صد حرف دل من و اکثریت ملت آذربایجان است. البته من ۳ بار نظر گذاشتم ولی هیچکدام را اینجا نگذاشتید یعنی شما هم با راستش و حزب اللهی افراطی اش برای ما هیچ فرقی نمی کنید. قابل اعتماد نیستید اصلا و اصلا و باز هم اصلا!!!
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۶ ۱۲:۳۷ ب.ظ
من برای ترکهایی که به آقای مهندس موسوی روی خوش نشان میدهند متاسفم. عزیزان یه کمی به خود بیایی. چنانچه روزی جنبش سبز قدرت را به دست گیرد همان سیاست تبعیض آمیز را ادامه خواهد داد.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۶ ۷:۰۵ ب.ظ
هموطنان آذری من! طوری سخن می گویید انگار که در این مملکت زندگی نمی کنید! بله زمان آقای خاتمی و ریاست آقای کروبی بر مجلس این دو پست مثلا اجرایی و مثلا قانونگذاری در دست اصلاح طلبانی بود که به صورتی معجزه آسا اقتدارگرایان نتوانستند در سال ۷۶ جلوی برنده شدن آنها را در انتخابات بگیرند. اما مگر مسئله فقط مسائل قومیت ها بود که حل نشد عزیزان من؟ هر اصلاحی تا اومد تو این مملکت انجام بشه حکم حکومتی آمد و جلویش را گرفت. رهبر همان رهبر است و سپاه و بسیج همان سپاه و بسیج. مگر همه نمی دانیم و نمی گوییم که با وجود نظارت استصوابی هیچ جیزی مجال بهبود را پیدا نمی کند؟ ببینم مثلا در آن ۸ سال حکومت اجازه کدام اصلاح را به ما تهرانی ها داد؟ توقیف مطبوعات بود. گشت ارشاد بود. همه چیز بود! چرا شما خود را از بقیه ملت تافته جدا بافته می دانید؟ ما همه زجر کشیده ایم و اگر به شما اجازه تحصیل به زبان ترکی داده نشده این به ما و به مملکت چه ربطی دارد؟ عده ای در آن بالا به فکر منافع خود هستند و به هیچ چیز دیگری اهمین نمی دهند! شما باید برای حق خود و آزادی وطنتان در مبارزه مشارکت داشته باشید. بدون توجه به اینکه فلان فرد در مورد شما ۱۰ سال پیش چه گفته!! حا اگر بنشینید چه فرجی برای شما حاصل می شود؟ مگر شما ایرانی نیستید؟ آیا می خواهید خفت را به جان بخرید؟ حال باز وضعیت شما که در این مملکت بهتر بوده و بسیاری از آذری های عزیز سیاستمداران و بازاریان و صاحبان سرمایه را حتی در این نظام تشکیل می دهند! تا زمانی که شما مشارکت فعال در جنبش نداشته باشید و خواسته های خود را به صورتی روشن در چهارچوب یک ایران مستقل و فدرال بیان نکنید هم وضع شما همین خواهد بود و هم وضع ما!
من تهرانی با اینکه شما در مدرسه زبان ترکی بخوانید هیچ مشکلی ندارم و همه مردم همین طور هستند. اصلا چرا باید مشکلی وجود داشته باشه؟ چه تفاوتی برای من نوعی می تونه داشته باشه؟ زجرها برای همه ملت بوده و نه فقط برای شما. کمی به خود بیایید و بدانید که با قهر کردن و انزوا و عدم مشارکت و فعالیت شما هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد. امیدوارم همه ما این خاصیت متوقع بودن و تافته جدا بافته بودن خود را در راه آزادی و سرافرازی ایران عزیزمان کنار بگذاریم.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۶ ۷:۲۸ ب.ظ
کیمیایی ست عجب رهبری میر حسین!
که نباید ز کسی منت اکسیر کشید!
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۶ ۹:۲۱ ب.ظ
زبان ترکی ما مغولها بود که وارد ایران شده و مردم منطقه اذربایجان زبانشون در اول ترکی نبوده!
البته اگر نخواهید تاریخ را تحریف کنید!
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۶ ۱۰:۱۰ ب.ظ
آقایان و خانمها قرآن را وانهید! اینقدر از این قرآن استفاده ی نامشروع نکنید. قرآن این زمان را با قرآن پیش از انقلاب مقایسه کنید. بگذارید قرآن بجای خودش برگردد. باور کنید که استفاده سیاسی و جناحی از قرآن او را همچون مظلومی مجروح و خونین و رنجور کرده است! حیف از از قرآن! حیف که اینهمه جنایت و تجاوز و کشتار و صسرکوب بنام قرآن شد! بگذارید قرآن را نجاتش دهید که قردا بسیار دیر شده خواهد بود! در ضمن من به عنوان پدرزاده ای تبریزی و مادرزاده ای رشتی به پارسها و پارسی زبانها افتخار می کنم. من خاک این سرزمین را با زبان پارسیش ستایش می کنم. به عنوان مورخ تاریخ زبانها بگویم که پرتغالی ها وقتی به افریقا و برزیل رفتند تمامی زبانهای آن دیار را همچون علف های هرز درو کردند و اینک زبان آن دیارها پرتغالی ست! اسپانیایی ها وقتی رفتند به آمریکای جنوبی تمامی زبانها ی آن دیار ها را نحس و تکلمش را نجس دانستند و اینک بزرگترین گرو زبان اسپانیایی نه در اسپانیا که در آمریکای جنوبی ست! امروز برزیلی ها و آمریکای جنوبی ها با افتخار زبانهای تحمیلی را سخن می گویند. انگلیسی ها اگر چه با مدارایی بیشتر اما همین کار را کردند. عربها نیز به هر کشوری که حمله کردند و یورش بردند زبان و دین و آیین مردم آن دیار را نیز عوض کردند، زیرا همه ی زبانها مگر عربی زبان جاسوسی بود. برای همین نیز افریقای شمالی را و بخش از آفریقای سیاه را عربیزه کردند. مصر و سوریه و عراق کنونی و کشورهای خلیج فارس که عرب زبانند همه از این نحله اند. اما تنها تمدنی و مردمی که همیشه به آداب و سنن و رفتار ها و کردارهای دیگرا و رنگهایشان احترام گذاشتند پارسها بودند. و این احترام بصورت شگفت انگیزی در تمامی قرون و اعصار دیده شده است. گویشها و زبانهایی که مورد احترام و دوستی بوده و حتا به ع۷نوان ارزش هر روز و هر ساعت از آن یاد شده است. در فرانسه که مهد تمدن مدرن و امروزی ست دها زبان وجود داشت، زبان پتوآیی، زبان بوروتانی، زبان ، نوروماندیایی، زبان باسکی، زبان .. حتا تا زمان جنرال دوگل نیز گاهی از آنها استفاده می شد اما دولت مرکز هیچ یک از این زبانها را برنتافت و همه را نابود کرد! اینک تمامی فرانسه به زبان فرانسوی سخن می گویند. زنده با ایران، زنده باد زبان نیرومند و پر قدرت پارسی ، زنده باد زبانها ی ایرانی که هر کدامشان پاسدار ایرانی و ایرانیتند و تحت پاسداری و نگهداری ایران و ایرانی هستند و ارزشهایی بزرگ برای زبان پارسی. با اینهمه باید گفت که همیشه در کارهایی به این بزرگی اتفاقات ناگواری نیز می افتد، اما در نهایت زبانها ایرانی مورد علاقه ی تمانمنی ایرانیان بوده و خواهد بود. اینها به قول امیر انقلاب سبز ملت ایران ارزشها و ثروتهای مادی و معنوی ایرانند۱!
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۷ ۷:۲۰ ق.ظ
خداوند هدایتتان کند – آنقدر با هم دعوا کنید تاانشاالله بمیرید شما نسل همان کسانی هستید که با امام حسن(ع) صلح نکردند
وامام حسین(ع) راشهید کردند وهمه مدعی این بودند که اسلام را خوب میشناسند.دوستان عزیز بیاید کمی فکرکنید وکلام وسخنان
شاگر امام راحل (ره) {امام خامنه ای}راملاک قرار دهیم /جنگ نرم آغاز شده وشما سلاحی برای خود آماده نکرده اید.دلتان به افرادی مانند موسوی-کروبی-
خاتمی و…..خوش نباشد
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۷ ۱۰:۵۰ ق.ظ
انچه که مسلم است اینست که جنبش سبز از یک کمبود گرهبری” مشخص در رنج است. ادامه وضع موجود ودنباله روی از حرکات بدون هدف توسط مردم به هیج جائی نخواهد رسید. آقایان موسوی و کروبی نیز بحد کافی از محبوبیت و پشتیبانی مردم چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران و همچنین در بین افکار عمومی مردم دنیا برخوردار میباشند وبنابر این و بدینوسیله از هر نوع گزندی در امان میباشند, لذا لازم است تا اقایان موسوی و کروبی با تشکیل یک جبهه سبز ملی که در بر گیرنده تمامی نیروها از راست تا چپ حرکات و اقدامات بعدی را بر طبق یک برنامه ریزی صحیح .منظم به پیش برند. این جبر تاریخ و تنها درس تاریخ از رشد جنبشهای ملی میباشد.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۷ ۵:۰۸ ب.ظ
- اگر بجای آقای موسوی بودم امید هواخواهان “راه سبز امید” را پر امید تر میکردم
۲- اگر بجای آقای موسوی بودم احترام رأی ملیونها نفر را بیشتر نگهمیداشتم و کس دیگری را جز خود، رئیس جمهور نمیدانستم
۳- و بجای دعوت از دولت “مستقر!” برای اصلاح وضع مردم، از رهبر حکومت میخواستم که رأی میلیونها ایرانی را پاس دارد
۴- بجای پذیرفتن قانون اساسی فعلی و اعلام پایبندی بدان، در حالیکه حکومتیان همه اصول قانون، اخلاق و دین و آئین را زیر پا میگزارند، آشکارا میگفتم که قوانینی که مورد سوء استفاده قرار گرفته و باعث پیدایش دیکتاتوری شده باید تغییر یابند، همه مدیران ارشد حکومت باید بطور دوره ای انتخاب شوند، و فقها (یا هر گروه دیگری) در امر حکومت هیچ برتری و مزیتی بر سایرین ندارند
۵- اگر بجای آقای موسوی بودم آشکارا میگفتم که بهترین روش کشورداری، مردمسالاری یا دموکراسی است و مردم حق دارند که در باره آینده خود تصمیم بگیرند، بدون اینکه مجبور به تقلید از کارگزاران دستگاه مذهبی باشند
۶- اگر بجای آقای موسوی بودم مردم را به “مقاومت مدنی” تا پذیرفته شدن اصول دموکراسی از طرف حکومت وبویژه رهبری تشویق میکردم و فرق میان “اولوا الامر” و “ولی فقیه” را برای آنها بیان مینمودم
۷- اگر بجای آقای موسوی بودم برای مردم توضیح میدادم که دینم اسلام – دین توحید و یکتاپرستی است و مذاهب مختلف دکانی برای ایجاد تفرقه، رابطه مرید-مرادی و مقلد-مفتی گری شده
۸- اگر بجای آقای موسوی بودم مردم را آگاه میکردم که اخلاق، ادب و فرهنگ ایرانیان نتیجه سخنان گهربار ادبای مااست ونه فقهای بی فرهنگ وادب
۹- اگر بجای آقای موسوی بودم بجای انتظار بیجا و با درخواستهای مکرر برای آزادی زندانیان سیاسی و رسیدگی دولت به درخواستهای مردم، برنامه های “راه سبز امید” را زمانبندی شده اعلام میکردم. مثلا میگفتم زندانیان سیاسی را حد اکثر تا یکماه دیگر آزاد کنید وگرنه مردم اقدام خواهند کرد
۱۰- و بجای اظهار همدردی با خانواده زندانیان ، خود و خانواده، خانواده زندانیان، و همه زنان و مردان هواخواه آزادی زندانیان در تهران و شهرستانها را آماده میکردم تا در صورت عدم آزادی آنها در زمان تعیین شده، همگی خود را زندانی سیاسی اعلام کرده بسوی زندان اوین (بخوانید قلعه باستیل) سرازیر شویم تا دستگیرمان کنند و یا وارد زندان شده زندانیان را آزاد نماییم
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۸ ۲:۰۷ ق.ظ
آقای “ایران دوست” عزیز همه مثل شما افکار واقعا دموکراتیک ندارند. چون شما به مسایل آذربایجان حساس نبودید پس آن را واقعا درک نکرده اید. من که نوشته ام از آذربایجان هستم نزدیک ۱۰ سال هست که در مناطق فارس نشین زندگی میکنم و این را دیده ام که اکثریت آنهایی که خواستار کشوری با دموکراسی واقعی هستند، وقتی با مساله حقوق آذربایجان برخورد میکنند، با آن مخالفت میکنند. آذربایجان در مساله مشروطه و انقلاب ۵۷ نقش کلیدی داشته ولی از هیچیک از آنها نفعی نبرده است. تاریخ به ما آذربایجانیها می گوید که جنبش سبز با ما همسو نیست. آقای “ایران دوست” قبول کنید که در کشور هنوز افکار نژادپرستی وجوددارد، چه در اساتید دانشگاهی اش چه در طلاب حوزه و چه در مردم عامی. اگر ترکها به پیروزی جنبش سبز کمک کرده و آن را به سرانجام برسانند، در یک چرخه تکراری خواهند افتاد.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۸ ۱۱:۳۷ ق.ظ
مردم اذربایجان چی می خوان که جنبش سبز مخالف اونه؟؟؟
به نظر من این بحث ها توطئه کودتاست….
جنبش سبز برای همه به یک اندازه حق می ده
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۸ ۳:۵۳ ب.ظ
من با آتیلا از آذربایجان و قوبیلا از تبریز هم عقیده ام. نه تنها من بلکه اکثریت ملت آذربایجان همین عقیده را دارند اینکه حرکت ملی آزربایجان با جنبش سبز همراهی کند این امر تحقق نخواهد یافت چون خواستهای جنبش سبز کلی و کلیشه ای بوده و اصلا شفاف نیست. در حالیکه حداقل خواست ملت آذربایجان فدرالی شدن ایران ( ایالات متحده ایران) یعنی خود گردانی سیاسی و اقتصادی آذربایجان و بقیه ملتهای شناخته شده ایرانی و تدریس زبان ترکی بصورت رسمی در مدارس و دانشگاهها می باشد. خلاصه جنبش آزربایجان تا الان نسبت به جنبش سبز نه تنها خوشبین نیست بلکه بد بین هم است. بجای آنکه اصرار بر الحاق جنبش آذربایجان به جنبش سبز کنید خوب است که جنبش سبز خود را هماهنگ با حرکتها و خواستهای جنبش آزربایجان کند چرا که در اینصورت هم جنبش سبز به هدفش البته اگر هدفش راستین و درست باشد می رسد و هم آنچه آزربایجانیها می خواهند بهش می رسند. وقتی می گوییم جنبش آزربایجان یعنی حدودا حداقل ۴۰% ایران!
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۸ ۴:۴۹ ب.ظ
اقا محمد مجبور نیستی برای اومدن به سایت کلمه و هتاکی کردن به خودت زحمت بدی و بیایی بنویسی شما که تمام رسانه هارو در اختیار دارید برو عزیزم اونجا افاضات خود رو بفرمایید . اون جوری با همفکران خودت صحبت میکنی تشویقت میکنن .اون جوری حرص هم نمیخوری افرین بابا جون . ممنون
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۹ ۱۱:۳۰ ق.ظ
من هم دوست دارم بدانم آن چیست که آتیلا و دیگر آذریهای عزیز از آن به عنوان منفعتی که از انقلاب یا جنگ نصیبشان نشده نام می برند.
مگر با یک انقلاب یا یک جنبش فراگیر ملی چه چیزی قرار است نصیب گروهها یا قومیتها بشود؟!
البته خودم با توقع خودگردانی و آزادی تدریس به زبان محلی و امثال این حقوق موافقم اما حاکمیت باید شامل اقوام مختلف باشد و اگر موسوی به حق رئیس جمهور شده بود یک نفر از قوم آذری بود که رئیس همه مردم بود نه تنها قوم آذری.
گمان نکنم کسی از ایشان توقع داشته باشد که ایشان تنها به مسائل مخصوص قوم خود بپردازد.
به قول ایران دوست عزیز ، در حال حاضر خطری که در مقابل ماست بسیار وسیعتر از پایمال شدن حقوق اقوام است. همه ما در درجه اول باید انسان باشیم و به دنبال تحقق حقوق انسانی خود و هموطنانمان باشیم. در کشوری که جان و مال و آبروی هیچ فردی در پناه قانون ،محترم نیست سخن گفتن در باب حقوق ثانویه درست نیست.
جنبش سبز شامل همه افراد و اقوام است. این حرف از اساس اشتباه است که بگوییم جنبش سبز با یک قوم یا گروه همسو نیست. مثل این است که بگوییم مثلن دست راست من با بدنم همسو نیست.
ما می توانیم حکومتی فدرال داشته باشیم اما در درجه اول باید به دنیا ثابت کنیم ما به عنوان انسان حق حرف زدن و زندانی نشدن داریم ، بعد که من و شما توانستیم با خیال راحت در میدان شهرمان بایستیم و حاکمانمان را با امنیت کامل به سیخ نقد بکشیم آن وقت خواهیم توانست درباره نحوه حکومتمان از همه ملت نظرخواهی کنیم.
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۱۹ ۲:۳۸ ب.ظ
یاشاسین آذربایجان و اونون ائید (رشید )اوغلو میر حسین
یاشاسین یاشیل لار بوتون ایراندا
یا حسین میر حسین
0
0
۱۳۸۹/۰۲/۲۱ ۹:۱۳ ب.ظ