سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » پیام تصویری میرحسین موسوی به مناسبت عید نوروز...

پیام تصویری میرحسین موسوی به مناسبت عید نوروز

چکیده :دامنه این جنبش آنچنان فرا رفته است که در آن سوی دنیا مردم خود را وابسته به هویت عمیق ایرانی، اسلامی، ایرانی می‌دانند و برای انقلاب و عظمت و پیشرفت کشور زحمت می‌کشند و سعی می‌کنند در سرنوشت کشور و میهن خود مشارکت داشته باشند به ویژه جوانان داخل و خارج از کشور، گروهی که بیشترین قربانی‌ها و خسارت را دادند//سال 89 با مسائل و مشکلاتی روبرو هستیم. بخشی از آن به شکل‌گیری این مطالبات بازمی‌گردد که مطالبات به حقی است و راه عظمت ملت، رستگاری تمامی جناح‌ها و مسیر پیشرفت ملت است و این مطالبات ادامه خواهد یافت و سال جدید سال استقامت بر این مطالبات به حق و قانونی است و ما حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با این مطالبات را نداریم و آن را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا...


کلمه:میرحسین موسوی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و بهار سبز طبیعت پیامی ویدئویی خطاب به ملت ایران صادر کرد.  مهندس موسوی سال ۸۹ را سال استقامت و پایداری بر مطالبات برحق و قاونی ملت ایران دانسته و تاکید دارد: سال جدید سال استقامت بر این مطالبات به حق و قانونی است و ما حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با این مطالبات را نداریم و آن را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا می‌دانیم.ما این قانون اساسی را در میان امواج خون شهدا به دست آوردیم و نمی‌توانیم آن را راحت از دست بدهیم و همه باید به آن بازگردند.

پیشاپیش به دلیل آنکه اکثر کاربران اینترنت در ایران از اینترنت کم سرعت استفاده می کنندو کیفیت ویدئو بر اساس توان استفاده ی این عزیزان تنظیم شده است از علاقمندان عذر خواهی می کنیم  و خشنودیم که جنبش سبز ایران با پر و بال شکسته پریدن را هنر خود می داند.

به گزارش کلمه متن کامل این پیام ویدئویی به شرح زیر است:

قافله ی به هم پیوسته ی شهدا

فرا رسیدن موسم سبز بهاری و عید ملی نوروز را به همه ملت تبریک می‌گویم. جا دارد به ویژه از خانواده شهدا و رزمندگانی که برای استقلال کشور دفاع کردند و از خانواده جانبازان و همه کسانی که آسیب دیدند، یاد کنم و شهدا و آسیب‌دیدگان سال ۸۸، چون این قافله به هم پیوسته است و سرنوشت این شهدا را در طول تاریخ کشور به هم پیوسته می‌دانم. اگر امروز ایرانی سرافراز و ملتی آزاد داریم ناشی از این فداکاری‌ها و رنج‌ها است.
شهدا زندگان واقعی هستند. نزد خدا روزی می خورند و در سرنوشت ما تاثیر می گذارند. طبیعی است که مردم خواستار حفظ حرمت این خانواده ها باشند.

تبریک به ایرانیان داخل  و خارج از کشور ایرانیانی با هویت همبسته

جا دارد به اقشار، اقوام، قومیت‌ها، فرهنگ‌ها و جناح‌ها و همه ملت تبریک عرض کنم به ویژه جا دارد امسال از ایرانیان خارج از کشور نیز یاد کنم. ملت ما به هم پیوسته هستند و این از برکات جنبش سبز است. دامنه این جنبش آنچنان فرا رفته است که در آن سوی دنیا مردم خود را وابسته به هویت عمیق ایرانی، اسلامی، می‌دانند و برای انقلاب و عظمت و پیشرفت کشور زحمت می‌کشند و سعی می‌کنند در سرنوشت کشور و میهن خود مشارکت داشته باشند به ویژه جوانان داخل و خارج از کشور، گروهی که بیشترین قربانی‌ها و خسارت را دادند.

در سال جدید یاد و یار خانواده شهدا و آسیب دیدگان باشیم

تا جایی که من اطلاع دارم نسل سوم و چهارم ایرانیان خارج از کشور درست مثل جوانان داخل ایران، در حال فعالیت هستند و در این فرصت سال جدید را به همه آنان تبریک می‌گویم. خانواده‌های آسیب‌دیدگان و شهدا در این باره نقش والایی داشته‌اند و جا دارد ملت عزیز ما در سال جدید، به ویژه در روزهای اول سال یار این خانواده‌ها باشند و به طور مناسب، در دیدارها امکان دلگرمی آنان را فراهم آورند.

سالی که بر ما رفت…

سالی که گذشت برای ملت ما سال ویژه‌ای بود. ملت عزیز ما شاهد شور و هیجان وسیعی به خاطر انتخابات بودند و آنچه زیبا بود محبت مردم به یکدیگر و صفوف متحد مردم از همه جناح‌ها بود که دراین سال شاهد بودیم. این انتخابات می‌توانست به یک جشنواره بزرگ برای ملت تبدیل و سرآغاز حرکت جدید در تاریخ کشور شود. این حرکت منجر به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی شد و شما به طور وسیع و بی‌سابقه در این انتخابات شرکت کردید و عزم خود را برای تغییر، دگرگونی و استقلال کشور و حاکمیت عدالت و آزادی نشان دادید. اما پاسخی که به این حضور داده شد متأسفانه منجر به این شد که در فاصله کوتاهی پس از انتخابات مردم با شعار «رأی من کجاست» و یا «رأی من را پس بده» به خیابان‌ها آمدند. ریشه این مسئله از روز ۲۲‌خرداد شروع شد. هنوز ساعت ۵ نشده بود که یکی از ستادهای مهم انتخاباتی بنده مورد حمله قرار گرفت و ساعت ۸ شب ستاد مرکزی انتخابات اینجانب نیز مورد حمله قرار گرفت و تا فردا صبح چند بار تیتر روزنامه کلمه سبز با حضور نیروهای امنیتی عوض شد.

پاسخی از سوی حاکمیت که در شان ملت ایران نبود

وضعیتی که پیش آمد یک ذهنیت را برای مردم در مورد عدم مدیریت صحیح و اسلامی انتخابات شکل داد که ریشه بسیاری از اتفاقات در کشور شد. دنباله موضوع، پاسخی بود که به اعتراضات داده شد که این پاسخ در خور عظمت، آزادگی و سرافرازی ملت ما نبود. جنایات کهریزک، مسئله خوابگاه‌های دانشجویی، کشتار ۳۰ خرداد و حتی ۲۵ خرداد و حوادث بعدی از جمله روز عاشورا، مورد انتظار مردم کشور ما نبود.

اگر مسئله سیاسی بود باید به شیوه سیاسی حل می‌شد و مردم باید اقناع می‌شدند و به مردم توضیح می‌دادند. اما اینگونه نشد و پاسخ‌ها درخورشان نبود. یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای این جریانات، روز ۲۵ خرداد بود که ملت به صورت گسترده در این روز حضور پیدا کردند و آن را به روز تعیین‌کننده‌ای در تاریخ کشور تبدیل کردند. آن روز همواره شهادت خواهد داد که روحیه مردم در روزهای پس از انتخابات چگونه بود.

مردم چه می خواستند؟

مردم به صورت مسالمت‌آمیز در حالی که شعارهای ملی و اسلامی می‌دادند و بدون ایجاد هیچ‌گونه تنش، رأی و نظر خود را اعلام کردند و ما انتظار داشتیم پاسخی درخور این روحیه لطیف ملت داده شود اما اتفاقات بعدی آن را نشان نداد و ما شاهد برخوردهایی از نوع دیگر بودیم که مسئله را دشوار کرد.

در ۲۲ خرداد مردم می‌خواستند با شرکت در انتخابات آزاد در سرنوشت خود سهیم باشند و آینده را خود شکل بدهند اما اتفاقاتی که بعداً افتاد منجر به بیداری در میان ملت ما شد. ملت اشکالات و انحرافاتی را کشف کردند و مطالبات جدیدی با طیفی وسیع شکل گرفت. این روند از خواسته‌هایی مثل رأی و تعیین تکلیف انتخابات آغاز و به مطالبات دیگر رسید. آنچه جنبش عظیم سبز با تعاملی که بین افراد شکل داد نتیجه‌گیری کرد که همه مطالبات در تحقق اهداف قانون اساسی و آن هم بدون تنازل باید تجلی یابد و این امر تبدیل به شعار گسترده‌ای شد که اکثریت هم آن را قبول کردند.

نادیده گرفتن بخشی از قانون اساسی بی معنا کردن همه آن است

حقیقت این است که این شعار اهمیت فوق‌العاده‌ای برای سرنوشت کشور ما دارد. قانون اساسی یک میثاق ملی است. بدون آن ما وحدت نداریم بلکه هرج و مرج داریم و دورنمای تاریکی داریم. قانون اساسی مجموعه‌ای به هم پیوسته است و باطل کردن یا تضعیف بخشی از آن به مثابه بی‌معنا ساختن آن است.

قانون اساسی را باید یکپارچه دید. زمانی که قانون اساسی تدوین شد، حتی آن کسانی که آن عناصر را تدوین می‌کردند برای آن که انسجام قانون آسیب نبیند، مقدمه‌ای برای آن تهیه کردند که اهمیت آن هم زیاد است. در تمام اینها اصول به یک مجموعه از ارزش‌ها، خواست‌ها و مطالباتی یکپارچه تأکید می‌شود که نمی‌توانند از هم جدایی بگیرند. اکنون هم مردم که مشکلات اجرایی، سیاسی و انتخاباتی و .. را دیدند راه حل را در این می‌بینند که راه گشودن به آینده درخشان برای ملت بازگشت به قانون اساسی آن هم بدون دخالت دادن سلایق سیاسی است.

عقب نشینی از اجرای بی تنازل قانون ؛ خیانت به ایران و اسلام

مطالبه ای که از آن کوتاه نمی آییم…

اگر اصلی از قانون اساسی ایراد هم دارد باز هم راه اصلاح آن معلوم است و باید با نظر مردم و مطابق سازوکارهای موجود در قانون اساسی اصلاح شود. اینگونه نیست ما بتوانیم حق داشتن رسانه‌های آزاد و یا آزادی‌های مطرح در قانون اساسی، یا انتخابات آزاد، غیرگزینشی و رقابتی، عدم تجسس بر احوال مردم و وارسی نامه‌های مردم را بنا به مصلحت خود و برخلاف قانون اساسی در کشور جاری کنیم و فکر کنیم می‌توانیم یک نظام منظم داشته باشیم و مشکلات را حل نماییم.

سال ۸۹ با مسائل و مشکلاتی روبرو هستیم. بخشی از آن به شکل‌گیری این مطالبات بازمی‌گردد که مطالبات به حقی است و راه عظمت ملت، رستگاری تمامی جناح‌ها و مسیر پیشرفت ملت است و این مطالبات ادامه خواهد یافت و سال جدید سال استقامت بر این مطالبات به حق و قانونی است و ما حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با این مطالبات را نداریم و آن را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا می‌دانیم.  ما این قانون اساسی را در میان امواج خون شهدا به دست آوردیم و نمی‌توانیم آن را راحت از دست بدهیم و همه باید به آن بازگردند.

با همه مشکلات کاش نظام اجرایی کار آمد بود

در کنار این مسئله، مشکلات دیگری نیز وجود دارد که قبلاً هم بود و امسال تشدید می‌شود که امیدوارم اینگونه نشود. دورنمای اقتصادی کشور دورنمای روشنی نیست و من از این مسئله خشنود نیستم. دوست می‌داشتم که علی‌رغم تمام مسائل و مشکلات یک کارآمدی را در نظام اجرایی برای حل مشکلات می‌دیدم ولی آن را نمی‌بینم. پیش‌بینی رشد اقتصادی در سال ۸۹، رشد بسیار کمی است معنای این روند در کنار کاهش سرمایه‌گذاری، به معنای بیکاری و فقر وسیع است و انبوه قشرهای مستضعف و لاغر شدن طبقات میانی که پیش روی ما است. از طرف دیگر به دلیل نبود سیاست‌های روشن، ماجراجویی و بی‌تدبیری وضعیت پیرامونی ما، وضعیت خوبی نیست و یک وضعیت تهدیدکننده علیه ما شکل گرفته است. ما بدترین حالت را در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل داریم و به نظر می‌رسد سایر تحریم‌ها و فشارهای بیشتری را شاهد باشیم.

جنبش سبز دامنه امواج خود را گسترش دهد

در این شرایط جا دارد جنبش سبز اول فکر کند که دامنه امواج خود را به همه اقشار، قومیت‌ها و استان‌ها بکشاند و در عین حال اصل‌ جاودان تکافل اجتماعی–اسلامی را زنده کند. به مردم، همسایگان و محلات باید با تولید کار، اشتغال و کمک رسیدگی کنیم و انواع راه‌های دیگری که در این ارتباط پیش روی مردم قرار دارد.

ساده تر زندگی کنیم به همنوعان کمک کنیم مشکلات  مردم را کم کنیم

زندگی‌ها را ساده‌تر کنیم و با کم کردن تشریفات بیشتر به فکر مردم باشیم و بتوانیم مقدار زیادی از مشکلاتی که تصور می‌شود مردم با آن روبرو می‌شوند را کم کنیم. رسیدگی به خانواده شهدا و آسیب‌دیدگان و رفت و آمد با آنها، یقیناً هم موجب رضایت حضرت حق خواهد بود و هم باعث می‌شود نور امیدی بتابد.

راهی که گریزی از آن نیست…

اراده ملت باید تجلی کند بترسید از پشت کردن به خواست مردم

من اعتقاد دارم راه عظمت ملت ما از این مسیر می‌گذرد و یقیناً ملت امیدوار است که این راه را برود و چاره‌ای نداریم تا این راه را برویم و انشاء‌الله خداوند ما را به نتیجه قطعی خواهد رساند چرا که ملت خواسته غیرعادی ندارد. یک انتخابات درستی که گزینشی نباشد که عده‌ای درجه دو انتخاب کنند و عده‌ای از روی انتخاب آنها، انتخاب کنند درخور شأن ملت ایران نیست. ملت ایران، ملتی بزرگ، پیشرفته و متمدن است و درست نیست مثل یک ملت غیرمتمدن و نادان با آن برخورد شود و برای او تعیین تکلیف کنند. اجازه دهید افکار و اندیشه‌های ملت و اراده ملی آنان حضور تجلی یابد و یقیناً اسلامی خواهد بود و نتایجی خواهد داشت و ایران پیشرفته و آباد توأم با عدالت و آزادی را برای ما به ارمغان می‌آورد.نباید بترسیم، باید از پشت کردن به خواسته‌های ملت هراس داشته باشیم .

نیایش روح الله از زبان فرزند رو ح الله

این سخنان را با یک دعا از حضرت امام(ره) پایان می‌برم که مناسبتی با وضعیت کنونی ما هم دارد.

حضرت امام(ره):

بارالها، تو خود شهدای ما را در جوار رحمت خود جای گزین. و معلولان ما را شفا و مفقودان و اسیرانمان را به دامان خانواده‌هایشان بازگردان و به همه ما صبر و توفیق عنایت فرما.

برای دریافت فایل صوتی پیام نوروزی مهندس موسوی می توانید در اینجا کلیک کنید

در راستای پیشنهاد های مردمی برای دریافت نسخه موبایل پیام های نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد تیم فنی کلمه این امکان را ایجاد کرده تا در راستای هر شهروند یک رسانه و کمک به گسترش آگاهی امکان دریافت نسخه موبایل پیام ها فراهم گردد.

برای دریافت نسخه موبایل پیام نوروزی اینجا کلیک کنید.

۵۷۹ دیدگاه

  • At 2010.03.28 05:37, ناشناس said:

    پاسخ به حسن و دوستانی که مثل او فکر می کنند

    گفتی ستاره کردن دانشجو ها در زمان آقای خاتمی اتفاق افتاد سوال خوبیه ولی آیا صدا و سیمای ما اصلا اجازه می ده که از آقای خاتمی راجع بهش سوال بشه؟؟ این همه گشت ارشاد که در زمان آقای احمدی نژاد هست را شما چی میگین آیا حرفهای ابشان در تبلیغات یادتون میاد که مگه مشکل مردم ما اینه؟! الان جوری شده که همه چیز را می خوان با دروغ بپوشونن غافل از اینکه مردم اگر یک لحظه به قلبشون مراجعه کنند نیازی به این ارقام و حرفها ندارند… یادمون باشه آقای خاتمی که آمد یه آهنگ عادی برای مردم عجیب بود در آخر راه ایشان کنسرتهای فراوانی اجرا می شد مردم راحت تر لباس می پوشیدند ببین امنیت این نیست که همه چادر بپوشن و همه را چدا کنی بعد بگی خوب اتفاقی نیافتاد امنیت اینه که مردم آزاد باشن و بعد کسی به کسی کار نداشته باشه… در دوره آقای خاتمی چهره ایران در دنیا بهتر شد بسیاری از این پیشرفتهایی که آقای احمدی نژاد پزش را می دن به خاطر کارهایی است که در دوره آقای خاتمی شروع شده مگر نه کار بلند مدتی در دوره ایشان آغاز نشده… همین ماهواره یا سلول های بینادی یک موردش….آزاد کردن نسبی آقای منتظری…. لیست طولانی است عزیز به جای طولانی کردن صخبت می گم

    به قلبتون مراجعه کنین می فهمین حق با کیه….
    سبز باشید

    []
    • At 2010.03.28 08:24, مهدی حسینی said:

      ازربایجان اویاخدی موسوی دایاخدی

      []
      • At 2010.03.28 09:16, س said:

        پاسخ به اقا حسن بزگوار…
        در راهپیمایی ۲۲ بهمن با خانواده ام شرکت کردیم و از طرفداران میرحسین بزرگوار هستیم..۲۲ بهمن متعلق به همه است. ۲۲ بهمن یادگار خون هزارن شهید و رهبری پیر مراد ما خمینی ره است.

        []
        • At 2010.03.28 09:24, م.م...... (پاسخ به حسن آقا) said:

          آقای حسن! البته بعضی دوستان به کامنت شما پاسخ گفته اند که البته من هنوز آنها را مطالعه نکرده ام اما فقط یک چیز را می گویم:
          اولا به لحاظ منطقی و اخلاقی و انسانی، با کسی مناظره می کنند که احترام طرف متقابل رو نگه داره، نه اینکه شمشیر رو از رو ببنده و رگبار فحش و توهین رو به طرف شخص راه بیندازه و از قبل محکومش کنه… بعد بگه حالا بیا مناظره کنیم!!!!!
          کامنت خودتون رو دوباره بخونید از همون اول آقای موسوی و مردم سبز رو محکوم کردید و به اونها توهین و ناسزا گفته اید و بعد تهدید کرده اید که اگر مردید بیایید مذاکره کنیم!…البته حقیقتا من یکی که ترسیدم!!!!!!

          گفتگو در جایی اثر بخش است که اشخاص خودشان را در حصار افکارشان محبوس نکرده باشند …دگم اندیش نباشند …منعطف باشند…نه کسی که می گوید فقط «من» درست می گویم و همین است که هست….

          اینطور افراد متاسفانه در جهل مرکب گرفتارند و مذاکره با چنین افرادی وقت هدر دادن و بی فایده است….

          درضمن، ایا شما فکر می کنید از لحاظ علمی و هنری و سیاسی و اقتصادی و دینی و تجربه در سطح آقای مهندس موسوی هستید که از ایشان خواسته اید با شما مناظره کنند؟؟! (این هم یکی از اصول مناظره است که تا حدودی باید رعایت شود… البته از لحن کامنت گذاشتن تان بر میآید که چنین نیستید)
          اعتماد به نفس خوب است اما نه به این حد!!!! والسلام

          []
          • At 2010.03.28 09:41, م.م... (پاسخ به حسن آقا) said:

            آقای حسن! البته بعضی دوستان به کامنت شما پاسخ گفته اند که البته من هنوز آنها را مطالعه نکرده ام اما فقط یک چیز را می گویم:
            به لحاظ منطقی و اخلاقی و علمی، با کسی مناظره می کنند که احترام طرف متقابل رو نگه داره، نه اینکه شمشیر رو از رو ببنده و رگبار فحش و توهین رو به طرف شخص راه بیندازه و از قبل محکومش کنه… بعد بگه حالا بیا مناظره کنیم!!!!!
            کامنت خودتون رو دوباره بخونید از همون اول آقای موسوی و مردم سبز رو محکوم کردید و به اونها توهین و ناسزا گفته اید و بعد تهدید کرده اید که اگر مردید بیایید مذاکره کنیم!…البته حقیقتا من یکی که ترسیدم!!!!!!

            گفتگو در جایی اثر بخش است که اشخاص خودشان را در حصار افکارشان محبوس نکرده باشند …دگم اندیش نباشند …منعطف باشند…نه کسی که می گوید فقط «من» درست می گویم و همین است که هست….

            اینطور افراد متاسفانه در جهل مرکب گرفتارند و مذاکره با چنین افرادی وقت هدر دادن و بی فایده است….

            درضمن، آیا شما فکر می کنید از لحاظ علمی و هنری و سیاسی و اقتصادی و دینی و تجربه در سطح آقای مهندس موسوی هستید که از ایشان خواسته اید با شما مناظره کنند؟؟! (این هم یکی از اصول مناظره است که تا حدود زیادی باید رعایت شود… البته از لحن کامنت گذاشتن تان بر میآید که چنین نیستید)
            اعتماد به نفس خوب است اما نه به این حد!!!! والسلام

            []
            • At 2010.03.28 09:46, ایران سبز said:

              سال «صبر و استقامت» بر مهندس موسوی عزیزم و همه ی مردم ایران مبارکباد

              بلبل عاشق تو عمر خواه که آخر / سبز شود شاخ و سرخ گل بدرآید
              صبر و ظفر هردو دوستان قدیم اند / بر اثر صبر، نوبت ظفر آید

              []
              • At 2010.03.28 10:22, زهرا said:

                درود بر شهیدان.
                سال استقامت سبز بر همرزمان گرامی باد.
                از طرف خانواده یک شهید جنگ ۸ ساله

                []
                • At 2010.03.28 13:38, جویای درستی said:

                  با سلام و شادباش به مناسبت سال جدید…

                  چرا اینقدر نظرات مخالف کم هستش؟؟ من واقعا از مخالف های جنبش سبز درخواست میکنم که بیایند به خودشون یه کم زحمت از فیلتر گذشتن رو بدهند و بیایند اینجا نظرشون رو بگذارند، البته با رعایت شرط ادب و با آوردن استدلالات منطقی نه اینکه مثلا “شما خیلی بد اید. جنبش سبز مال آمریکاست. اسلام در خطر است. من از موسوی خوشم نمیاد. اشغالگران به شما دست تکون میدهند.”

                  در ضمن یه نظری هم از طرف خودم بگم که اینکه اینقدر آقای موسوی برای دفاع از قانون اساسی داره تلاش میکنه برای اینه که قانون اساسی فعلی، یکی از معدود نقاط مشترک بین مخالفین و موافقین هستش و همه هم میدونند که در اسلام یک سری قوانین قراردادی و ثانوی وجود دارند که بر اساس شرایط، امکان تغییرشون وجود داره… پس هم ممکنه برای قانون اساسی بجنگیم و هم خواستار اصلاح آن باشیم. نه اینکه اصل قانون اساسی را هم نخواهیم.

                  یک توضیح دیگه هم این که “جدایی دین از سیاست” توسط هر کسی به طور جدا گانه فهمیده میشه ولی من این رو بگم که :
                  اولا دین باید از سیاست جدا باشد به ان معنی که دین نباید دست آویز سیاست قرار گیرد و فقط چون فرد دینداری مسئولیتی به عهده دارد مبنای درست انجام دادن آن مسئولیت نیست.
                  دوما دین نباید از سیاست جدا باشد به این معنی که فرد مسئول نباید به بهانه ی اینکه قدرتی در دست دارد اخلاقیات و دین را کنار گذاشته و هر نوع تخلف و بی اخلاقی را به اسم سیاست به کار ببندد.

                  هم دین دستمایه ی سیاست نباشد و هم سیاست از دین گذر نکند.

                  []
                  • At 2010.03.28 14:12, محسن- جواب برادر حسن said:

                    سلام به حسن آقا و تمامی برو بچه های سبز اندیش خوشم میاد که بچه ها سریع جواب میدن و احترام شما را دارند.
                    در مورد گذاشتن کامنت اینکه من خودم تو این چند ماهی که این سایت رو مطالعه می کنم شاهد بودم که خیلی ها کامنت های مخالف گذاشتن که این خودش نشون دهنده اینکه که شما زیاد تو این سایت نمیاید و پیگیری نمی کنید. اگرم شما کامنتی گذاشتید که تو سایت درج نشده حتما به خاطر روحیات اخلاقی شما که اینقدر تند کامنت می گذارید هست. و مطلب بعد اینکه خودم چند مورد کامنت تو سایت رجا نیوز گذاشتم که اصلا نمایش داده نشده و هیچ توهینی هم به کسی نکرده بودم.
                    ۱-شما اعتقاداتی دارید ما هم اعتقاداتی داریم ما از کسی بت نمی سازیم و فرد گرا نیستیم.با عقیده شما هم کاری نداریم عقیده هر کسی محترم هست.
                    ۲-فکر نمی کنم این شعار شما درست باشه چون خیلی از مراجع هم بودند و هم هستند که با ولایت فقیه مشکل دارن.
                    ۳-خدا شما رو هم به راه راست هدایت کنه.
                    ۴-ما با فرد مشکل نداریم ما با فکر و کج اندیشی ها مخالفیم ما با نقض قوانین مخالفیم و گرنه که افراد رفتنی هستند این آقا نشد آقایی دیگر و یه تذکر هم به شما بدم که اینقدر مردم مردم نکنید ما هم جز مردم هستیم و تعدادمون کم هم نیست.
                    ۵- اولا که خواهشن مثل رجا نیوز و فارس و آقای شریعت مداری مطلب ننویسید و با فکر و منطق خودتون جواب بدید در ضمن در مورد سکوت آقای موسوی گفتید من از شما می پرسم چند تا از بیانیه ها و مصاحبه های آقای موسوی رو خواندید و دیدید ؟ موسوی در چند بیانیه و مصاحبه گفتند که ما با هیچ کس مرتبط نیستیم و این جریان داخل ایران هست و با هیچ گروهی در خارج وابسته نیست و اعلام کرد که مردم از اینجور افراد فاصله بگیرند.در مورد اسرائیل یه دوستی خوب گفت شما باید برید از اقای مشایی بپرسید که کی گفته ما با مردم اسرائیل مشکل نداریم باید برید بپرسید کی از احمدی نژاد تشکر کرد بعد از اون سخنرانی هاشون ، خدا هر کس رو بخواهد عزیز می کنه وهرکس روکه بخواهد خوار دست من و شما نیست .
                    ۶-اتفاقا ما اصلا ۹ دی رو فراموش نکردیم چون یه آبروریزی بزرگی بود عکس هاش هم موجوده و تو اون راهپیمایی خیلی بوده باشید به ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار نفر هم نمی رسید ، در مورد سوت و کف من شما رو راهنمایی می کنم که برید و ۲ -۳ تا کلیپ های عاشورا که توسط مردم سبز تهیه شده رو ببینی تا متوجه همه چیز بشید.تو اون اوضاع که چند نفر کشته شدند و به اون صورت به مردمی که دارن مسالمت آمیز حرکت می کنن حمله میشه نجات دادن یک نفر از دست دژخیمان کف و سوت هم داره این کف و سوتی که شما دیدید هیچ ربطی به بی حرمتی به امام حسین ع نداره شما حتما کلیپ ها را مشاهده کنید که مردم یا حسین گویان می گویند ما جنبش سبزیم و علمدار حسینیم.
                    ۷-۲۲ بهمن بله دروغ بود گفتید تو تهران ۵ میلیون بودید در صورتی که تو ۹ دی گفتید تو تهران نزدیک به ۴ میلیون بودید ۹ دی از امام حسین بود تا انقلاب و ۲۲ بهمن از امام حسین بود تا آزادی حالا چطور تو این فاصله انقلاب تا آزادی یک میلیون اومده بودند در ضمن عکس هوایی گوگل هم مچتونو تو میدون آزادی گرفت که نتونستید میدون رو پر کنید تازه با اون همه نیروهایی که از شهر های مختلف آورده بودید و فضا به شدت امنیتی بود و کسی جرات جیک زدن نداشت. البته یه بی تدبیری شد و بچه های سبز به اشتباه جمعیت شما رو زیاد کردند وگرنه فکر نکنم که بیشتر از ۲ میلیون می بودید.
                    ۸-در مورد تقلب صحبت های زیادی شده که تو همین سایت هم قرار گرفته و من به شما پیشنهاد می کنم که حتما گزارش ۳۰۰ صفحه ای نزدیکان آقای موسوی و کروبی رو بگیرید ومطالعه کنید سری به عکس های بازشماری آرا بزنید سری به فایل های وزارت کشور بزنید که چه سوتی هایی دادند ولی خب شاید شما دنبالش نرید ولی من یک نمونه رو بهتون میگم: برگه های رای در بسته های صد تایی بودند یعنی اگه ۵ بسته به یک شعبه بدهیم میشه ۵۰۰ برگه رای – فرض کنید تو این شعبه از ۵۰۰ برگه ۳۵۰ برگه مصرف شد یعنی ۱۵۰ برگه سفید و دست نخورده باقی می مونه یعنی یک بسته صد تایی و یک بسته که ازش مصرف شده و ۵۰ تا باقی مونده ، طبق قانونی که خودشون گفتن گفتن که از هر بسته ۱۰۰ تایی هر چند تا باقی مونده پس از اینکه آرا رو شمارش کردید اونوبذارید تو صندوق اخذ رای و به عنوان هیچی حساب کنید یعنی نه برگه باطله نه سفید و هر چی بسته ۱۰۰ تایی سالم هست رو به عنوان برگه های سفید معرفی کنید خب در این شعبه باید ۱۰۰ برگه رای سفید باقی مونده باشه دیگه و این یعنی اینکه باید تو تمامی شعبه های داخل و خارج کشور برگه های سفید مضرب صد باشن مثلا ۱۰۰ باشه یا ۲۰۰ یا ۳۰۰ مثلا ۳۶۰ نمیشه – شورای نگهبان تو گزارشی که داد تو قسمت ضمیمه ها تعداد برگه های سفید باقی مونده در کل کشور و خارج کشور رو نوشت و با این قانونی که اینا گفتن باید مضرب ۱۰۰ باشه دیگه ولی نیست و فرض کن چنین عددی بود ۲۲۳۶۹۵۲۱ این نشون میده که هنگام ععد سازی اصلا یادشون نبوده که به این موضوع بپردازند.
                    خیلی خوشحال شدم که با شما آشنا شدم چون شما با خیلی هایی که هم عقیده شما هستنئد فرق دارید و بهتر صحبت می کنید و کم تر توهین می کنید.
                    به دلایل پیش اومده تو این مدت که اس ام اس کنترل میشه و زندگی افراد تحت نظر هست سخت میشه به کسی اطمینان کرد.
                    -من هم یک سوال از شما داشتم که اگه ما کم هستیم صفریم و دیده نمی شیم چرا تمامی سایت ها فیلتره ماهواره ها پارازیت دارن اس ام اس کنترل میشه و کلمه ی سبز رو تو اس ام اس فیلتر می کنن چرا این وضع تموم نمیشه چرا موسوی و کروبی رو نمی گیرید میترسید قهرمان بشن آخه چه قهرمانی برای ۵۰۰ نفر چه قهرمانی بشن و از همه مهم تر چرا یک اجازه تجمع تو کل کشور رو نمی دید که با چشمای خودتون متوجه همه چیز بشید؟
                    هیچ وقت حرف راست از تلویزون پخش نمیشه .

                    سبز و پیروز باشبید.

                    []
                    • At 2010.03.28 14:35, دانشجو رشت+سبز تر از دیروز said:

                      مردم سبز رشت به داشتن رهبری همچون میر حسین عزیز افتخار میکنند…خواهشا به فکر ایده هایی برای برقراری بیشتر با ملت سبز باشید ..سبز های شمال انتظار موسوی رییس جمهور قلب های خود را میکشند .این را در ۴شنبه سوری نشان دادند….گوش به فرمان تواییم رییس جمهور قلبهایمان….

                      []
                      • At 2010.03.28 16:49, ناشناس said:

                        پیام مهندس را دوباره خواندم بسیار شیواست و البته بسیار امید بخش است انسان را به فکر وا می دارد که برای رهایی اقدام کند.صداقت کلام ایشان ستودنیست.زنده باد!

                        []
                        • At 2010.03.28 17:21, reza said:

                          pirooozi az ane masssssssssssssssssssst

                          []
                          • At 2010.03.28 19:03, مرگ بر دیکتاتور said:

                            جنبش سبز ما پیروزه به امید خدا

                            یا حسین میر حسین

                            v v v v v v v v v v v

                            []
                            • At 2010.03.28 19:25, دوست said:

                              ایکاش بفهمیم که می خواهیم در آینده بیشتر شباهت به پاکستان عراق یا ترکیه داشته باشیم… از ترکبه می توان خیلی درسها گرفت…

                              []
                              • At 2010.03.28 20:46, محمودی said:

                                مرید پیر مغانم زمن مرنج ای میر!
                                چرا که وعده تو کردی و او بجای آورد

                                سلام بر رهبر و مقتدای آزادگان و آن که کاسه ی صبرش صبر را هم بی طاقت می کند.
                                درود بر جناب مستطاب حضرت آیت الله العظمی حاج سید علی خامنه ای روحی له الفداه
                                اللهم العن اعدائه

                                []
                                • At 2010.03.29 02:01, آزادی خواه said:

                                  سلام.نوروز پیروز
                                  ما پیروزیم چون حق با ماست

                                  []
                                  • At 2010.03.29 05:10, انصار said:

                                    به نام خدا
                                    به امید زنده ایم و تا جان در بدن داریم و در حد توانمان برای رضای خدا گام بر می داریم چرا که خدا ما را برای آزمونی سخت از بهشت خود به زمین فرستاده است تا اشرف مخلوقاتش او را روسفید کند . خدا شیطان را که عزازیلش بود و مورد توجه خدا بود و عزیزش می داشت به واسطه عدم اجرای فرمانش مبنی بر تکریم آدم از خود راند . وای این چه خدایست؟
                                    حال آیا میر حسین عزیز من این ماموریت زمینی خود را در برابر خدا و خلق خدا درست اجرا نموده است .
                                    واقعا ماموریت میرحسینم چه بود ؟
                                    احیای امید در مردم به خواب فرو رفته.
                                    احیای روحیه انقلابی و اصلاحی .
                                    احیای تفکرات ناب ایرانی اسلامی.
                                    ایجاد پیوند نسلهای از هم گسسته انقلاب .
                                    ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در بین جوانان ناب ایرانی که ایران را در کنار اسلام با هم می خواهد.
                                    میر حسینم چقدر موفق بوده است؟
                                    دوستان عزیز سبزاندیشم شاید حق طلبان تاریخ نتوانستند به جهت مقتضیات زمانه خود به هدف واقعی خود در احیای خصلت های انسانی موردنظرشان در جامعه برسند اما تاریخ و آینده گان آنرا سرمشق و الگوی خود قرار داده اند و اتفاقات مبارکی را برای عصر خود رقم زدند و این در خصوص جنبش سبز نیز عملی خواهد شد شک نکنید و چه روزگار شیرینی خواهد بود برای مردم ایران ومنطقه.
                                    پاینده و همیشه سبز باشید.

                                    []
                                    • At 2010.03.29 06:38, مسعود سبز said:

                                      زنده باد سبز زنده باد میر حسین موسوی باد مهدی کروبی زنده باد سید محمد خاتمی و زنده باد همه سبزهای جهان

                                      سال استقامت سبز بر سبزپوشان سبز دلان مبارک باد

                                      به امید گرفتن حق مسلم خود در سال ۸۹

                                      []
                                      • At 2010.03.29 07:27, دوست دار انقلاب اسلامی said:

                                        سلام
                                        سلام می‌کنم چرا که مطمئنم از جانب انقلاب برای شما که راه خود را گم کرده‌اید،‌ سلامتی خواهد آمد ولی انتظار ندارم که شمایی که ادعای گفتگو و مذاکره با آرامش را می‌کنید ولی به مانند هوچیها بر طبل بیعاری خود می‌زنید سلامتی حاصل این انقلاب گردد.
                                        من به میرحسین رأی دادم تا بیاید و با درایتی که فکر می‌کردم دارد به وضعیت نابسامان اقتصادی مردم رسیدگی نماید ولی اکنون پشیمانم چرا که کوچکترین جنبه‌ای از مدیریت در رفتار و گفتار ایشان ندیدم. ایشان خودشان با عدم رعایت قانونی که از رعایت آن دم می‌زدند، به رأی من خیانت کرد و باعث تضعیف انقلابی گردید که خون هزاران هزار شهید برای آبیاری نهال آن ریخته شده است.
                                        شما و طرفدرانتان همواره این کلام امام را به رخ محمود احمدی نژاد و طرفدارانش می‌کشیدید که هرگاه دشمن از شما تعریف کند به خود بنگرید تا علت این خرسندی و حمایت را بیابید و آن را به عنوان یک اشکال رفع نمایید و حال
                                        خود که از طرف آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث و رژیم خونخوار صهونیستی اشغالگر قدس مورد تشویق و تمجید و حمایت قرار گرفتید، نه تنها به خود نمی‌آیید بلکه با تمام افتخار آن را به رسمیت می‌شناسید و از اینکه توانسته‌اید جمهوری اسلامی ایران را با چالشی روبرو نمایید به خود می‌بالید . دشمنان جمهوری اسلامی ایران حتی خواب این را هم نمی‌دیدند که بتوانند چنین کاری را بنمایند.
                                        می‌دانم که هیچکدام از این سخنان را منتشر نمی‌کنید چون شنیدن حقیقت تلخ است و شما آن را بر نمی‌تابید.
                                        ولی باید بگویم که دشمن توانست مردی که می‌توانست طلایه دار مبارزه با ظلم و امپریالیست و ایجاد رفاه بیشتر اقتصادی باشد را به ترفندی کثیف و ابتدایی به عنوان دشمنی برای نظام تبدیل نماید.
                                        دشمن خوشحال است و ما غمگین، از اینکه وی را از دست داده‌ایم ولی ایشان نشان دادند که مردی نیستند که بتوانند شرایط را بفهمند و بسنجند و دچار خود بزرگ بینی شخصیتی و کوته‌بینی اندیشه شدند. ایشان بدون اینکه از گذشته و اینگونه رفتار افرادی مانند مرحوم آیت‌اله العظمی منتظری عبرت بگیرند، خود مبتلا به این جنون شدند.
                                        بنده از اینکه جوهرة ایشان در سخت ترین زمانها بر مردم ایران شناسانده شد خوشحالم و خداوند تبارک و تعالی را سپاسگزارم.
                                        دوستان، هموطنان و جناب آقای میرحسین موسوی
                                        مرد آن است که در کشاکش دهر
                                        سنگ زیرین آسیا باشد

                                        ولی شما این مطلب را درک نکردید.

                                        من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم
                                        تو خواه از سخنم پندگیر؛ خواه ملال

                                        و من الله توفیق

                                        []
                                        • At 2010.03.29 08:24, سعید said:

                                          سال صبر و استقامت بر همگان مبارک
                                          واقعا میر حسین گل کاشت با این سخر انیش
                                          اگه بخواید مو شکافانه به این شخرانی گوش کنید
                                          خیلی نکات ارزشمند و خوبی داخل سخرانی رئیس جمهورمون میر حسین موسوی هستش
                                          در کل گفتند:
                                          واسه آزادیمون باید بجنگیم
                                          پس همه با هم برای آزادی و ابادی ایران
                                          “یا حسین میر حسین”

                                          []
                                          • At 2010.03.29 09:21, ایرانی said:

                                            جنبش سبز پیروز است . نوروز بر مردم سبزاندیش و فرهیخته مبارک .

                                            []
                                            • At 2010.03.29 11:09, رها امینی said:

                                              سال ۸۹ سال «صبر و استقامت» است. «دعای تحویل سال» ما ، نابودی استبداد و دیکتاتوری بود ;)

                                              []
                                              • At 2010.03.29 12:38, لیلا said:

                                                با تمام وجود دوست داریم تو یه مرد به تمام معنایی مرسی از مقاومتتون و اینکه پشت مردم رو خالی نکردین من اولش می ترسیدم که محتاط باشین اما شما نشون دادین که هنوز وطن پرست و ملی گرا در سیاسیون ایران وجود دارد ! سالم باشید و سربلند! سال نو شما و تمام شهدا و اسرا و جانبازان جنبش سبز مبارک!

                                                []
                                                • At 2010.03.29 12:40, آدوور said:

                                                  زنده باد آزادی عدالت و انسانیت! موسوی محبوب دوستت دارم

                                                  []
                                                  • At 2010.03.29 14:06, محمد said:

                                                    بسمه تعالی

                                                    با سلام و تبریک سال نو خدمت میرحسین عزیز و خانواده بزرگوارش و همچنین عزیزان زحمتکش سایت کلمه
                                                    درود بر میرحسین عزیز که همچون کوه استوار بر سر مواضع خود و ملت ایستاده است. درود بر میرحسین که با تمامی تهدیدها و فشارها پای عقب نگذاشته و برای احقاق حق مردم در مقابل مستبدان دین فروش چاپلوس ایستاده است. البته در سالیان گذشته و قبل از انقلاب ، این حرکت وظیفه علما و مراجع تقلید بوده است تا آگاهی مردم را نسبت به حقوق خود بالا ببرند و اسلام را به عنوان شاخص به مردم معرفی کنند نه اشخاص را. خداوند حافظ و نگهدار مرید خمینی کبیر میر حسین موسوی باشد انشا اله.

                                                    []
                                                    • At 2010.03.29 15:52, امید said:

                                                      با سلام وتبریک سال نو به ملت سبز ایران وتسلیت به خانواده جنبش سبز ایران
                                                      جناب آقای مهندس موسوی شما بدانیدکه این مردم با شما هستند وخواهند بود
                                                      زنده باد آزادی

                                                      []
                                                      • At 2010.03.29 16:29, یک سبز said:

                                                        سلام بر آقایان موسوی کروبی و خانم رهنورد
                                                        تا با مایید به شما افتخار میکنیم
                                                        نوروزتان سبز

                                                        []
                                                        • At 2010.03.29 17:22, imm0ortal said:

                                                          گر می خواهی بت پرست نباشی کافی نیست بت ها را شکسته باشی باید خوی بت پرستی را ترک گفته باشی .
                                                          درود بر میر حسین

                                                          []
                                                          • At 2010.03.29 18:03, دوست said:

                                                            ایکاش آقای موسوی روی فرهنگ مرگ بر هیچ کس یه کم کار کنند….

                                                            []
                                                            • At 2010.03.30 01:30, مهدی said:

                                                              امیدوارم که سال جدید,سالی سرشار از موفقیت برای جنبش مردمی سبز باشد. در جواب فردی که راجع به نحوه به شهادت رسیدن ندا صحبتی کرده بود, باید گفت: آیا چهار شهید درکهریزک هم به دست خویش شکنجه شده بودند؟ آیا در روز عاشورا مردم خودشان با ماشین خود را له می کردن؟ آیا خودشان به صورتشان شلیک میکردن؟ آیا دانشجویان کوی دانشگاه خودشان را با میله گرد میزدن و در زیر زمین
                                                              وزارت کشور بازداشت میکردن؟ فراموش نکنید که خداوند بر همه امور آگاه است و مکرتان رابه خودتان باز میگرداند.و هیچ مقام او ل و دوم حکومتی نمی تواند شما را نجات دهد.ما بی شماریم v

                                                              []
                                                              • At 2010.03.30 04:18, انصار said:

                                                                به نام خدا
                                                                چهره پر امید میر حسین عزیزم به مردم ایران زمین نیرویی مظاعف می دهد تا حق طلبی و حق خواهی را نه فقط برای یاران سبز ما بلکه برای تمام مردم سرزمین خوب ایران نهادینه سازد.
                                                                پاینده و سرفراز باد ایران

                                                                []
                                                                • At 2010.03.30 07:10, حسن- جواب برادر محسن said:

                                                                  در جواب برادر عزیزم محسن که جواب من (حسن) را داده بود

                                                                  ۱- فیلترینگ برا هر سایتی چه اصلاح طلب و چه اوصولگرا بده اما بدتر اینه که من اصلاح طلب شعار مرگ بر فیلترینگ و آزادی بیان بدم و باز خودم فیلتر کنم پس اگر شما هم درست گفته باشید چیز عجیبی نیست از اونایی باید تعجب کرد که ادعای آزادی بیان میکنند و…
                                                                  ۲- در مورد مرجع تقلیدی که گفتید باید بگم که مرجع تقیلیدی که عدالت و ولایت نداره مرجع تقلید نیست . اگر منظورتون دو مرجع تقلید اصلاح طلبه که باید بگم متاسفم برا کسانی که به این راحتی فریب امثال این افراد رو میخورن . خیلی ها تو این جریانات دیدن تنها راه کسب وجه مجدد برا خودشون حمایت از جنبش سبزه و جنبش سبز هم بزرگترین اشتباه خودش رو کرد و اون هارو پزیرفت و از اونجا بود که کلیدمسیر اشتباه رفتن این جریان سبز به اصطلاح امید بخش و رهایی بخش زده شد و مسیر تغییر کرد .
                                                                  ۳- من به فرد تکیه نکردم اما میگم که اگر آقای موسوی مخالفتی داره با صداقت بیاد و بگه که من با رهبری مخالفم. مگه همین آقای موسوی قبل از انتخابات و در تبلیغات ادعا نکردند که من پیرو ولایت فقیه هستم؟ این پیروی رو کجا باید دید؟
                                                                  ۴- مشکل بعدی این جریان اینه که برای مخالفین خودش شخصیت قایل نیست و همه رو بی فکر میدونه و معتقده که دارای افکار تقلیدی هستن و فقط طرفدارای این جریان هستن که خیلی انسانهای متفکری هستن که اینهم از دیگر اشتباهات بزرگ جریان شماست که تو این کامنت شماهم مرتکب شدی
                                                                  ۵- چرا شما دیوار حاشا رو بیش از حد بلند کردید؟ اگه قراره به دیوار حاشا تکیه شه منم راحت میگم که ۲۵ خردادی نبوده . اینکه نشد حرف تو تجمعی که خودم بودم بگم دروغه؟بابا بخدا به پیر به پیغمبر ۹ دی و ۲۲ بهمن دروغ نبود . همین اقای موسوی از ۲۲ بهمن مایه گذاشت و گفت مهندسی بوده و از شهرستانها آوردن سوال من اینجاست که پس راهپیمایی شهرستانها رو که خودم تو دو تا شهرستان رو از نزدیک دیدم باید خلوت تر میشد مگه نه؟
                                                                  ۶- در مورد گزارش ۳۰۰ صفحه ای آقای موسوی که الان دارم میشنوم با شما هم عقیدم . واقعان زشته که این گزارش رو هم طبق فرمایش شما خودآقای موسوی و کروبی ننوشتن و این گزارش رو هم باید مثل خیلی از بیانیه های دیگر نزدیکان آقای موسوی تکرار میکنم نزدیکان آقای موسوی بنویسن. واقعن جای تاسف داره – در ضمن اگر گزارشی بوده باید تو آرشیو سایت موجود باشه که من چیزی پیدا نکردم اگه شما پیدا کردی برا من بفرستید تا من ببینم نزدیکان آقای موسوی (!)چه نظری داشتن
                                                                  ۷- در مرود برگه رای ها خدا رو شکر که ما خودمون جز عوامل اجرایی بودم و همچین قانون من در اوردی رو ندییدیم در ضمن یه پیشنهاد میکنم – اکصر ماهاد فامیلی داشتیم که سر صندوقی بوده ازش رای یک از صندوقها رو بگیرید و به طور اتفاقی با امار اون صندوق که در سایت وزارت کشور اومده مقایسه کنید من ۱۱ صندوق رو امتحان کردم و تناقضی ندیدم
                                                                  ۸- در ضمن ازتون تقاضا میکنم که شمارتون رو به ایدی من بفرستید تا من بیش از ۱۰۰ پیام ضد نظام با هر عنوانی که میخاید براتون بفرستم تا ببنید که دروغ بد تر از زنا است و نباید دروغ گفت
                                                                  ۹- فقط در مورد عاشورا باید بگم که من کف ها و سوت هایی رو که گفتم فیلمش رو دارم و اون هم فیلم هایی است که از صدای امریکا و بی بی سی در مظلومیت شما پخش ده
                                                                  ۱۰- در مورد بیانیه ها باید بهتون بگیم بلا استثنا تمام بیانیه های آقای موسوی رو دارم و باید بهتون بگم که آقای موسوی فقط در یک بیانیه و در حد یک جمله (فقط یک جمله ) از حمایت بیگانگان ابراز نارضایتی کردند که شماره بیانیه الان در خاطرم نیست (چون بیانیه الان همراهم نیست) اگر بیش از ۳ مورد یا حتی دو مورد ابراز نارضایتی از این حمایتها دیدید به من هم بگید
                                                                  ۱۱- در ضمن در مورد تجمعات هم طبق همون قانون قابل اتکا شما یک نفر باید مسئولیت تجمعات رو به عهده بگیره که آقایان میگن به عهده نمیگیرم خب پس باید به آقایان کروبی و موسوی گفت که چرا شما مردم رو به تجمعاتی دعوت میکنید که قابلیت به عهده گرفتن مسئولیت عواقبش رو ندارید
                                                                  ممنون جسن
                                                                  Hasan.abedini65

                                                                  []
                                                                  • At 2010.03.30 07:28, احسان said:

                                                                    رئیس جمهور عزیزم,مهندس موسوی عزیز,سال نو بر شما و خانواده ی محترم مبارک. همچنین مبارک باد بر ارتش میلیونی سبز,جامعه ی اصلاح طلب و ملت شریف ایران.سالی سرشار از شادی و سرور و افتخار و آزادی براتون آرزو می کنم.
                                                                    مهندس عزیز یادتون باشه که سبز سزیم ریشه داریم/ما درختی استواریم/سبز سبزیم ریشه داریم/در زمستان هم بهاریم

                                                                    []
                                                                    • At 2010.03.30 07:41, موسی صدر said:

                                                                      من به شما افتخار میکنم آقای موسوی خدا حفظتان کند
                                                                      یک انتقاد هم داشتم خطاب به سایت مفید کلمه
                                                                      تا همین چندوقت پیش به انتقادات به رهبری اجازه ی نمایش داده نمیشد ولی الان انتقادات منطقی به رهبر را میبینیم که به آنها اجازه ی نمایش داده شده است ، خوب این بسیار عالی است اما من فکر میکردم حالا که این مورد مجاز شده انتقاد به سایر افراد حتما مجاز است اما با کمال تعجب وقتی در چند قسمت از آقای رفسنجانی انتقاد کردم و کاملا هم منطقی بودند و تند هم نبودند اجازه ی نمایش پیدا نکردند که این مایه ی تاسف است
                                                                      دوستان عزیزم من با کمال دلسوزی میگویم و از ته قلبم:
                                                                      بت اگر بد است همیشه بد است فرقی ندارد چه کسی باشد
                                                                      من نگرانم بسیار نگران…

                                                                      []
                                                                      • At 2010.03.30 13:15, صادق said:

                                                                        تقدیم به ریس جمهور منتخب مردم ایران موسوی
                                                                        ای هموطن بیدار شو بیدار شو
                                                                        با میرحسین موسوی
                                                                        این رهبر سبز نوین
                                                                        آشنا شو همراه شو
                                                                        راه نجات مردمان از این ستم
                                                                        با رای خود آزاد شو آزاد شو
                                                                        رای من و تو می کند این کشورم
                                                                        ایران من آباد و آزاد و بلند
                                                                        با موسوی همراه شو همراه شو
                                                                        پرچم به دست کروبی
                                                                        این کاوه ایران زمین
                                                                        با غیرت و سبز و حزین
                                                                        بی باک شو بی باک شو
                                                                        ایران ما ویران شده
                                                                        جولانگاه گرگان شده
                                                                        با جنبش سبز نوین
                                                                        با هم سراییم این سرود
                                                                        آزاد شو آزاد شو
                                                                        ای دشمن مردم ستیز
                                                                        ویران مکن فرهنگ و دین
                                                                        بیرون رو بیرون رو
                                                                        از کشورم بیرون رو بیرون رو

                                                                        []
                                                                        • At 2010.03.30 13:19, پشیمان said:

                                                                          من در یکی از ستادهای آقای احمدی نژاد بودم. مدتها با خودم کلنجار رفتم و تحقیق کردم و تصمیم گرفتم حقایق رو از اون چیزی که بین مردم هست به دست بیارم نه اونی که رئیسام مدتهای مدید تو گوشم میخوندن. دیگه نمیگم که در مورد آقای احمدی نژاد چی به من میگفتن ولی همینقدر تو مغزمون فرو کرده بودن که ایشون فرستاده مخصوص امام زمان هستن و موسوی و طرفدارانش همه فرقه دجال هستن. از روز ۱۴ خرداد تا ۲۲ خرداد روزی ۴۰۰ هزار تومن بهمون پول میدادن. و میگفتن اینا حقوقی هست که آقامون براتون فرستاده. البته اینا رو به ما که اعضای کوچکی بودیم میگفتن. روز انتخابات هم خودشون شناسنامه هامون رو گرفتن و بردن و بعد از یکی دو ساعت برامون آوردن گفتن ما براتون رأی دادیم زحمتتونو کم کردیم که تو شلوغی گیر نکنید. از همون لحظه بود که تو شک افتادم. من واقعا نمیدونم یعنی چی ما به جای شما رأی دادیم. پس قضیه انگشت زدن چیه؟ یه کمی شک کردم اما چون هنوز تحت تأثیر حرفای رؤسا بودم شکم از بین رفت. همه خانوادم به آقای موسوی رأی دادن. فقط من بودم که با همه فرق داشتم .به این دلیل بود که تو دانشگاه امام صادق درس میخوندم. دیگه خودتون بقیش رو بخونید. الآن به شدت از عملکرد احمقانم تو طول روزهای قبل از انتخابات تا این اواخر پشیمونم. کاش زودتر پی به حقایق میبردم و اینقدر گول نمیخوردم. همش فکرشو میکنم که چقدر رؤسامون بهمون خندیدن که تونستن اینقدر راحت فریبمون بدن اعصابم به هم میریزه. آقای موسوی به ولای علی پشیمونم که تا ۶ ماه پیش فحشتون میدادم. بدون اینکه از خودم اختیاری داشته باشم. مثل عروسک خیمه شب بازی بودم. میخواستم ازتون حلالیت بطلبم. میخوام سبز باشم مثل شما آقای موسوی.

                                                                          []
                                                                          • At 2010.03.30 14:20, yashill said:

                                                                            به یاری مدافعان محیط زیست آذر بایجان بشتابیم
                                                                            دوستان بنده پیشنهاد میکنم که روز سیزد بدر سبزها در سرتاسر ایران و جهان به قضیه فاجعه اقلیمی دریاچه ارومیه هم اعتراض کنند ، هیچ حرکت ضد استبداد نمیتونه به این فاجعه زیستی که یک پاش نا بخردی یک حکومت نا شایست و پای دیگرش شرایط اقلیمی هست اعتراض نکند

                                                                            []
                                                                            • At 2010.03.30 21:40, parsa said:

                                                                              سال سبز صبر و استقامت بر تمام ایرانیان سبزاندیش مبارک باد.
                                                                              وای نمیدونید چه لذتی داشت که تنها لحظه ای پس از سال تحویل کل خانواده پیام نوروزی رییس جمهور منتخب جناب آقای مهندس میرحسین موسوی را به نظاره نشست.
                                                                              وهمچنان بر لبان ما جاریست یاحسین میرحسین
                                                                              مشهد الرضا

                                                                              []
                                                                              • At 2010.03.30 22:16, علی said:

                                                                                سال صبر و استقامت را به همه مردم ایران تبریک می گویم

                                                                                تبریک و خسته نباشید برای مرد شجاع و جاودانه ی تاریخ ایران زمین : میر حسین موسوی

                                                                                و هشدار برای بدخواهان ش: گیرم برگ را ، درخت را ، جنگل را ، کشتید؛ با رویش سبز جوانه ها چه می کنید

                                                                                میرحسین ما پشت ت وایسادیم، جون مون هم می دیم : ما بی شماریم

                                                                                []
                                                                                • At 2010.03.31 05:01, ... said:

                                                                                  جناب میرحسن تا کی میخوای این مسخره بازی ها رو ادامه بدی؟
                                                                                  واقعا اون منزلتی که داشتی کجا رفت؟
                                                                                  اونایی هم که به دنبالت بودن الان کجان؟
                                                                                  پیروزی از آن جبهه حق است نه جبهه باطل

                                                                                  []
                                                                                  • At 2010.03.31 07:42, ناشناس said:

                                                                                    درد خدا بر مرد بزرگ ایران ، میر حسین موسوی که از جان خویش برای مردم مایه گذاشته و زیر بار ظلم نرفت و حاضر نشد که شرف و انسانیت را زیر پا بگذرد. خدا توفیق دهد.

                                                                                    یا حسین ، میر حسین

                                                                                    []
                                                                                    • At 2010.03.31 09:59, جنبش سبز ما said:

                                                                                      سلام خدمت دوستان عزیز و شهدای مخلص راه حق و حقیقت.
                                                                                      اومدیم دو سه تا کامنت دیدیم که کمی تا قسمتی با عقاید ما متفاوت بود گفتیم روشنگری کنیم بلکه ثوابی ببریم و خدا رو خشنود کنیم. در ابتدا خدمت این “دوستدار انقلاب اسلامی” عرض کنم که خودت میدانی و ما هم میدانیم این ادبیاتی که شما به کار برده ای ادبیات یک جنبش سبزی نیست و ادبیات به کار رفته در کامنت شما شباهت قریبی به ادبیات رسانه های سیاه کشورمان دارد و در ضمن شک دارم که شما به میرحسین رأی داده باشی، برای اینکه من جایی ندیدم و شاهد نبودم که نیروهای جنبش سبز طی این چند ماه در ایده های بنیادی و مدیریت اقای موسوی به اختلاف و چند دستگی رسیده باشند. اینکه عده ای بخواهند خود را جنبش سبزی معرفی کنند و بعد بگونه ای بر میرحسین بتازند که گویی نیروهای جنبش سبز دچار ریزشی گشته اند که خودشان بر ریشه خودشان میزنند سیاه بازی ایست نخ نما، امام در مورد اینکه دلتان به حال خون هزاران هزار شهید سوخته بهتر است نگاهی به برخورد همقطارانتان با خانواده شهدا از جمله شهید همت و شهید باکری و شهید بهشتی بیافکنید تا ببینید آنکس که کمر به دشمنی با شهدا بسته کیست. اما در مورد برداشت شخصیتان از سوءمدیریت اقای موسوی سخت در اشتباهید. کارنامه درخشان اقای موسوی در زمان جنگ و سختی این کشور نشان از مدیریت بالای ایشان در سطوح بالای اجرایی کشور دارد و مطمئنا اینگونه انگها به ایشان نمیچسبد. کاش به جای نتیجه گیری از روی خیالات واهی، به نتیجه گیری از کارنامه بپردازید. در مورد تشویق و تمجید و حمایت کشورهای غربی و صهیونیستها از جنبش سبز باید بگویم هیچگونه حمایتی در کار نیست، خوشبختانه جنبش سبز از هرگونه حمایتی از طرف کشورهای غربی محروم است. اصلا ما آمده ایم که کشور را از زیر سلطه کمونیستهای شرقی نجات دهیم، چگونه با ایده های نجات بخشمان راضی به سلطه کشورهای غربی بر کشور باشیم. ولی در مورد تشویق و تمجید با شما هم عقیده هستم. تمامی کشورها و تمامی ملتهای جهان از شرق و غربی و کمونیست و امپریالیست و صهیونیست آزادگی و جوانمردی ایرانیان را در این چند ماه اخیر در عدم بکار گیری اسلحه و تنها با استفاده از حق بیان ستوده اند، در شگفتم که چرا از ستایش جوانمردی و ازادگی و ازادیخواهی شکایت میکنید. غربیها نیز در خیلی زمینه ها پیشرفت ایرانیان را ستوده اند این پیشرفت نیز مانند سایر پیشرفتهای ما ایرانیان ستودنی است، پیشرفتهای قبلی در زمینه های علمی و ورزشی و … بوده ولی این یکی در زمینه فعالیتهای مدنی و اجتماعی بوده. برادر عزیز چرا فکر میکنی میرحسین را از دست داده اید؟ آیا شما از اینکه نخست وزیر موفقتان، سالها دستش از مسائل کلان اجرایی کوتاه باشد فکر کرده بودید او را دارید؟ اتفاقا این بیست سال موسوی را نداشتیم. اکنون است که او را داریم. پس باید خوشحال باشیم.
                                                                                      نکته خیلی جالب این دوست “دولت دوستمان” که در جامه سبز اقدام به کامنت گذاری کرده اعتراف به وضع نابسامان اقتصادی کشور است که این سه شکست بزرگ برای همفکران دولت است؛
                                                                                      اول آنکه اعتراف دارند وضع اقتصاد کشور به فلاکت افتاده
                                                                                      دوم انکه میدانند سخنشان اعتباری ندارد و برای آنکه آن را معتبر کنند باید ردای سبز بپوشند
                                                                                      سوم انکه انقدر این ادبیات (توأم با توهین) تکراری و تابلو گشته که در پشت هر نقابی باز قابل شناسایی است.
                                                                                      اما در اخر من نیز جملات شما را تماما تکرار میکنم
                                                                                      بنده از اینکه جوهره اقای موسوی در سخت ترین زمانها بر مردم ایران شناسانده شد خوشحالم و خداوند تبارک و تعالی را سپاسگزارم، اصلا خمیرمایه اقای موسوی برای مدیریت در زمان سختی شکل گرفته چه دوران جنگ و چه اکنون و البته اجازه دهید اضافه کنم که به رأی خود و به حمایت خود از ایشان میبالم.

                                                                                      []
                                                                                      • At 2010.03.31 11:02, ناشناس said:

                                                                                        با سلام
                                                                                        میدانم که برای پیشنهاد راجع به مراسم سیزدهم کمی دیر است

                                                                                        به نظر من اگر هر خانواده سبز ایرانی هنگام انداختن زیر انداز روبان سبزی را به تکه چوب یا شاخه ای گره بزند و مانند پرچمی کنار زیراندازش در خاک فرو کند و حتی هنگام بازگشت این نمادها را بر ندارد، بسیار صحنه زیبایی چه در روز سیزدهم چه در روزهای آینده پدید خواهد آورد.
                                                                                        به امید پیروزی

                                                                                        []
                                                                                        • At 2010.03.31 11:09, جنبش سبز ما said:

                                                                                          باز خدا رو شکر این حسن اقا در جامه ما سبزپوشان نرفته و حرفش رو با همان ادبیات شناخته شده بیان میکند،بند به بند نظراتتان را پاسخ میدهم و از خداوند خواستار یاری در امر سازندگی افکار مخالفانمان را داری.
                                                                                          ۱ـ شما بیایید و توهین کنید و فیلتر شود که بد نیست خیلی هم خوب است خود ما جنبش سبزی ها که به فیلترینگ سایتهای مبتذل خرده نمیگیریم که، آن فیلتر هم خیلی خوب است، آنچه که ما آنرا مردود میدانیم فیلترینگ علیه سخن ازاد و سازنده است. خود شما که هم اکنون در این سایت نظری گذاشته اید باید بدانید که نظرتان از طرف حکومت فیلتر شده، ایده ما مبارزه با “فیلترینگ علیه بیان مخالف و معترض” است. نه علیه سایت و سخن مبتذل و هتاکانه.
                                                                                          ۲ـ حرف از عدالت زدید که واقعا دست رو اصل مهمی گذاشتید. آنچه که علی را اسطوره و الگوی انسانیت کرده جدای از همه ویژگیهای اخلاقیش، عدالت او در زمان حکومت اوست، علی را میستایند به خاطر انکه ردای حکومت او را فریب نداد، علی عدالت را اجرا کرد، شما مرجع تقلیدی که عدالت و ولایت نداره را مرجع تقلید نمیدانید. هیچکس نمیداند، مگر میشود کسی از عدالت بویی نبرده باشد راهنمای مردم شود؟ مگر میشود کسی که مردم را گول میزند از جانب خدا منصوب شده باشد؟ احسنت به شما که قبول دارید اگر کسی عادل نباشد لیاقت راهنمایی مردم را ندارد.
                                                                                          ۳ـ باید تبریک بگم به شما اگر واقعا به فرد تکیه ندارید، یه سوالی برای من پیش آمده و آن هم این است که طی این چندین سده که نظریه ولایت فقط نبود و مسلما وقتی چیزی نباشد کسی به آن اعتقاد ندارد، مردمی که در این هزار سال غیبت حضرت مهدی (عج) به ایده “ولایت فقیه” اعتقادی نداشته اند، چه جایگاهی نزد خدا دارند؟ برادر عزیز اصول دین پنج تاست و نه بیشتر. ائمه دوازده تن هستند و نه بیشتر، معصومین چهارده نفرند و نه بیشتر. طبیعی است اگر چیزی در دایره اصول دین و فروع دین نباشد، شاید زمانی در اوج باشد و طرفدارانی برای خود داشته باشد و زمانی دیگر که سقوط کرد طرفدارانش را از دست بدهد. فقط اصول و فروع دین هستند که دچار کاستی نمیگردند.
                                                                                          ۴ـ در مورد بند چهارم شما چیزی نمیگویم چون همه چیز کاملاً مشخص و عیان است.
                                                                                          ۵ـ خود شما میدانید که تجمع نه دی و ۲۲ بهمن (…) ولی تجمع ۲۵ خرداد کاملا خودجوش بود، بدون حتی یک لیوان اب خنک در آن گرمای سوزان، بدون یک اتوبوس واحد که حتی مردم را در این مسیر حرکت دهد. من بسیجیهای شهرستانی را نمیدانم و نظر نمیدهم ولی در هر دو راهپیمایی ۲۵ خرداد و ۲۲ بهمن بوده ام و دیدم که چه تفاوتهای فاحشی با یکدیگر داشتند و تازه از اینها مهمتر آنکه راهپیمایی مردمی ۲۵ خرداد بافت یکپارچه جنبش سبز بود ولی تجمع ۲۲ بهمن با اشتباه نیروهای جنبش سبز تبدیل به راهپیمایی شد، بروید خدا را شکر کنید.
                                                                                          ۶ـ عزیز دل برادر ، اگر قرار باشد اقای موسوی همه چیز را خودش بنویسد، همه نظارت را خودش انجام دهد و همه کارها را خودش به عهده بگیرد پس ستاد انتخاباتی به چه درد میخورد؟ شما چون سالهاست با سیاست تکروی خو گرفته اید گویی با کلمه تیم ورک بیگانه اید.
                                                                                          ۷ـ ما هم امیدوار بودیم تقلبی نشه، ولی متاسفانه مستنداتی که ما خود به دست اوردیم با مستنداتی که شما خواستید وآنها در اختیارتان گذاشتند تفاوت ماهوی دارد.
                                                                                          ۸ـ من هم با شما همعقیده هستم، دروغ بدتر از زناست و نباید دروغ گفت، و اگر این دروغ از تریبون نماز جمعه گفته شود یعنی چه؟ خدایی ناکرده اگر در آینده تقلبی در انتخابات شود (گیریم تا حالا نبوده) و یکی بیاید و از تریبون نماز جمعه تقلب را نفی کند نظرت در مورد این کذاب چیست؟
                                                                                          ۹ـ اگر لطف کنی ادرس این کف و سوتها را بده ما هم ببینیم خوشحال میشویم. با تشکر
                                                                                          ۱۰ـ شما اگر سندی دارید مبنی بر رضایت اقای موسوی از جلب حمایت بیگانگان آن را رو کنید، همان یک ابراز نارضایتی از حمایت بیگانگان کفایت میکند.
                                                                                          ۱۱ـ در مورد به عهده گرفتن امنیت تجمعات کاملا حق با اقای موسوی و کروبی است، ملت مالیات میدهند که پلیس حافظ جان و مالشان باشد، آنهم با ایجاد نظم و ارامش نه ایجاد فضای امنیتی. قرار باشد مالیات بدهیم و با مالیاتمان پلیس از زیر مسئولیت شانه خالی کند و یا هرکاری دلش خواست بکند به بهانه ایجاد امنیت که ما راضی به پرداخت این مالیات نیستیم. حاضرم قول بدهم اگر گروهکهای اخلالگر شناخته شده اقدام به برهم زدن تجمعات و راهپیمایی جنبش سبز نکند، راهپیمایی ما نیازی به پلیس ندارد. خود اقای موسوی و کروبی میدانند که حیله آنهایی که از ایجاد فضای ارامش و نظم شانه خالی میکنند چیست.

                                                                                          []
                                                                                          • At 2010.03.31 12:02, مسلمان said:

                                                                                            مملکت اسلامیمان را با این آشوب ها و دنباله روی از استکبار و ایادی آنها تخریب نکنید. منطقی فکر کرده و احساساتی عمل نکنید. شهامت آن را داشته باشید که به اشتباهاتتان اعتراف کنید، باشد که مورد بخشش مردم مسلمان و ستمدیده ایران قرار گیرید در غیر اینصورت سرخورده و بی آبرو خواهید شد. شاید فردا دیر باشد.

                                                                                            []
                                                                                            • At 2010.03.31 16:43, بهنام(در جواب هم وطنم حسن) said:

                                                                                              سلام من قبلا نظر دادم اما از اونجا که وظیفه اصلی ما نقد در شرایط عادلانه و گسترش آگا هی هاست این کامنتا میذارم
                                                                                              در جواب به هم وطنم (هم وطنم) حسن با هر نوع عقیده ای:
                                                                                              از ادبیاتتون معلومه که به حرفاتون اعتقاد دارین و خدایی نکرده از اون بادمجون دور قاب چی ها نیستین که تو حاکمیتن و فقط بنده پولن وبه خاطر پول و مقام و ترس از اینکه موقعیتشونا از دست بدند به راحتی ادم میکشند و تو خلوت خود به حرفا یی که میزنند ذره ای ایمان و عقیده ندارن و بازم متاسفانه با شما هم عقیده اند که اگه این جور بودین(که انشالا نیستین)صحبت کردن باهاتون بی فایدس.
                                                                                              سعی نکنین وجود این آدما را انکار کنین که هستند و ملت خودش اینارا میبینه و اکثدر طرفداران حاکمیت فعلی از ین دسته اند.
                                                                                              طبق گفته حضرت علی حب الشی یعمی و یصم
                                                                                              اگر در دیده مجنون نشینی به غیر از خوبی لیلی نبینی
                                                                                              شما نسبت به رهبری تعصب دارین و به نظر ما این تعصب بیجا باعث میشه که آگاهانه یا ناآگاهانه چشمتونا به روی بعضی حقیقتا ببندین. هم فکرای شما میگن موسوی بیاد بگه اشتباه کرده اولا موسوی از نظر ما هیچ اشتباهی نکرده در قضایای بعد انتخابات اما در عین حال میگیم موسوی هم انسانه و از خطا و اشتباه مصون نیست.اما رهبری ۲۲ ساله که رهبر نظامن تو این۲۲ سال شده ایشون یا اطرافیانش بیان بگن رهبری اشتباه کرده .یعنی تو این ۲۲ سال ایشون بدون خطا بودن؟با عقل شما جور در میاد؟
                                                                                              اگه جوابتون اینه که ایشون نایب امام زمانه باید بگم امام زمان ۴ تا نایب بیشتر نداشتن که اسماشونم معلومه خود امام به آخرینشون توصیه میکن جانشین تعیین نکن وبه مردم بگو هر کسیاز این به بعد ادعا کرد که نایب منه بدون بنده شیطانه.پس بهتون توصیه میکنم این جوری نگین چون فکر نکنم خود رهبرم راضی باشه و اگه قرار بود امام زمان نایب داشته باشه چرا میرفتند تو غیبت کبری؟تو همون غیت صغری میموندند.
                                                                                              اما بریم سراغ بند بند ایراداتتون:
                                                                                              ۱٫ همین که شما اینجا کامنت میذارین منعکس میشه اما ما اگه بریم تو سایتهای حاکمیت کامنت بذاریم درج نمیشه گویای همه چیز هست.درقضیه فیلترینگ حتی فیلتر کردن سایت نماینده های مجلس(پارلمان نیوز) بر کسی پوشیده نیست و نشون میده حاکمیت تا چه اندازه مخالف آزادی بیانه که حنی حرف نماینده هایی که مردم بهشون رای دادند( و از فیلترینگ نظارت کاملا غیر قانونی و غیر اخلاقی استصوابی شورای ملعون نکهبان که حذف اندیشه هاست و در اسلام به شدت نهی شده)راهم بر نمی تابند.
                                                                                              ۲٫ تا اونجا که بنده یاد دارم شرایط مرجع تقلید ۱۲ تا بود که هیچ کدوم از اون ۱۲ هم در مورد ولایت پذیر بودن مرجع تقلید نبوده.امروز هیچ کس در علم فقهی و مرجعیت آیت اله خویی تردیدی نداره اما ایشون مخالف تئوری (تئوری ساخته شده توسط بشر جایز الخطا ) ولایت فقیه بودن….
                                                                                              ۳٫ حرفی که آقای موسوی قبل انتخابات گفتن منظورشون این بود که با اصل ولایت فقیه مشکل ندارن میشه با اصل ولایت فقیه مشکل نداشت اما با شخصش مشکل داشت.البته خود بنده صراحتا میگم که با اصلشم مخالفم.
                                                                                              ۴٫ بنده به شخصه هم شما را صاحب عقیده میدونم هم کاملا به نظرتون احترام میذارم.و خودما متفکر صاحب عقیده نمیدونم بلکه خودما واقع بین میدونم
                                                                                              ۵٫ فرض کینم حق با شما بوده و ۹ دی و ۲۲ بهمنیم بوده(البته ۲۲ بهمن اکثرا سبزها همه بودن و تظاهرات مهندسی کاملا اصطلاح شایسته ای بود که مهندس موسوی گفتن)اما انصافا ۲۵ خرداد کسی مردما یک هفته تو صدا و سیما دعوت به راهپیمایی کرد یا خودشون اومدن.به امید نشون دادنشون تو رسانه ضد ملی اومدن یا با ترس و لرز و احتمال مواجه شدن با باطوم و گلوله و شوکر و گاز اشک آور اومدند.شهرستان چون محیط کوچیکه کسی جرات نمیکنه حرف بزنه اما دیوار نویسی ها که الان خیلی خیلی زیادم شده گویای همه چیز هست.انصافا این درسته که شما بیاین تو نماز جمعه بگین از اردوکشی خیابانی دست بردارین بعد خودتون بیاین به هردلیلی طرفداراتونا بکشین بیرون.اینا که شاخ قول شکستن نیست اگه یه روزی تو تلویزیون اعلام کردین اونا که مخالفن بیان بدون هیچ مشکلی تو خیابون و کسی نیومد یا تعدادشون کم بود اون وقت می تونین به خوذتون ببالین که پشتوانه مردمی دارین.البته راه منطقیش یک رفراندوم ملیه با نظارت نیروهای مستقل
                                                                                              ۶٫ در مورد گزارش های ۳۰۰ صفحه ای همین که شورای نگهبان مستقل عمل نکرد و عمل کردش جانب دارانه بود کاملا میتونه یه انتخاباتا باطل کنه مثل اینکه داور یه بازی حساس فوتبال کاملا واضح بیاد از یک تیم طرفداری کنه اگه در حین بازی هم عامدانه از یک اون تیم طرفداری کنه علاوه بر اینکه داور باید مجازات بشه بازی هم باید مجددا برگزار بشه.نه ایکه جنتی تشویقم بشه .در ضمن من خودم ساعت ۴ رفتم و گفتن تعرفه تمام شده و چند جا رفتم همینا گفتن و با بد بختی تونستم رای بدم.بعدا فهمیدم خیلی از حوزه های کشور اینجور بوده پس ۵۳ ملیون تعرفه چاپ شده چی شد؟
                                                                                              ۷٫ میگین چرا موسوی قانونی عمل نکرد؟اولا کدوم قانون؟قانونی که یه آدم میتونه بالاتر از اون حرف بزنه قانون نیست؟بعد مگه رهبر ۵ روز به شورای به اصطلاح نگهبان فرصت نداد پس چرا ۲ روز بعدش باز اومد تو ۲۹ خرداد دوباره انتخاباتا تایید کرد؟اگه شورای نگهبان میخواست بگه تخلف شده که نمی خواست دیگه بعد نماز جمعه میتونست روی حرف فصل الخطاب حرف بزنه؟کمی واقع بین باشیم.
                                                                                              من خودم اون گزارش ۳۰۰ صفحه ای را خوندم همشم منطقی و منطبق بر واقعیته.شما هم حتما بخونیدش. همچنین شیوه ای که حاکمیت در پیش گرفت و سرکوب خونین معترضین جای هیچ شک و تردیدی نمیذاره که تقلب شده چون کوچکترین گامی برای اقناع عمومی بر نداشتن و فقط سیایت ارعاب در پیش گرفتند که هر عقل سلیمی باید بپرسه اگه تقلب نشده پس دلیل این رفتار چیه؟
                                                                                              ۸٫ موسوی بارهابر استقلال جنبش سبز و ملی بودنش تاکید کرده این شیوه ها نخ نما شده که تا کسی صداش در میاد میبندنش به بیگانه.البته اگه منظور اون هم وطنای عزیزن که خارج از کشورند باید بگم که همه اونا هم وطنای ما هستن با هر تفکر و عقیدهای که دارند و ما آرزومونه اونا که به هر دلیلی مجبورن اون جا باشن و دل در گرو وطن و پیشرفتش دارن شرایطی فراهم بشه که بیان در سرزمینشون با آزادی کامل زندگی کنن و خدا قطعا کسانی که به این عزیزا غم غربتا چشوندن نخواهد بخشید
                                                                                              ۹٫ هیچ کجای قانون بر اینکه کسی مسئولیت تجمعا باید بر عهده بگیره ذکر نشده .وظیفه امنیت تجمعات بر عهده نیرو انتظامیه و طبق اصل ۲۷ قانون اساسی تجمعات آزاده مگر مخل مبانی اسلام باشه یعنی حتی علیه ولایت فقیه هم میشه تجمع کرد چون ولایت فقیه جز مبانی اسلام نیست دیگه چه برسه به اینکه جمع بشی بگی رای من کو.البته این اصل ظاهرا فقط در مورد طرفدارای حاکمیته.ملت پول مفت ندارن بدن نیرو انتظامی بخوره که بعد بیاد مردما تو کهریزک زیر شکنجه بکشه.به کوی حمله کنه ظهر عاشورا مردمابا ماشین زیر بگیره
                                                                                              میدن که اگه یه موقع اعتراضی داشتن ازشون حمایت کنه نه جلوشون وایسه.
                                                                                              ۱۰٫ البته اگه لباس شخصی ها و بسیجی ها و خود مامورین نیرو انتظامی نباشن که اغتشاش کنن و شیشه خونه و ماشین های مردما بشکنن(طبق شواهد مستند و غیر قابل انکاری که توسط موبایل های مردم گرفته شده) و آتش سوزی را بندازن من خودم تضمین میکنم تو تجمعی که اگه بهش مجوز بدن ۱۰ میلیون فقط تو تهران میان بیرون(حالا شهرستانا بماند) و حاکمیت از همین وحشت داره هیچ اتفاقی نیفته .
                                                                                              ۱۱٫ آخر سر میخواستم به موضع گیری رسانه ضد ملی در مورد انتخابات عراق با چشم باز و بدون تعصب نگاه کنین چطوره چون یه نامزدش معترضه تو تلویزیون انقدر بزرگ نمایی میکنن و معترضا را نشون میدن اما تو کشور خودمون که ۳ تا از ۴ تا نامزد اعتراض کردند از حضور پر شور مردم تو ۲۵ خرداد چیزی نگفتن معترضا هم همش بهشون گفتن اغتشاشگر.چون در عراق نامزد دلخاه حاکمیت رای نیورده؟اینم یه دلیل واسه اثبات تقلب.
                                                                                              ۱۲٫ انتخابات عراق ۲ پیام دیگه هم داشت
                                                                                              ۱٫ این که تفکری که الان تو حاکمیت کشور ما هست نه تنها در داخل بین مردم کشور خودمون که در همه جای دنیا حتی مردم(مسلمان )عراق هم جایگاه اکثریت نداره.
                                                                                              ۲٫ باید بریم و بعد از ۳۰ سال از اون انقلاب با شکوه به حال خودمون گریه کنیم که تو عراق که فقط ۷ ساله از چنگال دیکتاتوری بیرون اومده حتی سکولار ها هم میتونن کاندید بشن اما در انتخابات ایران عزیزمون شیعه های ۱۲ امامی که به حکومت دینی و اصل ولایت فقیه اعتقاد دارن و فقط از شخص ولی فقیه به خاطر عملکردش ایراد میگیرند حق کاندید شدن ندارند چون بله قربان گو نیستن.عنوان هر دو نظام هم جمهوری اسلامیه اما این کجا و ان کجا؟
                                                                                              منتظر جواباتون هستم امیدوارم منطقی و بدون تعصب باشه
                                                                                              ببخشید زیاد حرف زدم

                                                                                              []
                                                                                              • At 2010.03.31 19:31, RAHA said:

                                                                                                Ba salam va tabrik sale no
                                                                                                man fekr mikonam jonbesh sabz anghadar faragir shode ke ba monharef kardan ya dorogh pardazi in
                                                                                                harekat motevaghef nemishe
                                                                                                ma ta akhar hastim va dar zemn be nazare hame ham ehteram migozarim

                                                                                                I hope all Iranian have wonderful time & be happy-I am always thinking about all of you because Iranian people are very kind & one more time HAPPY NEW YEAR to MR.Mosavi and his family and also all Iranian
                                                                                                even not GREEN

                                                                                                []
                                                                                                • At 2010.03.31 22:27, s0gol said:

                                                                                                  نوروز بر رییس جمهور عزیزمون و همسر گرامیشون و همینطور تمام سبزهای دنیا مبارک باد.

                                                                                                  []
                                                                                                  • At 2010.04.01 08:58, ناشناس said:

                                                                                                    زنده باد آزادی

                                                                                                    []
                                                                                                    • At 2010.04.01 12:19, 1رنگ(1color) said:

                                                                                                      درود بر فجر افرینان جنبش سبر خداوند حافظ و نگهدارتان باشد_

                                                                                                      []
                                                                                                      • 529 old comments are not displayed. Click to display all comments