سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » پای شهید بهشتی را به اوین نکشانید!...

پای شهید بهشتی را به اوین نکشانید!

چکیده :قرآن کریم شهدا را زنده می نامد و یاد شهید بهشتی از همه زنده ها زنده تراست. درروایات متعددی هم به این مطلب اشاره شده که به اموات مؤمنین اذن داده می شود تا به نشئه دنیا بازگردند وحال واحوال بستگان وخویشان خود را ببینند.دست دوستان اطلاعاتی وامنیتی وقضایی و... دردنکند که زحمت کشیدند و باعث شدند شهید بهشتی در این ماهها و روزها چند بار به اوین تشریف برده و با پاره تن خود علیرضا که او را مانند جان گرامی می داشت دیدارداشته...


کلمه: غلامعلی رجایی-درخبرها ی این روزها که برای من و امثال من همه اش خبرهای تلخی است مانند گرفتن ومحاکمه وصدور حکم زندان برای نخبگان سیاسی کشور و دوستان انقلابی و مسئولین دیروز و شاید فردا! و تعیین ضمانت های مالی کلان برای آنان که خدا کند عقل وخرد گذشته های نه چندان دور! برما حاکم شود که دست ازاین رویه های بی حاصل بر داریم تا شاید این آب رفته به جوی بازگردانیم! آمده بود که دکترعلیرضا بهشتی استاد دانشگاه و فرزند شهید بهشتی را با پیژامه زندان ودمپایی پلاستیکی به بازپرسی دادستانی انقلاب برده اند! درحالی که تصاویر پدر شهیدش بر در ودیوار آنجا خودنمایی می کرده است!

بیت شهید بهشتی هم اعلام کرده که هنوزکسی از بیت و خانواده،و حتی وکیل دکتربهشتی هم به دلیل عدم دسترسی به پرونده او از کم وکیف ماجرا با خبر نیست!

این درحالی است که دکتر بهشتی با دویست میلیون تومان وثیقه نقد!! از زندان آزاد شده بود وبا استفاده از این موهبتی که جناب قاضی از رأی خود راضی وسرمست از این بازی! به اومرحمت کرده بود! به فرزندان این مملکت در دانشگاه در مقطع فوق لیسانس ودکترا درس می داد!

قرآن کریم شهدا را زنده می نامد و یاد شهید بهشتی از همه زنده ها زنده تراست. درروایات متعددی هم به این مطلب اشاره شده که به اموات مؤمنین اذن داده می شود تا به نشئه دنیا بازگردند وحال واحوال بستگان وخویشان خود را ببینند.

دست دوستان اطلاعاتی وامنیتی وقضایی و… دردنکند که زحمت کشیدند و باعث شدند شهید بهشتی در این ماهها و روزها چند بار به اوین تشریف برده و با پاره تن خود علیرضا که او را مانند جان گرامی می داشت دیدارداشته باشد!

امروز نماز صبح راکه خواندم این خبر و مطالب پیرامون آن فکر مرا خیلی بخود مشغول کرد.

دیشب هم که در مراسم روضه ای که بودیم که به مناسبت عزای حضرت رقیه (ص) دختر کوچک امام حسین که شهادتش جان و دل زینب سلام الله علیها را گداخت برپاشده بود و درآن آقا کمال تنها فرزند پسر شهید رجایی هم تشریف داشت و چقدر از دیدن او خوشحال شدم بعضی از دوستان از من می خواستند باز در نقد دستگیری بی حاصل زندانیان این روزها وماهها وادامه زندان بی حاصل ترشان !مانند دکترعلیرضا بهشتی و بهزاد نبوی وتاجزاده ومیردامادی و ایزدی و… یادداشتی وتذکاری بنویسم شاید تنبهی به دوستان دادستانی وغیردادستانی! باشد که دوستان:

باورکنید این راه که ثمری جز هزینه کردن آبرو وجاهت نظام نداشته وندارد حتی به ترکستان هم ختم نمی شود !

باور کنید امثال بهزاد و مصطفی وعلیرضا و دیگران با زندان تغییر رویه و نظریه نمی دهند هر چند برهان قاطع زندان! در کار باشد!

باور کنید رویه ونظریه آنها را حتی رژیم ستمگر و جبار و وابسته ای مانند رژیم مقبور پهلوی نتوانست تغییر بدهد!این رژیم که انشاءالله رحمانی است!

شما ها! مگراز رویه زندان درمانی وحبس نخبگان خودی تاکنون چه دستاوردی عاید نظام کرده اید که این چنین شتابان به آن ادامه می دهید؟ اگر دستاوردی داشته اید لطفا ارائه کنید؟

شماها! مگر با زدن اتهامهایی که زن جوان مرده را بخنده وا می دارد مانند ارتباط موسوی با سفارت انگلیس! سر مقاله کیهان درباره اینکه موسوی و طرفدارانش برای اینکه سلاح مظلومیتی در دست داشته باشند خواهرزاده او را کشته اند تا این عمل را به حساب نظام بگذارند ! واظهارات یکی از مسئولان مؤتلفه که شهید دکتر علی محمدی را حلقه پنجم یاران موسوی به شهادت رسانده اند و… راه به کجا برده و می برید؟

شماها ! قدری تأمل کنید. برای لحظاتی بر خود مسلط شوید و دست از کار بکشید ولختی به سرنوشت تند روان و حرمت شکنانی مانند مرتضوی بنگرید واز فرجام دنیوی آنان عبرت بگیرید .

چند روز پیش که با پدر شهید مظلوم روح الامینی صحبت می کردم و از اوپرسیدم پیگیری هایتان در مورد شهدای کهریزک به کجا رسیده ؟ گفت با دلگرمی که رهبری در این قضیه به او و خانواده های قربانیان در احقاق حق شهدایشان داده پرونده چهار شهید کهریزک را با جدیت دنبال کرده و می کند واز اینکه رییس جدید قضا حاضرنشده به مرتضوی – که خوشبختانه والبته کمی دیر! روز به روز انگشت های اتهام بیشتر از پیش متوجه اوشده ومی شود که نمونه آن را درگزارش کمیته تحقیق مجلس درباره جنایاتی که درکهریزک روی داده به مجلس شورای اسلامی دیدیم- پست وسمتی قضایی بدهد اظهار امیدواری خاصی می کرد .

شما ها ! که چنان عرصه را بر منتقدین ترک کرده و می کنید که مدام آنها را حتی اگر باحکم قاضی با وثیقه از زندان آزادشده باشند به زندان و بازپرسی مجدد می برید ومی آورید وبرای مرخصی چند روزه آنها – که در گذشته ای نه چندان دور از مدیران کشور ونظام و از نمایندگان مجلس و… بودند- رقمهای کلان چند صدمیلیونی ضمانت! مطالبه می کنید چه راهی جز ترک کشور برای امثال آنان باقی گذاشته اید که خارج نشستن آنها را به ریشخند و تمسخرگرفته اید؟ توگویی خارج زمین خدا نیست و ملک طلق شیطان است!وسکونت در آن البته فقط برای منتقدین! جرم وگناهی بدتر از ارتداد است!

شماها! در داخل کشور چه امکان رسانه ای برای منتقدین باقی گذاشته اید تا آنان مجبور نشوند برای انتقال حرفها ومواضع خود به سوی بی بی سی که دشمنی آشکار او در دوران انقلاب با نهضت انقلاب و امام ومردم بر اهل رسانه مخفی نیست نروند؟

در دوران انقلاب خود از این رسانه قطعا امپریالیستی- که متأسفانه عملکرد زشت ضرغامی و یارانش مردم را روز به روز بیشتر به سوی بی بی سی سوق می دهد وکاش کسی داد خواستی دراین زمینه می داد وضرغامی رابه این جرم نابخشودنی که پای بی بی سی را به بیشتر خانه ها بازکرده است به محاکمه می کشید- شنیدم که در دوره ای که امام در پاریس در مصاحبه باخبرنگاران خارجی هروز وهر ساعت به تبیین ابعاد حکومت جمهوری اسلامی می پرداخت درنهایت شیطنت چنین می گفت : حکومت موهومی خمینی! و در دوران سخت روزهای آغازین جنگ که دشمنان این ملک وملت با تصورات واهی به نابودی ایران مهدوی وعلوی ومحمدی وحسینی می اندیشیدند شنیدم که می گفت” اکنون چنین به نظر می رسد که حکومت آیت الله خمینی به مویی بند است!!

من البته حساب اکبرگنجی را از بقیه دوستان خارج نشین جدا می دانم که خوشبختانه همه آنها پس از اظهارات سخیف وبی مقدار او از این گفته های شرم آوراواظهاربرائت نمودند جالب اینکه رسانه ضرغامی! در کنار محکومیت سخنان گنجی ، محکومیت سخنان او را توسط دکترمهاجرانی ودکترسروش ودکتر کدیور و… را هم به باد سخره ومسخره گرفت!

من سخنگوی این دوستان نیستم اما از مسئولان رسانه ضرغامی که در بعضی از آنها جوی از انصاف و حریت نمی بینم می پرسم اینها چه باید بکنند که مقبول طبع بلند!! شما افتد؟ اگرحرفهای اصغر!گنجی را محکوم کنند مسخره می شوند که بجان هم افتاده اند و اگر تایید کنند متهم می شوند که دین به دنیای دیگران فروخته اند!

گیرم معیار دین در نزد بعضی چنان پایین آمده باشد که دیگر در حرف وعملشان رنگ وجلوه ونمودی از آن دیده نشود ولی همانگونه که امام حسین حریت را از سپاه پست کوفه که قصد حمله به خیمه گاه بی پناه او راداشتند مطالبه می کرد وآنها را به اجابت ندای وجدان شان فرامی خواند،آیا نباید مردانگی وحریت وانصاف را از بعضی آقایان که این رفتارها راازخود نشان می دهند سراغ گرفت؟

گنجی به این دلیل از بقیه جداست که بیانات سخیف او درباره امام زمان وائمه در بی بی سی نشان داد که سالهای غربت در خارج چنان بالانس وتعادل روحی وفکری این عضوعقیدتی! سپاه پاسداران در دهه شصت و وابسته فرهنگی ایران درخارج در دهه هفتاد! را بهم زده که در اعتقاد جدید خود درباره مولای عالم وجود امام زمان روحی لتراب مقدمه الفداء چندان فاصله ای با غیرشیعیان وغیرمسلمین ندارد.که البته از ته دل امیدوارم او از این سخنان واعتقاد که از سر نا آگاهی است برگردد وعذر تقصیر به پیشگاه ائمه آورد.

مضحک اینکه در کنارهمین تاختن بعضی اصولگراها به خارج نشینها کسی که نزدیک به چند دهه است شهروند آمریکای عزیز! است و شهرت مولانایی داشته و دارد و درمراکز علمی رسانه ای آنجا مسئولیت و مقام وتدریس دارد بعنوان مشاور بیخ گوش رئیس دولت نشسته است که اگر این ذنب لایغفر را خاتمی ودیگران مرتکب می شدند وپاسپورت آمریکا و افتخار شهروندی دوگانه ایران وآمریکا داشتند خیابان ها از کفن پوشان و ساندیس نوشان! بند می آمد!

اشتباه نشود من منکر حضور ایرانیان عزیزساکن خارج در ایران وفعالیتهای آنان درجهت خدمت به کشور وملتشان نیستم.اما بحث از سرغاز بودن مرغ همسایه است!

وبمیرم برای آقای مهندس موسوی که مانده است به چه زبانی به امثال گنجی وگنجی های داخل که شعار جمهوری ایرانی سرمی دهند بگوید ما را به خیرشما امیدی نیست شرمرسانید!

البته همه می دانیم ومی دانند که یکی از مشکلات موسوی همین تندروی ها بنام طرفداری از اوست.

واقعیت این است که عده ای دراین جنبش مدنی همراه شده اند تا ازاین زمینه فراهم شده استفاده کرده وحرف خود رابزنند وگاه عقده های خود که ممکن است بعضا بحق هم باشد جا ومجالی قانونی برای طرح آنان نداشته اند را خالی کنند.

مشکل آنان که مردمند و از مردمند نیستند. مشکل کسانی اند که راه عمل به قانون را نادیده می گیرند ومردم را ناچار به اتخاذ راه های مغایر قانون می نمایند.

تاریخ به ما می آموزد هرگز مشکل ساز نمی تواند مشکل را حل نماید! اومشکل را مشکل نمی بیند وبرتولید آن پافشاری می کند. گره کار به دست قانون است.

منبع: وبلاگ غلامعلی رجایی

۱۸ دیدگاه

  • At 2010.01.21 16:32, ناشناس said:

    جانا سخن از حال دل ما گویی !!!
    خدا عوض خیر به شما آزاد مرد دهد

    []
    • At 2010.01.21 17:23, ناشناس said:

      دلم گرفته غباری

      []
      • At 2010.01.21 17:45, علی45 said:

        نمی دانم چرا نمیفهمند . به خدا هنوز من کسی را به سو ء نیت متهم نمیکنم ولی بدانند تمام این حوادث با دقت میکروسکوپی در حافظه تاریخ خواهد ماند. چرا نظام را چنین بی اعتبار کرده و چوب حراج به این همه دستاورد میزنید؟ چند عاقل رفتار شما را تایید میکند؟ بالاخره اگر اعتباری برای مردم قائل نیستید صریحا بگوئید شاید عده قابل توجهی اساسا از فکر اعتراض و مباحثه منصرف شوند و شما کشور را به حال خود رها کنند. باور کنید این به نفع شما خواهد بود . حیف به مردمی که ما داریم و باور داشتیم حکومت ما در سایه تعالیم عالیه پیامبر(ص) لااقل مشت بر دهانمان نخواهد کوبید. خداوند به برکت اخلاص میرحسین و کروبی و خاتمی محبت ایشان را در دلها چند برابر کرده است . باور کنید هیچ تعصبی به اشخاص ندارم .

        []
        • At 2010.01.21 18:36, سعیده said:

          زیبا بود.فقط میتونم این دو قطعه شعر رو تقدیم کنم به میرحسین عزیز و مهربان و همه سبزها:سرا پا اگر زرد و پژمرده ایم/ولی دل به پاییز نسپرده ایم… . چو رود که در نشیب دره سر به سنگ میزند رونده باش/امید هیچ معجزی ز مرده نیست زنده باش

          []
          • At 2010.01.21 19:53, کوروش said:

            با سلام خدمت آقای رجایی
            آقای رجایی عزیز! جنبش سبز یک جنبش تکثرگرااست.نمی توان شعارحمایت از آزادی بیان داد اما دیگری رابه جرم ابراز عقیده به وابستگی به غرب متهم نموده و سخنانش را سخیف دانست . من با بسیاری از افکار آقای گنجی موافق نیستم.اما این درست نیست همان شیوه روزنامه کیهان را در مورد دیگران به کار برد.
            آقای رجایی و مسئولین سایت کلمه و جناب مهندش موسوی عزیز!به تکثر جنبش سبز احترام بگذارید.تنها خط قرمز برای تحدید آزادی بیان،توهین به عقیده ای است.مگر گفته نمی شود(ومهندس موسوی در بیانیه شماره ۱۶ به آن اشاره کرد)که امام صادق(ع)در خانه خدا با منکر خدا به بحث و گفتگو می نشست.پس تا کی می خواهیم از این شعارها بدهیم اما دریغ از یک عمل که نشان دهنده اعتقاد واقعی ما به این سنت باشد.
            .تا زمانی که فردی،گروهی یا جمعیتی به عقاید مذهبی و ملی توهین نکرده و فقط به انتقاد و ابراز عقیده خود می پردازد،محترم است.در جنبش سبز افراد غیر مذهبی هم هستند.لطفا به آنان احترام بگذارید.

            []
            • At 2010.01.21 22:08, منا said:

              با تمام وجود از استاد عزیز ممنونم.ای کاش هیچ وقت حوادث تلختر از زهر در ایران عزیزمون نمیدیدیم….

              []
              • At 2010.01.21 23:01, الف said:

                سلام آقای رجایی
                شما را با تابناک شناختم-اصولگرای منصفی بودی-چند وقتی است دیده ام منصف تر شدی-خوشحالم-هرچند با بعضی از جملاتتان زیاد موافق نیستم ولی می بینم نسبت به چند ماه پیش دید وسیعتری پیدا کرده اید-حرف تک تک مردم ایران مهم است-حتی برای حرف های آقای گنجی هم باید احترام گذاشت-خیلی ها نسبت به سال های دور تغییر کرده اند – از کجا معلوم که سرنوشت فردای ما مثل امروز آنان نباشد-فقط خدا می تواند ما را به راه راست هدایت کند-من فکر می کنم نظرات آقای گنجی ناشی از تفکر خودشان است و نه دشمنی با اسلام ان شااله-و به نظر من خدا انسان را به خاطر تفکرش اگر از روی غرض نباشد مجازات نخواهد کرد-می توان روح بزرگی داشت تا به همه حرف ها گوش داد حتی اگر به نظر ما توهین به اعتقاداتمان باشد- ما چه می دانیم شاید روزی به این نتیجه برسیم که راه را اشتباه رفته ایم-همانطور که خیلی ها امروز فهمیده اند. خدایا ما را به راه راست هدایت کن- خدایا ظالمین را اگر قابل هدایت نیستند به سزای اعمالشان برسان.

                []
                • At 2010.01.21 23:16, امیر said:

                  این جمله که مشکل ساز نمی تواند مشکل را حل کند خیلی معنی دار بود

                  به امید پیروزی

                  یا حسین میر حسین

                  []
                  • At 2010.01.21 23:20, من said:

                    بعضیا همش میگن چرا تا یه نفر انتقاد میکنه بش میپرین. مثلا اکبر گنجی. من نمیدونم تعریف این آدما از انتقاد چیه ولی یه جیزی رو میدونم که انتقاد با توهین زمین تا آسمون فرق داره. امروز یه تحلیلی از اکبر گنجی تو سایت بی بی سی خوندم که شدیدا حالم بد شد. شاید توش یکی دوتا انتقاد هم بود( اگه بخوام خیلی مثبت فکر کنم) اما بیشترش تهمت و اهانت به امام بود. یکی نیست به ایشون بگه آقای گنجی شما خودت یه زمانی تو سپاه بودی و معلوم نیست چه کارایی کردی. کسی که خبر نداره حالا هم رفتی اونور برای خودت به همه کس تهمت میزنی که امام ………… به نظر شما این انتقاده یا تهمت زدن به یه آدمی که دیگه تو این دنیا نیست. اون موقعی که اکبر گنجی کتاب عالیجناب سرخپوش و تاریکخانه اشباح رو نوشت و منتشر کرد یادمه وقتی دو تا کتابهاشو خوندم خیلی ترسیدم و دلم میخواست نویسنده کتاب رو بیشتر بشناسم ولی وقتی فهمیدم ایشون خودشون از برادران بسیار انقلابی و نیکوکار سپاهی!! هستن به خودم گفتم اصلا این آقا اینهمه اطلاعات رو از کجا آورده که همرو نوشته تو کتابش؟!! از کجا معلوم خودش …. الله اعلم. به هر حال ایشون کوچکتر از اونی هستن که بخوان در مورد امام همچین حرفایی بزنن.

                    []
                    • At 2010.01.22 00:01, روح الله said:

                      >> درورد بر سه سید فاطمی ………………………….. خمینی و موسوی و خاتمی <<

                      سبز سبزیم ریشه داریم ………..

                      []
                      • At 2010.01.22 04:00, az malezi said:

                        har kas joloe entegadha ro begire mardom ro bishour va jahel farz karde

                        age mardom ham be in kar eteraz nakonand ya bishour o jaheland ya tarsu hastand ya mayus

                        motarezan geyratmandand va in neshane mobarakist

                        []
                        • At 2010.01.22 05:40, az Australia said:

                          به نظر من کسانی‌ مثل آقای گنجی که به مولایمان مهدی موعود بی‌ اعتقاد هستند خیلی‌ بهتر از کسانیست که به نام امام زمان دست به کثیف‌ترین کارها میزنند و از نام این حقیقت پنهان سود میجویند،حداقل آقای گنجی صریح باور خود را بدون نقاب بیان داشته اند ،اما آنان که دم از مولا میزنند و هر کار کثیف خود را به مهدی موعود نسبت میدهند برای اسلام خطر ناکترند.در ضمن امام خمینی امام خمینیست ،و توهین یا انتقاد کسی‌ از‌شان امام نمیکاهد،منکه گاهی به عنوان یک ایرانی‌ خجالت میکشم وقتی‌ میبینم مردم افغان و عراقی‌ یا دیگر کشورها که اینجا هستند به قدری زیبا غزلهای امام را میخوانند و من حتی یکی‌ از غزلهای امام خمینی را از حفظ نیستم ،استرالیا یک کشور با فرهنگ‌های متفاوته که تعدادی زیاد از ویتنام،چین،ژاپن، مصر،و … همه امام خمینی را میشناسند و به عنوان یک مرد بزرگ از او یاد میکنند،بنا برین توهین گنجی از‌شان امام نمیکاهد بلکه امام خمینی امام خمینیست،چه باشد چه نباشد در قلب مردم جای دارد،بنابرین آن دوست عزیز که به نام “من” کامنت گذاشتند از آقای گنجی دلگیر نشوید،بگذارید همه اعتقادات خود را بیان کنند،آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ،پرونده امام خمینی روشن است و با گفتاری کوتاه بینانه از‌شان امام نمیکاهد.بیائید به گفته کلام خداوند در قرآن عمل کنیم،لا اکراه فی‌ الدین، در دین زور و اجبار نیست. همه میرحسین عزیز رو میشناسند و خط مشی او را میدانند ،من خودم قبلا جمهوری اسلامی رو دوست داشتم ،اما از وقتی‌ که به میرحسین رای دادم بیشتر به نظام عشق میورزم چون میرحسین را با تمام وجود باور کرده‌ام و عشق به میرحسین باعث شد که بیشتر در باره انقلاب مطالعه کنم ،تا پشتیبانی‌ام از میرحسین با چشم باز باشد نه کورکورانه و از روی احساس.درود بر میرحسین عزیز.

                          []
                          • At 2010.01.22 05:45, سپهر said:

                            برادر عزیز باور کن کسیکه خود و این ملت را اینچنین به چاه انداخته از روی اگاهی و در کمال هوش و بصیرت چنین به سرمان اورده. دخالت در این انتخابات چیزی نبوده که یک شبه به کله این اقایان خطور کرده باشد. ماهها و شاید سالها برایش طرح و نقشه مرور کرده اند. این اقایان از هر انگشتشان یک هنر می بارد مثلا ۱۰۰ تفر از جوانان وطن در روز روشن کشته شوند برایشان مهم نیست اما فلانی در ان سوی دنیا بگوبد امام زمان چنین یا چنان است اینها فورا عکس العمل نشان می دهند ساده تر بگویم اینها می دانند که ما زجر کشیده هایی هستیم با افکار مختلف که دست روزگار ما را با هم متحد کرده و به خیابان کشانده و فردا روزی اگر هم پیروز شویم دوباره به حکم همین اختلاف عقیدتی که با هم داریم از هم خواهیم گسست پس تمام امیدشان به این است که اتحاد امروز ما یعنی جنبش سبز ما را همین امروز در نطفه خفه کنند تا به زودی زود از شرمان خلاص شوند. به ما انگ گنجی بودن می زنند تا ساکتمان کنند. برادر عزبر باور کن این تهمت ارزش اعتنا کردن ندارد. از نظر اینها همه جنبش سبز ما مجرمند اما متاسفانه جا برای همه ما در اوین ندارند. گنجی بهانه است.

                            []
                            • At 2010.01.22 08:05, نجفی said:

                              با نظر دوست گرامیم “من” تاحدودی موافقم .
                              اگر قرار باشد هر نوع اظهارنظری مجاز باشد خوب آقای ح.شریعتمداری هم که در ظاهر گناهی بجز اظهارنظر ندارد . اما من حتم دارم اگر به دست همین طرفداران آزادی بیان بیفتد کمترین مجازاتش برای این اظهارنظرها حبس ابد است.
                              و به جرأت می توانم بگویم امروز اگر خبر هلاکت این فرد برسد هزاران انسان پاکدل و بی غل و غش را شاد خواهد کرد.
                              پس آزادی بیان هم باید مرزهایی از اخلاق و عفت داشته باشد و این مرز را خود فرد باید رعایت کند و اگر رعایت نکرد نباید حمایت شود.

                              یک موضوعی که هست این است که اگر امروز افراد بسیاری که دم از آزادی بیان می زنند ( و اکثرن به اجبار یا از روی تمایل ساکن خارج ایران هستند) قدرت را در کشور به دست داشتند وضع ما فرقی با الان نداشت. امروز با چماق …. توی سر حق گویان می زنند احتمالن آن دیگران با چماق حقوق بشر و امثال آن.
                              آنچه ما لازم داریم “اعتدال” و ” سعه صدر” است.

                              []
                              • At 2010.01.22 10:39, ناشناس said:

                                احتمالا شهید بهشتی بیشتر از پسرش ناراحته که چرا علیه نظامی که پدرشم یکی از حامیانش بوده این همه ظلم کرده

                                []
                                • At 2010.01.22 18:31, داوود said:

                                  ابتدای اعتراضات آن جدال مضحک را سر پرچم راه انداخت، سال ۸۴ با اعتصاب غذا افکار عمومی را از اعتراض هاشمی به تقلب منحرف کرد و…!!! گنجی هنوز عضو عقیدتی سپاه است. تاریخ قضاوت میکند!

                                  []
                                  • At 2010.01.22 19:03, barsam said:

                                    آقایانی که با این قبیل کلام مشکل دارند بد نیست گاهی از دهنیاتی که برای خود ساخته اید فاصله بگیرید و اندکی از زاویه بی طرفی به هر دو سوی ماجرای ذهن خود فکر کنید. باور بفرمائید که خداوند قادر تر از شما به حفظ خود است !! نگران خدا نباشید و حکم ارتداد برای مغز هائی صادر کنید که از درک هرآنچه خارج ذهن خودشان است عاجزند.

                                    جناب آقای رجائی
                                    شما که از القاب ناپسند برای آقای اکبر گنجی استفاده کردید و حرفهای ایشان را سخیف خواندید آیا پیرو همان مذهبی هستید که بزرگانش گفته اند ” آنچه بر خود نمی پسندی بر دیگران مپسند ” ؟؟
                                    راستی این پیام که بود ؟ پیام کدام دین بود؟ شما میدانید؟
                                    شما هم فکر میکنید مردم ….. هستند منتها امروز به اشتباه در سمت دیگری ایستاده اید!
                                    اینجا سبز است
                                    و آزاد برای هر تفکری که ارائه اش باعث مرگی نمیشود
                                    حکم ارتداد برای ذهن ها در سمت دیگر صادر میشود!
                                    مسیر را اشتباه آمدید
                                    باور بفرمائید که اگر منصب دولتی نداشته یا نداریم اما بی سواد نیستیم.

                                    []
                                    • At 2010.01.27 12:00, ناشناس said:

                                      باید یاد بگیریم به اندیشه ها یک دیگراحترام بگذاریم تا کی در جامعه هر کسی در بیان نظرات ازاد نباشد من نسبتا” سکولارم ولی نماز م را می خوانم از گناه کردن بی زارم ولی سکولارم من نه عضو سیا نه موصادیم نه نه ولی تفکر ازادی دارم من گنجی را دوست دارم و هم رجای را

                                      []